Přejít na obsah

Kovové klepání od přední nápravy při přejezdu nerovností


Michal T.

Doporučené příspěvky

Toto bude asi zajímat všechny majitele Scal (vím o @Roman Dusek 33) se sedmistupňovým DSG. Znám zřejmě další původ nezdravého zvuku v podobě kovového klepání, které je slyšet zejména při jízdě do stoupání/při malých rychlostech na zpomalovacích prazích:

 

Tady si počkejte na 2. a 3. práh:

 

Lehké klapnutí v 0:02 - tady se teda jede na 4. stupeň


Servis totiž při kontrole stabilizátorů, tlumičů atd. nic nezjistil a při přejímce technik zmínil, že tato vada/"vlastnost" byla dost často řešená u sedmistupňových DSG, které má i Scala. Když člověk pohledá na webu, najde toho dost - zmíním určitě tento zdroj na Octavia clubu, kde zmiňují i TPI. Dnes jsem měl půjčenou relativně novou Scalu (MR2021, najeto cca 2000km) a dělala to také.

 

Zdá se, že je to vlastnost sedmistupňového DSG DQ 200 a děje se to napříc koncernem. Btw. je to slyšitelné i u videa k nové Octě :)

Editováno: , autor: Michal T.
Edit formátování
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 1 měsíc později...

Tak další pokračování příběhu. V rámci únorové návštěvy servisu (která byla vlastně téměř zbytečná, páč ani jedna ze sepsaných závad se "neprojevila" - ale o tom možná někdy později) klepání na měsíc zmizelo a neklepe prakticky ani teď. Nicméně mi přijde, že v testovacím kopci jako kdyby se to zlehoučka začínalo vracet, zatím jen v zlomkové intenzitě. A to se člověk musí fakt soustředit. Co mě ale překvapilo a bohužel to nemohu porovnat se stavem před návštěvou servisu - uložení stabilizátoru je tak zvláštně popatlané nečím bílým. Nevím jestli to pomohlo/byl to zásah servisu, ale můžete někdo mrknout k přednímu kolu (lépe je tam vidět při natočených kolech), jestli to máte také "opatlané"? Foto levé i pravé strany:

stabilizator-leva.thumb.jpg.e566f64aca579dad2c579c3d6a7df83a.jpg stabilizator-prava.thumb.jpg.fa4ee7b6c5a44f1572ed8f78eea7da06.jpg

 

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

No jasně  v servisu namazali silentbloky stabilizátoru zevnitř, tj mezi gumou silentbloku a tyčí stabilizátoru lithiovou vazelínou. Dává se tam kvůli případné eliminaci různých skřípavých zvuků. Holt mezi tu gumu a tyč se dostávají nečistoty  a při propérovávání přední nápravy dochází k vzájemnému pohybu gumy a tyče a společně s těmi nečistotami to někdy vydává různé zvuky. Je to běžná věc a tak to zkoušeli i u tvého vozu. Je na to vydaná i TPI pro autorizované servisy.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

@DušanVJestli je myšlena TPI "Diagnostika hluků podvozkových skupin", tu jsem si stáhnul a tuk tam zmiňují u uložení ramen. Mně šlo spíš o princip a informování mě jako zákazníka. Když na podvozku něco dělali, očekával bych, že v zakázkovém listu při přejímce bude uvedeno něco jiného než jen "závada se neprojevila". Prostě bych rád byl v obraze a dozvěděl se co dělali a co od řešení můžu očekávat. Když na znovupoložený dotaz nejsou schopni odpovědět ani v druhém mailu, tak už na to nemám sílu :D

 

Jen nevím, jestli stabilizátor mohl dělat tak ošklivé zvuky jako na 1. videu u třetího prahu....

 

@vormen Uvidíme jestli to vazelína dlouhodobě zachrání :)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 1 hodinou, Michal T. napsal:

Prostě bych rád byl v obraze a dozvěděl se co dělali a co od řešení můžu očekávat. Když na znovupoložený dotaz nejsou schopni odpovědět ani v druhém mailu, tak už na to nemám sílu :D

 

 

Bylo by to dobré a žádoucí aby to zákazníkovi řekli, tedy co vlastně Ti s autem dělali, potažmo i to namazání silentbloku vazelínou. Ale úpřímně Ti řeknu, že mě to jejich jednání, (tedy že neřeknou nic) ani nepřekvapuje. V poslední době se asi v servisech jaksi rozšířila móda na zakázkovém listě psát toho co nejmíň, nevím jestli to je nějaký interní pokyn z fabriky na prokázání perfektně fungujících výrobků do statistiky, nebo je v tom něco jiného. V podstatě jsem se v autorizovaných servisech setkával skoro vždy s tímhle  tzv. "lidským" přístupem, jak to popisuješ. Pokud drží zákazník hubu a krok, nebo se moc neptá, tak to mají rádi, jakmile projevíš nějakou iniciativu, nebo máš větší znalosti z oboru a dáš je najevo, tak seš pro ně nepříjemný zákazník a dávají to dost nelibě najevo, bohužel. Jezdím k nim, jen když opravdu musím, protože mi to skoro vždycky "zvedlo" náladu, ale ojebávat se od nich tedy já určitě nebudu.

