Přejít na obsah

DSG 7 (DQ200) - výměna dvouspojky


stoklin

Doporučené příspěvky

Zdravím, byl jsem z toho překvapen, ale nikde jsem nenašel tohle téma, tak snad neduplikuju.

 

V dubnu 2024 jsem koupil OIII combi 1.5 tsi DSG r.v. 2019 (najeto 78500 km) a krátce na to jsem nechal měnit olej v převodovce a mechatronice (APP - Automatické převodovky Praha s.r.o.). Po výměně oleje mi byla sdělena informace, že diagnostika ukazuje následující stav spojek: K1 - 4,4 mm, K2 - 2 mm. Když jsem se zeptal, co to znamená, tak že prý to ještě zvládne 5-10 tis. km, ale pak to bude chtít vyměnit, že to třeba bude škubat při řazení na dvojku. Nechme stranou, že DQ 200 má svoje nevýhody a není ideální, ale chtěl jsem benzín a nepodařilo se mi u ženy prosadit manuální převodovku :) Před koupí jsem hledal informace o případné opravě a našel jsem, že výměna dvouspojky i s prací se pohybuje okolo 20 tis., což jsem akceptoval, že nebude takový problém jednou za 100-150 tis. km. Když jsem se však v APP zeptal, na kolik vyjde výměna (64 tis.!), protočily se mi panenky. Už jsem najel 13 tis. km a stále to řadí bez problémů, ale dříve nebo později mě to čeká, tak bych byl rád připraven a měl přehled kde a jak se nechá dvouspojka vyměnit.

 

Kromě APP jsem našel a kontaktoval další dva servisy, kde to dělají a dostalo se mi následujících nabídek:

 

APP: 58-64 tis. komplet, bez setrvačníku mínus 15 tis. Kč

Autoservis Garant: 97560 Kč, bez setrvačníku 72732 Kč

A.T.AUTOSERVIS s.r.o: 51660 Kč, bez setrvačníku 38810 Kč

 

Časem jsem si rozmyslel, že když už to budu dělat, udělám to i s výměnou setrvačníku než abych to musel později řešit, kdyby se vyskytl nějaký problém.

 

Máte někdo zkušenosti s takovou výměnou dvouspojky? Ať už v autorizáku nebo v nezávislém servisu. Kolik jste za to zaplatili?

Někde jsem v diskuzi četl, že si to snad někdo měnil sám, což mě vede k otázce - zvládne to udělat jakýkoli servis nebo je to složité a je třeba hledat specializovaná místa, kde se tomu věnují? Nevím, zda je k tomu potřeba nějaké speciální vybavení nebo zkušenost s postupem... např. si nejsem jistý, co to znamená, že je potřeba provést "adaptaci" a jak tento proces probíhá.

 

Díky moc za vaše postřehy a zkušenosti!

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Asi bych nechal auto jezdit dokud nebudou problémy. 80k km mi přijde na výměnu spojek poněkud hodně brzo. Pakliže nejsou záznamy v převodovce o problému, tak není důvod se do toho vrtat. 

Výměna spojek není úplně jednoduchá a musíš k tomu mít několik přípravků, zkušenosti, veškerý potřebný materiál, vč distančních podložek, které vypočítáš až po složení spojek atd atd. Shrnutím - určitě dát někomu kdo ví co dělá 🙂 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 týdny později...

Díky za reakce. Nyní najeto cca 92 tis. a stále to jezdí, nehodlám s tím nic dělat, dokud se neobjeví problémy. Vzhledem k relativně nízkému nájezdu tipuji, že předešlý majitel jezdil spíš kratší trasy po městě, což opotřebovává spojku nejvíce.

Jen jsem byl právě překvapen těmi cenami, tak jsem byl zvědavý, jestli někdo nemá vlastní zkušenost. Bohužel se zdá, že se nikdo takový nenašel.

 

Pokud vezmu v úvahu, že by brali originální díl (20 tis.) a k tomu setrvačník (originál taky cca 20 tis.!), pak už se cena opravy jeví jako přiměřená. Spíš bych ale tipoval, že k tomu originální díly nepoužívají (kromě AS Garant), protože tam by nezbylo moc na práci a marži, navíc udávají rozdíl ceny s/bez setrvačníku cca 15 tis.

 

Kdyby se ještě našel někdo se zkušeností s touto problematikou, budu rád za reálný příklad opravy nebo jakékoli jiné informace.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ja som veľa rokov dozadu menil na Fabii II pri 100 tisíc km nájazde dvojhmotu aj spolu s tým spojkovú sadu a celá sranda ma vtedy v autorizovanom servise vyšla na nejakých 1.000 €. Ceny od vtedy určite išli hore, nehovoriac o tom, že hodinová sadzba na Octaviu je iná, ale tebou uvedené ceny mi pripadajú prestrelené. Každopádne, kým auto jazdí, nič nerieš, pravdepodobne dáš ďalších 150 tisíc km bez poruchy a aj potom to bude najskôr porucha mechatroniky. Podstatné je nepodtáčať motor (kvôli dvojhmote) a samozrejme netrápiť prevodovku na rozjazdoch kde zase preklzuje spojka. Podtáčanie sa dá efektívne eliminovať úpravou bodov radenia DSG prevodovky.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...