belzezub Vloženo 11. Září 2021 Sdílet Vloženo 11. Září 2021 Ahoj, tak nejak necekane jsme skoncili pri vyberu noveho crossoveru u Kamiqa. Ve vsech recenzich atp se uvadi litr s vykonem 70 a 85 kW. Ale v ceniku je jiz jen 81 kW. Co je to za motor? Jiný než 85 kW, ci stejny ekologicky priduseny? Google moc nenapovi, jen ze treba 81 kW davaji do Fabie. Dik za info. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Mikoho Vloženo 11. Září 2021 Sdílet Vloženo 11. Září 2021 Ten istý motor len ho inak naladili. Zo skúseností vieme že píšu 81 a aj 85 má cca 90 kW aspoň čo viem, že boli skúšať na stolici, aký majú výkon. Točivý moment ten istý 200nM 1 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Rapid1.0 Vloženo 11. Září 2021 Sdílet Vloženo 11. Září 2021 (editace) Úplně stejný není. 81kw je verze Evo. Má nějakou speciální plazmatickou vrstvu na vnitřních stěnách válců, jinde uloženy vzduchový filtr atd. Těch odlišností par je, určitě se nejedna pouze o jiné naladění SW. Editováno: 11. Září 2021, autor: Rapid1.0 1 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Mikoho Vloženo 12. Září 2021 Sdílet Vloženo 12. Září 2021 litrový tříválec 1.0 TSI, který dříve míval maximální výkon 85 kW, nyní má ale jen 81 kW. Jde o motor nové generace označované jako EVO. Je vybaven turbodmychadlem s proměnlivou geometrií rozváděcích lopatek. Stejně jako předchozí verze má i filtr pevných částic GPF. Pracuje v hospodárném Millerově spalovacím cyklu, kdy se sací ventily zavírají až v průběhu kompresního zdvihu pístu ve válci, čímž je z válce vytlačována část nasátého vzduchu – kompresní poměr tak zůstává stejný, ale expanzní je zvýšen na 12,5:1. Díky tomu je maximální točivý moment k dispozici v nižších otáčkách než v běžných cyklech. O 4 kW nižší výkon není v praxi v podstatě znát, spíš naopak. Z nuly na stovku se auto dřív dostalo za 9,8 sekundy, nyní za rovných 10. Auto je ale živější ve spodním sektoru otáček, takže má subjektivně lepší a plynulejší rozjezd a úvodní fázi zrychlování. Zároveň se se spotřebou vejdete do šesti až 6,5 litru Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Martab Vloženo 12. Září 2021 Sdílet Vloženo 12. Září 2021 Ještě je dobré dodat, že 81kW verze EVO má o cosi delší stálý převod a tím i vyšší otáčky při daných převodech, tedy pružnost motoru je o něco lepší než starší verze. Něco málo o novém litru je tady: https://www.auto.cz/renault-megane-1-0-tce-vs-skoda-scala-1-0-tsi-takova-normalni-rodinka-140552 https://www.skoda-storyboard.com/cs/tiskove-zpravy-archiv/usporne-motory-generace-evo-noveho-vozu-skoda-fabia-maji-nizsi-spotrebu-a-umoznuji-tak-delsi-dojezd/ https://www.skoda-storyboard.com/cs/tiskove-zpravy-archiv/skoda-auto-ve-vyrobe-motoru-zavadi-plazmove-nanaseni-povrchove-vrstvy-valcu/ 1 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
belzezub Vloženo 12. Září 2021 Autor Sdílet Vloženo 12. Září 2021 Díky, takže případné problémy půjdou hledat i ve Fabia vláknu. Hodnocení z mé strany prijde kdovikdy... Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Jan R. Vloženo 12. Září 2021 Sdílet Vloženo 12. Září 2021 Tady jsem dával video, jak se ten EVO chová v autě. Spolucestující normální jízdou nemá šanci poznat 3 nebo 4 válce https://forum.skodahome.cz/topic/149199-motor-10-tsi-evo/?tab=comments#comment-2542507 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Martab Vloženo 12. Září 2021 Sdílet Vloženo 12. Září 2021 (editace) před 51 minutami, belzezub napsal: Díky, takže případné problémy půjdou hledat i ve Fabia vláknu. Hodnocení z mé strany prijde kdovikdy... Jen FIV, motor co je ve Fabii 3. generace s výkonem sice stejných 81kW, ale konstrukčně je to ta stará verze (shodná s 85kW v Kamiqu a Scale), FIII nikdy EVO litr nedostala. EDIT: Nejdéle je ten motor v Octavii 4. generace (od počátku výroby, resp potom v Golfu a Leonu), takže kdyžtak tam hledej. Editováno: 12. Září 2021, autor: Martab 1 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
soray Vloženo 12. Září 2021 Sdílet Vloženo 12. Září 2021 Máme tenhle motor v novém Kamiqu a co mne po prvních cca 600km zaujalo, že motor není uvnitř prakticky vůbec slyšet. Spotřeba zatím lehce přes 6L/100km. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
tom01 Vloženo 16. Září 2021 Sdílet Vloženo 16. Září 2021 (editace) Máme nyní chvilku Kamiq 1,0tsi 81kw jako náhradní vůz místo Rapida SB 1,0tsi 81kw v servisu. Docela mě překvapily vibrace na volnoběh. Zahřátý motor, stání na křižovatkách (SS vypínám) a pociťuji docela nepříjemné vibrace do pedálů, sedadla, volantu 🤔. Rapid bývá při těchto situacích úplně klidný, vpodst. o běžícím motoru ani nevím. No, je to jen takový postřeh. Kamiq půjčený jen na 2 dny popojíždění po městě. Třeba nějaký problém jen konkrétního kusu... Editováno: 16. Září 2021, autor: tom01 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
