Přejít na obsah

Autobazary - zkušenosti, doporučení


mmerlin

Doporučené příspěvky

Jak jsem koupil, tak to dávám dál. A jak to tedy myslíš zkreslené, v negativním, nebo pozitivním smyslu ? A tuhle informaci o zkreslování máš odkud? Nebo je to jen tzv. všeobecně známá informace, že se to zkresluje? Tohle tvrzení je  mě tedy k vyhodnocení webu (že se to zkresluje) setsakra málo, i když iluze si nedělám.

Samozřejmě autobazary si na sebe navzájem mohou posílat  negativní recenze od tzv. fiktivních zákazníků, ale i opačně, autobazar si napíše sám na sebe pozitivní hodnocení. To ale zpravidla může dělat(negativně), jen nějaká regionální konkurence, sídlící kousek od sebe.

Editováno: , autor: DušanV
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Programuji roboty a znám dost lidí co mají business založený na tom že mají jakési "call" centrum kam chodí lidé do práce / dělají to z domu. Však si pohledej na internetu. Máš dost soukromých firem, co ti slíbí pozitivní recenze a velky návštěvnost na webu.

 

Když máš dost peněz,  můžeš si zaplatit lidi, kteří ti za týden z tvého nového eshopu udělají nejznámější a mnoho let zavedený eshop na internetu.

Kolik jsi napsal ty recenzí na produkt co sis někde zakoupil ? Já ani jednu. Většina lidí je nepíše. 9 z 10 recenzí jsou bohužel udělané na míru, jak ty pozitivní, tak ty negativní (konkurenční boj) . Začínají takové recenze a hodnocení psát ve velkém roboti (berou práci lidem, to jen tak aby si lidi nemysleli že se robotizace týká jen dělnických profesí) a rozhodně nepoznáš že to robot napsal :-) 

Editováno: , autor: 15degren
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Jo to se dá pochopit, třeba u velkých a dlouhodobě zavedených autobazarů (to popsané pozitivní robotické hodnocení), ty na to peníze mají. A co malé regionální bazary ty taky, vyplatí se jim popř. taková investice (nemám představu, kolik taková akce stojí)?

Na druhou stranu, čemu tedy v dnešní době vlastně věřit, že? Holt,  nezbývá než zapojit obyčejný selský rozum spojený s těžce a hořce nabitými zkušenostmi.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 1 rok později...

Mám čerstvou zkušenost se Škoda Plus, skoro to samé se mi stalo podruhé ( dva různí prodejci) i tak jedině s kvalifikovaným mechanikem, kdo se v tom nevyzná.

Především jim jde o vnější vzhled, interiér okrajově. Tlouškoměr laku neměl. Auto oběhne 2x zblízka.

V autě rozsvítí palubku na 1.polohu klíčku, pohraje si s infotraimentem na odezvu, chybové hlášky.

Celé to venku trvá 3,4 minuty.

Nastartování, motorový prostor třeba sváry kolem tlumičů, stav skel, stav brzd, svezení nic takového.

Jde se dovnitř, podle VINu sjede interní servisní historii.

Čeká se 10 min, řekne cenu O.K.

Dál tedy papíry, faktury, co člověk má. 
Dá papír s plnou mocí na převod, co se ověří na poště a za půl hodiny hotovo.

Srovnání třeba s AAA, kde peníze pošlou do druhého dne, tady 5 prac. dní. V áčkách člověku strhnou 3 tis. za ověření z Cebie, převod. 
V áčkách proces trvá podstatně déle, on řídí cca. 5 km, vyzkouší zrychlení kvůli spojce, řazení, brzdy, ručku. Auto musí i na zvedák. Tloušku laku zkoumají i dveřní těsnění sundají na bodové sváry střechy. Vyplňuje se i papír s čestným prohlášením stavu a v x stránkovém dokumentu klauzule, že v případě problému se mohou obrátit na prodávajícího.

Tak jen, že i autorizovaný prodejce nemusí mít prověřená auto, nespoléhat na reklamy. Ne každý ho prodává ve 100%, 105% stavu.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

A co to bylo za auto? Já mám se Škoda Plus a výkupem stejnou zkušenost už dvakrát. Vždy to trvalo opravdu jen pár minut i se zkušební jízdou a ta byla v podstatě jen kolem domu. Pokaždé to ale bylo auto maximálně do 4 let stáří, do 100 000 km, velmi udržované a se servisní historií v autorizáku.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

U posledních dvou aut co jsem dával protiúčtem do škodovky byl rozdíl mezi výkupní a následnou prodejní cenou 50 tisíc. Auta měla servis pouze u AS, takže plná servisní historie. Mají dost velké finanční navýšení na to, aby i při nějakých vadách nijak zvlášť neprodělali. Konkrétně v mém případě i za tu jejich požadovanou cenu oba vozy následně (a velmi rychle) prodali.

