Přejít na obsah
View in the app

A better way to browse. Learn more.

ŠKODA Forum - SKODAHOME.cz

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Doporučené odpovědi

Přesně jak píšeš, takže na origo kola neseženu razítka a podpis dovozce, tudíž smolík.. v případě neorigo kol je to jednodušší, napíšu dovozci a ten mi za cenu kolem tisícovky pošle TL + TUV dokumentaci pro mé použité kola. Kdo je výrobcem a dodavatelem Škoda kol? Ronal?

Ahoj,

ano je to tak....

Ale jak jsem psal, můžeš to zkusit na prodejně Škoda, třeba uspěješ ....

:kol-32: :kol-32:

Jinak výrobu kol obstarává Ronal.

Tedy nevím jestli úplně všech...

Ale třeba 17" Gigaro a Kentaur jsou od Ronalu.

Ale bohužel, nedají typový list na tyto kola, také jsem to zkoušel....

:kol-32::kol-44:

Upraveno od Soldier_CZ

A co myslýte u disků který maja rozměry 6Jx14 ET35? Oproti standartním 6Jx14 ET37. Prostě by o 2mm koukalo kolo z auta.

 

Typovej list na ně sice neseženu, ale když vidim co lidi vozí na autech, tak ty 2mm co by to koukalo ven za auta by policajty dráždit nemělo.

 

A ty 2mm mi asi taky blatníky nebo podběhy neotrhaj ne?

A taky co takhle si nechat zapsat na oko neoriginály se všim všudy rozměrově se shodující s těma který tam chci dát.

 

A pak si tam dát ty svoje se stejnýma rozměrama ale jinýho výrobce?

 

Prostě říct, že sem ty původně zapsaný prodal a v dobrej víře, že jsou to s těma samýma rozměrama si tam dal ty co tam chci?

Neznalost zákona neomlouvá. Takže s dobrou vírou si můžeš...víš co. Máš prostě jen dvě možnosti - vyhovět legislativě, nebo nevyhovět.

Tak naštěstí samy o sobě ty kola nebudou podezdřelý. Většinou smrdí když má někdo na autě třeba nějaký čestnácti nebo sedumnáctipalcový salámy co lezou za blatníků.

 

Ale aby někdo extra skoumal decentní čtrnáctky který lezou z auta oproti originálu jen o 2mm tak zas tak to žhavý nebude.

 

Seženu na to ještě škodovácký pokličky a to mi neříkej, že to bude pak někdo študovat co to je za disk.

post-85140-0-70231500-1421611427_thumb.j

Upraveno od Mr.Pavka

Já nejsem kontrolní orgán.  :kol-28:  Ale 2 mm od oka nikdo z Pomahačů a chráničů nepozná.

Než potkáš mobilní technickou stanici.

Tak pokud bude auto jinak zcela v pořádku a bude mít předepsaný pneumatiky, tak se v tom vrtat nebudou.

To existuje i v ČR? Mám za to, že se o nich jenom kecá na úrovni ministerstva dopravy.

No. Vyhrožujou s tim. Ale je to prej hrozně drahý a mobilně neohrabaný. A předpokládám, že se zaměří zase jen na starý pekáče a nebo na brutální tuningy. Poč by se vozili po normálních řidičích nových sériových aut?

 

No, jestli mě potkaj v mojem starým Twigu, tak je se mnou ámen.

Je to otázka času. Nyní se zaměřujou hlavně na kamiony a autobusy.

Už se pracuje na typovým listě díky kterýmu by se to dalo nějak zapsat.

Tak sem posehnal tyhle za 5500.

Alustar U-starší nejetej model bez Typáku.

Se zápisem to udělam tak, že seženu typák na Ronal se stejnýma rozměrama a nazdar bazar.

 

Když vidim jaký prasárny lidi vozí bez sebemenší snahy to nějak částečně legalizovat tak myslim, že každej soudní znalec v případě nehody uvidí stejný rozměry ač od jinýho výrobce a nic řeřit nebude.

post-85140-0-64383800-1421862950_thumb.j

Tak sem posehnal tyhle za 5500.

Alustar U-starší nejetej model bez Typáku.

Se zápisem to udělam tak, že seženu typák na Ronal se stejnýma rozměrama a nazdar bazar.

 

Když vidim jaký prasárny lidi vozí bez sebemenší snahy to nějak částečně legalizovat tak myslim, že každej soudní znalec v případě nehody uvidí stejný rozměry ač od jinýho výrobce a nic řeřit nebude.

To se dost mejlíš, stejný vnější rozměry i ET ještě vůbec neznamenají stejný chování pod zatížením nebo v případě nárazu - takže právě i na ty disky se znalci zaměřujou, jestli v případě nehody ráfky nevytvořily svou konstrukcí nebo dokonce vadou právě podmínky pro vznik nějakýho smyku, kmitání, uhejbání gumy ze směru atd. Disk je totiž to jediný, co přenáší váhu a setrvačný síly pohybujícího se tělesa auta na gumu pneumatiky. Je to proto megadůležitej konstrukční prvek a i když má zvenku shodný rozměry s povoleným, může mít jiný nosný průřezy a pak už je to jak v písničce od Voskovce, Wericha a Ježka - "...a stačí bláta trošku..." - a je malér na světě.