soray Vloženo 16. Září 2021 Sdílet Vloženo 16. Září 2021 Spíš bych tipl nějaký problém u konkrétního kusu. Já u našeho Kamiqa vnímám vibrace jen pár vteřin po startu, pak už je klid. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Jan R. Vloženo 16. Září 2021 Sdílet Vloženo 16. Září 2021 U těch předváděček, náhradních to vždy bude divoké. Že by se někdo choval citlivě např. ke dvouhmotovému setrvačníku … Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
tom01 Vloženo 17. Září 2021 Sdílet Vloženo 17. Září 2021 Jj, také bych řekl spíš problém konkrétního kusu. Třáslo se to na volnoběh jako sulc, ale jinak to jezdilo dobře. Holt tvrdý život auta, co jde z ruky do ruky ... Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Mikoho Vloženo 18. Září 2021 Sdílet Vloženo 18. Září 2021 Jednoznačne nejaký zlý kus. Nemám tým zuden problém. Občas neviem ci mam na štartovné Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
marhor Vloženo 18. Září 2021 Sdílet Vloženo 18. Září 2021 Měl jsem ze servisu jako náhradní auto pár dnů Scalu s motorem 1,0, měla najeto pár tisíc km a na volnoběh byly vibrace cítit. Setrvale, ať byl motor studený nebo teplý. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
soray Vloženo 18. Září 2021 Sdílet Vloženo 18. Září 2021 Dnes jsem se na to schválně zaměřil a lehké zavibrovani je pouze při startu, pak už je úplný klid. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
L@dis1 Vloženo 24. Září 2021 Sdílet Vloženo 24. Září 2021 Mel jsem pujcenou Scalu tyden s timto motorem a na volnobeh to vibrovalo silne do celeho auta i tela, bylo to velice neprijemne. Takova Fabia HTP kterou jsem kdysi mel, proti tomu byla absolutne bez vibraci. Tady se neco hodne nepovedlo. Za jizdy jsou vibrace jinak potlaceny dobre. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
15degren Vloženo 24. Září 2021 Sdílet Vloženo 24. Září 2021 Otázka jak se tomu autu chovají, jestli to jde z ruky do ruky a každý s tím dělá psí kusy, tak bude vymlácené měkké zavěšení motoru a přenáší to vibrace do karoserie... 1 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Martab Vloženo 24. Září 2021 Sdílet Vloženo 24. Září 2021 To je sice pravda, na druhou stranu, kolik mají ty předváděčky a náhradní vozy najeto, většinou je to max 20tis a pak jdou pryč (aspoň pokud se bavíme o ŠA servisech). Těch cca 10tis by to mělo vydržet OK ikdyž se na tom střídají řidiči... (navíc 81kW verze je ve Scale s Kamiqu docela krátce, takže spíš to budou jednotky tisíc km) 1 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Dodi 15 Vloženo 24. Září 2021 Sdílet Vloženo 24. Září 2021 A je tady konkrétně v této motorizaci dvouhmota? To dělá strašně moc. Vlastní zkušenost je když jsem kupoval Kamiqa, tak předváděčka 70kW bez dvouhmoty a to byl vibrátor, Vlastníme 85 kW s dvouhmotou a nevím o motoru, tak nevím co si myslet. 2 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Jan R. Vloženo 24. Září 2021 Sdílet Vloženo 24. Září 2021 EVO 81kW mají dvouhmotu kromě F3 … Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Mikoho Vloženo 24. Září 2021 Sdílet Vloženo 24. Září 2021 (editace) máme aj poslednú fabiu 70kW a ešte som si nevšimol po naštartovaní že by vybrovala :) Citovat Editováno: 24. Září 2021, autor: Mikoho 1 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Hkubes Vloženo 4. Únor 2022 Sdílet Vloženo 4. Únor 2022 (editace) Někdo už konkrétní zkušenosti s motorem 1,0TSI 81KW Evo. Kdo stím už má něco najeto. Editováno: 4. Únor 2022, autor: Hkubes Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
belzezub Vloženo 4. Únor 2022 Autor Sdílet Vloženo 4. Únor 2022 My máme 81kW měsíc. Jezdí s tím manželka, já s tím najel tak 400 km. S trojválci moje první zkušenost. Stávající Renault dci máme též 81 kW. - Asi nejvíc mi vadí 2. rychlostní stupeň, který při přeřazení po rozjezdu je docela mdlý. V jiných autech to jede, tu dlooouuuho nic. - Jednička a rozjezdy naopak super záběr spojky, nechcíplo ani jedenkrát. - Divný startstop proti srovnání Hyundai I30 4válec atmo, kde to pracuje rychleji a plynuleji. - Akcelerace 3jka, 4ka - dobrý, ale nutno hlídat otáčky aby byly tak 2500, kdy to zabírá. Nižší otáčky nevadí tolik jako u dvojky. Jede to pěkně, i když jsem v zájezdu to šetřili. - Spotřeba cca 6,3 l/100km kombinovaná. - Zvuk je takovej jinej, ale libí se mi. Auto je celkově tiché. Vibrace nevnímám, když na to nemyslím, spíš jen u starstopu na sebe upozorní. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
tomi28062005 Vloženo 4. Únor 2023 Sdílet Vloženo 4. Únor 2023 Zdarec, mám vůz 3 měsíce najeto cca 1100 km, zatím spokojenost, ale ta spotřeba 5,8 l se mi zdá moc, při stejném způsobu jízdy jako jsem jezdil s Rapidem se stejným motorem a o 1 litr méně. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Doporučené příspěvky
Zapojit se do konverzace
Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.