Září 25, 201212 r u zimních gum je nějaká vyjímka na max rychlost vč. označení vmax. na palubce či v palubním pc
Září 26, 201212 r od minulý zimy jezdim ty první a jsou naprosto parádní... http://www.nejlevnej...il=55&prumer=15 a nevim co ti nestačí na indexu T do 190km/h....asi jezdíš často přes 190 že? Hlavně v zimě s fábií Upraveno Září 26, 201212 r od pjdefort
Září 26, 201212 r Máša - nevím proč požaduješ gumu s nosností 475kg a s rychlostním indexem pro 210km/h. Já musel "háčko" objednat jen proto, že pro mé auto předepsaná nosnostní třída se v "téčku" a v mnou vybrané značce sehnat nedala. A to moje auto má "papírově" nejvyšší rychlost 171km/h. Kolik má v technických údajích jako maximálku to tvoje MC?
Září 26, 201212 r protože je má MONTE CARLO napsaný v TP jako jedinou alternativu zimích pneu, chápeš!
Září 27, 201212 r Problém s rychlostním indexem řešil jeden kolega. Na auto lze namontovat zimní kola s nižším rychlostním indexem, ale na tuto skutečnost, je třeba řidiče upozornit např. nálepkou v zorném poli řidiče. Na služební oktávce se tohle upozornění objeví při nastartování na maxidotu. Mrkněte do vyhlášky 341/2002 v aktuálním znění. http://www.autoskolalunda.cz/VYHLASKY/vyhlaska341-2002.htm
Září 28, 201212 r nevím o tom, že v mém okolí by někdo řešil problémy s tím, že má na autě správný rozměr ale nižší rychlostní index než je předepsaný v TP... ale pro info (pokud máš psanou maximálku 191 km/h a gumy do 190km/h, tak bych určitě za každou cenu nekupoval s indexem H, ale jak chceš ) § 21 Kola, pneumatiky a protiskluzové řetězy (K § 2 odst. 5, 6 a 7 zákona) (2) V případě použití zimních pneumatik (M+S) s nižší kategorií rychlosti, než je nejvyšší konstrukční rychlost vozidla, je nutno na tuto skutečnost upozornit dodatkovým označením formou nálepky, která musí být v zorném poli řidiče. Údaj na nálepce stanovuje nejvyšší přípustnou rychlost vozidla s namontovanými zimními pneumatikami, která nesmí být při provozu vozidla překročena. Upraveno Září 28, 201212 r od pjdefort
Září 28, 201212 r Vůbec nejde o bourání v takové rychlosti. Jde o to, že jakákoliv pojišťovna se bude snažit vykroutit se z placení náhrad za takový auto, na kterým byly nepředpisový díly - JAKÝKOLIV. Můžou to být gumy stejně jako nehomologovaný světla. V Anglii dokonce nějakej pošuk navrhnul uzákonit, že na auto by se nesmělo namontovat vůbec nic jinýho, než s čím bylo auto vyrobeno - tím by se třeba eliminovala možnost kupovat jiné žárovky nebo pneumatiky, než které používá oficiální výrobce auta... ZATÍM to neprošlo, protože v Anglii je na druhovýrobě dílů pro nejrůznější auta závislé celé jedno průmyslové odvětví, ale VĚŘTE BLBOVI S PARLAMENTNÍ IMUNITOU...
Září 28, 201212 r Dovolím si zde přidat svůj názor. Za mě rozhodně Dunlop Wintersport 3D, již nahrazeny modelem 4D. Jsem vášnivý lyžař a často jezdím do beskyd, kde bydlím, lyžovat. Často se pohybuji v zasněžených lyžařských destinacích na Slovensku a tyhle pneumatiky vždy podržely. Za mě 1*. Kolega z práce je má na OII Scout 2.0TDI a taktéž veliká spokojenost...
Září 28, 201212 r No nevim ... to by platilo třeba i pro radia nesmysl...rychostní index nikdo neřeší,mam co dělat s jednou rakouskou pojišťovnou se lvem ve znaku a podle info od likvidátora záleží hlavně na rozměru co je v TP a rychlostní index se řeší jen vyjímečně,když je prokázáno,že za nehodu může vysoká rychlost,pak záleží na likvidátorovi,jestli na to bude poukazovat.Ale pořád se dá odvolat na znalecký posudek,kdyby to došlo až k soudu a každý znalec uzná,že rychlostní index do 190-200 nemá vliv na přilnavost gumy při rychlosti třeba 70km/h
Září 28, 201212 r O index rychlosti skoro vůbec nejde, jedná se hlavně o index NOSNOSTI. Já mám například auto otypovaný ve třídě N1 = na nejvyšší hmotnost 1785kg, přitom ale můžu mít zatížení náprav maximálně 890kg na předku nebo 1 tunu na zadku, Tím pádem nemůžu na autě mít gumy s nosností nižší než je 500kg na kolo - nebo kteroukoliv vyšší. To je nosnostní index 85 = 515kg na gumu. Fábuláři i roomsteráci s M1 mají povolenou nosnost nižší (indexy 82 a 83). Po tom pojišťovny jdou víc než po rychlostním indexu, protože tuhost konstrukce ovlivňuje gumu z hlediska bezpečnosti daleko víc než její rychlostní index - dá se dokonce říct, že únosnější guma má právě z důvodu tužší konstrukce boku i vyšší rychlostní index...
Září 29, 201212 r Chtěl bych se zeptat ještě k rychlostnímu indexu, pokud použiji vyšší (tedy např. H místo T), je vše v pořádku a nemůže mě snad nikdo za to trestat, je to tak?
Září 29, 201212 r No nevim ... to by platilo třeba i pro radia nesmysl...rychostní index nikdo neřeší,mam co dělat s jednou rakouskou pojišťovnou se lvem ve znaku a podle info od likvidátora záleží hlavně na rozměru co je v TP a rychlostní index se řeší jen vyjímečně co likvidátor to jiný pohled a názor (co advokát, soudce, policajt, znalec) při šetření DN, likvidátoři mají svým chlebodárcům především šetřit peníze
Září 29, 201212 r nemáte někdo zkušenost se zimníma pneumatikama Uniroyal? konkrétně model Uniroyal MS Plus 6 v rozměru 185/60 R14 zajímá mě zejména srovnání s Barum Polaris 3 ve stejném rozměru, případně ještě Sava Eskymo S3+ a Semperit Master Grip která z nich by byla nejlepší volbou? Přesně tyhle v tom samém rozměru mám a naprosto v pohodě. Určitě bych se jich nebál
Září 29, 201212 r A jaké trasy jezdíš? Koukal jsem na nějaké testy, že jsou mírně horší na suchu, jak se chovají na sněhu nevíš?
Říjen 1, 201212 r ahoj, mam dotaz. Po predchozim aute mi zbyly zimni pneu 185/65/15 rok stare, ktere nemuzu prodat. Byl by problem je hodit na fabku?
Říjen 1, 201212 r umim cist v TP :-) pisu, ze tyhle pneu mam, tak jestli ma nekdo zkusenosti s timto rozmerem ... jsou vyssi v prumeru o 1.3 cm nez 195/50/15 ,ale zase nizssi nez povoleny 17" pneu, takze by se vesly.
Připojte se k diskuzi
Můžete publikovat nyní a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a publikujte s vaším účtem.