Přejít na obsah

1.8 TSI (118 kW)


Rocky

Doporučené příspěvky

Konkrétně ho doporučuje i sám koncern pro Rusko a to Castrol Edge Professional SAE 0W30 ACEA A3/B4 VW502.00. A to má být nejspíš tento

http://msdspds.castrol.com/bpglis/FusionPDS.nsf/Files/D8A8C6992B32FC518025808B004BBB3C/$File/BPXE-9H3A5V.pdf

 

a vsadím se, že pro nás by byl lepší 0W40

http://msdspds.castrol.com/bpglis/FusionPDS.nsf/Files/8FAFE85A44B9058F80257EBD0027834E/$File/BPXE-9HB65P.pdf

 

a nejlépe 5W40

http://msdspds.castrol.com/bpglis/FusionPDS.nsf/Files/A257F41982DCE3A580257EBD00265386/$File/BPXE-9H3RGK.pdf

 

Já doporučení na žádný konkrétní olej nedám, ale kdyby Castrol nevoněl, třeba tady (vybráno pro rozdělení podle viskozit) je u 5W40 s ACEA A3/B4 je na výběr ze spousty. Nevím, jaks hledal a jestli sis nezaměnil normy... Snad to takto pomůže.

Editováno: , autor: rayx
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 3 měsíce později...

ahoj, už jsem psal na konkurenční fórum, ale víc hlav víc ví a třeba bude mít někdo dobrej poznatek...

 

Jde o nízký tlak oleje v mojí 1.8TSI BZB 2008, 290 000km najeto. Poprvé nastal problém společně když začala blbnout škrtící klapka (napřed kolísání otáček, potom chcípání hned po startu). Vyměnila se a byl pokoj. Tlak oleje jsem byl následně měřit, v zahřátém motoru je tlak 0,8baru na volnoběh, 2500t./min je to kolem 3baru. Při jízdě se rozhouká palubák pokud mám zařazenou dvojku a nechám to brzdit motorem při 2000ot./min, nebo se pomalu rozjíždím na jedničku (posouvání v kolonách), ve vyšších otáčkách na dálnici to nezhlásilo ani jednou První co se vyměnilo bylo olejové čerpadlo společně s filtrem, čidlem tlaku a olejem. Sítko na hrdle nebylo ucpané. Problém přetrvá, tlak stejný. Sundal se držák uložení ložisek, který měnili v autorizáku společně s rozvodama 20 000km zpátky (nechal dělat ještě předchozí majitel), že na něm rádo praská sítko. To se ukázalo že je ok. Ale stěny moc ne <_<

 

foto zde

(taková zajímavost, na faktuře je 06H103144J na díle 06H103166G)

 

p2p má názor takový že podření je důsledek ježdění s nízkým tlakem a né možná příčina toho problému... rýhy mají možná nějakou tisícinu milimetru(?).. nemám nic tak přesného abych to změřil. Taky mi přijde jak kdyby to tam práskali kladivem podle těch vrypů na fotkách... ale to tam přece musí jít nasadit lehce... Čekám na novou stěnu ale nevěřím že by se tam ztrácel ten tlak a spíš se ztotožňuji s názorem že je to výsledek ježdění s nízkým tlakem (asi takových 1500km) :wacko:

 

olej se neztrácí...

 

Nějaký návrh na další postup? Co mě poradili kluci tak: hlava (to by ale někam ten olej musel utéct a to on nedělá :D, bíle nekouří, kolem halvy není vidět únik), vakuovka, máčknutá vana (vyloučeno)

 

 

Editováno: , autor: rusty333
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

V 21. 8. 2017 na 9:51, rusty333 napsal:

olej se neztrácí...

 

Nějaký návrh na další postup? Co mě poradili kluci tak: hlava (to by ale někam ten olej musel utéct a to on nedělá :D, bíle nekouří, kolem halvy není vidět únik), vakuovka, máčknutá vana (vyloučeno)

 

 

Myslím, že nic novýho se nedozvíš ani tady. Podle těch fotek, cos postoval , jsou ta uložení vaček na stěně KO, na 99% na tom budou stejně uložení v hlavě i vačkový hřídele samotný. Nevím, jestli je jasný o co jde, to že olej neutíká z motoru nic neznamená, průšvih je, že utíká z tlakových mazacích míst díky právě takovým vydřeným místům. Třeba toto pomůže

Jinak je to klasická otázka, co bylo dřív, zda vejce nebo slepice. Pravděpodobně to načal nízký tlak (jaký jsi jezdil olej a interval výměn, bylo stále dost oleje, jak vypadala původní ložisková stěna (včetně sítka i ventilu), neředil olej benzín) no a pak to pokračovalo ve spirále opotřebení, nízký tlak ... No, vypadá to, že to byl důvod, proč se toho předchozí majitel zbavil, řešíš to hodně brzy po koupi, takže nejspíš zanedbaný olejový servis původního majitele.

