Přejít na obsah

Doporučené příspěvky

Vloženo

Tak aj v mediach je prezentovana ako hlavna funkcia tej zaluzie, ze to znizuje aerodynamicky odpor. Ked je to zavrete vzduch neprudi akoby do auta/cez auto, ale ho obteka. Co ma znizovat odpor vzduchu a tym padom spotrebu, emisie CO2, a o to tu hlavne ide.

Vloženo (editace)

Ku*va zas ty jejich emise 👹

Hlavní díra do motoru je ale přeci ta nahoře. 

 

Takže ne zimní clona, ale ekoteroristická clona. 

 

Edit:

V tom případě nechápu proč je clona stavitelná? 

Jako, že dneska budu ekologickej a zítra ne? 

Nevím nevím. Kvůli tomu to nebude. 

Editováno: , autor: keras
Vloženo

Stavitelna je skrz ohrevu motora. Ked je zavreta, tak je odpor vzduchu vacsi a aerodynamika horsia. No skor sa zahreje motor s tym dosiahne pracovnu teplotu, kedy su emisie najnizsie. Potom sa lamely otvoria pre aerodynamiku. Dalsie kurvitko, co ked odide po zaruke bude drahe a vyseru sa rovno na opravu

Návštěvník
Vloženo

od kedy sa davali tie rolety ? mam 2020 a nevsimol som si ze by som tam take mal 

Vloženo

Ale stále si myslím, že hlavní díra na chladič je ta horní? 

Navíc nahoře je nejteplejší místo chladiče. 

Proč je to dole tomu moc nerozumím. 

Vloženo

Mam to na Scale 12/2020 1.0 TSI EVO 81kw. Je to tedy asi od modeloveho roku 2021.
 

Z clanku o nove Fabii 4: Zajímavým inovativním prvkem jsou aktivní žaluzie před chladičem, které Škodováci použili už u nové Octavie. "Ve třídě malých aut jde o naprostou raritu," připomíná vedoucí vývoje podvozku a motoru ve Škodě Auto Martin Hrdlička. Žaluzie fungují tak, že pouštějí vzduch k chladiči jen v momentech, kdy je to potřeba, jinak jsou zavřené a vzduch proudí okolo. Údajně to má při rychlosti 120 km/h ušetřit až 0,2 l benzinu a pět gramů CO2 na každých 100 km.

  • o 6 měsíců později...
Vloženo

Rád bych se zeptal kdo máte konkrétní zkušenost s demontáží clony.
Dívám se na fotky Protec i Heko, ani jeden upevňovací háček se mi moc nezdá.

Ve Fabii I sem používal Heko a tam byl poctivý šroub a kovový hák. Navíc u Fabie nebyl problém se dostat k háčku zevnitř.

U Scaly mi to připadá, že se bude s háčkem spíš experimentovat, nebo asi líp, sundat dekl nad chladičem, aby se jeden k mřížce dostal...

Díky za tipy.

  • o 2 týdny později...
  • o 4 měsíce později...
Vloženo

Tak u mojí Scaly 1.0 81kw vyrobené letos ta clona je. Zítra když si vzpomenu tak vyfotím. Zatím vždy co jsem koukal tak je zavřená. Vypadá jako obyčejná žaluzie, ale je černá. 

  • o 1 měsíc později...
Vloženo (editace)

Ja som to poriešil takto. Ale nejaký obrovský rozdiel som nepocítil. Stále som mal problém zahriať motorový olej na 80 stupňov.

IMAG0338.jpg

IMAG0341.jpg

Editováno: , autor: Jan D
Vloženo

Faktická poznámka: motor má vodný medzichladič, ktorý potrebuje mať prístup naporového vzduchu počas celého roku. Teda pokiaľ nechcete prehrievať vzduch na vstupe do sania.

  • o 5 měsíců později...
Vloženo

Měl bych dotaz , už jste někdo upevňoval clonu HE-KO pomocí těch černých plastových šroubů s tím háčkem , myslím, že to bude dost obtížné. Nemáte na to někdo nějaký fígl ? 

Vloženo

Potvrzuji, že ty háčky a šrouby jsou "vopruz". Připevňuji tak, že zachytím háček za mřížku masky a pak šroubuju a zároveň táhnu šroub směrem ven / dopředu. První ještě jde, ale ten druhý napoprvé nikdy nedám -:)

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...