Přejít na obsah

AUB kolísání volnoběhu za tepla


fileek

Doporučené příspěvky

Zdravím, mám tu zajímavej fenomén s 1.4 16V 74 kW, AUB. Děda ji má asi 8 let, vždycky to žralo dost oleje (ke konci snad přes 1.5 l/1000 km), tak se tam jako "řešení" lila 15W-40, než jsem se začal trochu víc hrabat v rodinnejch autech.. Před 4 lety se dával egr, kterej samozřejmě už zase zůstal otevřenej, za měsíc je tu TK a bylo třeba něco udělat. Mezi tím ještě dědu vzal zezadu dodávkář, tak jsme dávali dveře kufru, nárazník, světlo a vařili jsme kus blatníku, rozpočtem pojišťovna dala skoro 40 tisíc, tak aspoň byly peníze i na GO motoru.

 

Už před zásahem auto na volnoběh kolísalo, citelně to "kopalo" do sedačky a třeba do kopce do garáže se hodně obtížně manipulovalo. Nemělo to kompresi, z mírnýho kopečka to na kvaltu kus sjelo, při odjezdu šel za autem modrej oblak.

 

Dávali jsme nový šály, kruhy, gufera ventilů, hydroštely, asi měsíc před touhle opravou rozvody, svíčky, kabely (probíjely) a rovnou cívku, teď teda novej EGR. Po zadaptování jsou chyby pryč, alespoň testem z kopce se komprese zlepšila, nekouří modře za studena ani za tepla.

 

Jen se děje to, že při volnoběhu a výkyvu napětí začne motor škubat/vynechávat. Na videu znázorněno vypnutím/zapnutím světel (výkyv cca 0.1 V). S mírným odběrem (sahara, výhřev skla/sedaček, světla) to vrčí půl hodiny na volnoběh v pořádku, pak jsem v garáži vypnul světla a zase to začalo.

 

Jedinej člen, kterej mě ještě napadá, je škrticí klapka. Při tomhle "záchvatu" se chvěje, je ale otázka, jestli to je příčina, nebo důsledek. Adaptace sice proběhne OK, ale nedoběhne do 90 °, jako ukazuje třeba RossTech tady ve videu - hodnoty jsou pořád tuším kolem 5 - 7 °, takže jestli už se něco stalo krokáči při předchozím stavu (nános mastnýho bordelu z EGRu), nebo jsme ji zničili při čištění?

 

Případně, ať už to souvisí, nebo ne, jaké by mělo být dobíjecí napětí? Nenašel jsem úplně shodující se výsledky. Na volnoběh bez spotřebičů naměřím cca 13.6 V, se světly 13.5 V, potom při přidávání plynu se ustálí na 13.8, zdá se mi to trochu málo, BMW mi vždy dobíjely přes 14 V. Ještě radši udělat regulátor? Ve 200 tisících může mít nárok.

 

Přidávám ještě video houpání, nebo jak to nazvat.

 

Děkuju za případný vodítka k vyřešení!

 

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 5 týdny později...

Ahoj, já myslel, že už jsem to sem psal, ale asi jsem nějak neodeslal odpověď.. bylo to opravdu tak, jsem vocas, už při skládání se mi to nezdálo, protože mi nešly kulatiny do vačkových kol tak volně, skutečně jsem to měl o zub na vačkách. Potom jen lambda, novej EGR (starej se i po lázni ve VIFu nepovedlo rozhejbat), emise to prošlo na výbornou, zatím najeto od kroužků cca 1000 km a olej byl pořád na max, jako po dolití, udělali jsme po tom 1000 ještě novej olej a vypadá to všechno v cajku :) žádný chyby, check engine nesvítí.

 

A děkuju za info s altíkem, ještě to přeměřim a možná by taky preventivně stál za repas/výměnu

Editováno: , autor: fileek
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

My tam navíc dali akorát kabely (jedna fajfka praskla, tak jsme dali sadu) a cívku, kterou to teda nebylo, ale vzhledem k tomu, že tam byla původní, těch 1100 navíc nelituju. 

 

Já už je dělal v létě, to bylo v pohodě, protože jsem si to zaaretoval, sundal, dal nový řemeny, pumpu a bylo, jen tady, jak se pořád otáčelo klikou a bylo dole víko s vačkama, tak jsem pak nechytil správnou polohu. Hlavně, že o zub neznamená potkání a povedlo se to dát dohromady :)

 

Co na mě skočilo, když děda chvíli jezdil - 8 z 9 chyb kvůli špatnýmu časování.

image.thumb.png.0b550ad9afc24e05ca9c029a8428dcb2.png

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

To jsme řešili jako poslední věc i s novým EGR. Přestože jsme měli půl motoru venku, zanedbali jsme pořádně prošťourat trubku od EGR pod škrticí klapku a to ústí, ten "hříbek" přímo pod klapkou. Bylo to tam taky pěkně zalepený, ty saze, co se tam tvoří při takovýhle spotřebě oleje, to umí pěkně ucpat. Po vyčištění už se úspěšně povedly všechny procedury na readiness a od tý doby je klid.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tužší drát, ale spíš toho nejvíc asi bylo na okrajích u těch přírub, tam se dá dostat šroubovákem.. prostříknout čističem brzd, drátem vyšťourat to ústí pod klapkou, vyfoukat/odsát bordel a uvidíme, na jak dlouho to bude :D na britských fórech jsem viděl, že radši tu trubku kupovali za cca 700 novou, ale nezdála se tak ucpaná (ale vidět tam samozřejmě noc neni), spíš ty konce.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...