Přejít na obsah

navigacia vs. plugin hybrid


Doporučené příspěvky

ahojte, chcem sa opytat - je pri octavii iV (PHEV) vyhodou pouzivanie zabudovaj navigacie v zmysle, ze pri jej pouzivani auto dokaze lepsie "naplanovat" rozdelenie pouzitia spalovacieho a elektrickeho motora? 

pripadne opacne, vie to auto "naplanovat" aj pri pouzivanie apple car play + waze?

 

alebo to az takto sofistikovanie nie je a auto si vsima iba najblizsiu krizovatku a snazi sa rekuperovat iba po nu?

 

dik

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Superb PHEV - to stejné jako je Octa. Pokud zapnu všechny asistenty, a travel asist (prediktivní tempomat) a zadán cestu do navigace tak opravdu si to auto šefuje samo. Jak velká uspora bude kdybych řídil já si netroufnu odhadnout. Taky se snažím dost předvídat a někdy je moje jízda taková defenzivní. Já párkrát použil vestavěnou navigaci a spokojenost. Loni jsem projel cestu OPAVA-hranice Slovinsko/Chorvatske celych 850km a měl jsem jen nohu na brzdě pro jistotu :-) Je to super na dálnici. V městě to není moc k užitku, ale kolem komína se taky dá s tím žít.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

diky moc, nie je to asi celkom to, co som sa pytal, ale rozumiem, co si chcel povedat.

 

ja som sa skor pytal na to, ze ked navigacii nastavim, ze idem z bodu A do bodu B, 300 km, a v strede trasy je velky kopec, kde urcite miniem pri jazde do kopca kopec paliva - ci sa system tych prvych 150 km bude snazit setrit bateriu, aby mu prave vydrzala maximalne do toho kopca.

 

viem, ze mu to dokazem ja manualne nastavit a auto bude daleko viac rekuperovat. len stale je tam ta otazka, ci vobec ma zmysel pouzivat z tohto dovodu zabudovanu navigaciu, alebo pouzivat waze, ktore ma ine funkcie navyse (policajti atd)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak zase tak chytrá ta navigace určitě nebude, že by si prošla profil trasy a procenta baterky uspořila na horší časy. Tohle určitě neumí.

Ale v momentě kdy vše zapnu a nechám to jet na predikci, tak jde vidět že se to snaží vše držet do poslední chvilky na elektřinu. Já jsem se pár fíglů odnaučil od predikce :-) Já moc predikci nevyužiji, jezdím kolem komína a sem tam výlet dál. Vestavěná navigace je za mě slušná, hlásí a vidí vše dopředu.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 3 měsíce později...

Ve vestavěné navigaci jsem si nastavil trasu (s průjezdnými body), ale nepodařilo se mi trasu nikde/nikam uložit 😐 Občas se chci po cestě někam podívat... Ve Škoda Connect plánovač funguje jen napůl - trasa se zatím nedá poslat do auta.. Umím to vyřešit přes Android Auto, ale pak zase ztrácí význam vestavěná navigace a její predikce... Řešili jste to taky někdo? 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

neodpoviem dotaz na prepojenie s hybridom ale dva nasledujúce body ti možno dajú obraz o tom čo použiť:

- škoda connect je ťažký a momentálne nepoužiteľný nedorobok. Trasy ako píše kolega vyššie sa do auta napriek tomu, že to výrobca všade propaguje poslať nedajú. Dá sa poslať len jeden cieľ a ten v mojom prípade sa obajví na obrazovke Columbusu najskôr o 24 hodín. Takže som si poslal večer cieľ do auta, na druhý deň ráno pri ceste tam nič nebolo. Keď som sa vracal už domov večer, tak pri naštartovaní sa objavila hláška že bol prijatý cieľ zo škoda connect. Takže "výkonné servere škoda connect" ako o nich píše marketing sú ešte asi z 50-tych rokov minulého storočia...

 

- akékoľvek použitie externej navigácie z android auto alebo ios je púhe zrkadlenie mobilu na obrazovku infotainmentu a nijako inak nespolupracuje s ničím v aute.

