Přejít na obsah

Doporučené příspěvky

  • o 4 týdny později...
Vloženo

Tak mám auto/baterii dva roky a asi mám problém. Auto startuje bez problému, ale začal jsem ji nedávno pravidelně měřit a napětí se pohybovalo mezi 12,3-12,4V. Koupil jsem si nabíječku (viz. výše) a baterii během týdne doplna dobil. Po několika hodinách ukazovala 12,75V což je správná hodnota. Bohužel po pár dnech bez startování baterie klesne na cca 12,3-12,4V. Mám najeto jenom 17500km, takže buď mi baterie klekla a nebo se nestíhala dobíjet (i kvůli inteligentnímu dobíjení). Auto startuje v pořádku, ale 12,4V je špatné.

 

Schválně napíšu do Škodovky, zda by se to vzhledem ke stáří pouze dva roky dalo třeba reklamovat.

Vloženo
V 8. 11. 2021 na 19:48, Deawon napsal:

 Bohužel po pár dnech bez startování baterie klesne na cca 12,3-12,4V. 

 

Schválně napíšu do Škodovky, zda by se to vzhledem ke stáří pouze dva roky dalo třeba reklamovat.

Tak to máš parádní stav baterky. Proč si stěžuješ? 

Vloženo (editace)

Ja mám to isté 12,4V. Auto má rok, 15 000 km. Nemám garáž parkuje vonku a nič sa nedeje.

Mal som služobný Spacebak  5 rokov, nikdy som baterku nedobíjal, parkovanie vonku 156 000 km a nikdy ma nikde nenechal kvôli baterke.

Editováno: , autor: touareg3
Vloženo

Jojo, 12,4 V je po pár dnech, i po dni super. Moderní auto vždy něco z baterky odebírá i v klidu. Takže je to napětí po odstavení,  ale pořád s nějakou minimální  zátěží. V zimě navíc to inteligentní nedobíjení téměř neprobíhá....

Vloženo

Tak u klasické baterie bylo napětí u nové cca 12,8V

 

Ve středu jsem dobil doplna a po 20h jsem měl 12,45V což mi přijde prostě málo. Je ještě teplo a mám auto v garáži.

Vloženo

Pred cca 2 rokmi som kupoval otcovi obyčajnú baterku 63Ah Bosch. Na baterke je nálepka, že má mať min.napätie 12,4 V a na tejto hodnote ju treba udržiavať. Tesne po nabití má 13,1V a po dni klesne na tých 12,4V.  To si myslím,že je úplne v poriadku.

  • o 1 rok později...
Vloženo

Nebude. Naopak bude nabíjena menším proudem. Lépe řečeno nižším napětím a tomu podle Ohmova zákona odpovídajícím proudem. S připojený konektorem jde napětí i přes 15 V, s odpojeným konektorem je max. dobíjecí napětí 14,4 V. Stejně jako u starších aut bez "chytrého dobíjení".

Vloženo

Já mám odpojeno na svém i služebním Rapidu a paráda. Mrzí mě, že ve Škodovce nemají technici koule na to, aby tyhle krávoviny do aut nedávali. Ušetím trochu paliva, abych po 3-4letech kupoval novou EFB baterii. Mojí peněžence a přírodě to opravdu pomůže.

  • o 5 měsíců později...
Vloženo

Tak jsem odpojil kablík od baterie a dobíjecí napětí alternátoru na voltmetru v zapalovači ukazuje 13,7 V. Není to málo? Nemáte to někdo změřeno přesněji, kolik je a jaký má být nabíjecí proud po odpojení kabelu u EFB+ baterie?

Vloženo

Jedna z praxe... Tyhle baterie jsou stavěny na "inteligentní" dobíjení. Takže pán po dvou letech ježdění s odpojeným konektorem odvařil baterku., protože prostě byla přebíjena. Na záruku ani prd, protože je v diagnostice vidět, že je(byl) konektor odpojený. Je na každým jak si nastaví priority. 

Vloženo

EFB baterka má plynovací napětí 14,4 V, AGM ještě větší 14,7 V.

 

Inteligentní nabíjení nabíjí napětím i přes 15 V, klasické, neinteligentní nabíjení nabíjelo okolo 14V.

Vloženo (editace)

Stavěná na to určitě není. Podívej se třeba na Vartu kdy AGMko považuje za nedostatečně nabité a porovnej to s tím na kolik ji udržuje auto. Jediné, na co je AGM přizpůsobena je vyšší nabíjecí napětí, cca. 14,7V - krátkodobě i přes 15V.

Odpojený kabel fakt nevede k přebíjení, neboť poté se k celé baterii přistupuje jako ke "klasické" baterii - tj. cca. 13,7V.

Editováno: , autor: LiveBomb
Vloženo
před 7 hodinami, lucky.jack napsal:

Jedna z praxe... Tyhle baterie jsou stavěny na "inteligentní" dobíjení. Takže pán po dvou letech ježdění s odpojeným konektorem odvařil baterku., protože prostě byla přebíjena. Na záruku ani prd, protože je v diagnostice vidět, že je(byl) konektor odpojený. Je na každým jak si nastaví priority. 

Jezdím tři roky s odpojeným kablíkem a baterka rozhodně odvařená není.

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...