Květen 19, 20223 r Na podlahu asi nebude mať taký vplyv ak sa dá hrubšia tlmiaca vrstva. Na dverách to určite treba aj tú antivibračnú vrstvu.
Květen 19, 20223 r A ak mam sedan (B8) chcem ultmit trochu zadnú nápravu stačí mi dat trochu vrstvy pod zadné sedadlá? Z kufra máločo počuť.
Květen 20, 20223 r Autor @15degren Bez antivibračního podkladu to nebude mít takový efekt. Tlumí to vibrace a nízké tóny. @dfga U zadní nápravy bych šel po kufru + podběhy + plech pod zadními sedačkami.
Květen 20, 20223 r Autor Tak kolegové. včera jsem dolepil protihlukovou vrstvu do kufru a dokonce jsem stihl i smontování. Na podlahu jsem použil Raptor (kvůli menší tloušťce). Po odhlučnění podlahy jsem zbytek Raptoru použil i na boky kufru a zbytek dodělal Integrou. Záda i krk do BŽ. U smontování jsem se bál, aby se to tam všechno zase vešlo a to se nakonec povedlo (nejhorší v tomto ohledu jsou podběhy). Auto jsem jel projet cca 200m a pocitově mi přišlo, že je v autě mnohem větší ticho a žádné duněný a rány od zadní nápravy, ale chce to pořádný test. Vozím s sebou v autě všechno možné nářadí, startovací kabely atd., takže mi bude hodinu trvat jenom to tam všechno zpátky naskládat a doladit. Hranu odhlučnění (která je vidět u rezervy) chci "začistit" přelepením černé pásky podobné kobercové. Pak ještě pořádný úklid auta. Finální jízda bude bohužel až v neděli, tak dám vědět.
Květen 20, 20223 r Autor Další kroky v rámci odhlučnění: - vytlumení/odhlučnění 5.dveří kufru - dodělání odhlučnění palubní desky Rapid má problém s velkým hlukem na dálnici kolem těsnění dveří, tak mě napadlo k originálnímu těsnění přidat ještě jedno navíc. Např.: https://www.kutilstvi.cz/samolepici-tesnici-d-profil-pro-velke-spary--tesneni-dveri-a-vrat--odmerujeme-metraz/?variantId=13024&gclid=Cj0KCQjw-JyUBhCuARIsANUqQ_KjJgamQAhn8lkbjBkpEfUPiCIcN_Oe1DfbJH0B0tJ6QmNfkdLrojoaAh9JEALw_wcB https://www.onpira.cz/zbozi/univerzalni-gumove-tesneni-do-dveri-a-kufru-auta/?variantId=14897&gclid=Cj0KCQjw-JyUBhCuARIsANUqQ_ICweBJvD6-7MCStPPhP9Zn8GYAmmTI-KEFczCjBJsnBN75qjRX7okaAjriEALw_wcB No a pak mimo odhlučnění ošetření podvozku a ramen proti korozi, brzdové třmeny do červené barvy, zadní USB v loketní opěrce atd. :)
Květen 20, 20223 r Tu první variantu jsem lepil jako třetí těsnění u OII - mezi vnější a vnitřní těsnění na ten výlisek pod tapecem. U O2 jsem hodně bojoval s hlukem od silnice který šel od prahu dveří. Pomohlo to velmi. Jen se dveře trochu hůř dovírali. Nezapomeň na proti stranu kde máš lak nalepit průhlednou ochranou folii, jinak si ten lak časem ošoupeš. Upraveno Květen 20, 20223 r od 15degren
Květen 20, 20223 r před 11 hodinami, Deawon napsal: @15degren Bez antivibračního podkladu to nebude mít takový efekt. Tlumí to vibrace a nízké tóny. @dfga U zadní nápravy bych šel po kufru + podběhy + plech pod zadními sedačkami. Kufor nebudem riešiť lebo mam sedan ale ten plech pod sedačkami by som zatlmil, čo tam kúpiť?