Jinak je to autobazar jako každý jiný.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Před hodinou, slapnahrabe napsal:

A co to bylo za auto? Já mám se Škoda Plus a výkupem stejnou zkušenost už dvakrát. Vždy to trvalo opravdu jen pár minut i se zkušební jízdou a ta byla v podstatě jen kolem domu. Pokaždé to ale bylo auto maximálně do 4 let stáří, do 100 000 km, velmi udržované a se servisní historií v autorizáku.

První byla Fabia2 v roce 2015, 6 let stará HTP, 114tkm

Druhé teď ve středu roční O4 32tkm

 

Já to napsal do tématu obecně, protože pak jsou vidět ty případy třeba Černé ovce, že někdo spoléhá na certifikovaného prodejce a může si přivézt auto s jinou střechou, pasy …

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 1 měsíc později...

Přidám sem čerstvou zkušenost s výkupem mé (teď již bývalé ) Octavie III combi fc 1,8 tsi :

Nejprve jsem sledoval několik měsíců ceny obdobných prodávaných na netu, tím jsem si udělal představu kolik asi můžu chtít při výkupu - neboť sám jsem auto na inzerát prodávat nechtěl.

Také jsem se dotazoval kolegů zde z fóra, kteří v poslední době prodávali sami O III. Podle toho jsem s přihlédnutím k situaci na trhu požadoval zhruba +- 460 tisíc.

 

Zkusil jsem tři prodejce z programu Škoda Plus - jednoho nesoudím - tam to byl odhad tabulkový aniž by auto reálně viděli a vlastně jsem jej hned vyřadil i z hlediska velmí nízké výkupní ceny. Požadoval jsem výkup včetně započtení druhé sady kol ( AL Trius 17" se zimními Continetaly se vzorkem vyšším než 7 mm).

Další prodejce měl auto k dispozici, na nacenění jen zběžná kontrola tloušťky laku asi na třech místech, kontrola tacho, kol, a případných poškození - servisováno bylo u nich, takže s historií včetně reklamací asi neměli problém. Nabídková cena 430 tisíc (zde bez druhé sady kol - výkupčí mi doporučil ať je prodám sám, že mi za ně do ceny nedají ani 10 tisíc). U posledního prodejce kontroloval více míst měřákem tloušťky laku, také se byl projet, díval se do motoru, na rezervu a bylo vidět že mají o auto zájem a nakonec nabídli 460 tisíc. Podotýkám, že jsem všem sdělil, že chci auto pouze nacenit a negarantuji jim, že jim ho tam nechám.

 

No a aby to bylo trochu vyváženější tak jsem zajel do DAVO CARU, tam to obhlídnuli zvenku a zevnitř, vyfotili si auto a nabídli max. 450 tisíc. S tím že pokud budu mít zájem tak si auto prohlídnou důkladněji.

 

K ucelení možností výkupu jsem napsal přes net požadavek na nacenění do Auto ESA a přeznámých AAA.

 

Oba bazary se relativně rychle ozvali pro doplňující informace s tím, že Auto ESA momentálně moji specifikaci vozu Octavie nepoptávají, maximálně že bych si u nich mohl dát auto do komise a cenu po telefonu mi řekli abych si dal 470 tisíc. Tato varianta prodeje mě však nezaujala, takže zbyla ty áčka.

 

