Přejít na obsah
View in the app

A better way to browse. Learn more.

ŠKODA Forum - SKODAHOME.cz

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Doporučené odpovědi

Publikováno

Nevěděl by prosím někdo hodnoty v krajních polohách nivelačních čidel, které jsou použity pro dynamické naklápění xenonů jednočkové octavie.

Počítám, že výstupní veličinou je odpor.

Případně jestli by nebyl někdo ochotný mi tyto hodnoty změřit.

Díky moc.

jde o "napetovy delic" , ale jen odpory tam nebudou... spis by te mohly zajimat hodnoty na vystupu v krejnich polohach. Napajeni je myslim 5V

  • Autor

Máš pravdu,

bude snažší i užitečnější změřit přímo napěťové úrovně v krajních bodech čidel.

Pokuď někdo bude od té lásky :)

jde o "napetovy delic" , ale jen odpory tam nebudou... spis by te mohly zajimat hodnoty na vystupu v krejnich polohach. Napajeni je myslim 5V

Nemám je, takže nebudu... ale nějaké úrovně napětí jsou v DP. Až něco vytvoříš , takl to zveřejni ;)

az bude sluseneji venku klidne :)

Upraveno od rtg61

Nevěděl by prosím někdo hodnoty v krajních polohách nivelačních čidel, které jsou použity pro dynamické naklápění xenonů jednočkové octavie.

Počítám, že výstupní veličinou je odpor.

Případně jestli by nebyl někdo ochotný mi tyto hodnoty změřit.

Díky moc.

Stačí jen hledat. Většina z vás má DP. Nejsou to sice krajní polohy, ale snad ti to bude stačit.

post-1028-1233005403_thumb.jpg

urcit napeti v krajnich polohach je problem :(

a) by se cidla asi spis musela vymontovat

B) i pak tezko rict, kde je vlastne ta krajni poloha.

Mimochodem je to prachsrosty potenciometr. (napajeni 5V) Stejnej princip jako napr. plovak v nadrzi.

Jak tady je tady uvedeno nastavuje se pouze stredni poloha, nikoliv krajni.

Pruheh napeti neni linearni , ale spise odpovida nektere z goniometrickych funkci, protoze jde o rameno na pevne ose ...

potenciometr by nevydržel

nevydrzel ? mel jsi nejaky rozdelany ?

  • Autor

mám domluvené auto, jakmile bude lepší počasí tak to proměřím a naměřené hodnoty zveřejním.....

neměl jsem to rozdělaný ale potenciometr to není

tys to měl rozdělaný ?

stejně jsem zvědav co naměříš ?

pokud to má vše správně tak naměříš to co dal víše Pepa 007

pokud naměříš víc tak stejně jednotka to vyhodí jako chybu čidla mimo toleranci

skoda , myslel jsem, zes to mel rozdelany :( Ja si netroufnu, asi uz by to neslo dohromady.

Mohl by to byt specialni potenciometr se zesilenou odporovou drahou - zvysenou ochranou proti opotrebeni.

Par takovych uz jsem videl.

Ja bych to klidne zmeril, ale jak poznam , co je max poloha ?

je to jednorázový rozdělání

je to zalitý v pryskyřici

kdyby to byl poťák tok ho změříš

ale naměříč na jednom výstupu jen PN přechod

podle mě je to indukční snímač s trochou elektriky

nebo nejaka jednoducha optika...

optika se mi nějak konstrukčně nezdá

Upraveno od Vaša

Jo měl jsem to rozdělaný. Xenony se nenaklápěly, VAG hlásil chybu. Přední čidlo bylo vadné. Pravá příčina zadřené kloubky na těch táhlech a tím se vlastní čidlo vytlouklo a nedávalo hodnoty. Už si přesně nepamatuji, ale myslím, že to byl jenom nějaký váleček, který se pohybem táhel pootáčel uvnitř obalu. Vše bylo zalito v nějakém plastu, ale zcela jistě uvnitř nebyly žádné dráty ,ani něco jako potenciometr. Je to už něco více než rok. Kdybych věděl, že tě to bude zajímat tak jsem to nemusel vyhodit.

