Přejít na obsah

1.8 TSI (118 kW)


Rocky

Doporučené příspěvky

Zdravím pánové, koupil jsem ojetou OII 2012/03 s nájezdem 80t. km. Mám ji 4 měsíce a najel jsem zatím 5t. km. Olej jsem zatím nedoléval, za 5t. km ubylo málo, jen asi 1/4 intervalu. Co by jste mi doporučili vyměnit na motoru? Mám obavu z napínáku, mám nechat vyměnit s napínákem i řetěz? Když už to rozeberou, mám nechat hned vyměnit oba řetězy, plus vodní pumpu? Auto si chci nechat ještě 10 let a najet s ním dalších 100t. km. Teoreticky - pokud vše vyměním teď, tak pak na motor nemusím dalších 100t. km sáhnout. Znáte to, chci mít vše naplánované jako 1. dítě a pak dovolená v Jugoslávii.  :)

Zkušenosti zatím super - jezdí to dost potichu a spotřebu mám 6.9l PC, ale skutečná 7.4l. Odspoda do 3500 ot. to moc nejede a až pak to trochu chytne saze. 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Na to ti nikdo pořádně neodpoví, je to na tobě ;) 

Ty napínáky by snad už dělat bordel neměly, tak jako ty předchozí verze. Ale 100% nejsou. Pokud ho budeš řešit, tak i řetěz. Vodní pumpa u 1,8 TSI není na rozvodech, tak bych ji řešil, až poteče.

 

Editováno: , autor: Clint
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

K napínák nasadili od 5.3.2012 a to včetně. Ale, je tam stále starý typ řetězu, který se může více vytahovat. Takže, tady nehrozí, že to hopsne pro selhání napínáku, ale díky vytahání řetězu to bude muset taky na výměnu, bude záležet na tom, jak moc bude napínák vyjetý.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak to je zase kapitola sama pro sebe, podle ETKA to každá značka nasazovala jinak, přestože motory sjížděly ze stejné linky v Gyoru ... První bezproblémová modifikace byla AA, další AD, termíny pro porovnání níže. Každopádně, Octa II se jich v serii jistě nedočkala ...

 

VW Golf
06K109158AA od 1.11.2013
06K109158AD od 1.9.2014

 

Škoda Octavia
06K109158AA od 1.2.2014
06K109158AD od 11.8.2014

 

Jo, a tyhle všechny řetězy i napínáky pro VW vyvíjela a vyrábí italská fa. Morse TEC, patřící pod BorgWarner.

https://www2.borgwarner.com/en/MorseSystems/WhyMS/default.aspx

Editováno: , autor: rayx
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Pánové díky, auto je 03/12 ale na motoru je štítek 02/12. V létě půjdu na olej, tak nechám vyměnit řetěz a napínák. Do března bych to snad uhrál na kulanci, ta je doufám do 5 ti let. Jinak jsem přezul na zimáky a spotřeba šla trochu dolů, mám užší než letní.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 týdny později...
Dají mu hovno kulanci, to ti můžu už teď říct naprosto zodpovědně [emoji3]

A proč by nedali? Mě se po zvýšené spotřebě oleje a mnoha váhových zkouškách nakonec podpálil ventil (a druhý skoro) v nějakých 105 kkm a těsně po prodloužené 5lete záruce, a byť remcali, tak v kulanci nakonec uhradili celý nový shortmotor vč. práce [emoji106]. Už jsem tu o tom myslím psal.

Odesláno z mého SM-G900F pomocí Tapatalk

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Dovolím si vyzobnout ze zdroje uvedého na tomto foru info týkající se tlaku oleje pro vršek tohodle motoru. Tak kromě jinde řešených ostřikových olejových trysek pro písty, které u CDAA/CDAB maj otvírat při nižším tlaku než u BZB a vést tak k problémům dosažení a udržení předepsaného tlaku oleje, jsou to další místa, kde to může haprovat. Zajimavá je informace, kdy se toleruje chybějící sítko před kovovým redukčním ventilem v ložiskovém rámu vaček a to i pro zpětnou montáž na motor ...

