Přejít na obsah

Co ten benál a nafta?


keras

Doporučené příspěvky

  • o 4 týdny později...

@stanmar To se přeci všeobecně ví jak funguje ONO, ale cca +7Kč už je prasečina. Samozřejmě ať si každý jezdí kam chce a za kolik. Jen jsem výše informoval o vývoji cen, kdy někteří zlevňují a někteří drží zuby nehty a ještě by nejraději trochu nahoru. 🙂

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak ano, ta na foto není 1*, ale spíš JZD 30 roků nazpět, ale ne všechny jsou ve stavu na foto. Pokud mají k dispozici rukavice které si beru i u navoněné pumpy, a PHM odpovídá normám, tak nemám problém a nebudu přeplácet pozlátko jinde.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ono je skôr otázka, že v akom stave môže byť zvyšok ich infraštruktúry, keď stojany vyzerajú tak ako to je na foto. Zhodou okolností v minulosti som v ČR bral benzín na Tank ONO, a okrem dlhšieho čakania bolo všetko OK, ale to bolo už dávno. V dnešnej dobe sa ale napr. vyhýbam na Slovensku čerpacím staniciam Jurki (a im podobným), lebo je na nich vidieť, že neinvestujú vôbec do ničoho pokiaľ to naozaj nevyhnutne nemusia spraviť a tým pádom nemajú ani moju dôveru, čo sa týka kvality/čistoty benzínu. A nehovorím, že normu nesplnia, ale možno iba odretými ušami a radšej si pár centov priplatím, ale idem na samoobslužnú čerpaciu stanicu, kde je cena podobná a nemusím pri tom zažiť cestu časom do 90. rokov.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Pýtal som sa v Šamoríne na Slovnafte, či to už niekto bral (cena bola 3,99 € za liter). Vraj to už pár ľudí zobralo aj omylom, ale že to tankujú hlavne ľudia ktorí idú potom na Slovakiaring. Predpokladám, že ČS v Moste na tom bude podobne.
Okrem toho to asi má zmysel dávať jedine do športových áut, resp. motoriek u ktorých sa lepším palivom dá docieliť trochu vyšší výkon. Nesmieme sa na to ale pozerať z ekonomického hľadiska, tak sú to vyhodené peniaze.

P.s.: Keď som bol Nemecku, na ČS Aral stál 102+ oktán nejakých 2,20 € za liter. Keby to predával podobne aj Slovnaft/MOL, že dajme tomu +0,20 € k cene EVO 100+, tak by to podľa mňa ľudia kupovali oveľa viac. Ale asi si to zrátali a takto majú oveľa vyšší zisk.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

... normlane se to na track days vozi na okruh v barelech ...

nahodne nalezeno treba tohle

ELF RACE 102 - 50l (elfracing.cz)

 

nektere auta (nebo ridici) to vyzaduji a takto to maji dostupne v "neomezenem" množství pobliz :) 

 

na normalni jezdeni je to samozrejme nesmysl ...

 

Editováno: , autor: hamoun
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 5 měsíců později...

Celou dobu co mám Scalu tj. cca 70tis. km beru jen Verva 95 na jedné stanici. Teď jsem se nechal nalákat na Mol N95 kvůli lepší ceně, prej jsou v něm taky aditiva, tak ok. Bral jsem tam 2x po sobě. No a atuo přestalo jet. Do otáček šlo pomaleji a ikdyž šlo vytočit, tak chyběl zátah a výkon tam prostě nebyl, jakoby menší plnící tlak turba. Navíc se začaly dít věci s teplotou oleje, tu mám na maxidotu trvale. Běžně je cca 88 a při zatížení 91st. Jenže najednou při každé akceleraci a na rovince čísla 99, dálnice 104 a po sundání nohy z plynu třeba zase 85. Napřed jsem myslel, že je to olejem, protože mně po 4 letech dali místo 0w20 olej 5w30. To, že auto už nejelo tak dobře jsem nějak nechtěl strpět, tak jsem začal hledat něco o palivech a právě našel, že moderní auta dokážou podle jeho kvality upravit jak předstih, tak plnící tlak turba, což je pro mě novinka a hned jsem věděl odkud vítr fouká. Okamžitě jsem vzal N100 na OMV, ten se sem vozí z Rakouska a už po 100km byl rozdíl v jízdě. Následovala další nádrž, auto raketa a teplota oleje zase v normálu. Potom jsem vzal Vervu 100 a následně se vracím zase na Verva 95. Možná problém jedné konkrétní stanice Mol, ale když jsem na stejné před léty natankoval, tak se pokazila regulace turba, takže tahle značka za mě nikdy nikde víc.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ani náhodou. Jede to jak drak. Třeba v mé Octavii, koho jsem zatím vezl, tak bylo obvykle překvapení, jak to jede. Jsou tady tací i z fóra, co to mohou potvrdit. Na N95, a v posledních letech N100 od MOL mám na OIII najeto ke sto tiscíům km. A i ta obstarožní FII FL 1.2 TSI 63 kW v práci na N95 valí. Zdaleka nejlíp z těch, co ještě v práci máme. A na MOL jezdím jenom já - ti ostatní mají jiné pumpy blíž. Navíc mám tu jejich aplikaci, tak se sbírají body. :rolleyes:  Bych to viděl, na nějakou chybu v závozu, nebo tam na čerpačce mají bordel. Jezdím za ty roky tankovat na tři různé MOLky. Jinak obecně se mi nikdy za těch 30 let co řídím a zhruba milion najetých km, nikdy nestalo, že bych natankovat nějaký shit. Tak doufám, že tak tomu bude i nadále.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

V 23. 10. 2024 na 13:14, vormen napsal:

Běžně je cca 88 a při zatížení 91st.

