Přejít na obsah

Motor 1.0 TSI 81 kW


belzezub

Doporučené příspěvky

Ahoj, tak nejak necekane jsme skoncili pri vyberu noveho crossoveru u Kamiqa.

Ve vsech recenzich atp se uvadi litr s vykonem 70 a 85 kW. Ale v ceniku je jiz jen 81 kW.

Co je to za motor? Jiný než 85 kW, ci stejny ekologicky priduseny? Google moc nenapovi, jen ze treba 81 kW davaji do Fabie. Dik za info.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • Pawouk změnil název na Motor 1.0 TSI 81 kW

Úplně stejný není. 81kw je verze Evo. Má nějakou speciální plazmatickou vrstvu na vnitřních stěnách válců, jinde uloženy vzduchový filtr atd. Těch odlišností par je, určitě se nejedna pouze o jiné naladění SW. 

Editováno: , autor: Rapid1.0
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

litrový tříválec 1.0 TSI, který dříve míval maximální výkon 85 kW, nyní má ale jen 81 kW. Jde o motor nové generace označované jako EVO. Je vybaven turbodmychadlem s proměnlivou geometrií rozváděcích lopatek. Stejně jako předchozí verze má i filtr pevných částic GPF. Pracuje v hospodárném Millerově spalovacím cyklu, kdy se sací ventily zavírají až v průběhu kompresního zdvihu pístu ve válci, čímž je z válce vytlačována část nasátého vzduchu – kompresní poměr tak zůstává stejný, ale expanzní je zvýšen na 12,5:1.

 

Díky tomu je maximální točivý moment k dispozici v nižších otáčkách než v běžných cyklech. O 4 kW nižší výkon není v praxi v podstatě znát, spíš naopak. Z nuly na stovku se auto dřív dostalo za 9,8 sekundy, nyní za rovných 10. Auto je ale živější ve spodním sektoru otáček, takže má subjektivně lepší a plynulejší rozjezd a úvodní fázi zrychlování. Zároveň se se spotřebou vejdete do šesti až 6,5 litru

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 51 minutami, belzezub napsal:

Díky, takže případné problémy půjdou hledat i ve Fabia vláknu. Hodnocení z mé strany prijde kdovikdy...

Jen FIV, motor co je ve Fabii 3. generace s výkonem sice stejných 81kW, ale konstrukčně je to ta stará verze (shodná s 85kW v Kamiqu a Scale), FIII nikdy EVO litr nedostala.

 

EDIT: Nejdéle je ten motor v Octavii 4. generace (od počátku výroby, resp potom v Golfu a Leonu), takže kdyžtak tam hledej.

Editováno: , autor: Martab
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Máme nyní chvilku Kamiq 1,0tsi 81kw jako náhradní vůz místo Rapida SB 1,0tsi 81kw v servisu. Docela mě překvapily vibrace na volnoběh. Zahřátý motor, stání na křižovatkách (SS vypínám) a pociťuji docela nepříjemné vibrace do pedálů, sedadla, volantu 🤔. Rapid bývá při těchto situacích úplně klidný, vpodst. o běžícím motoru ani nevím.

 

No, je to jen takový postřeh. Kamiq půjčený jen na 2 dny popojíždění po městě. Třeba nějaký problém jen konkrétního kusu...

Editováno: , autor: tom01
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Mel jsem pujcenou Scalu tyden s timto motorem a na volnobeh to vibrovalo silne  do celeho auta i tela, bylo to velice neprijemne. Takova Fabia HTP kterou jsem kdysi mel, proti tomu byla absolutne bez vibraci. Tady se neco hodne nepovedlo. Za jizdy jsou vibrace jinak potlaceny dobre.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

To je sice pravda, na druhou stranu, kolik mají ty předváděčky a náhradní vozy najeto, většinou je to max 20tis a pak jdou pryč (aspoň pokud se bavíme o ŠA servisech). Těch cca 10tis by to mělo vydržet OK ikdyž se na tom střídají řidiči... (navíc 81kW verze je ve Scale s Kamiqu docela krátce, takže spíš to budou jednotky tisíc km)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 4 měsíce později...

My máme 81kW měsíc. Jezdí s tím manželka, já s tím najel tak 400 km. S trojválci moje první zkušenost. Stávající Renault dci máme též 81 kW.

- Asi nejvíc mi vadí 2. rychlostní stupeň, který při přeřazení po rozjezdu je docela mdlý. V jiných autech to jede, tu dlooouuuho nic.
- Jednička a rozjezdy naopak super záběr spojky, nechcíplo ani jedenkrát.

- Divný startstop proti srovnání Hyundai I30 4válec atmo, kde to pracuje rychleji a plynuleji.

- Akcelerace 3jka, 4ka - dobrý, ale nutno hlídat otáčky aby byly tak 2500, kdy to zabírá. Nižší otáčky nevadí tolik jako u dvojky. Jede to pěkně, i když jsem v zájezdu to šetřili.

- Spotřeba cca 6,3 l/100km kombinovaná.

- Zvuk je takovej jinej, ale libí se mi. Auto je celkově tiché. Vibrace nevnímám, když na to nemyslím, spíš jen u starstopu na sebe upozorní.

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 1 rok později...

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...