1.8 a 2.0 TSI redukční a zpětný ventil.pdf

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Jak vidíš, ani fachmani od Škodovky nemaj sjednocenou terminologii, jednou je to stěna, podruhý rám ... Ano, je to ten již dávno řešený ventil z 15D7 a spol., ale znovu po 5 letech to vytáhli a diví se, co vypustili do světa.

Editováno: , autor: rayx
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

@p2p Co konkrétně myslíš, že je známá věc? Ta stěna s redukčákem/zpětákem, nebo ten zpěták z hlavy? Beru, že to rozděláváte často a můžete porovnávat, ale jinak ...

 

@stanmar Neboj, jestli nepodcenuješ olejové výměny a dáváš na max 15tkm plnou A3/B4 bez Cx, olej to nebere a co si pamatuju je Tvoje někdy z poloviny 2011, tak bych šetřil jen na rozvody, tam bych strach z toho napínáku měl, jinak to bude jezdit dál. K tomu napínáku, pár fotek a pěkné detaily jednoho kvalitáře ze států, co mu to taky hoplo ...

http://www.golfmk6.com/forums/showthread.php?t=102001

http://forum.octaviaclub.cz/index.php?showtopic=10&page=81#entry1652914

 

Buďme rádi, že máme OII i s tímhle 1.8, když vidím ty novější keply, vodní pumpy se zadírajícími stavítky, plastové držáky olejových filtrů a vany, praskající ventilové pružiny na TSI, tak se loučím s koncernem a řeším, co bude další "louže" ... konec OT

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tenhle link je dalším, který zmiňuje že ani modifikované písty DF s vyššími, ale stále jen vrtanými stíracími kroužky není zárukou, že se motor nezmění v masložer ... Kromě rusů, který maj na prd benzín, to potvrzuje taky Hartog z Holandska, takže správný olej a hlavně včasné výměny dřív než to bude na GO. 

Editováno: , autor: rayx
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

S rozvodama počítám příští servisní prohlídku a olej nechávám měnit po 15 tkm. Navíc dávám VIF a tankuji pouze značkové palivo.

Mám čerstvě najeto 75 tkm a doposud bez znatelného úbytku mot. oleje. I když po letošní dovolené se mi zdálo že jen přeci trocha ubyla na pilníku měrky, ale doplňovat jsem mezi výměnou zatím nemusel.

Jinak auto provozuji většinou v nižších a středních otáčkách a je vyrobeno v září 2011.

Na OC to sleduji a kluci v Brně se rozhodně nenudí... tam to jede jak na běžícím páse.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Je otázka, zda se u nás nechá koupit značkové palivo, ale souhlas, má to vliv na spalovací prostor. VIF je diskutabilní, p2p nedávno na OC ukazoval, jak dopadlo jiné auti, které taky dávalo VIF, můj názor je pro benzíňáky spíš negativní, je to další věc, co se spaluje navíc.

 

Pokud by na ty písty mělo přece jen dojít, a šel bys cestou nových pístů, ty ušetříš na ojnicích, budou tam jistě písty CP s již 23mm čepem. Ale to bys musel opravdu jezdit na hodně špatný olej a dlouhé intervaly, protože CP maj již vyšší, 2mm stírací kruhy, ale stále jen vrtané, takže se mohou karbonem ucpat :o takže nepodcenit olej a žádná smuteční kytice nebude třeba B)

https://www.drive2.ru/b/2783707/

 

Malé shrnutí ohledně pístů pro CDAA, bez záruky ;)

BS písty montáž do 31.5.2011, stírací 1,5mm, vrtaný, palec 21mm, do čísla motoru 221244

CP písty od 1.6.2011, stírací 2mm, vrtaný, palec 23mm, do čísla motoru 264263

DF písty od 17.10.2011, stírací 2mm, vrtaný, palec 23mm

DL písty od cca 1.2.2016, stírací 2mm, palec 23mm, stírací kruh skládaný, znám např. jako Miniflex (waffle struktura)

 

Suslikrus je opravdu v obraze, na ten problém výše uveřejněné informace z Technické servisní konference existuje info i u VW a to v TPI 2024866, nyní ve verzi /5 z 12.9.2016, předchozí /4 je z 12.8.2014. Technická produktová informace 2024866_4.pdf

https://www.drive2.ru/b/457321521682077170/

Je vidět, že s tím stále bojují ...a my s nimi ... tímto vlastně říkají, sítko sundat a dále nemontovat ...