Tak tohle bych chtěl vidět :) To jsou čísla tak z dieselového motoru. (pokud můžu srovnávat s autem jiné značky, kde je to ale v secret menu, kam se jde dostat asi za minutu a s vypnutým motorem... tak po delší jízdě mimo město jsem se dostal na 95°C oleje a to bylo v létě, jízda myslím v mode S).

Když už jsme u těch teplot, tak v zimě je teplota oleje nižší (celkem logicky), ale určitě ne o rozdíl teploty vzduchu oproti horkému počasí (což dovede být i 50°C) - celkem nelogicky. V zimě pod 100°C, v létě zatím nejvíc 113°C do prudkého stoupání (což jsem moc nechápal, na vrcholu toho kopce (700 m n.m.) bylo nějakých 18°C a jel jsem poloprázdný). Takže do 15°C rozdílu. Ale tam to bylo "naspořeným" teplem při jízdě po dálnici - o tom to je; je tam velká hystereze, čili setrvačnost. Na dálnici OK, pak člověk změní rychlost jízdy a hned to jde nahoru. Ale jiný motor, jiné podmínky. Do toho celkem patálie s asi zaneseným okruhem...

Moc nevěřím, že by palivo mělo takto velký vliv.

S Mol nikdy žádný problém, dlouhá léta jsem ho tankoval, občas ještě tankuju, jako rebrandované palivo ČS Globus (ten lepší, Drive 95?); z pocitu péče o motor i tu plnohodnotnou Evo 100 verzi.

V Mostě na okruhu ten 100oktanový benzín mají (nejen ten), ale nedával bych to do souvislosti s tou PR akcí viz výše. To bude jiný produkt; paměť je děravá, někdo i popisoval zkratkou, co to je za specifikaci; myslím, že nějaká sudovka na závody, cenu si taky nepamatuju (r. 2018), asi okolo 50 Kč/l. Btw, není v Mostě spíš OMV? :)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Teplota oleja s palivom súvis mať nebude. Mne to v lete pri svižnom diaľničnom tempe lezie bežne k 115 niekedy aj 117.

Zase ale by to chcelo už chladič vpredu vyčistiť, aby bola lepšia výmena tepla. Tankujem 99,9% čo mám auto len shell.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

V 24. 10. 2024 na 19:16, bouchy01 napsal:

Tak tohle bych chtěl vidět :) To jsou čísla tak z dieselového motoru. (pokud můžu srovnávat s autem jiné značky, kde je to ale v secret menu, kam se jde dostat asi za minutu a s vypnutým motorem... tak po delší jízdě mimo město jsem se dostal na 95°C oleje a to bylo v létě, jízda myslím v mode S).

Když už jsme u těch teplot, tak v zimě je teplota oleje nižší (celkem logicky), ale určitě ne o rozdíl teploty vzduchu oproti horkému počasí (což dovede být i 50°C) - celkem nelogicky. V zimě pod 100°C, v létě zatím nejvíc 113°C do prudkého stoupání (což jsem moc nechápal, na vrcholu toho kopce (700 m n.m.) bylo nějakých 18°C a jel jsem poloprázdný). Takže do 15°C rozdílu. Ale tam to bylo "naspořeným" teplem při jízdě po dálnici - o tom to je; je tam velká hystereze, čili setrvačnost. Na dálnici OK, pak člověk změní rychlost jízdy a hned to jde nahoru. Ale jiný motor, jiné podmínky. Do toho celkem patálie s asi zaneseným okruhem...

Moc nevěřím, že by palivo mělo takto velký vliv.

S Mol nikdy žádný problém, dlouhá léta jsem ho tankoval, občas ještě tankuju, jako rebrandované palivo ČS Globus (ten lepší, Drive 95?); z pocitu péče o motor i tu plnohodnotnou Evo 100 verzi.

V Mostě na okruhu ten 100oktanový benzín mají (nejen ten), ale nedával bych to do souvislosti s tou PR akcí viz výše. To bude jiný produkt; paměť je děravá, někdo i popisoval zkratkou, co to je za specifikaci; myslím, že nějaká sudovka na závody, cenu si taky nepamatuju (r. 2018), asi okolo 50 Kč/l. Btw, není v Mostě spíš OMV? :)

ČS Globus nyní už cca půl roku závaží ORLEN, po několika problematických vzorcích při státní kontrole. A další řetězci jako třeba Makro uzavírají s ORLENem nové smlouvy na dodávky paliv v rámci celé Evropy. Tedy je řeč o Makro v Česku a Metro v celé EU.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...