No, na to že je to BZB s jednoduchým čerpadlem je to o to mrzutější. Jinak autorizák se teda s tou výměnou předvedl, toho dotyčnýho opraváře zemědělských strojů z doby 40 a více let zpátky co opraví vše kladivem bych chtě vidět ... edit: Pravděpodobně před těmi 20tkm, kdy autorizák měnil stěnu, tak tam jistě byla původní stěna ještě s ventilem s plastovou klecí, když to je BZB před polovinou 2009, bylo by zajímavý zjistit, jestli byl ventil KO ... No velmi pravděpodobně byly vačky i jejich ložiska v hlavě i ložiskové stěně načatý, takže ani nová stěna nemohla nic zachránit a po těch 20tkm to dopadlo jak dopadlo ... Jestlipak umělci tehdá změřili tlak ...

Až to rozebereš, hodíš sem ještě detaily těch vaček i ložisek/uložení v hlavě?

 

Chtělo by to nějakýho dobrovolníka, co by Ti nechal na zdravým BZB odměřit tlak oleje na volnoběh, 0,8Bar je podle mě smrtelný, když i CDAA maj jako minimum 1,2Bar.

 

A ještě k číslu té stěny, to je OK, rozdíl je v tom zpětným ventilu pod sítkem, tedy 06H103166G je číslo stěny bez zpětnýho ventilu, 06H103144J je číslo stěny a kovovýho zp. ventilu jako celku. No, dnes už maj modifikovanou  i samotnou stěnu na aktuální stav 06H103166H, jako celek pak 06H103144K. Myslím, že z fotek bude jasný, co upravili, jo, opět je to o oleji ... Samozřejmě i o stabilitě namontované stěny na hlavu.

ebc6b01s-960.jpg

https://www.drive2.ru/b/465445813099692794/

 

No a jen pro info, těch změn asi bylo víc ... dle ETKA pro Škodovku

06H103144F odpadlo 1.5.2008 za
06H103144G odpadlo 1.6.2009 za
06H103144H odpadlo 1.3.2010 za
06H103144J odpadlo 1.2.2017 za
06H103144K

 

Editováno: , autor: rayx
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 týdny později...

Řešils to? Podle Rusa by i BZB měl mít na ohřátý volnoběh minimálně 1.2bar ...

No, koukněte na jeho poslední dvě videa, ten motor CDAB byl někým dvakrát generálkovanej (žral olej a po výměně pístů jim spadl tlak oleje), ale stav takovej, že na volnoběh 0,5-0,6bar ... No a při celkově třetí rozborce to zhrnul tak, že to už není na opravu, podřená již měněná ložisková stěna, obě vačky, uložení v hlavě, podřený šály no a jako bonbónek oba vyvažováky, jeden z nich bukovej ... Prostě vše, co šlo a co určuje tlak oleje. A to při jedné z těch prvních dvou rozborek dali ostřikový trysky z BZB, který na volnoběh měly pomoct udržet dostatečný mazací tlak oleje v systému, ale už bylo nejspíš pozdě. No prostě radost pro majitele ... Odhad příčiny? Špatně udělaná první GO (nedodržení čistoty, neznalej mechanik atd.) protože do výměny pístů, tedy otevření motoru prý s tlakem problém nebyl.

 

 

 

Editováno: , autor: rayx
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 týdny později...

ahoj, neřešil, auto víceméně stojí... není čas a ani finance na něco velkého... plánuju že to někomu pak dám na generálku (asi klukům tady z Brna)... děkuji moc za veškeré poznatky a informace

 

pokud to bude podřené všechno, tak koupím snad druhej motor... nevím jaké jsou možnosti oprav takového uložení ale asi nic moc když jde o přidávání materiálu...

