Přejít na obsah

Doporučené příspěvky

Vloženo

Ahoj,

 

pořídil jsem si novou Scalu a pomalu začínám přemýšlet nad přezouváním.

V pokynech k údržbě jsem zjistil, že dílenský zvedák se nasazuje na stejné místo jako hever z výbavy vozu.

To mě trochu děsí, živě vidím jak tato místa budou vypadat po použití dílenského zvedáku.

Myslel jsem, že zvedací body jsou mimo (jako je to u jiných vozidel), tak abych mohl použít hydraulický zvedák i já doma.

 

Jakou máte zkušenost? Jak zvedáte a máte už zvedací body nějak poškozeny?

Bez názvu.jpg

Vloženo

Standardně na ruční hever dám hadr a prahy neodřu. 20 min celé auto, žádné hydraulické panenky atd. není třeba. V servisu kouknu na zvedák, jestli mají špalky. Nic víc vymýšlet není třeba.

Vloženo

Ja mam mechanicky z hydraulikou a presne ako pise kolega vyssie. Dam handru a pomaly napasujem zarez na dvihaku so spodkom auta a az potom dviham rychlejsie. Nic sa zatial nrposkodilo

Vloženo

Na F1 a O1 u standartního zvedáku žádné handry nepoužívám, je to k ničemu protože se sejně procvaknou a může se to smeknout. Ani u rapida. Omrdali mě prahy v AS na O1 páč ti šmudlové jsou líní se ohnout a zvedák vpředu dát na předepsané body. 

Vloženo

Původně jsem měl v plánu vrátit se ke zvedání auta domácím hydraulickým zvedákem, předchozí auto jsem musel zvedat tím ,,malým" co je ve výbavě auta (jako kolega Jan R), přijde mi to pracnější, nicméně to doma nemám problém provést tak, abych to nepoškodil...

Hadr se opravdu může prodřít, ale tenčí guma, která dobře zapadne to vyřeší... Větší strach mám právě ze servisů

Vloženo

@Scala2021 Počkej, tys někdy viděl, že by se auto zvedalo za něco jiného než za prahy? Jako fakt, ptám se vážně. Když nepočítám fancy předávací rampu, tak já ne. Neřeš nesmysly, nic se neodře.

Vloženo

Mrknu na to jaký má hever, ale bude to podobné...

 

Jasně, že body pro dílenský zvedák jsou většinou jinde, proto často vidíš jedničkovou Octávku, která má poškozený práh, ta měla přední zvedací body pro dílenský zvedák celkem hluboko a hodně mechanikům se tam nechtělo lézt...

Vloženo

Přesně tak O1 má body až za přední nápravou.

Můj rapid 2019 má tuším plastovou výstelku na heveru. 

Obecně se ze zvedáním v servisech a zvláště v pneuservisech vůbec neserou, raději to nevidět. 

Vloženo

Plast som si teda nevsimol. Na autevisto nie a origibal hever, co treba tocit pil dna, kym sa dvihne mam len na defekt. Zalezi na handre, das hrubsiu, neprederavy sa. 

A anonpamatam si auto co sa nedvihalo za prah

 S105/120 v strede s navarenou trubkou do ktorej sa zasuval dvihak 😂

Vloženo

Na silnici jsem mělnil kolo jen jednou a to bylo u autobusu. Kdybych měl svoje vlastní auto a nechtěl práh poničit tak bych si do rezervy hodil nějaký kus gumy, kterou bych dal mezi hever a rantl. Když měním kola doma tak mám lepší hever (GEKO Pojízdný hydraulický zvedák 2.5t nízkoprofilový - názkoprofilový je důležité) a odjakživa dávám na patku heveru prkénko.

Vloženo
V 8. 8. 2021 na 12:18, ben06 napsal:

Obecně se ze zvedáním v servisech a zvláště v pneuservisech vůbec neserou, raději to nevidět. 

V našem autoservisu mají takové tvrdé gumy, které dávají na již gumové patky zvedáků. A pakty zvedáků jsou posuvné, které vždy je nastaví na výrobcem určené místa pro zvedání. Nic je to nestojí a já na ně nemusím řvát. Já si je teda hlídám.

  • o 3 týdny později...
Vloženo

Dávám silné prkno napříč přes ramena hned za kolo. Ale musí se k tomu pořádně ohnout no😀

Na S2 se mi stalo, že ten rantl na prahu kam se to má dávat se stejně zdeformoval. Chvíli mě to sralo, ale pak z něj byla totálka a nějakej zmačklej práh neznamenal nic. 

Už tomu plíšku na prahu prostě nevěřím. Pokud by nebylo vyhynutí někde při defektu na silnici tak to za něj nikdy nedám. 

Jiné je to na zvedákách. 

Tam mají puky, váha je rozložená, auto se nenahýbá. 

 

Ten hydraul. pojízdnej je asi to nejlepší na doma co se dá sehnat. 

  • o 1 měsíc později...
Vloženo

Při přezouvání jsem si všiml, že nástřik na místech pro zvedák má ,,zvlněnou" strukturu (jinou než zbytek nástřiku prahu).

Mohu Vás, co ještě budete prezouvat, poprosit o fotku zvedacích bodů na Vašich Scalách?

 

Vloženo

Taky dávám gumu a zvedám za rameno vzduchovým měchem...  Za práh se snažím minimálně zvedat.... Pokud je rovná podlaha a zvedák dobře jezdí při zdvihu tak to ani nevadí, horší je když že zvedák neposunuje při zdvihu tím se křoví ten práh potom...

Vloženo

Zvedal jsem origo heverem, který jsem ještě ,,vystlal" gumou, která se nikde neprorazila, takže ke kontaktu hever/karoserie, který by něco odloupl, nedošlo... Jen jsem si následně všiml tohoto zvlnění 😑

Vloženo

Je to způsobeno tím tlakem na ten nástřik. Prostě ta váha auta, která v té chvíli působí na tenhle nástřik, to vždy zničí a je jedno, jestli to vypodložíš nějakou gumou. Koukni třeba na parkovišti na O3, každá druhá má ten nástřik v těch místech už pryč, nebo tam jen volně visí. 

Jedině jak se tomu vyhnout je zvedat za nápravy, nebo to po 2-3 zvednutí strhnout (jde to i rukou, ten nástřik se prostě odlepí od plechu) a natřít to znova (nejlépe karosářský tmel)

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...