belzezub Posted September 11, 2021 Share Posted September 11, 2021 Ahoj, tak nejak necekane jsme skoncili pri vyberu noveho crossoveru u Kamiqa. Ve vsech recenzich atp se uvadi litr s vykonem 70 a 85 kW. Ale v ceniku je jiz jen 81 kW. Co je to za motor? Jiný než 85 kW, ci stejny ekologicky priduseny? Google moc nenapovi, jen ze treba 81 kW davaji do Fabie. Dik za info. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mikoho Posted September 11, 2021 Share Posted September 11, 2021 Ten istý motor len ho inak naladili. Zo skúseností vieme že píšu 81 a aj 85 má cca 90 kW aspoň čo viem, že boli skúšať na stolici, aký majú výkon. Točivý moment ten istý 200nM 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Rapid1.0 Posted September 11, 2021 Share Posted September 11, 2021 (edited) Úplně stejný není. 81kw je verze Evo. Má nějakou speciální plazmatickou vrstvu na vnitřních stěnách válců, jinde uloženy vzduchový filtr atd. Těch odlišností par je, určitě se nejedna pouze o jiné naladění SW. Edited September 11, 2021 by Rapid1.0 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mikoho Posted September 12, 2021 Share Posted September 12, 2021 litrový tříválec 1.0 TSI, který dříve míval maximální výkon 85 kW, nyní má ale jen 81 kW. Jde o motor nové generace označované jako EVO. Je vybaven turbodmychadlem s proměnlivou geometrií rozváděcích lopatek. Stejně jako předchozí verze má i filtr pevných částic GPF. Pracuje v hospodárném Millerově spalovacím cyklu, kdy se sací ventily zavírají až v průběhu kompresního zdvihu pístu ve válci, čímž je z válce vytlačována část nasátého vzduchu – kompresní poměr tak zůstává stejný, ale expanzní je zvýšen na 12,5:1. Díky tomu je maximální točivý moment k dispozici v nižších otáčkách než v běžných cyklech. O 4 kW nižší výkon není v praxi v podstatě znát, spíš naopak. Z nuly na stovku se auto dřív dostalo za 9,8 sekundy, nyní za rovných 10. Auto je ale živější ve spodním sektoru otáček, takže má subjektivně lepší a plynulejší rozjezd a úvodní fázi zrychlování. Zároveň se se spotřebou vejdete do šesti až 6,5 litru Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Martab Posted September 12, 2021 Share Posted September 12, 2021 Ještě je dobré dodat, že 81kW verze EVO má o cosi delší stálý převod a tím i vyšší otáčky při daných převodech, tedy pružnost motoru je o něco lepší než starší verze. Něco málo o novém litru je tady: https://www.auto.cz/renault-megane-1-0-tce-vs-skoda-scala-1-0-tsi-takova-normalni-rodinka-140552 https://www.skoda-storyboard.com/cs/tiskove-zpravy-archiv/usporne-motory-generace-evo-noveho-vozu-skoda-fabia-maji-nizsi-spotrebu-a-umoznuji-tak-delsi-dojezd/ https://www.skoda-storyboard.com/cs/tiskove-zpravy-archiv/skoda-auto-ve-vyrobe-motoru-zavadi-plazmove-nanaseni-povrchove-vrstvy-valcu/ 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
belzezub Posted September 12, 2021 Author Share Posted September 12, 2021 Díky, takže případné problémy půjdou hledat i ve Fabia vláknu. Hodnocení z mé strany prijde kdovikdy... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jan R. Posted September 12, 2021 Share Posted September 12, 2021 Tady jsem dával video, jak se ten EVO chová v autě. Spolucestující normální jízdou nemá šanci poznat 3 nebo 4 válce https://forum.skodahome.cz/topic/149199-motor-10-tsi-evo/?tab=comments#comment-2542507 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Martab Posted September 12, 2021 Share Posted September 12, 2021 (edited) před 51 minutami, belzezub napsal: Díky, takže případné problémy půjdou hledat i ve Fabia vláknu. Hodnocení z mé strany prijde kdovikdy... Jen FIV, motor co je ve Fabii 3. generace s výkonem sice stejných 81kW, ale konstrukčně je to ta stará verze (shodná s 85kW v Kamiqu a Scale), FIII nikdy EVO litr nedostala. EDIT: Nejdéle je ten motor v Octavii 4. generace (od počátku výroby, resp potom v Golfu a Leonu), takže kdyžtak tam hledej. Edited September 12, 2021 by Martab 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
soray Posted September 12, 2021 Share Posted September 12, 2021 Máme tenhle motor v novém Kamiqu a co mne po prvních cca 600km zaujalo, že motor není uvnitř prakticky vůbec slyšet. Spotřeba zatím lehce přes 6L/100km. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
tom01 Posted September 16, 2021 Share Posted September 16, 2021 (edited) Máme nyní chvilku Kamiq 1,0tsi 81kw jako náhradní vůz místo Rapida SB 1,0tsi 81kw v servisu. Docela mě překvapily vibrace na volnoběh. Zahřátý motor, stání na křižovatkách (SS vypínám) a pociťuji docela nepříjemné vibrace do pedálů, sedadla, volantu 🤔. Rapid bývá při těchto situacích úplně klidný, vpodst. o běžícím motoru ani nevím. No, je to jen takový postřeh. Kamiq půjčený jen na 2 dny popojíždění po městě. Třeba nějaký problém jen konkrétního kusu... Edited September 16, 2021 by tom01 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