Tak oni tyhle disky maj taky typovej list, ale jen na Fabii1 6Y,  která má ale téměř stejnou nápravu, geometrii a těhlici jako Fabia2 5J.

 

Díry pro kolový šrouby jsou s kulovou dosedací plochou-stejný jako maj Fabie a né kuželový. Středovou díru to má koncernovou 57mm bez nějakýho vymezovacího kroužku.

 

Ještě myslíš že to bude něco až tak hodně špatnýho?

Upraveno od Mr.Pavka

Stačí aby neseděla nosnost ráfku (váha připadající na 1 kolo) s nosností předepsanou výrobcem pro danou nápravou - teda hlavně pokud bude menší. Větší nosnost tolik nevadí, ale běda jak "podlezeš" - na tohle se každej revizní technik pojišťovny vysloveně těší...

Tak znova. Je to ráfek na F1  pro motory od 37-85kW.

 

Ale pro mě je důležitý, že tím revizním technikem pojištovny nejsi ty. Protože ty bys mě asi povodil i za chybějící čepičku na ventilku.

 

:kol-138:

A kolik že má bejt nosnost toho ráfku?

Máš ji uvedenou v podobě hmotnostního indexu u každý velikosti ráfků a gum v TP. Nosnost použitýho ráfku musí bejt stejná nebo vyšší než je v TP.

Pro mýho Drobka například platí index 85 nebo 86 - pro tvou fáfiju bude 83 nebo 84...  Kolik kilo je kterej kód si snad najdeš sám - Ujo Google určitě pomůže...

Upraveno od Ekkar_z_Bastlírny

A kolik že má bejt nosnost toho ráfku?

Žádná nosnost ráfku není v TP uvedena.Ekkar uvádí index nosnosti pneumatik.Pokud vezmeš v úvahu zde uvedené indexy nosnosti 83-86,tak v kg je to 487-530 kg.

Aby takové zatížení nevydržel ráfek,asi by musel být z překližky :-)

Pokud se Ti tedy podaří zapsat rozměr ráfku bez dalších identifikačních údajů,můžeš být v klidu a použít jakýkoliv ráfek stejného rozměru jako je uveden v TP.Pokud budeš mít v TP zápis s nějakým údajem,který bude konkretizovat určitý typ,mohl by jsi se do za určitých okolností do problému dostat.

Zcela určitě zapomeň na takové ty pindy,že v případě autonehody jsi automaticky spoluviníkem :-)

To je blbost ,jako kdybych napsal,že automaticky jsi spoluviník při použití nehomologovaných potahů.

Problém by mohl nastat,v případě,že použitý neschválený ráfek by byl v PŘÍMÉ souvislosti s nehodou.A to je věc,kterou může rozhodnout pouze soudní znalec.

Mikl-Oni si prej skenujou ten příslušnej TL na jehož základě probíhá ten zápis dalších kol.

 

Takže kdyby šlo fakt do tuhýho, je to stejně dohledatelné.

 

Ale jak říkáš, je lepší trefit na úředníka kterej napíše jen holé rozměry bez výrobce ráfku aby to nebylo tak okatý.

 

Ekkar- Jinak disky maj nosnost 4x620kg....

mikl- Jenže když soudní znalec napíše, že neschválená kola "mohla ovlivnit škodní událost" tak je to jako kdyby napsal, že je kola byla příčinou nehody.

Zmínil jsem se o situaci,kterou čtu v každé diskuzi,vždy se najde někdo,kdo tvrdí,že se v případě nezapsaných kol stáváš automaticky viníkem.

Zamysli se,jaká je to kravina.Pokud nehodu nezaviníš,jaký je důvod,aby si byl viníkem?

Hele,svět není černobílý a může se stát cokoliv,je nepřeberná řada možností.Vše se točí jenom kolem zápisu kol.Například všechna nezapsané kola přeci nejsou neschválená.Celá řada ráfků má schválení a majitel je jenom nemá zapsaná.Tím se sice dopouští přestupku ve smyslu správního zákona,kdy neprovedl změnu do 8 dnů,ale kola jsou stále schválená.

Aby někdo určil bez hmatatelných důkazů ,že ráfek mohl změnit průběh nehody,musí k tomu mít relevantní důvod.

Kdysi jsem se problematice zápisu ráfků věnoval ze zájmu opravdu hodně a mimo jiné jsem oslovil s dotazem likvidátory několika pojišťoven a ve všech jsem se dozvěděl to samé.Nezapsané ráfky nemohou činit z účastníka nehody,který ji nezavinil spoluviníka,natož pak viníka.

Nicméně vždy tvrdím a napíšu to i zde,samozřejmě je lepší mít vše tak jak má být a takovou situaci si nepřivodit.

To jo. Ale každej likvidátor hledá skulinky jak nevyplatit plnou výši škody poškozenýmu protože mu najde něco co tam nená bejt.

 

A z tvé řeči soudím, že jsi to zjišťoval jen po teoretické stránce. Ale prakticky z vlastní nehody to bude asi jiná zkušenost.

 

Neboli, optimista je jen špatně informovanej člověk. :) Doufej v lepší, čekej horší.

Upraveno od Mr.Pavka

Připojte se k diskuzi

Můžete publikovat nyní a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a publikujte s vaším účtem.

Host
Odpovědět na toto téma...

Podobný obsah

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.