Jump to content

Superb 3 - dodělání Kessy


Pavel_N

Recommended Posts


Zdraván všechny, mám Superb III 2019 FL, ve výbavě je startování tlačítkem, ale chybí kliky.

 

Po pročtení fora, jsem došel k názoru, že by to mohlo jít relativně levně (ne však lehce) dodělat.

 

1) řídící jednotka Kessy kterou teď mám: 3QO 959 435M

2) sada klik s anténou: https://www.aliexpress.com/item/1005006624451038.html?srcSns=sns_Copy&spreadType=socialShare&bizType=ProductDetail&social_params=60738120196&aff_fcid=d7b8b8b7617a4af5be6e6b6246c0e495-1723120976200-06755-_ExmMBHJ&tt=MG&aff_fsk=_ExmMBHJ&aff_platform=default&sk=_ExmMBHJ&aff_trace_key=d7b8b8b7617a4af5be6e6b6246c0e495-1723120976200-06755-_ExmMBHJ&shareId=60738120196&businessType=ProductDetail&platform=AE&terminal_id=a2035f6a93e64105a6c5c42cf77a844e&afSmartRedirect=y

 

Otázkou pro zkušenější z Vás:

 

1) mohu použít stávající ŘJ Kessy?

2) fyzicky by měla být ŘJ kdesi pod palubovkou, ví někdo kde přesně?

3) stačí pouze v jednotce dokódovat, že jsou všechny 4 kliky přítomny nebo je třeba přizůsobit ještě nějaké další jednotky?

4) nemá někdo schéma zapojení ŘJ Kessy?

 

Předem díky za názory a komentáře.

Link to comment
Share on other sites

Ahoj, nevím jestli to bude úplně stejné, jako to má předFL. Já mám 2019 předFL a dodělával jsem zadní kliky.

Když jsem po montáži prováděl kodování, tak je tam každá klika samostatně, takže jestli tam jednotku máš, tak by mohlo stačit namontovat kliky, natáhnout kabeláž a nakodovat všechny 4 kliky. Jednotka je (alespoň na předFL) pod volantem těsně vlevo od tyče řízení upevněná podélně. 

Schéma bych dohledal taky na předFL, ale fakt nevím jestli je to stejné. Od každé kliky se táhly 3 kabely, rovnou do jednotky jen kostra se uchycovala někde v B sloupku. 

 

Tady je schéma na předFL: 

Oprávnění přístupu a startování , (L0L) (Čis. 481).pdf

 

Edited by vita12
Link to comment
Share on other sites

Super, díky za reakci a cenné tipy!

Trochu jsem googlil a na té poloze se shoduje více zdrojů, takže to asi opravdu bude pod volantem.👍

Ještě se zeptám...když jsi dodělával ty zadní kliky, tak kam jsi je do jednotky zapojil? V přiloženém schéma, jsou zmíněné jenom přední kliky viz příloha.

 

Ještě jednou díky.

Untitled (29).png

Link to comment
Share on other sites

Levá zadní rukojeť:
1kolíková rukojeť - 4kolíkový blok Kessy
2 kolíky rukojeti - zem (připojeno k prahu)
3kolíková rukojeť - 13pinový blok Kessy
4kolíková rukojeť - 25pinový blok Kessy

Pravá zadní rukojeť:
1kolíková rukojeť - 28pinový blok Kessy
2 kolíky rukojeti - zem (připojeno k prahu)
3kolíková rukojeť - 3pinový blok Kessy
4kolíková rukojeť - 29pinový blok Kessy

 

takhle jsem to já zapojoval do kessy jednotky. Překlad je z ruského fóra

  • Díky 1
Link to comment
Share on other sites

před 14 hodinami, Pavel_N napsal:

Super, díky za reakci a cenné tipy!

Trochu jsem googlil a na té poloze se shoduje více zdrojů, takže to asi opravdu bude pod volantem.👍

Ještě se zeptám...když jsi dodělával ty zadní kliky, tak kam jsi je do jednotky zapojil? V přiloženém schéma, jsou zmíněné jenom přední kliky viz příloha.

 

Ještě jednou díky.

Untitled (29).png

Ahoj, jo zadní ve schématu nejsou, protože předFL zadní kliky nikdy neměl.

Tak jak napsal Leonekkk, zapojení se dohledá na netu a i tady se to řešilo. Z hlavy to nedám, dělal jsem to před rokem a půl.