Editováno: , autor: DušanV
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

@DušanV Trochu offtopic, ale po rozhořčeném mailu do ŠA primárně kvůli infotainmentu bude jízda i s technikem z MB a vedoucím servisu - ale až covid dovolí. Tak se jich na pár věcí poptám až tam budou všichni. Uvidíme, jestli se klepání do té doby zase nevrátí...

Bojím se, že to bude něco jiného než ty silentbloky stabilizátoru. Ale evidentně někde něco dělali, takže si to snad budou pamatovat (pokud mají záznamy) a budou vědět kde zase hledat...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Dnes bylo auto u mechanika, primárně kvůli klepavému zvuku od motoru. Ale při té příležitosti jsme se koukli i na spodek. Krom namazaných silentbloků stabilizátoru byly evidentně mázlé i silentbloky ramen (to nějak autorizák nezmínil, takže kdoví co všechno tam dělali....). Mechanikovi se ale nezdála vůle na jedné z poloos - na "nové" auto je to prý dost:

 

V TPI na hluky z podvozku je zase:

obrazek.thumb.png.cd90b2c4feecac2d5dd144bbc8002e3e.png

 

Až bude jízda se servisákem, tak se na to ještě pozeptám.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 7 měsíců později...

Ahoj,

 

tak jsem moc rád, že jsem narazil na toto vlákno. Mám úplně stejný problém. Taky při zhoupnutí auta se ozve takové vrznutí u předního pravého kola, občas zvuk vychází od celé přední nápravy. Poslední dobou se to zhoršuje - zvuky se ozývají i při menším zhoupnutí, zkrátka při přejetí jakýkoliv nerovností.

Jel jsem s tím do škodováckého servisu a hádejte co mi řekli...."My nic neslyšeli" a tím mě poslali do háje. Jasně asi jsem si to všechno vymyslel... :-/ 

 

Takže je vtipné, že si člověk to musí najít, číst fora a vyřešit si to sám. Vyzkouším tedy sám si ty potenciální části promazat, a pokud to nepomůže, tak pojedu znovu do servisu s tím, že už budu vědět v čem by tak mohl být problém a budu vyžadovat náhradu těch částí - doufám, že zadarmo, protože mám auto v záruce. Měli by si mechanici jednou za čas přečíst takováto vlákna, aby byly moudřejší a neposílali by zákazníky do háje...

 

Mám ojetou Scalu 2019 1,6 TDI Style. Auto pochází přímo z automobilky z Mladé Boleslavi jako předváděcí vůz bez žádné bouračky. Pořídil jsem si jí tohoto srpna, kdy už měla najeto 36 tis. km, což už ze všech ostatních Scal bylo nejvíc najeto v rámci programu ŠKODA Plus. Jinak jsem s autem spokojen, tohle je jen jediná závada, kterou rozhodně chci řešit.

 

Pak klidně napíšu, jak jsem dopadl.

 

Ať to jezdí bez vrzání!

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Mi na to ranní vrznutí po studené noci v servise promazali silentbloky ramen, říkali, že to Scaly dělají. Řekl bych, že to zase časem vyschne a bude se to muset promazávat pravidelně nebo vyměnit za nějaké jiné silentbloky. Procházel jsem fórum a historicky s tím bojovali snad u každého modelu. Kovové zvuky nemám žádné.

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 3 týdny později...

Teploty klesli pod nulu a rano je to tak pocut, ze uz aj kolega sa ma pytal, co mi to vrzga. Pocut to dost. Ale ked sa auto rozjazdi potom je to uz OK.

Ale argumentacia servisu, ze to robia vsetky Scaly a aj ine modely je blud. 

To nech rovno hovoria pri predaji novych aut, ze ale ratajte s tym ze vam auto bude vrzgat od napravy. To predsa robia vsetky skodovky.

 

Jdu blejt velebnosti 😜 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

A vrzga, ci ako to pocut? Lebo ja mam take cvrkalenie, resp. ako ked mys vydava zvuk. a ked vystupim a hegam autom, nic. ked nastupim a stiahnem okna, resp. pri preradovani to pocut. nejde to od vysliapnutia pedala, len ma to vplyv, ze zmena rychlosti a nerovnosti. uz som vyhadzal aj kufor, ze z vnutra to ide, no stale nic a neviem presne identifikovat, ci naprava, ci brzdy. tie chcem tiez pozriet, lebo budu o chvilu platnicky na vymenu, tak ci odtial to nejde, ze pri naklone. a ked to pocuje uz aj zena, tak to tam teda je :D

Editováno: , autor: csabac
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...