Přejít na obsah

Pískání po zahřátí motoru


Filda

Doporučené příspěvky

Ahoj. Dopředu vím, že na moji otázku nebude snadné konkrétně odpovědět, nicméně zkusím to. Cca před měsícem jsem začal pozorovat pískání z motorového prostoru, když se motor(olej) zahřeje na provozní teplotu. Přirovnal bych to ke zvuku proudění vody v trubkách u sousedů, když pustí vodu naplno. Pískání je monotónní, s otáčkami motoru neměnné. Stejně tak otáčení volantem, prošlápnutí spojky nebo vyp/zap klimatizace pískání nezmění. Intenzita je zhruba taková, že při jízdě po dálnici téměř zanikne. Bohužel, když chci zjistit odkud zvuk vychází při otevřené kapotě motoru, motor spolehlivě snahu zmaří, nicméně identifikoval jsem zdroj zvuku "za blokem motoru" směrem ke kabině, vpravo. Pokud motor vypnu, cca za 5 sekund znovu nastartuji, pískání se objeví až za 2-3 minuty. V servise auto bylo, samozřejmě, že mechanik nic neslyšel...Nejsem uplna lama, ale ani mechanik. Vím, že mezi vámi jsou odborníci na slovo vzatí. Jí bych si tipnul na začínající problém serva, co vy na to?

Díky za odpovědi, Filda.

Fabia 1.4 MPI 50kW, r.v. 2002 (listopad), 62000 km

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ahoj. Dopředu vím, že na moji otázku nebude snadné konkrétně odpovědět, nicméně zkusím to. Cca před měsícem jsem začal pozorovat pískání z motorového prostoru, když se motor(olej) zahřeje na provozní teplotu. Přirovnal bych to ke zvuku proudění vody v trubkách u sousedů, když pustí vodu naplno. Pískání je monotónní, s otáčkami motoru neměnné. Stejně tak otáčení volantem, prošlápnutí spojky nebo vyp/zap klimatizace pískání nezmění. Intenzita je zhruba taková, že při jízdě po dálnici téměř zanikne. Bohužel, když chci zjistit odkud zvuk vychází při otevřené kapotě motoru, motor spolehlivě snahu zmaří, nicméně identifikoval jsem zdroj zvuku "za blokem motoru" směrem ke kabině, vpravo. Pokud motor vypnu, cca za 5 sekund znovu nastartuji, pískání se objeví až za 2-3 minuty. V servise auto bylo, samozřejmě, že mechanik nic neslyšel...Nejsem uplna lama, ale ani mechanik. Vím, že mezi vámi jsou odborníci na slovo vzatí. Jí bych si tipnul na začínající problém serva, co vy na to?

Díky za odpovědi, Filda.

Fabia 1.4 MPI 50kW, r.v. 2002 (listopad), 62000 km

Nazdar, to znamená že to slišíš i při volnoběhu?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

To: xavian

Slyšet to jde HLAVNĚ při volnoběhu, je to zvuk, který tam prostě nepatří. Nejsem netopýr, ale tohle se přeslechnout nedá. I moje žena řekla: Co je to za divnej zvuk... Při vyšších rychlostech je, pochopitelně, ten zvuk potlačen jinými "kraválnostmi".

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 4 roky později...

Mám 1.4 MPI 44Kw a servo mám v levo vedle motoru pod krytem baterie, takže na to bych to neviděl, můj názor je taky řemen, dělá mi to jednou za půl roku taky, taky při nastartování při volnoběhu, jak zařadim, tak to tušim přestane. Řemen jsem dlouho neměnil a je malinko popraskanej, takže se na něj chystám, pumpa je dva roky zpátky nová i s těsněním, takže tam bych problém neviděl. Ale to mluvím pouze ze svých laických znalostí a zkušeností o svém autě.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...