Květen 23, 20223 r Autor Další krok k odhlučnění byly páté dveře. Nechtěl je moc zatížit, tak jsem použil pouze rozumné množství D2 + lehký Vision. Na tapec/koberec jsem použil SoftWave15. Bál jsem se, aby to na tomto povrchu lepilo, ale naštěstí je ten povrch na druhé straně hodně vyhlazený a tvrdší, takže to tam dobře drží. + jsem promazal písty a vyměnil vazílu v pružinových dorazech. Dveře se teď mnohem lépe zavírají + díky vytlumení je to zavření mnohem tlumenější. Na druhou stranu je znát, že zvedání do první třetiny je hlavně pro ženu náročnější. Upraveno Květen 23, 20223 r od Deawon
Květen 23, 20223 r Autor Další krok bylo vylepšení odhlučnění palubní desky. Používal jsem hlavně SoftWave15 a Integru. Na palubce mi vrže dlouhodobě jediné místo a to spoj A sloupku a palubní desky. Všechny dotykové plochy jsem polepil textilní páskou co mám z ALI na spojování kabelových svazků, aby o něco neklepali. Vše jsem se snažil odhlučnit tak, aby nebyla narušena funkčnost např. topení atd. + aby tyto materiály nebyly v blízkosti elektrických zařízení a kabelů. Foto alepsoň s dodělání Integry, která teď plně navazuje od podlahy až po palubku + na ní je vylepený SoftWave15, aby to nějak vypadalo. Bohužel nezbyl čas na testovací jízdu.
Květen 23, 20223 r Autor Posledními kroky jsem svůj vůz odhlučnil, myslím si, velmi poctivě. Snažil jsem se použít co možná nejkvalitnější materiály a aplikovat je co možná nejlépe. V případě torpéda(Integra místo Neoprene) a dveří(vrstva Vison navíc) jsem se dostal na vyšší level než co dělají sami borci z ahifi. Jako nevýhody beru : - váhu auta, která je minimáně 60kg. Logicky by mělo auto jet pomaleji + vyšší spotřeba. jezdím vlastně s člověkem navíc. - cenu materiálů - kupoval jsem se slevami 10 - 18 - 35% a přesto jsem se dostal jenom za materiál na 18tisíc. Na AHIFI je snadné dohledat, že podobné odhlučnění by u nich stálo minimálně dvojnásobek. Při vší úctě k nim, si troufám řící, že jsem to udělal ve vyšší kvalitě, vzhledem k tomu, že jsem si dělal na vlastním. - pracnost - Strávil jsem nad tím neskutečně času. Je fakt, že kdybych tento čas využil ke svojí profesi IT, tak bych si vydělal 2x tolik co stojí odhlučnění v ahifi. Ale bavilo mě to. Budu si toho teď mnohem více vážit. Výhody: - "obyčejný" Rapid jsem zvednul minimálně o jednu o třídu výše. Co se týká vibrací a hluku jsem utekl Octávii a troufám si tvrdit, že jsem dorovnal i Superb. Po přesednutí na tovární Rapid si připadáte jak na trakaři. - dveře jsou nyní mnohem těžší, ale zavírání připomíná vozy jako Audi. Když vedle postavím svého služebního Rapida, tak je to skoro až k smíchu, když slyšíte ten rozdíl. - delší trasy jsou nejen komfortnější, a logicky jste pak i méně unavení. Hudba nemusí hrát nahlas a díky snížení hluku je právě sníženo "zvukové zněčištění", které velmi unavuje řidiče. Je to stejné jako světelné znečištění při jízdě po tmě. - skokové navýšení audio kvality i při zachování původních repro. Snažil jsem se moje úpravy alespoň trochu dokumentovat a snad to pomůže někomu dalšímu. Moje řešení je uznávám maximální, ale je to způsobeno i tím, že mám auto od nova a hodlám si ho nechat delší dobu + cena se díky covidu a Ukrajině dokonce zvedla, takže se mi tyto investice vyplatí. Jenom se děsím dne, kdy Rudohněva prodám (ten den se poprvé od dětství zřejmě rozbrečím) a koupím si jiné auto a tento kolotoč začně nanovo. Každopádně až tento den přijde, tak nejspíš zůstanu na tomto fóru (prostě mám rád Škodovky) a přesunu se jenom do jiné kategorie. Tedy pokud nebude nová Octavia Combi opět čtyřoká a nebo na tužkové baterky.
Květen 23, 20223 r Akurát som sa chcel spýtať, ako dlho si tú Rapidku mieniš nechať :) Ja som vytlmil len dvere, tapec a vymenil repro. Po 6 rokoch išla preč.