  • Pozitivní 1
Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Ahoj, vidím, že jste profíci, rád bych připojil dotaz: 

 

Mám Superb III FL 2020

Mám startování tlačítkem, ale ne KESSY. 
 

Stačilo by mi dodělat jen dveře řidiče, je to možné? 
 

Tak jako tak, jestli jsem dobře pochopil, jsou potřeba k tomu věci: 

Klika/kliky KESSY

Anténa 

https://www.skoda-dily.cz/nahradni-dil/5q0962131-antena-kessy-skoda-46998.html

Svazek kabelů Kessy pro přední dveře

 

Asi bych nakoupil potřebné věci a pak hodil do servisu, aby nainstalovali a nakódovali. 
 

jde to všechno udělat? Dilky za rady :)

Link to comment
Share on other sites

Ahoj, podle toho co jsem si přečetl, tak by to mělo být jak píšeš, ale praktickou zkušenost zatím nemám (chystám se na to až v zimě, až bude víc času), takže mě ber s rezervou 🙂 

Link to comment
Share on other sites

Kliky i svazky si muzes objednat treba na aliexpressu, neni to kopie jen jsou asi ukradnute v mistni fabrice :D daji se sehnat i varianty s podsvicenim klik.

 

Jednotka umoznuje aktivaci nebo deaktivaci individualnich klik ale myslim ze fyzicky musi byt osazene obe(vsechny ctyri) tim si ale nejsem stopro jisty ale kdyz jsem si to u sebe montoval (na jinem modelu nez superb) tak pri spatne zapojene klice to hlasilo chybu kessy i kdyz dana klika byla v kodovani deaktivovavna.

 

Nevim jak je to s jednotkou superbu ale moje treba jeste potrebovala parametrizaci (tu ti v servisu neudelaji autorizak nemuze protoze tvoje auto to z vyroby nemelo a v neautorizaku pravdepodobne nebudou mit pristup k potrebnym souborum)

pak je tu par specializovanych garazi a ty si samozrejme reknou o peknou palku, pritom v domacich podminkach se to da udelat pomerne snadno a pritom stale na urovni.

  • Pozitivní 1
Link to comment
Share on other sites

Přesně kliky objednáš i se svazkem do cca 1800 kč za obě plus nástřik  do barvy.mam  to už přes 2 roky a bez problému funkční.podsvícené kliky jsou o něco dražší a nechtělo se mi to tahat všechny 4 kliky kvůli 1 drátu na osvětlení klik.

Co se týče těch věci tak musíš mít  správnou  jednotku kessy… jsou totiž 2 verze.

Link to comment
Share on other sites

@Leonekkk neměl bys odkaz na ty kliky? :) Nejsem v tom moc profík. 
 

A parametrizací myslíte co? Já opravdu nejsem žádný profík přes tyto věci, pokud bych něco chtěl, musel bych někam zajít, což úplně nevím teda. Sám si to určitě neudělám.. :( 

Link to comment
Share on other sites

před 12 hodinami, Pavel Kies napsal:

A parametrizací myslíte co?

Abych nezabihal moc do podrobna tak rekneme ze je vice urovni jak upravovat chovani jednotek.

zakladni je kodovani, ktere zvladnou obycejne (hobby) diagnostiky pod to by se dalo shrnout dlouhe kodovani a adaptace, kterym v podstate jen zapinas/vypinas nebo upravujes funkce, ktere casto nejsou zavisle na modelu auta dalsi rozdil je ze v pameti jednotky je na tyhle vlastnostnosti vyhrazeno misto od jednoho bitu (on/off) po par bytu (ciselne nebo vyctove hodnoty)

parametrizace uz pak vyrazneji ovlivnuje chovani jednotky nastavuji se pres ni treba rozmery vozidla (parkovaci assistent nebo celni kamera lane assist) nebo kolik senzoru auto ma (parkovaci senzory nebo treba prave pocet klik kessy, respektive pocet anten pro prijem kessy) obvykle je to vetsi blok dat, ktery uz se nezadava rucne ale pomoci parametrizacnich souboru, paramaetrizaci obvykle uz zvladnou pouze lepsi diagnostiky.

 

a posledni uroven muze byt jeste prehravani firmware jako takoveho.

 

Asi bych tu do toho vic nezabredaval protoze to uplne neni tema vlakna.

 

 

  • Pozitivní 3
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...