KodiaqKE Vloženo 25. Říjen 2024 Vloženo 25. Říjen 2024 Zdravím, po prejdeni 9850km mi auto vyhodilo hlášku doplnte olej. Skontorloval som podľa mierky a hladina bola na minime. Každý motor má určitú spotrebu oleja, ale po 10 tis km 1 liter sa mi zdá celkom dosť. Neviem či je to vlastnosť týcho 142kw motor, alebo ... podelte sa Citovat
Luďa Vloženo 26. Říjen 2024 Vloženo 26. Říjen 2024 A seš si jistej, že předtím si měl olej na maximum? Citovat
KodiaqKE Vloženo 26. Říjen 2024 Autor Vloženo 26. Říjen 2024 Pred prebratim u predajcu som skontroloval hladinu mierku a bola na Max. Citovat
Luďa Vloženo 26. Říjen 2024 Vloženo 26. Říjen 2024 Pokud máš auto po novotě, tak olej nebude 100% všude. Spíš teď dolej a pak hlídej. I první km po opravě- GO motoru zmizí olej rychlejc. Až si vše sedne, mělo by to bejt lepší. A hlavně není ještě v návodu spotřeba oleje 1 litr na 1000 km? 1 Citovat
marek_l Vloženo 30. Říjen 2024 Vloženo 30. Říjen 2024 1L/10000km mi přijde úplně v pohodě. Tak nějak si bral i můj starý 1.4TSI. Záleží i na stylu jízdy. Počítám, že když to nebude aspoň 2L/10k, tak to ani nepůjde reklamovat. Citovat
mobil-man Vloženo 31. Říjen 2024 Vloženo 31. Říjen 2024 Zajíždím auta od nuly do cca 25 tis. km už pátý rok a ten litr na prvních 10 tis. km je v normě (tdi i tsi). Poté by se to mělo snížit, ale zrovna u těchto TDI to také může zůstat. Citovat
Rapid1.0 Vloženo 31. Říjen 2024 Vloženo 31. Říjen 2024 Silnější 2.0 TDI mají problémy se zvýšenou spotřebou oleje už delší dobu. U předchozí verze, 147 kW, to je už dobře známá věc. Věděl to i koncern, původně se očekávalo, že s tím s novou generací (142 kW) výrobce něco udělá. Jenže se zjistilo, když už teď tyhle nové motory jezdí, že s tím výrobce po technické stránce neudělal vůbec nic. V praxi to znamená, že je to o štěstí. Buď máte v autě motor s dobrým, nebo špatným souběhem výrobních tolerancí jednotlivých dílů motoru a podle toho je spotřeba oleje malá (nepostřehnutelná), nebo vysoká, byť stále pod limitem pro uznání reklamace. Citovat
Delphin Vloženo 1. Listopad 2024 Vloženo 1. Listopad 2024 Kolega přesedl z Kodiaqa 147 kW do Kodiaqa 2 142 kW a místo původního 1 litru na 5 t km to je prý 1 l na 4 - 5 t km. Já to v Superbu 147 kW mám 1 l na 4800 - 8000 km. Je hodně znát, jak moc těžkou nohu na plynu mám. Citovat
koudy_123 Vloženo 1. Listopad 2024 Vloženo 1. Listopad 2024 Při spotřebě 1l oleje na 10 tkm a ceně oleje 300 kč/l to dělá ve vícenákladech 2,7 kč/100 km. Při 2l/10 000 km >> 5,4 kč/100 km. Čili pokud to výrobce dělá větší vůle >> snížení tření kvůli úspoře paliva, tak pak to asi smysl dává. Otázkou je, co ta spotřeba olej udělá s filtrem pevných částit a nespalitelnýma zbytkama v něm. 1 Citovat
CITA Vloženo 12. Března Vloženo 12. Března Já mám najeto 10 tis km a teď jsem dolil první litrovku a za cca 22 dní, nebo 5200km musím na olej což píše palubní PC. Tak uvidíme jak to bude dál se spotřebou. U minulého Superbu 3 Tdi 110kw jsem nikdy nedolil ani deci a to jsem ho měl od nového do 85000 km.... Citovat
Roman.dj1 Vloženo 13. Března Vloženo 13. Března Já mám 110kW verzi a aktuálně najeto 7.000 km a dolito cca 0,5l oleje. Hlídám si to. Citovat
VeteranChild Vloženo 13. Března Vloženo 13. Března Tady prosím řešte jen 142kW verzi motoru. Další příspěvky o jiných motorech budu mazat. Citovat
gambaboi Vloženo 18. Března Vloženo 18. Března Aký olej ide od výroby do tejto motorizácie (142kw)? 0w30 507.00? Citovat
T74 Vloženo 21. Května Vloženo 21. Května Ahoj, víte někdo bližší informace k 2.0 TDI 142 kW (kód DXNB) v Superbu IV nebo Kodiaqu II? Mělo tam dojít k inovaci pístů, právě kvůli úniku oleje. Co jsem zjistil: Pro motory s kódem DXNB, které jsou součástí modelů Superb IV vyráběných od roku 2024, jsou k dispozici nové písty. Například výrobce MAHLE nabízí písty s průměrem 81,51 mm, které jsou vybaveny nosičem pístního kroužku a chladicím kanálem. Tyto písty mají výšku komprese 45,8 mm a jsou navrženy pro lepší odvod tepla a zvýšenou odolnost vůči mechanickému namáhání. Dále jsou k dispozici písty s průměrem 81,26 mm, které mají podobné vlastnosti. Tyto změny mohou být součástí úprav zaměřených na zvýšení spolehlivosti a životnosti motoru. Důvody změn. Změny v konstrukci pístů mohou být reakcí na předchozí zkušenosti s motory EA288, které byly používány v předchozích generacích vozů. Tyto motory měly v minulosti problémy s nadměrným opotřebením pístů a pístních kroužků, což vedlo ke zvýšené spotřebě oleje a dalším mechanickým problémům. Úpravy v konstrukci pístů, jako je použití chladicích kanálů a nosičů pístních kroužků, mohou přispět k lepšímu odvodu tepla a snížení mechanického namáhání, což zvyšuje celkovou spolehlivost motoru. Tedy, pokud vám uniká olej a máte 2.0TDI 142kw, máte kód motoru DXNB? Netuším, zda se tento kód motoru dával do Supa a KOdiaqu od počátku náběhu nových modelů. Díky moc za věcné reakce, stejně i pokud víte více info k této problematice. Jsem zájemce o koupi jednoho z nich. Citovat
suri. Vloženo 21. Května Vloženo 21. Května porovnat piesty v etke sa da ale ci to o niecom vypoveda neviem , co mam kodiaka tak dolieva tak ako sa dolievalo doteraz , raz liter na 5 potom na 7000km , v tiguane detto , a tak aj chodia ludia ako chodili tak moc optimizmu tomu nedavam 1 Citovat
Doporučené příspěvky
Zapojit se do konverzace
Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.