Přejít na obsah

Doporučené příspěvky

Vloženo (editace)

Ahoj. Chápu že takto na dálku je to spíš věštění z křišťálové koule, ale třeba to bude někomu povědomé, tak se zeptám. V poslední době vnímám nějaký problém na mojí octavii. Jde o škubání (citelná chvilková ztráta tahu). Pomůže pustit plyn a znovu sešlápnout - v krajním případě, ale někdy to přejde samo. Tak rok zpět jsem vnímal opravdu mírné "poškubávání" při vytáčení motoru ve vyšších rychlostech, nic zásadního, tak jsem to ignoroval. V poslední době se to ale projevuje mnohem výrazněji. Typicky když se třeba napojuji na dálnici a je třeba motor více vytočit, když zrychluji třeba na 4. rychlostní stupeň na 80km/h+, tak motor na moment úplně ztratí tah. Někdy to dokonce připomíná až cuknutí, kdy při rozjezdu rychle pustím spojku. Nestává se to vždy, ale je to tak 50:50. Při rozjezdech nebo vytáčení motoru na nižší převodové stupně to nepozoruji. Pokud jedu klidně a motor skoro vůbec netočím tak je vše v pořádku. Auto startuje bez problémů a chod na volnoběh je v pořádku. 

Mám diagnostiku a neukazuje žádnou chybu. Na protokolu z TK je uvedeno "mírná netěsnost na výfuku". 

Nějaké nápady na co se zaměřit? 

díky

 

Editováno: , autor: Fryw
Vloženo

typicke priznaky prokluzujici spojky rekl bych. skace rucicka otackomeru? kdy jsi menil spojku naposled? zkus do nejakeho kopce kde je to mozne dat plny plyn na vyssim rychlostnim stupni...

Vloženo (editace)

O spojce jsem také přemýšlel. Neměnil jsem a nevím, jestli byla někdy měněna (koupil jsem jako ojetinu s 210 tis km, teď mám 247 tis). Při rozjezdu, nebo při sepnutí spojky a rychlém rozjezdu prokluz nepozoruju. Pokud zkusím rozjezd třeba na 4 stupeň, tak auto hned zdechne (ale zkoušel jsem jen na rovině). Je pravda, že se mi zdá, že spojka spíná až docela nahoře... s tím skákáním ručičky otáčkoměru si nejsem jistý, mám dojem že ne, ale ověřím zítra...

Editováno: , autor: Fryw
Vloženo

Neuviedol si kod motora.No ked mas egr v tahu a ktomu deravy vyfuk tak lambda musi mat radost.Nad 3500 ot sa zapina ventil na prepinanie sania.Egr a aj tento ventil su v akcnych clenoch takze sa daju skontrolovat.

Vloženo (editace)

Sakryš, mně to 55 v nadpise vypadlo. Jde o 1.6 55kw aee.

---

dnes jsem si dal město, okresku i dálnici (celkem asi 70 km). Výše zmíněný prolbém se nevyskytl v nijak výrazné míře, jen pocitově ve vyšších otáčkách při zrychlování mírně znatelné a krátké "vynechávky". Řučička otáčkoměru nenapovídá, že by docházelo k lítání otáček značicí prokluz spojky.

Editováno: , autor: Fryw
Vloženo

Podíval bych se, jestli nejsou výpadky zapalování - je to někde v diagnostice.

Mě to dělalo problémy když bylo vlhko a byla KO izolace na zapalovacích kabelech ke svíčkám. Za absolutní tmy byly vidět jiskřičky kolem kabelů. Po výměně bez problémů.

Určitě zkontrolovat rozdělovač a palec.

  • o 2 týdny později...
Vloženo

Lambda před katalyzátorem.

Když má motor moc bohatou směs (a odcházející lambda ji vždy obohatí příliš), nemá dobré reakce na přidání.

Může to být i tou netěsností výfuku - lambda změří víc kyslíku a přidá benzín.

  • o 2 týdny později...

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...