Květen 23, 20223 r Hezká práce chlapi👍 Pokud píšete cca 60 kilo navíc, pane jo😳 Kolik by cca vážilo jen vytlumení dveří popř. jen vytlumení tapecu dveří které jsou asi největší problém? Já na S2 kdysi tlumil tapece montážní pěnou🤣 Jsou nýtované plastovými nýty z více kusů. Tragedie. Povrch jsem zdrsnil smirkem a pfffffff... Přebytky pak zařezal nožem. Kupodivu to fungovalo naprosto perfektně!!! Fakt. A váha navíc nula nula nic😀
Květen 23, 20223 r Autor @touareg3 Auto mám skladovku 10/2019 a nyní mám najeto 21500km. Vzhledem k tomu kolik jsem do auta investoval odhlučněním, repro a kolik nyní stojí nová i ojetá auta, tak minimálně dalších pět let o tom uvažovat určitě nebudu. Dost se o auto starám, takže to bude i po letech zajímavá ojetina :)
Červen 5, 20223 r Tak dnes proveden další slepičí krok v odhlučňování a to kapota. Ve výsledku má motor zvenčí a možná i uvnitř takový dospělejší zvuk. Zavírání kapoty je teď o dost tlumenější. Antivibračního materiálu jsem dával jen střídmě, cca 0.5kg plus tlumící materiál do 0,2kg. Mám totiž v plánu instalovat plynové vzpěry, tak jsem se chtěl vejít do max. kilového přitížení, aby vzpěry netrpěly.
Červenec 16, 20223 r Jsem vytlumit torpédo a musím říct že mě efekt docela zklama. Na to jak obrovskou plochu jsem vyplnil a teoreticky jak tam mohl původně zvuk rezonovat, tak efekt poměrně malý. Už neslyším takové takové to jemné pocvakávání ventilů ale motor bručí pořád stejně... (TSI EA211)
Červenec 24, 20223 r Zkusil jsem nějak zakrýt nevzhlednou díru do palubky nad pedály řidiče. Použil jsem jako korpus tuto protihlukovou izolaci (CZK 226.38 30%OFF | Car Sound Deadener Mat Sound Deadening Noise Insulation Dampening Subwoofer Mat Automobile Car Sound Deadener Mat 100x50cm https://a.aliexpress.com/_mOnuoNG) a na její spodní samolepku nalepil černý čalounický autokoberec (https://www.ahifi.cz/cerna-potahova-latka-mecatron-374031.html). Možná, že to i trochu odhluční motor, ale hlavně to podstatně lépe naf pedály vypadá 🙂 Upraveno Červenec 26, 20223 r od tom01
Červenec 24, 20223 r Ahoj, povedlo se nekomu vytlumit ovladani okynek? Kdyz pustim hudbu nahlas tak mi rezonuji tlacitka na ovladani okynek, kdyz na ne dam ruku tak je klid ale nevim jak to vytlumit kdyz je to pohybliva cast. Rezonuji primo ty jednotliva tlacitka. Jinak pedaly udelam taky, diky za radu, hluk motoru me stve. Moc diky Upraveno Červenec 24, 20223 r od Green93
Červenec 24, 20223 r před 6 hodinami, tom01 napsal: Zkusil jsem nějak zakrýt nevzhlednou díru do palubky nad pedály řidiče. Použil jsem jako korpus tuto protihlukovou izolaci (CZK 226.38 30%OFF | Car Sound Deadener Mat Sound Deadening Noise Insulation Dampening Subwoofer Mat Automobile Car Sound Deadener Mat 100x50cm https://a.aliexpress.com/_mOnuoNG) a na její spodní samolepku nalepil černý čalounický autokoberec (https://www.ahifi.cz/cerna-potahova-latka-mecatron-374031.html). Možná, že to i trochu odhluční motor, ale hlavně to podstatně lépe naf pedály vypadá 🙂 Šablona by nebyla? A jak to tam drží? Upraveno Červenec 24, 20223 r od miklisek
Červenec 24, 20223 r No, měl jsem cár novin, tužku, fixu, ležel zády na prahu dveří a trošičku nadával 🤣. Do nějaké přesné šablony to má hodně daleko, ale jako předběžnou inspiraci zítra naskenuji.
Červenec 26, 20223 r Autor Já už jsem s odhlučňováním skončil :) Až to budu jednou prodávat, tak si myslím, že to bude celkem raritní Rapid.
Červenec 31, 20223 r Ahoj, daval nekdo prosim tesneni na dvere na stred? Dnes sem koukal na oktavku ktere to maji a rapid tam ma mistecko. 🙂
Připojte se k diskuzi
Můžete publikovat nyní a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a publikujte s vaším účtem.