Květen 24, 201114 r Řekneš, že chceš termistor 8kiloohmů negativní, to znamená, že se stoupající teplotou termistoru jeho odpor klesá....každopádně jestli sem tam jde, nebude špatný, pravděpodobně jen utžený a je na něm nějaký přechodový odpor....rozčalounit to a dostat se k němu je práce na 5 minut. Ano, je to součástí dečky, ale jak jsem psal, nechá se nahradit. Víc nevím, jak ti poradit....mě to taky chvilku šlo a chvilku ne a celá závada byla v tom, že byl buď zoxidovaný z toho, jak jsem čistil sedačky a nebo byl utžený, protože když jsem vzal za drátek od něho, moc tam nedžel. Ale na teristor nepájej, pouze vývody, jinak je velká pravděpodobnost, že ho zničíš. Víc nevím, jak poradit...
Květen 24, 201114 r diky zkusim koupit uvidime co to udela bud poslape ten origo ale chci mit pripravenej kdyby neco ten jinej mam to do gesu 70 km tak tam nepojedu extra :-)
Květen 24, 201114 r Tak právě proto bych tam nejezdil zbytečně a nejdřív zkusil přeletovat ten původní.....
Květen 24, 201114 r no ja tam prave v patek budu takze pokud nestoi certa vemu ho a o vikendu az se do toho pustim budu pripraven..zatim diky urcite dam vedet jak se to pohlo a jestli to maka at nekdo dalsi to ma s postupem....
Květen 24, 201114 r Teď jsem koikal do katalogu, našel jsem tam 6,8 Kohm a 10 Kohm. Tak vezmi oba pro jistotu. Je to korunová záležitost....
Květen 24, 201114 r tak diky zkusime to co to bude delat teoreticky jeden bude hřát zadnici vic ne ? Upraveno Květen 24, 201114 r od Wojnar Necituj poslední příspěvek!!
Květen 24, 201114 r Nebude v tom myslím znatelný rozdíl:). Ano, teoreticky je to tak..... Teď na to koukám...bude to 10 K, já naměřil na sedačce 7.8 K při 20stupních, ale hodnota se udává při 25 stupňích. Takže vem 10K...bude značen jako termistor NTC Upraveno Květen 24, 201114 r od sejra
Květen 24, 201114 r Opačně, ne? 6,8 kOhm. Jestli je tam NTC, pak se vzrůstající teplotou odpor klesá a naopak. Jestli při 25 °C má mít 10 kOhm, jak usuzuješ, pak při 20 °C (nižší) bys naměřil ještě víc. Takže já bych řekl, že tam patří 6,8 kOhm. Při 25°C má 6,8 kOhm, při 20°C pak víc, tj. cca Tebou naměřených 7,8 kOhm. Upraveno Květen 24, 201114 r od Wojnar
Květen 25, 201114 r vemu oba a uvidií se co to bude dělat než to dam do sedačky tak to zkusim jen tak takže uvidim... další nápady na hodnotu???
Květen 26, 201114 r Jj, pravda. Zamotal jsem se do toho.....6.8 kilo..omlouvám ze za milnou informaci...
Říjen 16, 201113 r Ahoj, potreboval bych vymenit termistor v decce sedaku. Prosim kdo uz jste to delal, jaky je nejlepsi postup? Nejsem z toho moc moudry. Od toho co si myslim, ze je termistor (cerveny krouzek na obrazku) jdou dva vodice smerem dozadu a potom dva vodice do boku. Nemají od termistoru jit jen dva vodice? A ktere to pripadne tedy jsou? Nechci to moc rozrezavat... Kam a jak je to potom nejlepsi pajet? Prosim, kdo uz jste to delal, poradte... Moc dekuji. Uploaded with ImageShack.us Upraveno Říjen 16, 201113 r od Beatle
Říjen 17, 201113 r Vývody z termistoru jsu ty dva co jdou dozadu (na obrázku doleva a jsou takové tmavší až černé). Ty co jdou do boku (na obrázku směrem dolů, světlejší do modra) je pouze udělaná smyčka z topného drátu. Na tom obrázku to je přeci krásně vidět.
