Duben 2Dub 2 Po nainstalování krytů lanovodů od @miklisek bude tahle pěna asi poslední věc co mě na Rapidu štve. Už to někdo nějak funkčně vymyslel? Já zatím přemýšlím, že bych koupil nové ty pěny a něčím je lépe naimpregnoval. Ale dát 1700Kč se mi za tuhle pěnu moc nechce. 5JA864235A 5JA864236A
Duben 2Dub 2 Já když jsem ty pěny do auta po jeho odkupu z firmy vracel, tak jsem prostě uřízl jejich spodní část cca 1cm nad tím šroubem, co připevňuje blatník k prahu. Pak to jde v pohodě vymývat a kontrolovat. Ten samotný molitan, jak není dole opřený o práh ani nijak zásadně nevlhne. Voda po něm sklouzne a dole odkápne. Když by byla dole oprřená až do prahu, pak zde nasákne a vyvzlíná do pěkné výšky, což je špatně. Taky jsem ten molitan ze strany k podběhu tenkrát i trochu ztenčil, aby byla mezi podběhem a molitanem volná mezera (je to hezky vidět od pantu kapoty) pro bordel padající shora a pro možnost vypláchnutí právě od pantu kapoty. Teoreticky by byla možnost vyrobit něco třeba 3D tiskem, ale vymyslet to, aby to bylo tvarově dokonalé (a neprodíralo někde lak) + vymyslet uchycení, to už by chtělo fištróna a na to nemám čas. S mým řešením ořezání molitranu jsem spokojený.
Duben 2Dub 2 Viděl jsem taky, jak někdo ty molitany horkovzdušnou pistolí "zatavil" do igelitové fólie.
Duben 2Dub 2 Mám taky zkráceno a myslím, že není třeba řešit víc. Molitan je suchý, vodu nedrží, na myčce vždy zajedu do spáry mezi prahem a blatníkem a prostor vymeju. Nyní při přezouvání zkontrolováno, prostor suchý, čistý, jsem spokojen.
Duben 2Dub 2 Já myju auto doma na dvoře hadicí. Vždy otevřu boční dveře a opatrně volným proudem bez nějakého zvláštního tlaku ten spoj spodku blatníku propláchnu a to samé občas udělám i shora po otevření kapoty. S tím zabalováním molitanu do čehosi, nevím no. Jednal asi nepůjde o nic estetického, navíc jediná netěsnost té folie bude znamenat průnik vlhkosti dovnitř molitanu a nemožnost vysychání. Prostě to může být taky pytlík plný vody. Já vždy preferuji možnost okamžité vizuální kontroly, vzdušnosti a možnosti toho co zvlhne, aby mohlo zas vyschnout. I když mi ten molitan třeba při mytí zvlhne, tak dole je v prahu otvor a nahoře u kapoty taky, takže to může prosychat a když je to chvíli vlhké, tak v tom mokru není hlavně naložený ten krytický styk prahu s blatníkem. Všechny ostatní plochy, kde je molitan ve styku s plechem jsem pořádně vystříkal voskem na dutiny. EDIT: Ono obdobný molitan je i nad vrcholem podběhu a jeho cíp zabíhá až k vnějšímu pertlu blatníku. Zde se taky celkem drží špína vlhkost a pár koncernových aut co to mají podobně už jsem s vykvetlými blatníky viděl. I zde jsem ten cíp molitanu u pertlu prostě kousek odřízl a vše vystříkal voskem. Aby toho nebylo málo, jsou další molitany kdesi v předních nosnících, už si nepamatuji přesně kde, ale vím, že prstem jsem jej nějakou dírou jednou taky nahmatal a suchý jsem jej neměl 🤨 Upraveno Duben 2Dub 2 od tom01
Červenec 10Čvc 10 Zákryt blatníku pravý Škoda https://www.skoda-dily.cz/nahradni-dil/5e0821112-zakryt-blatniku-pravy-skoda-22314.html a bude vyřešeno.
Červenec 11Čvc 11 A jak ty plasty tam nainstaluješ! Hoď potom fotky nebo návod, protože já to chci taky nahradit a nejsem si jistý, jestli ty plasty tam dostanu aniž bych musel dát dveře dolů.? 🤦♂️
Červenec 11Čvc 11 A jak tam ty plasty nasadíš , aníž by jsi musel dávat dveře dolů? Dneska jsem to měl rozebrané a koukal jsem tam a nedostaneš se přes ty panty nebo ? Máš nějaký návod než to koupím ?
Červenec 11Čvc 11 Keďže sa bavíme o Rapide, ktorý asi vlastníš (téma je v sekcii Rapid)... tak naň plastová náhrada vložky blatníka neexistuje. A ďalej... dvere ozaj nemusíš kvôli tomu vyberať. Dá sa ísť na to aj druhou stranou. Od kolesa.