AAA : jak jsem již uvedl, prvotní kontakt byl požadavek přes jejich stránky. Při jejich zavolání si vyžádali doplňující informace - a ptali se jestli můžu přijet na na pobočku. Ještě ten den se mi znovu ozvali, že mají zrovna akci s navýšením výkupní ceny o 20 tisíc u vozů Octavia, ale že musím do večera přijet. To jsem z časových důvodů odmítnul, že přijedu až v úterý. Tak mi řekli, že to navýšení nemůžou garantovat. To jsem řekl, že beru na vědomí. Nicméně prvotní nástřel výkupní ceny od nich byl vyšší, než jsem od nich požadoval jako minimum já - nabídli totiž 510 tisíc. Samozřejmě jsem tomu moc nevěřil. Ve smluvený čas si mě na pobočce vyzvednul technik, vzali si velký TP, on se byl v mém doprovodu projet, auto si prohlíželi, myslím že jej ani na zvedák v tomto prvním kole ani nedávali. Nechal mě tam sedět a za chvíli přišel s nabídkou 440 tisíc. Na to jsem řekl, že se nemáme o čem bavit ať mi přinese zpět technický průkaz. Tak mi jej za chvíli přinesl s tím, že volal manažerovi výkupu a že by mi tedy dali 460 tisíc. To jsem také odmítnul s tím, že mi slíbili 510 tisíc a že jsem tedy ochoten jít na minimum 490 tisíc. To mi ovšem řekl, že jsem v původním požadavku chtěl méně - to byla sice pravda, ale když nabízeli víc tak já jsem také požadoval víc, to ať si vyřídí s telefonistou. No ještě se mě zeptal, jestli mám chvíli čas, že to zkusí znovu projednat. Řekl jsem, že tedy počkám. Přišel tedy ještě s nějakým jiným výkupčím (zřejmě nějaký ten manžer výkupu) a že by mi dali 480 tisíc, sadu kol ať si nechám, případně že je ještě varianta komisního prodeje - že bych si na měsíc dal svoji částku, a pokud by se auto neprodalo, tak by mi garantovali zmiňovaných 480 tisíc Kč. To jsem odmítnul a auto jim tam za tyhle peníze nechal. Myslím, že v době kdy jsme licitovali o ceně si auto doprohlédli. Papírů k výkupu moc nebylo a ani žádné kličky v nich jsem nenašel. Převod zařídí ( jejich ověřenou plnou moc jsem měl již připravenou) a naúčtovali si za to 1999,- Kč. Celé to v autobazaru trvalo dohromady něco přes 2 a půl hodiny.

Jednání při výkupu a i všeho kolem bez problému, slušné a korektní. Necítil jsem žádný nátlak abych jim tam auto za každou cenu nechal. Dostal jsem to co jsem chtěl - ještě než jsem tam jel věděl jsem, že pod 480 tisíc nepůjdu, no nakonec na prodeji vydělám o něco víc - kola mi opravdu nechali - prý se jim to nevyplatí v autě nechávat.

 

Základem je tedy jasná představa o tom, kolik za auto člověk chce a také musí přihlédnout na to, že i bazar chce něco vydělat. Tam potom záleží nakolik se zájmy obou protnou. A co je ještě akceptovatelnéa co již ne.

Za kolik ji budou nabízet odhaduji pro začátek tak okolo 550 tisíc Kč.

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

@stanmar Tak nakonec příjemná zkušenost, to je fajn.

 

S Áčkama jsem nikdy do styku nepřišel, ale Auto ESA od nás v rodině v minulosti už 2x vykupovali auta a pokaždé super. Je fakt, že to byl pokaždé stejný člověk, přijel k nám, takže hezky z pohodlí domova. U výkupu jsem asistoval vždy já (jednalo se o auta rodičů) vzhledem k mé zálibě a (nějakým) znalostem koncernových aut. I Rapida, kterého jsem prodával letos na začátku roku, jsem jim zprvu nabídl na přímo, než šel na inzerát. "Bohužel" měli zrovna týden stopku na nákup aut dražších než 300.000,-, tak ho nakonec nevzali, ačkoliv nákupčí o auto zájem měl, vzhledem k tomu, že by se jednalo už o 3. auto, které by od nás bral a vždy oboustranná spokojenost. 

Editováno: , autor: Rapid1.0
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Je možné že při nákupu u nich mohou být nějaké problémy - pokud bych si u nich osobně auto kupoval, tak jedině z té jejich Mototechny - tam jsou zánovní, referentská, předváděcí auta co oni vykoupili. I když jak je vidět i v bazaru budou auta s čistou historií a bez závad, jen je najít...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 8 hodinami, stanmar napsal:

