Přejít na obsah

ukazovatel teploty chladiacej kvapaliny


bajdik1...

Doporučené příspěvky

ozivim temu tiez mi ta rucicka lieta ako chce nemam problem vymenit cidlo na fabii 1,4 ale mne sa zda ze mam zly snimac ktory je na prednej strane motora su tam dve cidla spodne je na olej a vrchne na vodu a podla mna je chybne to vodne je to mozne ? nekamenovat ! len sa pytam. :help: dakujem

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 týdny později...

Takže já se přidám ručička někdy ležela na nule, někdy ukazovala a někdy si dělala co chtěla, s tím samozdřejmě vyšší spotřeba. Takže nové čidlo a přitom kontrola termostatu, který byl samozdřejmě jak jinak rozpadlý. Takže výměna celého domečku po slevě za 859 kč. Práce jedna hodka i s vypláchnutím nádobky ředidlem. Potvrdilo se mi že spousta z nás jezdí s rozpadlým termostatem a ani o tom neví, čus bus autobus ;)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

mne stacilo vymenit cidlo teploty termostat som kontroloval a je v poriadku. pozor vymienat cidlo a zavlacku vytiahnut az po vychladnuti motora inak praca na 5 minut a hotovo :palec2:

termostat - bud jen rád,páč však to znáš další prachy a prachy..........

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 1 měsíc později...

Tak aj ja sa pridávam.Ráno mi pri jazde ručička teploty ukazovala nulu.Mal som za sebou už asi 10 km a predtým s malou prestávkou asi 2 km.Bežne sa mi ručička v lete šplhá hore už pri druhom km.Dnes však ležala na nule,ako keby som mal vypnutý motor.Zastal som,vypol asi na dve minúty motor a po naštartovaní vyliezla presne do stredu,kde mala byť.Stretol sa niekto už s takýmto konkrétnym prípadom.Skôr mi to príde na zlý kontakt ako čidlo ,alebo celý termostat, ale nie som si istý.Každopádne to budem musieť sledovať dlhšiu dobu,lebo dnes sa mi to stalo prvý krát.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ok,neustále študujem ďalšie príspevky a zisťujem,že to čidlo fakt musím meniť.Predtým to však rozoberiem a pozriem či neodporúča už aj termostat.O mesiac ideme do Chorvátska,tak by som nerád ostal niekde visieť.

když vyndáš pojistku a pak čidlo je do termostatu pěkně vidět v jakém je stavu já měnil minulej tejden na ejpril celej termostat a je to ok

Editováno: , autor: markyz1977
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 1 měsíc později...

Tak abych se taky připojil..

ručička teploty mě někdy ukazovala, někdy ne..

po četbě tady na fórech jsem dospěl k názoru, že to bude určitě ten senzor teploty v motoru..

který jsem nechal vyměnit, ale nic to nepomohlo..

a pak tuhle zimu se mi auto trochu zahřálo až po nějakej 200 kilometrech...ale mě to netrklo..

pak jsem řešil s mechanikem výměnu ložiska na předním kole, byli jsme se projet a on říká, to vám takhle ukazuje teplotu furt?

a já že jo a on povídá to je určitě rozpadlej termostat..tak ho vyměnil..

od tý doby mě pěkně auto topí už za 2-3km, a ručička ukazuje jak má..

takže tak..

mějte se

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 3 měsíce později...

Mám Fabiu 1,4 16V 74kW a neviem či je normále, ked ručička teploty motora sa dostáva do prvej polohy až po 8 - 12 km na dialnici sa do strednej polohy nedostane nikdy. Po meste po 3 - 4 km. Ak je zápcha a auto ide pomaly je to trochu skôr. Do 3 km sa ani nepohne. Diagnostika v poriadku

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 1 měsíc později...

Zdravim, ja mam fabiu 1,4 TDI a ta sa kus dlhsie zahrieva v tychto mrazoch, ked necham po starte bezat motor na volnobeh, tak sa vobec nezohreje, ale ako nahle som v pohybe tak do 3 - 4 km je zohriaty na pracovnu teplotu.

