Přejít na obsah

Doporučené příspěvky

Vloženo

Zdravím, 

Chtěl bych se zeptat, nemám moc najeto a parkuji dokonce v garáži, takže ne ve vlhku. Koukal jsem na kotouče a na PZ, jsem objevil takové hnědé zbarvení jen blíže ke středu, je to podél celého disku. 

Jedná se už o korozi po nějakých 850km, nebo co by to mohlo být? Když jsem naposledy zkoušel brzdit, abych zahřál i zadní brzdy, tak zadní kotouče byly oba stejně tak teplé, na druhé straně mi to přijde, že je to spíš po celé ploše, ne jen u středu. Posílám fotky k oboum kotoučům, tam kde je třmen, tak to je LZ a druhá PZ. 

IMG_20220712_162525.jpg

IMG_20220712_162550.jpg

Vloženo

Už sa to tu písalo x krát, že je to normálne, nie len u Scaly, ale aj Rapid, ostatné škodovky,ktoré majú vzadu kotúčové brzdy. Je to hrdza, správne si na to prišiel. Keď budeš jazdiť zaťažený aj vzadu, 4 ľudia, vrecia cementu, tak budú kotúče čisté ako vpredu.

Vloženo

Obrousi, zmizí, zase se objeví atd. Je to jen ocel. Reaguje a zbarvuje se vlivem tepla a samozřejmě vlivem vlhkosti koroduje. Samozřejmě co se týče celkové životnosti, záleží na kvalitě oceli. Ovšem takovéhle zbarvení nic neříká a nejedná se o závadu. 

  • o 1 měsíc později...
Vloženo

Tak to sa ťažko dokazuje a reklamuje takéto. To by si musel dať spraviť na vlastné náklady analýzu.

Tak ja mám auto nahlásené na 13ho. Aktuálne 99k km a idú aj kotúče na výmenu. Akurát zvláštne je, že odišli zadné skôr ako predné.

Vloženo

Už len nad tým by sa mali zamyslieť, že prečo jedne sa zničia pri tak nízkom nájazde a niektoré trebars 3x viac. To ako každý mesiac alebo týždeň mám dávať dole kolesa a čistiť od hrdze? 

Vloženo

Tak to moze mat viac dovodov. Material, kotuce v zavislosti od motorizacie ci roku vyroby. Stylu jazdy-dlhe/kratke trasy. Od cistenia, ako casto a ci sa nezalepuju brzdy. Napr astra mala tendenciu pri mojich rybackach, ze sa zalepovali - nevracali od necistot. Ale ja chodim polne cesty, jamy s blatom s vodou. Priste som vzdy vyvapkoval a najprv daval precistit pri garancke (25ur), potom som si to spravil doma uz. Rozobral, premazal a vedel som, ze to mam na rok v cajchu.

Vloženo

Je to čistě o nekvalitních materiálech u Škodovek. Tohle jsem dnes vyfotil na parkovišti u konkurence. Je to fotka zadního kotouče a přední vypadal úplně stejně. Je vidět, že už se s nim chvíli jezdí protože už má u středu hranku a střed je orezlý.

20220830_095927.jpg

Vloženo

Zadní brzdy jsou prostě velmi nekvalitní. Kdo málo brzdí, tomu zreznou. Kdo brzdí více, má brzdy v hezkém stavu, ale zas kotouče rychleji ojede, jsou měkké. Kdo brzdí ještě více, tak je přehřeje, začnou hučet a zvadnou.

 

btw ano, na předchozím bmw jsem měl kotouče po 3 týdnech stání v zimě v lepším stavu než u Scaly či FIII po pouhém jednom dni. Teď je otázka, zda u podstatně levnější škodovky je ta "kvalita" adekvátní ceně či ne?

Vloženo

Ono to nebude len chyba škodoviek, u nás na firme je flotila nových ceedov a tie brzdy sú tiež ako blato. Skôr to vidím na nejaké eko/cost-cutting riešenie na úkor kvality a životnosti.

Vloženo
před 9 hodinami, altra napsal:

Občas si přibrzděte ruční brzdou a kotouče budou zase hladké.

Taková poslední záchrana, ale ano, praktikuji.

 

před 6 hodinami, Vojta.MM napsal:

Tak když nepočítám estetiku, jsou nejlepší co se týče životnosti většinou bubny.😁

Pidi kotouček, který přes střed liťáku není skoro vidět nebo orezlý kotouč, viz toto téma, to moc estetiky také není. Takže ač odpůrce bubnů, na Scalu bych je asi vzal na milost.

Vloženo
před 9 hodinami, altra napsal:

Občas si přibrzděte ruční brzdou a kotouče budou zase hladké.

Nebudou, čekal jsem ten problém už od novoty a do roka se dostavil. Brzdy byly pravidelně zatěžovány a čištěny. Kdybych nekoupil skladovku kotoučům jako kasičce na peníze bych se jinak raději vyhnul. 

Vloženo

Bubny budou mít vzadu brzy všechna běžná auta protože u aut s rekuperací se brzdí ještě míň. A jestli orezlý problémový kotouč nebo bezúdržbový černý buben ... to je pro mě jasná volba. A ohledně přitažení ruční brzdy. Taky to občas udělám. Jen že čím dál víc aut má elektrickou.

Vloženo

Isto by som nemenil kotúče ak sú hodnoty ok. Ak ti tak veľmi vadí ich vzhľad, daj ich dole a daj stiahnuť vrchnú vrstvu. Stále tam budeš mat dostatočnú rezervu materiálu.

Ja sa obavám, aké budú tie ďalšie kotúče od ŠA, keď tie novšie ročníky sa mi zdajú, že majú ešte menej kvalitnejšie kotúče.

Tieto dali 100ku a ešte by boli za mňa fajn, no čo som sa bavil tak ak je tam ta hrana 1cm, tak vtedy sú už na odchode. A aj ich pri vyššej rýchlosti cítim ak brzdím razantnejšie. Radšej naraz s platničkami ako o 30k zase meniť kotúče samotne. Dám od ŠA originál, no úprimne, ak by som nemal tu predĺženú záruku s ich podmienkami, tak tam dám dáke ATE, či iné osvedčene za mňa.

Vloženo

A prečo by nie? Veď aj pre škodovku sú tie brzdy asi spotrebná vec, keď ich nechcú meniť počas záruky auta. S týmto by ma v škodovke veru nevideli, ak by mi ich trebalo meniť.

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...