Přejít na obsah

Velikost disků


mirda328

Doporučené příspěvky

Přesně jak píšeš, takže na origo kola neseženu razítka a podpis dovozce, tudíž smolík.. v případě neorigo kol je to jednodušší, napíšu dovozci a ten mi za cenu kolem tisícovky pošle TL + TUV dokumentaci pro mé použité kola. Kdo je výrobcem a dodavatelem Škoda kol? Ronal?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ahoj,

ano je to tak....

Ale jak jsem psal, můžeš to zkusit na prodejně Škoda, třeba uspěješ ....

:kol-32: :kol-32:

Jinak výrobu kol obstarává Ronal.

Tedy nevím jestli úplně všech...

Ale třeba 17" Gigaro a Kentaur jsou od Ronalu.

Ale bohužel, nedají typový list na tyto kola, také jsem to zkoušel....

:kol-32::kol-44:

Editováno: , autor: Soldier_CZ
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

A co myslýte u disků který maja rozměry 6Jx14 ET35? Oproti standartním 6Jx14 ET37. Prostě by o 2mm koukalo kolo z auta.

 

Typovej list na ně sice neseženu, ale když vidim co lidi vozí na autech, tak ty 2mm co by to koukalo ven za auta by policajty dráždit nemělo.

 

A ty 2mm mi asi taky blatníky nebo podběhy neotrhaj ne?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

A taky co takhle si nechat zapsat na oko neoriginály se všim všudy rozměrově se shodující s těma který tam chci dát.

 

A pak si tam dát ty svoje se stejnýma rozměrama ale jinýho výrobce?

 

Prostě říct, že sem ty původně zapsaný prodal a v dobrej víře, že jsou to s těma samýma rozměrama si tam dal ty co tam chci?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak naštěstí samy o sobě ty kola nebudou podezdřelý. Většinou smrdí když má někdo na autě třeba nějaký čestnácti nebo sedumnáctipalcový salámy co lezou za blatníků.

 

Ale aby někdo extra skoumal decentní čtrnáctky který lezou z auta oproti originálu jen o 2mm tak zas tak to žhavý nebude.

 

Seženu na to ještě škodovácký pokličky a to mi neříkej, že to bude pak někdo študovat co to je za disk.

post-85140-0-70231500-1421611427_thumb.j

Editováno: , autor: Mr.Pavka
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

No. Vyhrožujou s tim. Ale je to prej hrozně drahý a mobilně neohrabaný. A předpokládám, že se zaměří zase jen na starý pekáče a nebo na brutální tuningy. Poč by se vozili po normálních řidičích nových sériových aut?

 

No, jestli mě potkaj v mojem starým Twigu, tak je se mnou ámen.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak sem posehnal tyhle za 5500.

Alustar U-starší nejetej model bez Typáku.

Se zápisem to udělam tak, že seženu typák na Ronal se stejnýma rozměrama a nazdar bazar.

 

Když vidim jaký prasárny lidi vozí bez sebemenší snahy to nějak částečně legalizovat tak myslim, že každej soudní znalec v případě nehody uvidí stejný rozměry ač od jinýho výrobce a nic řeřit nebude.

post-85140-0-64383800-1421862950_thumb.j

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak sem posehnal tyhle za 5500.

Alustar U-starší nejetej model bez Typáku.

Se zápisem to udělam tak, že seženu typák na Ronal se stejnýma rozměrama a nazdar bazar.

 

Když vidim jaký prasárny lidi vozí bez sebemenší snahy to nějak částečně legalizovat tak myslim, že každej soudní znalec v případě nehody uvidí stejný rozměry ač od jinýho výrobce a nic řeřit nebude.

To se dost mejlíš, stejný vnější rozměry i ET ještě vůbec neznamenají stejný chování pod zatížením nebo v případě nárazu - takže právě i na ty disky se znalci zaměřujou, jestli v případě nehody ráfky nevytvořily svou konstrukcí nebo dokonce vadou právě podmínky pro vznik nějakýho smyku, kmitání, uhejbání gumy ze směru atd. Disk je totiž to jediný, co přenáší váhu a setrvačný síly pohybujícího se tělesa auta na gumu pneumatiky. Je to proto megadůležitej konstrukční prvek a i když má zvenku shodný rozměry s povoleným, může mít jiný nosný průřezy a pak už je to jak v písničce od Voskovce, Wericha a Ježka - "...a stačí bláta trošku..." - a je malér na světě.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak oni tyhle disky maj taky typovej list, ale jen na Fabii1 6Y,  která má ale téměř stejnou nápravu, geometrii a těhlici jako Fabia2 5J.