Editováno: , autor: rayx
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 3 měsíce později...

Cau. Dnes jsem si pri jizde vsiml nasledujiciho. Myslim ze je to vlastnost motoru ale pro jistotu. Pokud jedu treba 80 km/h a vyradim, tak otacky postupne klesnou na volnobezne cca 760 ot/min. Pokud ale jedu treba jen 40 km/h a vyradim tak otacky klesnou na cca 1000ot/min kde se drzi az do doby nez zastavim kdy ihned klesnou na ty volnobezne. Pokud stojim a turuju motor vzdy otacky klesnou na volnobezne. Jedna se o motor 1.8 tsi BZB. Chova se vam to podobne? Normalne nevyrazuji ale dnes sem si toho vsimnul :-)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 měsíce později...

Tak po SSP401/114 a 436 jsem narazil na další SSP pro tyhle motory (druhá generace EA888), bohuže není ani přímo od erWIN v češtině ... Je to od Seat a číslo má 132, dostupná  v EN, DE, FR a snad i dalších. Je tam nejlíp popsáno regulovatelný čerpadlo a jeho fungování.

https://erwin.seat.c...earchByTopic.do

https://erwin.seat.c...articleId=77031

 

origo verze ve FR je zde

!!! SSP 132 Moteurs 1.8 et 2.0 TSI.pdf

ne zcela přesný strojový překlady do EN a CZ pak tady, EN je výrazně lepší B)

!!! SSP 132 Moteurs 1.8 et 2.0 TSI.fr.en.pdf

!!! SSP 132 Moteurs 1.8 et 2.0 TSI.fr.cs.pdf

 

Kdo vládne SP, tak třeba tady je sfocená papírová verze

http://documents.mx/...y-20-l-tsi.html

http://documents.mx/...18-l-y-20-l-tsi

 

a možná ještě další zajímavá info k ventilu N428 na stránkách 32 až 35 v tomto, principiálně stejné jak u EA888

!!! SSP 411 2.8L and 3.2L FSI engines with Audi valvelift system.pdf

Jestlipak ta skupina 159 funguje i tady, ale bacha, základní nastavení...

 

3. Diagnostic path
Oil pressure can be increased by starting a short trip using the diagnostic tester. Data block 159 can be used to start the short trip in Basic setting mode. The following variables can be displayed on the four displays during the short trip:

Display 1: Modelled oil temperature,
Display 2: Activation of N428,
Display 3: Status of oil pressure switches F22 and F378 and
Display 4: Status of the short trip.

 

Tak můžu říci, že skupina 159 se v měřených hodnotách zobrazuje dle SSP i u těhle motorů, není k tomu dokumentovaný label, ale co jsem viděl, druhé pole ukazuje podle otáček LOW nebo HIGH, třetí pole první pozice z prava 1=F378 sepnut, druhá pozice z prava 1=F22 sepnut a změna u ní víceméně odpovídá změně v druhém poli. Takže pro rychlý test čidel a olejovýho čerpadla to jistě lze použít, samozřejmě skutečný změření manometrem je vždy jistota.

 

Po přepnutí do základního nastavení bylo ve čtvrtém poli stále OFF a to i po spuštění tlačítkem ON, nic jsem nepozoroval až na nulovou reakci na přidání plynu. Víc jsem to nezkoumal, jestli by to chtělo krátkou jízdu, nebo jinou skutečnou telotu oleje (byla cca 90st) zkusím ještě dohledat. Ale SSP411 je pro motory s jinou konstrukcí čerpadla a tím testem podstatě má ale jít jen o zvýšení tlaku na základě simulované teploty oleje s ohledem na jinej systém ostřikových trysek, tak si myslím, že test v základním nastavení u EA888 nebude fungovat. I tak je ale fajn vědět B)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...