Editováno: , autor: OpelInsi
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

S posledním bodem úplně nesouhlasím. Pokud přes Android Auto pustím navigování v Mapy.cz, pak se mi ve virtual kokpitu a na HUD zobrazují navigační pokyny (šipky pro odbočení, kruháče...) Takhle to ale bohužel  nefunguje s Google Maps 😐 Až budou mít Mapy.cz aktuální info o dopravě i v zahraničí, případně bude se dát zobrazit mapa i ve virtual kokpitu, budu spokojen 😊

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

@tomekp ale to nemá stále nič spoločné s chovaním auta samotného, na ktoré sa pýta autor dotazu - t.j. automatické spomalenie pred zákrutami, zníženie rýchlosti pri obmedzeniach alebo v obci, či rekuperácia v hybride a šetrenie energie.

Je to stále len zobrazenie telefonu na jednom alebo druhom displeji a samozrejme pokiaľ máš zapnutý zvuk tak tiež pokyny navigácie z telefonu prichádzajú cez palubnú audio sústavu.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 3 hodinami, tomekp napsal:

Pokud přes Android Auto pustím navigování v Mapy.cz, pak se mi ve virtual kokpitu a na HUD zobrazují navigační pokyny (šipky pro odbočení, kruháče...) Takhle to ale bohužel  nefunguje s Google Maps 😐 

 

mi to na pujcenem aute fungovalo. i mapy.cz i mapy od google. 

(superb 2022)  

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

On 7/6/2022 at 9:34 AM, OpelInsi said:

Takže som si poslal večer cieľ do auta, na druhý deň ráno pri ceste tam nič nebolo

Divné, tohle mně funguje celkem spolehlivě, i navzdory tomu, že mám auto zaparkované v samostatné garáži v podzemních garážích. Párkrát se mi se starou verzí infotainmentu (1803) stalo, že se ten cíl neukázal, teď už ale ok.

S čím souhlasím je to, že každý nový cíl poslaný z appky smaže ten předchozí, to je celkem škoda no..

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 1 měsíc později...

Mám zabudovanú navigáciu v aute, minulý týždeň som dosť cestoval po Slovensku, tak som ju často využíval. Stalo sa mi však zopár krát, že mi pri zapnutej navigácii preskakovala poloha auta na iné miesto, ako som reálne bol, následne naskočilo prepočítavanie, aby som sa dostal na správnu trasu, ale ja som na nej reálne bol, len navigácia nesprávne nasnímala moju polohu. A aktuálna poloha auto v navigácii preskakovala na iné miesto a navigácia následne stále prepočítavala trasu. Stretli ste sa s niečim takým? Softver 1889, datum výroby január 2022.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

columbus je čo do navigovania naozaj tragédia - strčí ju do kapsy každá externá navigácia za 50 EUR.

problém so "stratením sa" som síce nemal ale navigovanie s výjazdami z dialnice, prechodom cez zopár bočných ulíc a návratom na diaľnicu na ďalšej odbočke je napríklad bežné v Brne, alebo napríklad 50km ukazuje že na križovatke sa bude odbočovať a keď tam človek za hodinu dorazí a zaradí sa do pruhu na odbočenie navigácia urobí prepočet a chce ísť rovno...

tiež update máp - že si mám stiahnuť mapy a potom jazdiť so zapichnutým USB pretože neexistuje príkaz v menu na update z USB je riešenie hodné ajťáka ktorý nevie že okrem chipu v jeho PC už bolo vynájdené aj koleso ...

 

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 týdny později...

Smire - tak som sa "stratil" v sobotu pri návrate z Chorvátska. Navigácia skákala hore-dolu v podstate dobre použiteľná pre chorvátske ponorkové vojsko, pretože väčšinu času viedla pod vodou niekde od Pagu smerom na Rijeku.

Je to skutočne podarený kúsok a takto "funguje" vždy keď ju človek naozaj potrebuje - chcel som vedieť aké sú čakacie lehoty na mýtnych bránach a hraniciach do Maďarska. Ale nedočkal som sa.

Zastavil som 2x vždy na ca 10min ale navigácia sa neprebrala.

Potom za Maďarskými hranicami som jej dal 20min a zrazu fungovalo všetko. Nenapadlo mi, že systém možno reštartovať - no moja hlúposť. Vypnutie motora a zakmnutie na 10min je zrejme len "sleep" a reboot je len pri dlhšom zastavení.

 

V stredu idem Kežmarok - Svidník tak to tam môžem skontrolovať, ale myslím, že toto nemá nič spoločné s polohou auta. Proste blbne zrovna tam, kde parkuje.