Červenec 12Čvc 12 Mě "baví" jak všichni řeší jen ten ten viditelný molitan u pantů předních dveří, ale ostatní, které bez rozebírání vidět nejsou už ne. Další je v nadkolí ve vrcholu podběhu a další jsou kdesi v předních nosních motoru. Přitom hlavně ty v nosnících jsou nacucané úplně stejně, vlastně trvale a nic s tím nejde dělat. Jediné plnohodnotné řešení nabízí 3D tisk, ale pochybuju, že se najde někdo kdo by se babral s vytvořením modelu tak, aby to dokonale sedělo a vymyslel nějaké obstojné upevnění. Já jsem ty dostupné molitany jen zařezal v kritických místech a vystříkal voskem na dutiny a pravidelně vyplachuju od nečistot. Podrobněji jsem to popsal o pár příspěvků výš.
Červenec 12Čvc 12 V 10. 7. 2025 na 11:36, martin731 napsal: Zákryt blatníku pravý Škoda https://www.skoda-dily.cz/nahradni-dil/5e0821112-zakryt-blatniku-pravy-skoda-22314.html a bude vyřešeno. Pokud se ti ten díl pro O3 podařilo napasovat i na Rapida, byly by dobré nějaké fotky a případně postup. Jinka pro Rapida existuje bohužel jen tohle: Koncový díl blatníku levý Škoda 5JA864235A (skoda-dily.cz) Koncový díl blatníku pravý Škoda 5JA864236A (skoda-dily.cz)
Červenec 12Čvc 12 Možná by bylo realizovatelné řešení ala Renault. Talisman a jeho soudobé modely na stejné platformě používají u blatníků tohle. Je to defakto ta samá pěnová hmota jako u Rapida, ale ještě zatavená do fólie/igelitu. Funkci to plní a vodou to nenasákne.
Červenec 12Čvc 12 Na mého Rapida pořád nemám čas, ale před pár dny jsem viděl před superhyper bílého Rapida, asi služebák, nebo bývalý, kterému už blatník dole pěkně kvetl a to mě fakt vyděsilo. Molitany jsem si už vyměnil za plasty na F3 2020. Pod podběhy na každé straně byl opravdu kýbl listí a bordelu, protože i podle zažrané černé špíny na střeše majitelka evidentně parkovala pod stromy. F3 má jako Rapid taky molitany i v horní a přední části, ale díky podběhům se tam asi voda moc nedostane.
Červenec 12Čvc 12 před 9 hodinami, VeteranChild napsal: Možná by bylo realizovatelné řešení ala Renault. Talisman a jeho soudobé modely na stejné platformě používají u blatníků tohle. Je to defakto ta samá pěnová hmota jako u Rapida, ale ještě zatavená do fólie/igelitu. Funkci to plní a vodou to nenasákne. To už tu někdo zkoušel zatavovat ne?
Červenec 12Čvc 12 V 4. 4. 2021 na 20:37, jirka toledo napsal: Na zkoušku jsem zatavil ten molitanovy nesmysl do folie horkovzduskou. Vnitrni blatnik a spodek jsem vytrel voskem od bernera na dutiny... Par foto. Tak zkoušel, možná sem ještě chodí a preferuje.
Červenec 12Čvc 12 No nevím, ty moje vytažené z F3 2020 mají nějaké povrchové "zatavení" ale je to už popraskané, ty horní a přední jsou jen pěna. Muselo by to mít nějakou silnější šprcku, ale dole ve styku s prahem a blatníkem tam zase zůstane vlhký binec. Tolik trochu erotické okénko 😀
Červenec 16Čvc 16 Zdravím všechny, také se připojuji k problému... Rapid SB 2015 najeto 60 000 km a u spolujezdce už je vidět rez na prahu pod blatníkem. Tlumící pěna od výroby - samozřejmě nacucaná vodou. Co teď? Vyndat, zkrátit, nová pěna nebo plast z jiného auta (Fabie)? Hlavně co s tou korozí? Nějak si nevím rady...
Červenec 16Čvc 16 Žádná náhrada pro Rapid neexistuje. Vyndat, vymýt a ošetřit aspoň přípravkem na dutiny? Těžko na dálku soudit rozsah koroze.
Červenec 16Čvc 16 A co záruka na prorezavění karoserie? Zkoušel to někdo? Měla by být 12 let... Jinak rozsah koroze bez vymontování nedokážu posoudit, vytéká odsud rez.
Připojte se k diskuzi
Můžete publikovat nyní a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a publikujte s vaším účtem.