soray Posted September 16, 2021 Share Posted September 16, 2021 Spíš bych tipl nějaký problém u konkrétního kusu. Já u našeho Kamiqa vnímám vibrace jen pár vteřin po startu, pak už je klid. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jan R. Posted September 16, 2021 Share Posted September 16, 2021 U těch předváděček, náhradních to vždy bude divoké. Že by se někdo choval citlivě např. ke dvouhmotovému setrvačníku … Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
tom01 Posted September 17, 2021 Share Posted September 17, 2021 Jj, také bych řekl spíš problém konkrétního kusu. Třáslo se to na volnoběh jako sulc, ale jinak to jezdilo dobře. Holt tvrdý život auta, co jde z ruky do ruky ... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mikoho Posted September 18, 2021 Share Posted September 18, 2021 Jednoznačne nejaký zlý kus. Nemám tým zuden problém. Občas neviem ci mam na štartovné Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
marhor Posted September 18, 2021 Share Posted September 18, 2021 Měl jsem ze servisu jako náhradní auto pár dnů Scalu s motorem 1,0, měla najeto pár tisíc km a na volnoběh byly vibrace cítit. Setrvale, ať byl motor studený nebo teplý. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
soray Posted September 18, 2021 Share Posted September 18, 2021 Dnes jsem se na to schválně zaměřil a lehké zavibrovani je pouze při startu, pak už je úplný klid. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
L@dis1 Posted September 24, 2021 Share Posted September 24, 2021 Mel jsem pujcenou Scalu tyden s timto motorem a na volnobeh to vibrovalo silne do celeho auta i tela, bylo to velice neprijemne. Takova Fabia HTP kterou jsem kdysi mel, proti tomu byla absolutne bez vibraci. Tady se neco hodne nepovedlo. Za jizdy jsou vibrace jinak potlaceny dobre. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
15degren Posted September 24, 2021 Share Posted September 24, 2021 Otázka jak se tomu autu chovají, jestli to jde z ruky do ruky a každý s tím dělá psí kusy, tak bude vymlácené měkké zavěšení motoru a přenáší to vibrace do karoserie... 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Martab Posted September 24, 2021 Share Posted September 24, 2021 To je sice pravda, na druhou stranu, kolik mají ty předváděčky a náhradní vozy najeto, většinou je to max 20tis a pak jdou pryč (aspoň pokud se bavíme o ŠA servisech). Těch cca 10tis by to mělo vydržet OK ikdyž se na tom střídají řidiči... (navíc 81kW verze je ve Scale s Kamiqu docela krátce, takže spíš to budou jednotky tisíc km) 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Dodi 15 Posted September 24, 2021 Share Posted September 24, 2021 A je tady konkrétně v této motorizaci dvouhmota? To dělá strašně moc. Vlastní zkušenost je když jsem kupoval Kamiqa, tak předváděčka 70kW bez dvouhmoty a to byl vibrátor, Vlastníme 85 kW s dvouhmotou a nevím o motoru, tak nevím co si myslet. 2 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jan R. Posted September 24, 2021 Share Posted September 24, 2021 EVO 81kW mají dvouhmotu kromě F3 … Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mikoho Posted September 24, 2021 Share Posted September 24, 2021 (edited) máme aj poslednú fabiu 70kW a ešte som si nevšimol po naštartovaní že by vybrovala :) Citovat Edited September 24, 2021 by Mikoho 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hkubes Posted February 4, 2022 Share Posted February 4, 2022 (edited) Někdo už konkrétní zkušenosti s motorem 1,0TSI 81KW Evo. Kdo stím už má něco najeto. Edited February 4, 2022 by Hkubes Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
belzezub Posted February 4, 2022 Author Share Posted February 4, 2022 My máme 81kW měsíc. Jezdí s tím manželka, já s tím najel tak 400 km. S trojválci moje první zkušenost. Stávající Renault dci máme též 81 kW. - Asi nejvíc mi vadí 2. rychlostní stupeň, který při přeřazení po rozjezdu je docela mdlý. V jiných autech to jede, tu dlooouuuho nic. - Jednička a rozjezdy naopak super záběr spojky, nechcíplo ani jedenkrát. - Divný startstop proti srovnání Hyundai I30 4válec atmo, kde to pracuje rychleji a plynuleji. - Akcelerace 3jka, 4ka - dobrý, ale nutno hlídat otáčky aby byly tak 2500, kdy to zabírá. Nižší otáčky nevadí tolik jako u dvojky. Jede to pěkně, i když jsem v zájezdu to šetřili. - Spotřeba cca 6,3 l/100km kombinovaná. - Zvuk je takovej jinej, ale libí se mi. Auto je celkově tiché. Vibrace nevnímám, když na to nemyslím, spíš jen u starstopu na sebe upozorní. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
tomi28062005 Posted February 4, 2023 Share Posted February 4, 2023 Zdarec, mám vůz 3 měsíce najeto cca 1100 km, zatím spokojenost, ale ta spotřeba 5,8 l se mi zdá moc, při stejném způsobu jízdy jako jsem jezdil s Rapidem se stejným motorem a o 1 litr méně. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.