doc. Chocholoušek Vloženo 27. Října Sdílet Vloženo 27. Října Zdravím, rád bych se optal jak správně utahovat kola u fabie 3. generace. Když jsem se totiž před pár dny pokoušel o výměnu kol pomocí momentovýho klíče nastavenýho na 120Nm, tak ke mně přístoupil strejda, kterej dřív pracoval v autoservisu a zrovna v ten den mě poctil svou návštěvou, a vynadal mi, že to dělám naprosto debilně a takto mi ty kola akorát za jízdy upadnou, načež vytáhnul metr a půl dlouhou trubku a šel to po mě dotáhnout se slovy, že si dává pozor, aby šrouby nepřetáhnul. Dneska jsem pak musel kola povolovat a utahovat znova, protože jasně, že při jeho výměně tam zapomenul dát okrasný krytky středu kola a esteticky mě to sralo. Problém nastal, když jsem zjistil, že nemůžu najít nějakou tyč na povolení kola, takže jsem to musel dělat tím 30cm dlouhým klíčem v rezervě (nechtěl jsem si kurvit momenťák). Dopadlo to asi tak, že i přes svou nadváhu jsem se musel chytnout podélnýho střešního nosiče a po konci klíče doslova skákat (samotný stání na klíči ani na jednom šroubu nestačilo), takže výslednej moment nutnej na povolení byl tak 200-300Nm. Chtěl bych se tudíž zeptat, jedná se fakt o doporučenej postup o kterým jsem akorát záhadně nikdy neslyšel, protože jsem narozdíl od strýce nedělal v autoservisu, nebo mám spíš uposlechnout intuici a ke svýmu autu ho už nikdy nepouštět? Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
brrrrm Vloženo 27. Října Sdílet Vloženo 27. Října (editace) Pozri manuál, tam výrobca určil uťahovací moment na 120Nm. Takže aj naďalej to rob podľa seba... Inak, aké krytky kolies si dával, keď si musel uvoľňovať koleso? Ja tie stredové krytky na elektrónoch dávam furt až na úplnom konci, stačí ich tam dnu zaraziť. Editováno: 27. Října, autor: brrrrm 1 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
lucky.jack Vloženo 27. Října Sdílet Vloženo 27. Října Strýce vezmi tou trubkou po hlavě! Dělal asi v3s nebo tatrovky. Šrouby utahuj do hvezdice a dotahni na zvednutym autě. Následně ho spust dolů a dotahni na 120Nm. A hlavně nemaž závity! Aby to strejda třeba taky nechtěl radit. 1 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Bikes Vloženo 27. Října Sdílet Vloženo 27. Října jak pisi ostatní, strejda byl asi zvyklý měnit kola u tatry. Takze ty to utahli na tech 120Nm. Pak je dobre to asi po 50km znovu zkontrolovat, ze se nejaky sroub nepovolil (mohl tam byt treba kaminek nebo neco co se za jizdy uvolnilo). Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
doc. Chocholoušek Vloženo 27. Října Autor Sdílet Vloženo 27. Října (editace) před 56 minutami, brrrrm napsal: Inak, aké krytky kolies si dával, keď si musel uvoľňovať koleso? Ja tie stredové krytky na elektrónoch dávam furt až na úplnom konci, stačí ich tam dnu zaraziť. Já mám právě tenhle systém na letních hliníkovejch kolech taky, takže jsem čekal, že na zimních plechovejch to bude podobně narážecí. Až po dotažení kol jsem se na to pak mrknul a zjistil, že zimní kola mají krytky, který drží za takovou tu půlkulovou podložku toho šroubu, takže se tam musí nasadit před dotažením a uchytit tím šroubem. Úprava: našel jsem pro lepší představu ilustrační obrázek prakticky stejný krytky Editováno: 27. Října, autor: doc. Chocholoušek 1 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
bouchy01 Vloženo 27. Října Sdílet Vloženo 27. Října Strýce pošli pryč. Čím to povolíš, až budeš měnit píchlé kolo za rezervu?? 2 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Dodi 15 Vloženo 27. Října Sdílet Vloženo 27. Října Takto na prasáka jsem viděl i protočený závity a to nechceš, nehledě na to, to měnit na ulici. Strejdu pozdravuj a ....... 🙂 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Luďa Vloženo 27. Října Sdílet Vloženo 27. Října před 2 hodinami, bouchy01 napsal: Strýce pošli pryč. Čím to povolíš, až budeš měnit píchlé kolo za rezervu?? Ještě delší trubkou 😄 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
shmaic Vloženo 29. Října Sdílet Vloženo 29. Října Už mě tyhle ** se*ou. Je jich plné CZ, v životě nečetli servisní příručky (protože přečíst řádek jim trvá stejně dlouho, jako vybrat nosní dírku).. zeptej se strejdy, na co jsou žluté a červené puntíky na pneumatice. Pak chceš, aby to jelo dobře a v servisu si přijdeš jak chu*, když jim vysvětluješ, jak to mají dělat a oni se smějí, co to je za inženýra. A sami jezdí rozmr*** berlingem se svítícíma kontrolkama. uff, sem se nadzvednul ze židle:-) Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Doporučené příspěvky
Zapojit se do konverzace
Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.