Inak pekné video na youtube ako reštartovať MIB3 ca 30sek a následne 300 sek debata o tom, prečo sa všetky časopisy včítane ADAC tlačovín ani len nezmienia o problémoch s MIB3 u VW group a nemecký moderátor pritom "náhodne" šúcha palcom o ukazovák...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

No mne sa to znovu stalo v sobotu v Bratislave na dialnici. Takze na najblizsej benzinke som zastal a dvakrát restartoval az potom sa chytil ale az po niekolkych minutach. Najhorsie, ze to blbne akurat tam, kde tu navigaciu clovek najviac potrebuje. Tak som dne kupil napajaci kabel na moju staru navigaciu Garmin do USB C portu a mam ju odlozenu v aute pre taketo pripady. Ked bude treba, tak si zapnem staru. Nechcem to zatial riesit v servise, spomeniem to, az ked pojdem na riadny servis. Bojim sa, aby sa mi pri aktualizacii SW nerozhasilo nieco ine. Lebo okrem navigacie auto funguje bez problemov.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

V tom případě bych si na wifi stáhl mapy.cz offline pro země kde jezdím často/nebo pojedu a v případě nouze použil přes AA/CarPlay to :). Mapy.cz i hlásí, když mají aktualizaci map. Přecejen, kdy naposledy byl ten garmin aktualizovaný? 

 

Nechci nic vnucovat, pokud ti to vyhovuje, nevidím v tom problém. Jen mám pocit, že pokud by mi někdy nefungovala interní navigace, tak nahradit jí starou externí navigací, která má x let staré mapy... to by pro mě byla opravdu ale opravdu nouzovka. Ale já jsem (nebo se stále považuji) za mladou generaci, která má k telefonům/(smartphonum velmi blízko, takže řešit něco přes externí zařízení už je pro mě překonané :)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Jasné, ohladne aktualizácie garminu, zajtra ho idem aktualizovať, robím to každý rok. Tento rok by som ten garmin potreboval asi dva krát, v lete, ked cestujem. Takže ak ho použijem pár krát do roka, až tak to nezaťažuje. Ja som ten garmin nechal manželke do rapida, kde nemá zabudovanú navigáciu, takže sa bežne používa. Každopádne vďaka za radu.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

@jirikHL - Garmin má doživotnú aktualizáciu máp celej európy zadarmo, mapy sú aktualizované 4x ročne. Navyše na rozdiel od rôznych aplikácií v telefone ktoré majú možno výhodu v spojení s vyhľadávačom POI je postavený od základu ako skutočná navigácia takže má všetko čo potrebuješ pri jazde.

Bohužiaľ Columbus je taká kombinácia aplikácie v telefone s navigáciou takže poriadne nefunguje ani jedno ani druhé.

- napríklad chceš nájsť parkovisko v Zadare alebo Monastir na Krke ale ani divá sviňa netuší v akom jazyku sú tieto POI uložené v navigácii. Hľadáš parkoviště, parkovisko, parkplatz a ono je to nakoniec po chorvátsky Parkalište aby to bolo jednoduché.

- monastir od ktorého som 30km - ako prvý ponúkne niečo vo francúzsku vzdialené 2450km a potom hromadu výsledkov kde je použitá kombinácia písmena MONA ale ten právoslávny kostol na Krke ani za nič.

Chýba napríklad blbé hľadanie jednou ikonou historických pozoruhodností - navigácia má v submenu POI asi 30 rôznych pozoruhodností (kostoly, hrady, cintoríny, múzeá...) ale hľadať v tom niečo je prakticky nemožné.

A Laura háda čo by človek chcel nájsť takže to ukončím sprostou nadávkou, ktorú komentuje "něco bylo cenzurováno, slyšela jsem pouze pípnutí"

Editováno: , autor: OpelInsi
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

@OpelInsihmm já to bral podle sebe. Taky mám v šuplíku starý garmin. Mapy tam hsiu asi 7 let staré 😁😁. Takže zapnout Google Maps je pro mě nejjednodušší možnost. Většinou si cíl hledám na pc takže na telefonu/displeji auta dám jen první položku historie a frčíme... Nicméně s aktuální mapou se asi používat dá no... 

Ano stejnou zkušenost mám také s integrovanou nav. Jediné, proč ji někdy používám je, že chci mít pěkné šipky na head up displeji. Tam he to znát, AA má obrázky značně omezené. 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...