Editováno: , autor: rusty333
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zdravim, som tu novej tak snad pisem do spravnej debaty. Mam v plane si kupit octaviu 2 po fl rok 2012 s motorom 1.8 tsi. Dost som toho precital az mam v tom troska gulas kedze nie som mechanik. Viem ze v 2012 bol ten motor upravovan. Motory v tomto roku uz netrpia zranim oleja? A rozvody su od tohoto roku na tom ako?

 

Diky moc za odpoved.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 4 měsíce později...

Ještě se ti to nerozpadlo? :rolleyes: Co používáš za olej a svíčky?

Čeká mě teď výměna a na moje častý startování, poskakování po městě, krátký trasy, občas 200 po dálnici... Mám QG1 a auto si řekne o výměnu po 13 měsících a 12tkm. Chci přejít na pevnej interval, olej podle specifikace VW502.00 a to 5W-40 nebo 5W50 s ACEA A3/B4, musí to být olej bez C3. Má někdo zkušenost s Yacco nebo Liqui Moly? Svíčky originál nebo Denso iridium, Brisk premium evo nebo NGK?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 7 měsíců později...
  • o 5 měsíců později...

Asi 5x za poslední měsíc se mi rozsvítil červeně tlak oleje + pípání a do 5s to zmizelo. Takže než jsem zastavil a vypnul motor, tak se to zdálo být ok. Jednou se mi stalo i to, že motor začal vydávat šílenej zvuk, následovala hláška o servisu a zase červeně tlak oleje s pípáním. Po cca 100m zvuk motoru ok a vše zmizelo. Čím by to mohlo být? Olejové čerpadlo, nějaký senzor, olejový filtr, rozvody?

 

Teď jsem byl v garáži kouknout na chyby a vypadá to na olejový čerpadlo a nějaký senzor.

Address 01: Engine (CDA)       Labels: 06J-907-115-CDA.clb
   Part No SW: 3T0 907 115 G    HW: 1Z0 907 115 F
   Component: 1.8l R4/4V TFSI     0030  
   Revision: AAH18---    Serial number:               
   Coding: 0203000C24070160
   Shop #: WSC 29238 401 177278
   VCID: 3566B9FB5C52D196BE-8060

 

2 Faults Found:
005709 - Oil Pressure Switch for reduced Oil Pressure
               P164D - 000 - Malfunction - Intermittent
             Freeze Frame:
                    Fault Status: 00100000
                    Fault Priority: 0
                    Fault Frequency: 7
                    Reset counter: 255
                    Mileage: 173111 km
                    Time Indication: 0
                    Date: 2013.06.17
                    Time: 09:01:43

             Freeze Frame:
                    RPM: 1497 /min
                    Load: 10.6 %
                    Speed: 56.0 km/h
                    Temperature: 34.0°C
                    Temperature: 3.0°C
                    Absolute Pres.: 970.0 mbar
                    Voltage: 14.224 V

000833 - Camshaft Position Sensor (G40)
               P0341 - 000 - Implausible Signal - Intermittent
             Freeze Frame:
                    Fault Status: 00100000
                    Fault Priority: 0
                    Fault Frequency: 4
                    Reset counter: 255
                    Mileage: 173009 km
                    Time Indication: 0
                    Date: 2013.06.14
                    Time: 16:50:41

             Freeze Frame:
                    RPM: 1112 /min
                    Load: 28.6 %
                    Speed: 9.0 km/h
                    Temperature: 54.0°C
                    Temperature: 3.0°C
                    Absolute Pres.: 970.0 mbar
                    Voltage: 14.224 V

Readiness: 0000 0000

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ta dřívější chyba může být vadným snímačem polohy vačkového hřídele, ale taky vytaženým rozvodovým řetězem, kdy nesedí synchronizace mezi snímačem polohy kliky a vačky.