Dodělával jsem náklony před rokem od Cosbyho, optika nepřipadá v úvahu, mohl by tam být potenciometr, není problém, aby tam byla odporová dráha, ale ta indukční cívka je spíš reálná, zkoušel jsem to měřit a nic jsem nenaměřil. Ale, tuším, že někdo tu nabízí redukci na manuální naklápění a pokud se nad tím trochu zamyslíme, moc složité to není. Vše pracuje na 5V a výchozím bodem je střed logicky. Výchozí hodnoty měřit na jiném autě není dobře. Auto by muselo být totžné, na stejné rovině se stejným množstvím náplní a váhou. Vůbec jsem tyto hovadiny neřešil, jednoduše jsem vše přizpůsobil a bylo. Pouze jsem se obával toho, že mám zvýšený podvozek. Je tam pouze nutné trefit se do tolerancí, které se dají najít v dílenské příručce. Rád bych uvedl data, ale přestěhoval jsem se a nemůžu najít cd s DP. Pokud bude nutno dodat čísla, někde to pohledám. Tuším, že to bylo nějak 2,8V na předek +- 1V a 3,2V na zadek +- 1V u combi. Normálně jsem stál na rovině, náplně nějak ani nevím, dal jsem přizpůsobit a bylo. Žádná věda. Vše funguje jak má.

  • 3 roky později...

Zdravím !

Před lety jsem dodělával nivelaci na své Octavce. Po letech jsem zjistil, že zadní čidlo mi světla naklání úplně obráceně (přední naklápí správně). Pravděpodobně jsem špatně zapojil konektor.

Pakliže si pamatuji, k čidlu vedou tři dráty. Jeden bude kostra a ty dva zbývající dráty musím otočit. Nemáte, prosím, někdo po ruce na jaké piny co vede, respektive na jakém pinu je kostra ... ? Moc by mi to pomohlo

Díky za pomoc !!! :kol-35:

PS: nebo to bude úplně jinak ...

Upraveno od vlabar

Ne.

Čidla mají dva dráty pro napájení a třetí je výstup signálu.

post-57881-0-91126900-1338970256_thumb.j

Nevím, já je nikdy neviděl, ale nedá se to čidlo namontovat opačně? Tj., pohyb nahoru vyhodnotí jako dolů a opačně?

pochybuju, ze by to fungovalo, kdyz bys jednotce (predpokldam, ze v cidlu bude nejaka chytrost) dal mistno napajeni vstup od jednotky xenonu

nenamontoval jsi samotne cidlo spatne, a ted se ti hybe pri zatizeni vozu raminko cidla na spatnou stranu?

Děkuji za reakci pánové.

Podívám se na to. Že by tam šlo dát čidlo obráceně mě nenapadlo, to snad ani nejde ... Pamatuji si, že jsem ho sehnal z Octavky 4x4 a musel jsem shánět jiné uchycení které je na zadní nápravě jinde a jiné. To by mohlo chybnému umístění trochu nahrávat.

Matně si také pamatuji, že jsem ve schématech našel nějaký rozpor v zapojení (někde bylo vyobrazení čidla více než jen symbolikou tranzistoru). Nepamatuji si však, zda-li jsem to ignoroval a držel jsem se čísel pinů dle schémat ... Faktem je, že to lampy naklápí obráceně a ostudou je, že jsem si toho všiml po letech :(

podle obrazku drzaku do nej jde cidlo pridelat obracene (mam jen obrazek predniho, vzadu je cidlo stejny)

a pak jeste o jaky uhel se otaci raminko? jestli neni jen otoceny na spatnou stranu

post-35633-0-42533900-1339424241_thumb.j

  • 1 měsíc později...

Tak vyřešeno. Čidlo jsem měl obráceně, otočené o 180° - konektorem dopředu ...

Přikládám foto.

Moc děkuji za reakce a pomoc.

post-4203-0-76117700-1343340266_thumb.jp

  • 11 měsíců později...

Zdravím, zajímá mě, zda někdo nemáte 4B0 907 503  i vepředu (standardně na Octávkách vzadu). Původní 1U0 907 503 je totiž dost drahé a tak mě zajímá varianta vyzkoušet zadní i vpředu. Logicky by se mělo chovat přední obráceně, čili při snížení vozidla zvedat - dalo by se to prasácky obejít otočením čidla o 180°? Díky za odpověď.

Připojte se k diskuzi

Můžete publikovat nyní a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a publikujte s vaším účtem.

Host
Odpovědět na toto téma...

Podobný obsah

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.