Přejít na obsah
View in the app

A better way to browse. Learn more.

ŠKODA Forum - SKODAHOME.cz

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Doporučené odpovědi

Podle mne je provoz na  LPG teoreticky k motoru šetrnější,, než provoz na benzín. Samozřejmě musí ten systém LPG být  pravidelně seřizován a servisován, no a taky kvalita paliva je důležitá. Údajně je pořád velký rozdíl v kvalitě LPG na čerpačkách. Opět bych si počkal až na reakci Malty, ten má zde na fóru s LPG  nejvíc zkušeností. 

  • Autor
před 40 minutami, DušanV napsal:

Podle mne je provoz na  LPG teoreticky k motoru šetrnější,, než provoz na benzín. Samozřejmě musí ten systém LPG být  pravidelně seřizován a servisován, no a taky kvalita paliva je důležitá. Údajně je pořád velký rozdíl v kvalitě LPG na čerpačkách. Opět bych si počkal až na reakci Malty, ten má zde na fóru s LPG  nejvíc zkušeností. 

👍

 LPG obecne nedela dobre ventilum.

To nedělá, ale v případě kdy se bavíme o přímo vstřiku, jim dělá lépe než benzín :-D

1,5/1,4 TSI na CNG netrpí na zakarbované ventily. Mimochodem právě ten názor že nedělá dobře ventilům vznikl proto že právě nedocháze k omývání sacích ventilů a ty makali na sucho, takže tato nevýhoda se u přímo vstřiku stala výhodou...

před 21 hodinami, ghkim napsal:

Je to odkúpenie firemné auto, ktoré pôvodne malo dorobné LPG. Ten čo ho odkúpil ho dal vymontovať. No a teraz ho predáva. Mňa by skôr zaujímalo či LPG zanecháva nejaké zlé stopy na motore. 

Podle mě ne, pokud je dobře udělané a hlavně dobře seřízené, to je totiž alfa a omega bezproblémového provozu. Pokud to někdo "nějak udělá " a pak se soustavně rozsvěcuje check motoru a "plynař" řekne že je to u těchto motorů normální, tak není.  Je to prostě blbě naladěná mapa a pak je to bohaté nebo chudé a způsobuje to zmiňované problémy s ventily . Kvalita plynu ma samozřejmě také vliv, ale spíše na plynové komponenty,  jako jsou vstřikovače, nebo různé gumičky na reduktoru a filtry. Takže závěrem pokud tam byl plyn, nemusí to znamenat nutně problém, ale jak tu zaznělo určitě prověřit kompresi na teplém motoru. Co se týká motoru, klapky, bude určitě výrazně čistší než motor se stejným nájezdem na BA.

  • Autor

Všetkým vám ešte raz ďakujem a dúfam, že sa už ozvem s novým autom. Tých áut je hrozné málo a keď tak, tak len v základnej výbave. A priznám sa, že by som chcel niečo viac ako len lakťovú opierku

V 29. 3. 2021 na 19:24, DušanV napsal:

No jo, ale on píše, že chce Fabii combi a tak tam má na výběr u motoru Mpi jen ten výkon 55 KW, combi se s motorem 44 KW nedělalo.  A ano v podstatě máš pravdu, že do těch 4000 ot. je to pocitově stejné, ale ve vyšších otáčkách jsem rád, že mi to jede líp s tím 55 KW, protože  s motorem Mpi 44 kW  třeba při nájezdech na dálnici je to podstatně horší,  jsem rád, že to při vysokých otáčkách neuvadá jako u 44 KW a je to opravdu znát. Nakonec motor Mpi má opravdu malý točivý moment 95 Nm a tak jsem rád, že tu 55 KW můžu v pohodě vytáčet, u té 44KW mi to vadilo, že to tak nešlo a uvadalo

Co se týče rozdílných převodovek u verze 44 a 55 KW, tak to rozdílné zpřevodování tam bylo snad jen první 2 roky výroby, potom to již bylo stejné. 

 

Tady bych jenom poopravil, že i combi se dělalo s motorem 44kW. Minimálně tedy pro německý trh. V německé inzerci se dají najít a je tedy jen otázka času, než to nějaký dovozce dotáhne i k nám.

 

Např: https://www.mobile.de/cz/Osobní-vůz/Skoda-Fabia-Combi-Active-SC-1.0-60PS/vhc:car,srt:price,sro:asc,ms1:22900_6_,frn:2015,ful:petrol,mlx:100000,pwx:44,dmg:false,vcg:estatecar/pg:vipcar/321158702.html

Hm, tak to je pro mne novinka, to combi s 1.0 Mpi 44 kW, no je vidět, že člověk musí sbírat informace pořád a stejně neví všechno.

V německu můžež v této motorizaci koupit nové i teď. Oni mají  cenu pojistku podle kw.

  • 5 týdnů později...

Mám už třetí auto na plyn (Felicia 1.3 MPI, Octavia I a II 16.MPI 75kw). A vůbec bych nedal na strašení s přestavbou - a prvním i druhým autem jsem vždy najel cca 300k km na plyn (vždy jsem kupoval mírně ojeté) a vydržely do cca 350 tis. km a na třetím užm mám cca 100 tis a zase bez problémů. Takže pro ty kdo jezdí je to jasná volba, o auto rozhodně nijak extra nepečuji, jen servisky kdy se má a jinak nic navíc. Pokud to přepočtete na peníze tak to auto se mnohonásobně přestavbou zaplatí a kdyby ne, tak kolik stojí "nový" motor v bazaru... Na octavii cca 10 - 15 tis, takže s montáží 15 - 20 tisíc a jedete dál.

  • 5 měsíců později...

@Malta ano, škodovka nemá na rozvody žádný výměnný interval..jen první kontrola ve 240tkm a pak každých 30tkm..

tak to mám ještě 2 roky čas, při současném nájezdu :D

Připojte se k diskuzi

Můžete publikovat nyní a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a publikujte s vaším účtem.

Host
Odpovědět na toto téma...

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.