Přejít na obsah

Doporučené příspěvky

Vloženo

Neměl by někdo tip co udělat s autem, které při cca 130kmh+ relativně vibruje? Vzhledem k tomu že většinu času trávím na dalnících, docela mě to štve i s ohledem že auto má najeto 20tisíc km. 

 

Moje poznatky:

- na různých površích se to chová jinak, někdy je to relativně neznatelné, někdy se klepe celé stínítko, a e to cítit v celém autě

- při akceleraci mi přijde že je to lepší než když udržuju stálou rychlost

- problém se začal objevovat ihned po přezutí na letní pneu

 

Co jsem zkoušel pro nápravu:

- 2x převážená kola

- geometrie v pořádku

- kola nahuštěná na 2,6 (nizkoprofilová kola)

- různě proházená kola, ale výsledek vždy cca stejný

 

Auto+Pneu:

- OIII RS245

- Pneu P-Zero

 

Vše nahrává tomu že je něco s pneu - napadá mě že auto stálo několik měsíců na místě na těchto pneu, nemohou být nějak protlačená? 

 

Nějaké nápady kromě nových pneu?

Díky za tipy

Vloženo

Zřejmě špatně ojetá kola. Na pilu nebo nepravidelné sjetí je asi brzy, ale zřejmě to je příčina, mmch. už se tu podobné nevysvětlitelné vibrace řešily. Jestli změna nastala ihned po přezutí, tak to asi např. homokinetický kloub nebude. Leda zkusit nechat pneu zbrousit, teda pokud to někde dělají.

Vloženo

To same jsem resil se zimaky. Dvakrát prevazene v ruznych pneuservisech a porad se tam kolem 140km/h objevovaly citelne vibrace.

Pak mi znamej poradil Auto Jarov, kde maji top vyvazovacku, ktera umi simulovat i jizdni odpory do nejakych 130 km/h.

Nakonec bylo potreba u dvou kol pootocit pneu na disku a vsechny kola znovu prevazit. A je po problemu.

 

Ale nebylo to tak jednoduchy. Kluk co to delal, tak s tou vyvazovackou moc neumel.

Musel mu pak prijit radit mistr, aby to bylo OK.

 

Takze k dokonalemu vyvazeni je potreba dobrej stroj a nekoho kdo s nim umi...

 

 

 

 

 

 

 

 

 

  • o 1 měsíc později...
Vloženo

Ahoj, pomohlo to převážení s přítlakem? Já mám podobný trabl na O3 FL 2.0 TDI 4x4, vibruje to od 120kmh, nejcitelněji 140-160kmh, ani při vyšší rychlosti to nezmizí. Dnes jsem byl na převážení v Pneu Mráček, mají novou  přesnou vyvažovačku - kola (Origo alu 17" + Dunlop) jsou prý OK. Když jsme si postěžoval, že na zimácích (plech + Barum Polaris +16")  to nebylo tak špatný, tak technik vysvětloval, že leťáky jsou tvrdší a proto se případná vada někde v podvozku víc projeví.  Zkrátka kola jsem tedy vyloučil. 

 

taky mi někdo tvrdil, že prej kardan....

 

 

Vloženo

Mám stejný problém jako ty, od 120 km/h cítím vibrace. Vyvážení prý OK, ale nemají tu vyvažovačku Hunter.  Neví někdo, jestli je na liberecku pneuservis, který ji má?

V servisu mi udělali geometrii a musím říct, že se to dost zklidnilo. Ale testoval jsem to jen na krátké trase. Teď v srpnu budu mít delší cestu po dálnicích, tak to otestuju.

Vloženo

Tak jsem byl ještě u známého s něčím jiným, a zmínil jsem se i o kolech, tak na to zběžně kouknul, a dal je po jednom na vyvažovačku. U všech gum je stejný problém, jsou zploštelé prakticky ve stejném rozsahu. Takže problém nalezen - řešením jsou nové gumy. Takže to do října přežiju s tímhle, a na jaře koupím nové. Je fakt skvělé, že jsem byl ve 2 pneuservisech, a nikoho nenapadlo podívat se na ty kola okem že prostě hází. 

 

Prý to bude od toho jak auto stálo delší dobu v autosalonu na místě..

Vloženo

No, byl jsem taky v pneuservisu, aby pro jistotu vyvážili kola. Prý že jsem asi dlouho nejezdil. Jezdím denně. Tyhle vibrace mi začaly na původních letních (17"), pak se po čase přidali zimní (16") a současné letní pneu mám pouze rok a od jara taky vibrují při dálničních rychlostech. Na podzim byly v pořádku, přes zimu skladuju na stojanu pro pneu v garáži. Může tohle způsobit špatná geometrie?

