Přejít na obsah

Jak správně utahovat kola


Doporučené příspěvky

Zdravím,

rád bych se optal jak správně utahovat kola u fabie 3. generace. Když jsem se totiž před pár dny pokoušel o výměnu kol pomocí momentovýho klíče nastavenýho na 120Nm, tak ke mně přístoupil strejda, kterej dřív pracoval v autoservisu a zrovna v ten den mě poctil svou návštěvou, a vynadal mi, že to dělám naprosto debilně a takto mi ty kola akorát za jízdy upadnou, načež vytáhnul metr a půl dlouhou trubku a šel to po mě dotáhnout se slovy, že si dává pozor, aby šrouby nepřetáhnul.

 

Dneska jsem pak musel kola povolovat a utahovat znova, protože jasně, že při jeho výměně tam zapomenul dát okrasný krytky středu kola a esteticky mě to sralo. Problém nastal, když jsem zjistil, že nemůžu najít nějakou tyč na povolení kola, takže jsem to musel dělat tím 30cm dlouhým klíčem v rezervě (nechtěl jsem si kurvit momenťák). Dopadlo to asi tak, že i přes svou nadváhu jsem se musel chytnout podélnýho střešního nosiče a po konci klíče doslova skákat (samotný stání na klíči ani na jednom šroubu nestačilo), takže výslednej moment nutnej na povolení byl tak 200-300Nm.

 

Chtěl bych se tudíž zeptat, jedná se fakt o doporučenej postup o kterým jsem akorát záhadně nikdy neslyšel, protože jsem narozdíl od strýce nedělal v autoservisu, nebo mám spíš uposlechnout intuici a ke svýmu autu ho už nikdy nepouštět?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Pozri manuál, tam výrobca určil uťahovací moment na 120Nm. Takže aj naďalej to rob podľa seba...

image.thumb.png.ef3e9389a74f2ec607bda68763e70cdd.png

 

Inak, aké krytky kolies si dával, keď si musel uvoľňovať koleso? Ja tie stredové krytky na elektrónoch dávam furt až na úplnom konci, stačí ich tam dnu zaraziť. ;)

Editováno: , autor: brrrrm
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

jak pisi ostatní, strejda byl asi zvyklý měnit kola u tatry. Takze ty to utahli na tech 120Nm. Pak je dobre to asi po 50km znovu zkontrolovat, ze se nejaky sroub nepovolil (mohl tam byt treba kaminek nebo neco co se za jizdy uvolnilo).

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 56 minutami, brrrrm napsal:

Inak, aké krytky kolies si dával, keď si musel uvoľňovať koleso? Ja tie stredové krytky na elektrónoch dávam furt až na úplnom konci, stačí ich tam dnu zaraziť. ;)

 

Já mám právě tenhle systém na letních hliníkovejch kolech taky, takže jsem čekal, že na zimních plechovejch to bude podobně narážecí. Až po dotažení kol jsem se na to pak mrknul a zjistil, že zimní kola mají krytky, který drží za takovou tu půlkulovou podložku toho šroubu, takže se tam musí nasadit před dotažením a uchytit tím šroubem.

 

Úprava: našel jsem pro lepší představu ilustrační obrázek prakticky stejný krytky

Hybridní kolo ALCAR

Editováno: , autor: doc. Chocholoušek
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Už mě tyhle ** se*ou. Je jich plné CZ, v životě nečetli servisní příručky (protože přečíst řádek jim trvá stejně dlouho, jako vybrat nosní dírku).. zeptej se strejdy, na co jsou žluté a červené puntíky na pneumatice. 

Pak chceš, aby to jelo dobře a v servisu si přijdeš jak chu*, když jim vysvětluješ, jak to mají dělat a oni se smějí, co to je za inženýra.

A sami jezdí rozmr*** berlingem se svítícíma kontrolkama.

 

uff, sem se nadzvednul ze židle:-)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...