 

Díry pro kolový šrouby jsou s kulovou dosedací plochou-stejný jako maj Fabie a né kuželový. Středovou díru to má koncernovou 57mm bez nějakýho vymezovacího kroužku.

 

Ještě myslíš že to bude něco až tak hodně špatnýho?

Editováno: , autor: Mr.Pavka
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Máš ji uvedenou v podobě hmotnostního indexu u každý velikosti ráfků a gum v TP. Nosnost použitýho ráfku musí bejt stejná nebo vyšší než je v TP.

Pro mýho Drobka například platí index 85 nebo 86 - pro tvou fáfiju bude 83 nebo 84...  Kolik kilo je kterej kód si snad najdeš sám - Ujo Google určitě pomůže...

Editováno: , autor: Ekkar_z_Bastlírny
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

A kolik že má bejt nosnost toho ráfku?

Žádná nosnost ráfku není v TP uvedena.Ekkar uvádí index nosnosti pneumatik.Pokud vezmeš v úvahu zde uvedené indexy nosnosti 83-86,tak v kg je to 487-530 kg.

Aby takové zatížení nevydržel ráfek,asi by musel být z překližky :-)

Pokud se Ti tedy podaří zapsat rozměr ráfku bez dalších identifikačních údajů,můžeš být v klidu a použít jakýkoliv ráfek stejného rozměru jako je uveden v TP.Pokud budeš mít v TP zápis s nějakým údajem,který bude konkretizovat určitý typ,mohl by jsi se do za určitých okolností do problému dostat.

Zcela určitě zapomeň na takové ty pindy,že v případě autonehody jsi automaticky spoluviníkem :-)

To je blbost ,jako kdybych napsal,že automaticky jsi spoluviník při použití nehomologovaných potahů.

Problém by mohl nastat,v případě,že použitý neschválený ráfek by byl v PŘÍMÉ souvislosti s nehodou.A to je věc,kterou může rozhodnout pouze soudní znalec.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Mikl-Oni si prej skenujou ten příslušnej TL na jehož základě probíhá ten zápis dalších kol.

 

Takže kdyby šlo fakt do tuhýho, je to stejně dohledatelné.

 

Ale jak říkáš, je lepší trefit na úředníka kterej napíše jen holé rozměry bez výrobce ráfku aby to nebylo tak okatý.

 

Ekkar- Jinak disky maj nosnost 4x620kg....

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zmínil jsem se o situaci,kterou čtu v každé diskuzi,vždy se najde někdo,kdo tvrdí,že se v případě nezapsaných kol stáváš automaticky viníkem.

Zamysli se,jaká je to kravina.Pokud nehodu nezaviníš,jaký je důvod,aby si byl viníkem?

Hele,svět není černobílý a může se stát cokoliv,je nepřeberná řada možností.Vše se točí jenom kolem zápisu kol.Například všechna nezapsané kola přeci nejsou neschválená.Celá řada ráfků má schválení a majitel je jenom nemá zapsaná.Tím se sice dopouští přestupku ve smyslu správního zákona,kdy neprovedl změnu do 8 dnů,ale kola jsou stále schválená.

Aby někdo určil bez hmatatelných důkazů ,že ráfek mohl změnit průběh nehody,musí k tomu mít relevantní důvod.

Kdysi jsem se problematice zápisu ráfků věnoval ze zájmu opravdu hodně a mimo jiné jsem oslovil s dotazem likvidátory několika pojišťoven a ve všech jsem se dozvěděl to samé.Nezapsané ráfky nemohou činit z účastníka nehody,který ji nezavinil spoluviníka,natož pak viníka.

Nicméně vždy tvrdím a napíšu to i zde,samozřejmě je lepší mít vše tak jak má být a takovou situaci si nepřivodit.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

To jo. Ale každej likvidátor hledá skulinky jak nevyplatit plnou výši škody poškozenýmu protože mu najde něco co tam nená bejt.

 

A z tvé řeči soudím, že jsi to zjišťoval jen po teoretické stránce. Ale prakticky z vlastní nehody to bude asi jiná zkušenost.

 

Neboli, optimista je jen špatně informovanej člověk. :) Doufej v lepší, čekej horší.

Editováno: , autor: Mr.Pavka
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...