O AAA : jak jsem již uvedl, prvotní kontakt byl požadavek přes jejich stránky. Při jejich zavolání si vyžádali doplňující informace - a ptali se jestli můžu přijet na na pobočku. Ještě ten den se mi znovu ozvali, že mají zrovna akci s navýšením výkupní ceny o 20 tisíc u vozů Octavia, ale že musím do večera přijet. To jsem z časových důvodů odmítnul, že přijedu až v úterý. Tak mi řekli, že to navýšení nemůžou garantovat. To jsem řekl, že beru na vědomí. Nicméně prvotní nástřel výkupní ceny od nich byl vyšší, než jsem od nich požadoval jako minimum já - nabídli totiž 510 tisíc. Samozřejmě jsem tomu moc nevěřil. Ve smluvený čas si mě na pobočce vyzvednul technik, vzali si velký TP, on se byl v mém doprovodu projet, auto si prohlíželi, myslím že jej ani na zvedák v tomto prvním kole ani nedávali. Nechal mě tam sedět a za chvíli přišel s nabídkou 440 tisíc. Na to jsem řekl, že se nemáme o čem bavit ať mi přinese zpět technický průkaz. Tak mi jej za chvíli přinesl s tím, že volal manažerovi výkupu a že by mi tedy dali 460 tisíc. To jsem také odmítnul s tím, že mi slíbili 510 tisíc a že jsem tedy ochoten jít na minimum 490 tisíc. To mi ovšem řekl, že jsem v původním požadavku chtěl méně - to byla sice pravda, ale když nabízeli víc tak já jsem také požadoval víc, to ať si vyřídí s telefonistou. No ještě se mě zeptal, jestli mám chvíli čas, že to zkusí znovu projednat. Řekl jsem, že tedy počkám. Přišel tedy ještě s nějakým jiným výkupčím (zřejmě nějaký ten manžer výkupu) a že by mi dali 480 tisíc, sadu kol ať si nechám

 

před 7 hodinami, stanmar napsal:

 

To je typické pro Áčka. Já tam prodával asi před dvaceti roky Octavii. Vidím,  že se nic nezměnilo.  Po telefonu ti slíbí cokoliv a  dojet co nejdříve. Potom tam přijedeš a řeknou částku řádově nižší aniž pořádně prohlédli vozidlo. Pokud nesouhlasíš, tak finta s manažerem. Pokud opět nesouhlasíš, tak konečně prošel vozidlo a navýšil ještě mírně částku. Nesmí se přistoupit na na prvotní nabídky 

Editováno: , autor: MaraH
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Já tu nabídku bral po telefonu s rezervou, a ve finále už mi o moc méně nedali. Jsou to obchodníci, oni chtějí dát co nejméně a já zas chci co nejvíc dostat. Pokud má člověk nějakou představu o cenách, nemůžou ho vysloveně obrat. Je to tak trochu hra a ve finále mě to i tak nějak bavilo licitovat o ceně. Koneckonců můžeš kdykoliv odjet. Problém možná může být, když jim tam chceš auto nechat protiúčtem, tam si myslím nebudou tolik svolní, ale to hádám. Navíc jsem z Prahy, takže mě tam cesta nestála moc času. Jinde to ale nebude při výkupu lepší. 

Navíc mi dali víc než autorizovaný prodejce značky Škoda, kam jezdím už skoro 20 let se škodovkami na servis. Tohle evidentně nehraje žádnou roli. 

Jinak v hotovosti za ní teď chtějí o 55 tisíc víc a na úvěr zase méně o 5 tisic než jsem dostal. 

Přiznávám, že jsem tam jel se smíšenými pocity a ani se mi tam původně nechtělo jet. Internet je holt plný historek. Není však nad vlastní zkušenost. Neříkám, že áčka na výkup vysloveně doporučuji, ale pokud bych někdy v budoucnosti zase nějaký vůz prodával určitě bych je nevynechal. Hlavně jde o to, že se na ně všeobecně pořád ukazuje jako na odstrašující příklad a přesto tam jezdí jedno auto za druhým. Pokud by to bylo u nich opravdu tak špatné dávno by tam bylo něco jiného, než autobazar. 

 

Editováno: , autor: stanmar
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 6 měsíců později...

Já si říkám, že když je auto v super stavu, tak prodejce nemá důvod jej prodávat pod cenou (výrazně pod cenou) do bazaru, který má asi jedinou výhodu, že přebírá záruku a může jej prodat sám. Ostatně to vidím i sám u sebe, chudák ten, kdo po nás kupoval F2... Ale těžko paušalizovat, výjimky jsou všude...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Výhodou bazaru je to, že dostaneš peníze hned, nemusíš se o nic starat, organizovat prohlídky a trávit s nima čas, bazar přebírá zodpovědnost, papírování atd. Cenou za tohle je nižší prodejní cena. Každý se může rozhodnout, která z variant mu vyhovuje.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...