Vloženo (editace)

Ja pozorujem vibracie tiez v rychlostiach od 140 do 160kmh potom to skoro zmizne.

Pneu mam nove od maja. Robilo to aj na zimnych ale troska menej sa mi zda, je to urcite ale aj od vozovky. 

 

A pozorujem to viac od zadnej napravy. Podla mna budu nejake silentbloky uz chytene. 

Editováno: , autor: marfan
Vloženo
V 5. 8. 2019 na 19:16, Kytrtl napsal:

Ahoj, pomohlo to převážení s přítlakem? Já mám podobný trabl na O3 FL 2.0 TDI 4x4, vibruje to od 120kmh, nejcitelněji 140-160kmh, ani při vyšší rychlosti to nezmizí. Dnes jsem byl na převážení v Pneu Mráček, mají novou  přesnou vyvažovačku - kola (Origo alu 17" + Dunlop) jsou prý OK. Když jsme si postěžoval, že na zimácích (plech + Barum Polaris +16")  to nebylo tak špatný, tak technik vysvětloval, že leťáky jsou tvrdší a proto se případná vada někde v podvozku víc projeví.  Zkrátka kola jsem tedy vyloučil. 

 

taky mi někdo tvrdil, že prej kardan....

 

 

zdravím,,mužu se prosím zeptat čím to bylo,,mám stejný problém  ? :(

  • o 8 měsíců později...
Vloženo

Od problému na mé oktávce jsem už 2x přezul, a nyní s novým letním pneu problém nepozoruji (aspoň myslím), když si pak sednu do druhého auta s pneu R17 xxx/65 tak je svezení pocitově mnohem "hladší". Spíš bych řekl že jsem si už zvykl na tvrdé R19 xxx/35, takže tomu nějaké ty občasné "vibrace/nevibrace" na dálnici odpustím.

 

Takže problém se vyřešil částečně přezutím, a částečně v mojí hlavě že jsem to moc řešil.

Vloženo

Ja sa skúsim zamerať na zadnú nápravu, pretože sa mi  zdá, že to ide odtiaľ. Čiže asi budem postupovať od veci, ktoré zvládnem vymeniť aj doma až k veciam čo len v servise vymenia. 

Na fábii mi pomohli vibrácie vyriešiť stabilizačné tyčky a uloženie stabilizátora. 

 

Pneu som teraz dal čerstvo vyvážiť. Pneu sú rovnomerne zjazdené. Robí vám to aj v rýchlostiach od 180+ ? pretože tam to vôbec necitím. 

 

Vloženo (editace)

Měl jsem loni podobnej problém, vybrovalo mi řízeni od 100vky výš a byly narezlý kotouče přední zevnitř, po očistění vibrace zmizely.

 

Kola vyvažuji v bestdrivu a bez problémů.

Editováno: , autor: kacer1
Vloženo (editace)

Tohle jsem se snažil vyřešit asi dva roky. Celkem jsem na autě vystřídal čtyři sady originálních sad kol různých rozměrů včetně pneu a auto vždy začalo vibrovat v rychlosti od cca 130 do 150 km/h. Nějakou dobu jsem jezdil na pravidelné vyvažování na laserovou vyvažovačku, která sice není tak dokonalá jako Hunter, ale je lepší než klasika. Vzdal jsem to a uzavřel s tím, že tohle auto je náchylné na rozkmitání právě v uvedené rychlosti. Za posledních několik let jsem jezdil různými auty včetně tzv. prémiových značek a každé auto má své rychlostní "pásmo", ve kterém začne vibrovat. Navíc sleduji klesající trend kvality nových vozovek, na kterých jsou od válcování pravidelné nerovnosti, které podvozek rozkmitají.

Editováno: , autor: mandido
Vloženo
V 25. 4. 2020 na 17:00, Maslo23 napsal:

Zkoušel někdo tu lepší vyvazovacku Hunter, na který kolo vyváží s odporem, popřípadě otočí pneu oproti disku?


Zkusil jsem, je to pocitově mnohem lepší než to bylo.

Vloženo

Podľa mňa to bude vecou viacprvkovej nápravy. 

 

Bavil som sa o tom s mechanikom, povedal mi tak, že silentbloky síce nemusia mať vôlu ale už nebudú v 100% kondícii. Takže bude asi nasledovať postupná výmena. 

 

Nieje to inak zapríčinené stabilizátorom a stabilizačnými tyčkami ?

 

Kvôli pneu to nieje určite. Disk ak sa dá bez problémov vyvážiť spolu s pneu tak to tým nebude tiež. 

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...