Nedavno som spozoroval ked som isiel dolu kopcom asi 5 km dlhym iba so zaradenym 5 prevodovym stupnom (bez plynu) tak sa auto ochladilo na 70°C. Mam toto auto prvu zimu, tak sa chcem iba opytat ci je normalne, ze dolu kopcom neudrzi tuto pracovnu teplotu v zime. Dakujem

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Skus vmigo..ale nakoniec je to "normálne" napríklad, tiež som bol lyžovař na Skalke nad Kremnicou....a ked sme šli dolu tak som auto naštartoval a šli sme dolu....Samozrejme že nie sa zohriat. potom som si uvedomil, že hned po štarte so studeným motorom a jazde dolu kopcom , len na volnobeh sa motor ešte viac ochladzoval, náporom vzduchu/ bolo pod nulou ..-7 C. Takže nie je to až také zlé. Horšie je ked sa motor :feve: :feve: nezohraje na prevádzkovu teplotu ani pri bežnej prevádke...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

dnes som to skusal aj pri -7 stupnoch a dlhsej jazde dolu kopcom na 5 a 4 ke teplotu ukazovalo na 90 tak ako ma to znamena ze ak klesne na polovicu teda na 45 tak je zly termostat a furt otvoreny velky okruh. aj na volnobehu pri malom okruhu by mala teplota vody drzat prevadzkovu teplotu okolo 90. si myslim ale mozem sa aj mylit. :help:

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

atwin: to co popisuješ, je v pohodě a je to logické, žádnou paniku ;)

Když jedeš delší dobu z kopce se zařazeným rychlostním stupněm a bez plynu, tak spoříš palivo, vstřiky jsou v tu chvíli zavřené a do válců nejde žádné palivo, tudíž se nemá motor z čeho ohřívat, protože ve válcích žádná směs nehoří ;) Za "normálních" teplot je to ok, ale pokud mrzne a jedeš delší dobu z kopce se zařazenou rychlostí, tak se motor natolik ochladí, že se to projeví i poklesem rafičky teploměru. Netřeba se tedy znepokojovat a hned měnit termostat a půlku auta k tomu... ;)

Mě se 1,2 chová stejně, u nafťáku a ještě k tomu maloobjemového, jako je 1,4 TDi to může být ještě markantnější, protože nafta má menší výhřevnost než benzín a nafťák se déle zahřívá, protože při spalování nafty nevzniká tolik tepla jako při spalování benzínu nebo třeba lpg... :palec2:

Před 2 lety, když bylo v zimě -20°C tak se mi běžně stalo, že jsem se na provozní teplotu dostal až po ujetí asi 10km a když jsem pak jel 1,5 km z kopce se zařazenou pětkou, tak mi teplota spadla na 50°C :feve: A termostat i vše ostatní mám rozhodně ok ;)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Chlapci ja som vymenil termostat aj cidlo vsetko nove som kupil (TERMOSTAT POLSKY AKO JE VYSSIE NA OBRAZKU A CIDLO ORIGO SKODA)a teraz pozorujem (kratke trasy)ze rucicka mi ukazuje ze motor je studeny a ked ho vypnem a o chvilocku nastartujem teplota normalne vyleti ze je motor zahriaty bud na prevoznu teplotu alebo na nejakych ˇˇ40- 50ˇˇstupnou ked pokracujem v jazde tak vidim ze teplota mi klesne .. . ked pokracujem stale v jazde :) normalne sa motor opat zohreje na prevoznu teplotu a potom uz stale drzi ale robi mi to len pri kratkom jazdeny (odbehnem do obchodu a tak..) a len teraz cez zimu som si to v simol, v lete to bolo ok... moze to byt tym ze je asi zavzdusnena chladiaca sustava ????? alebo v com je problem ? Motor 1,4MPI 50 KW rok vyr 2000 dakujem

Editováno: , autor: Lukas1450
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

V zimě těžko radit. Když auto vypneš, zůstane otevřený termostat a než se po nastartování (jen pár minut) zavře, tak ti pustí moc studené vody do motoru a ta se zase dohřívá.

Pokud neleze ručička dolů při vyšší rychlosti, tak je to v pořádku.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

vo fabii je nadrzka s chladiacou kvapalinou na najvysom mieste takze sustava je samoodvzdusnovacia ale pomaha tomu aj chod motora a funkcnost vodnej pumpy. takze ak nemas niecim niekde zapchatu hadicu tak auto sa odvzusni samo ty akurat sleduj hladinu kvapaliny a popripade dolej co je naviac vytecie samo.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...