Jump to content

Vibruji brzdy - vadne kotouce?


Recommended Posts

Zdravim vsechny, pri brzdeni citim v pedalu mirne chveni a cukani celeho vozu. Jakoby to chvili brzdilo a chvili ne. Kotouce maji najeto cca 90tkm. Poridil jsem i nejake foto, ale nejsou prilis kvalitni, snad to pomuze. Je ten kotouc vypaleny (cementit) nebo neni? Ptam se zkusenejsich, protoze to sam nepoznam. Za reakce diky.

IMG_2685.JPG

IMG_2690.JPG

IMG_2684.JPG

IMG_2683.JPG

Link to post
Share on other sites

Diky za odpovedi. Dam jeste celkove foto. Dokaze nekdo rici jak lze ten kotouc tak odrovnat? Ptam se proto, ze nijak intenzivne nebrzdim i z kopcu brzdim vesmes motorem. Nicmene jsem se pristihl, ze na krizovatkach stojim na brzde.

IMG_2693.JPG

Link to post
Share on other sites

Nevím, co jsou ty světlejší fleky - jakoby vada materiálu? Ale ty způsoby, jak odrovnat brzdy (křivé kotouče) mně napadají tak tři:

- stát celou cestu z kopce na brzdě, i málo. Z českého prostředí třeba Mohelničák, nebo ty kopce v záp. Čechách. Vídám to tam dost často - holt ženy či kdokoliv jinej, kdo dělal autoškolu v nížíně stylem dojíždění do křižovatek krokem a "nebrzdi! kdo to má furt platit!", nemá moc šanci pochopit, že to není dobrý. Dobrý je pumpovat (pro experty: je jedna výjimka, a to jednohadicový vzduchový brzdy (tak rok 1960), kde by to vedlo ke ztrátě tlaku pro celý auto, tak tam se musí jinak). Pokud stojím delší dobu na brzdě, musím je adekvátně k tomu ochladit, ne to píchnout dole u Molky (ten směr Mohelnice je horší). Ono se to řekne v létě v 35ti.

- rozpálené brzdy polít vodou, teoreticky se dá třeba projet louží atd. Nepřílis přavděpodobné horko a najednou kaluž. No takže pozor na wapky po jízdě.

- stání s rozpálenými brzdami na místě a ještě na pedálu - hmota pod destičkou se bude jinak chladit a vznikne pnutí - ne nepodobné zkroucené "tyčovině" při sváření - v místě sáru je vyšší teplota a ten materiál se pokroutí, pokud chce.

- nějaký náraz, pád z heveru na kotouč.

Nevím, jestli se něco z toho vztahuje na tyto zadní kotouče. Psal jsem jinde, u běžného předohrabu jsou tam ty brzdy spíš, aby se neřeklo a na ruční brzdu. Příliš výkonné zadní brzy = neovladatelné vozidlo, ostatně motorky to mají podobně. 90 tkm je doba, kdy jsem měnil přední destičky i kotouče a to mi říkal, že tak dlouho vydržely - lehčí auto. Stáhnout se to může vždy, ale to musí mít člověk hever, soustružníka a čas. Je tam nějaký minimální limit, navíc k novým destičkám je to blbost.

Link to post
Share on other sites
před 3 hodinami, MartinM_2013 napsal:

Diky za odpovedi. Dam jeste celkove foto. Dokaze nekdo rici jak lze ten kotouc tak odrovnat? Ptam se proto, ze nijak intenzivne nebrzdim i z kopcu brzdim vesmes motorem.

Protože nebrzdíš, tak se nesedře počínající koroze a v načatém místě se stav ryche zhoršuje.

  • Upvote 1
Link to post
Share on other sites

Tak jsem prijel ze servisu, cca 20km, ale prekvapilo me, ze jeden kotouc si krasne sedl a druhy ma na pulce jeste puvodni ochrannou barvu. Mam pozadat servisaka, aby znovu shodil desticky a upasoval je nebo si to jeste sedne? Viz. obrazky. Diky.

IMG_2734.JPG

IMG_2735.JPG

Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...