Říjen 18, 201113 r Dekuji za odpoved. Dnes jsem byl koupit novy termistor. V prodejne ale nemeli 6,8k skladem, jen 10k. Vzal jsem ho tedy na vyzkouseni s tim, že by vyhrev mel jit na vyssi vykon a pripadne bych potom objednal 6,8. Po prepajeni termistoru ted vyhrev ale nefunguje vubec... :-( Abych jeste doplnil, tak predtim si vyhrev delal co chtel. Vetsinou trochu hral sam od sebe, aniz bych ho zapnul. Vyjmecne fungoval tak, jak by mel. A nekdy nesel vubec. Myslite ze to muze byt spatnou hodnotou toho termistoru? Ze tech 10kohmu vyhrev nesepne? Nemyslim si ze bych ho pripajel spatne... Asi mi nezbude nez to cele promerit, nemam na to ale zadny pristroj, tak budu muset nekoho sehnat... Upraveno Říjen 18, 201113 r od Beatle
Říjen 20, 201113 r Tak jsem úspěšně opravil díky výměně termistoru sedačku u spolujezdce ale u řidiče bohužel Chtěl jsem se zeptat, když je špatná dečka v sedáku, tak nehřeje ani výhřev opěradla? nebo oba špatný?? Předem dík
Říjen 20, 201113 r @Beatle: "Špatnou" hodnotou termistoru by to nemělo být. Charakteristika NTC znamená, že se zvětšující se teplotou klesá odpor termistoru a naopak. Čili při 10 KOhm/20°C tohoto kusu si elektronika v autě myslí, že sedačka má nějakých 15 °C, čili by měla v pohodě topit. @tumik21: Jestli jsou "spirály" v dečkách v sedáku a v opěradle zapojené do série, pak ano. Zkus to na fungujícím sedadle, rozpoj konektor mezi sedákem a opěradlem. Nastanou dva možné případy: 1. Nebude topit celá sedačka = sedák a opěradlo jsou v sérii 2. Nebude topit pouze opěradlo = sedák a opěradlo jsou zapojené pararélně a v tom případě u řidiče je chyba někde jinde. Upraveno Říjen 20, 201113 r od Wojnar
Říjen 20, 201113 r Nevim co je na tom pravdy (mozna i nic) ale mne prodavac v GM electric tvrdil ze termistor s jinou resistancii do vyhrevu dat nemuzu. Taky jsem chtel koupit jiny protoze 6k8 nemeli. Do hlavy mi ale nejde že po vymenene za 6k8 mi ten spatny, puvodny kaput termistor pri promereni ukazal neco nad 9kOhm pri izbove teplote - molitan i decka na sedaku byly od neho obhorele. Kontakty a spoje jsem jeste pred vymenou termistoru kontroloval. Ted uz sedačka hreje. Upraveno Říjen 20, 201113 r od torpedox
Říjen 20, 201113 r Pravděpodobně to myslel tak, že elektronika výhřevu počítá s nějakou hodnotou. Ty, pokud tam osadíš termistor s jinou hodnotou, tak tu elektroniku pouze "oblbneš". Buď tam dáš s větší hodnotou a bude topit víc protože si bude myslet, že sedačka je chladnější, nebo s menší a bude topit méně, protože si bude myslet, že sedačka je už teď teplejší. Jediné co nesmíš je osadit tam termistor s opačnou charakteristikou. NTC, který tam patří, má negativní. Tj. se vzrůstající teplotou jeho odpor klesá. PTC má pozitivní. Se vzrůstající teplotou jeho odpor roste. Tu je jasné, že by to nefungovalo . Upraveno Říjen 20, 201113 r od Wojnar
Říjen 21, 201113 r Ja nerozumím tomu, že s původním termistorem výhřev šel v podstatě pořád, ikdyž na minimální teplotu a jakoby v impulsech... Někdy fungoval i úplně normálně. V přerušených dečkách tedy problém asi není...? A po výměně termistoru za 10k nejde vůbec... Půjčil jsem si na to i multimetr, že to zkusím proměřit. Akorát se to nejdřív budu muset naučit a zjistit co mám vlastně měřit... A potom to je asi na vyndání sedačky, protože na tu svorkovnici pod sedačkou se jinak jde dost špatně dostat. A když už budu muset vyndávat sedačku, tak bych rád vyměnil molitan v sedáku a to znamená koupit celou použitou sedačku, protože samotný molitan se neprodává. Takže mám o zábavu postaráno...
Říjen 21, 201113 r Promer decku s multimetrem, s funkcii pipaku (nevim jak se presne ta funkce jmenuje, ale zjistuje se tim neporusenost obvodu umi to kazdy multimetr). V konektoru pod sedackou jsou 2 uzky piny a dva siroky. Ty siroky jsou od okruhu vyhrivani a na ty se napoj. Na margo toho ze nekdy ti vyhrivani jde a naopak, by bylo dobry kdyby pri mereni nekdo nerovnomerne zatezoval sedak a operku mozna mas preruseny kontakt a pri mrveni na sedacce ti to jednou jde a pak zase ne. Nebo ta druha moznost vybrat rozcalunit a skouknout vizualne.
Listopad 14, 201113 r kluci řešim podobny problem hřeje mi jen opěradlo a sedak nehřeje jde o to že to zapnu na jedničku a během chvile se mi pečou zada tak se chci zeptat jestli to ma na svědomí termistor v dečce sedaku a pro beatle ten molitan se prodava
Březen 14, 201312 r Čaute chlapi, obracím se na Vás s žadosti o pomoc sedačka u spolujezdce stale topi:( muze to byt vadnym spinacem? zpozoroval jsem ze kdyz ho nastavim otocenim na pozici 0 tak nezapadne do te drazky neklade zaden odpor...koukal jsem a je za to docela palba. meli uz jste to nekdo venku? dekuji za vase prispevky!
Prosinec 2, 201311 r AhojProsím Vás, na jaké jsou pozici a kde najdu relátka vyhřívání sedadel octávii 1 r.v 2002? Jde mě o to že řidičovo sedadlo nehřeje, spolujezdce ano. Pokud zapnu sedadlo spolujezdce ta relátko cvakne, ale u sedadla řidiče relátko necvakne. Tak si myslím že je relátko řidičova sedadla špatné, teda pokud jsou relatka 2 na každé sedadlo zvlášť. A nebo potom nejde ovladač na přístrojovce pro řidičovo sedadlo.Kdyby byla vyhřívací dečka někde přerušená, což si nemyslím tak by relátko cvaklo, jestli se nepletu. Má s tímto někdo zkušenost?Děkuji všem za odpovědi.
Připojte se k diskuzi
Můžete publikovat nyní a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a publikujte s vaším účtem.