Ta pozdější může být vadným snímačem tlaku oleje, do kterého se dostává olej (a působí tam jako izolant, takže vyvolává alarm) nebo opravdu nízkým tlakem oleje.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zdravím,
měl jsem problém s únikem oleje z motoru (CDAA) vadnou tlakovou hadicí mezi blokem motoru a turbem.
Překvapilo mě, že jsem nedostal varování na nízkou hladinu oleje, na maxidotu se mi objevila až zpráva "Nízký tlak oleje, max. otáčky motoru 4000" a po prár sekundách červené hlášení že mám okamžitě zastavit.
Tušíte, kde je, příp. jak funguje čidlo hladiny oleje - to vůbec nefungovalo (a že ho znám z doby silné spotřeby oleje...).
Že by se poškodilo při nedávné výměně pístů + pístních kroužků?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Když to bude řetěz, tak asi komplet výměna rozvodů? Jako jestli to bude na výměnu rozvodů a olejovýho čerpadla, tak to je tak 20 tisíc + mě čeká výměna oleje a filtrů...to se snad radši zastřelim.... kol100 8,5 roku stará plechovka, kterou chci brzo vyměnit.

Jde nějak zjistit tlak oleje přes VCDS a jaká je hodnota pro porovnání? Hádám, že bude tabulka podle otáček.

 

Jo s tím olejem je to taky sranda....přesně když mi zmizel olej, tak to hned hlásilo. Bere si tak 1,5 litru za rok, což je u mě cca 13000km. A dneska když jsem dělal diagnostiku, tak jsem kouknul rovnou na olej a chladící kapalinu. G13 zase na min a to jsem jí dolejval na max před pár měsícema. A olej byl ještě lepší, to jsem tu měrku vytahoval asi 8x a byla suchá... A hláška žádná. Hned jsem dolil cca 0,5l co jsem měl. Hned jak se projedu a trochu vychladne motor, tak na to půjdu mrknout znovu.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Já si myslím, že je to čidlo, které snímá jak hladinu, tak teplotu motorového oleje ve vaně.

Asi záleží na výbavě, kódování a na tom, co si k zobrazení na displeji zatrhneš.

Pokud je tam zkrat, nebo odpojený konektor, měla by ti to diagnostika říct.

Pokud se karbonem a studenými kaly ucpou ty otvůrky čidla, nemusí to diagnostika poznat.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 2 hodinami, rarach89 napsal:

Jo s tím olejem je to taky sranda....přesně když mi zmizel olej, tak to hned hlásilo. Bere si tak 1,5 litru za rok, což je u mě cca 13000km. A dneska když jsem dělal diagnostiku, tak jsem kouknul rovnou na olej a chladící kapalinu. G13 zase na min a to jsem jí dolejval na max před pár měsícema. A olej byl ještě lepší, to jsem tu měrku vytahoval asi 8x a byla suchá... A hláška žádná. Hned jsem dolil cca 0,5l co jsem měl. Hned jak se projedu a trochu vychladne motor, tak na to půjdu mrknout znovu.

No vidíš.

Vypadá to, že když do motoru naliješ olej, tak že budeš mít tlak oleje zpátky....

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

V 27. 1. 2019 na 16:39, milos_s napsal:

Zdravím,
měl jsem problém s únikem oleje z motoru (CDAA) vadnou tlakovou hadicí mezi blokem motoru a turbem.
Překvapilo mě, že jsem nedostal varování na nízkou hladinu oleje, na maxidotu se mi objevila až zpráva "Nízký tlak oleje, max. otáčky motoru 4000" a po prár sekundách červené hlášení že mám okamžitě zastavit.
Tušíte, kde je, příp. jak funguje čidlo hladiny oleje - to vůbec nefungovalo (a že ho znám z doby silné spotřeby oleje...).
Že by se poškodilo při nedávné výměně pístů + pístních kroužků?

Měl jsem před časem podobnou veselou příhodu na dálnici. Taky netěsnost mazacího systému a úbytek velkého množství oleje. Motor dlouho nic nehlásil až pak pípnul - Porucha motoru, do servisu! Naštěstí jsem byl pár set metrů od pumpy, takže jsem tam doplachtil na neutrál. Po vypnutí motoru jsem běžel pro počítač a při zapnutí zapalování se objevila hláška kvůli kontrole hladiny oleje. Aneb za jízdy nehlásí, alespoň ne mně.

 

Proč to sem píšu - objevila se výše zmíněná chyba:

000833 - Camshaft Position Sensor (G40)
               P0341 - 000 - Implausible Signal - Intermittent

Ta byla podle mě způsobená tím, že kvůli nedostatku oleje přestávalo čerpadlo dodávat požadovaný tlak - hlavně do horních partií motoru (vačka, přestavovač..) a tím se vybudil onen snímač. Pokud to ještě hlásí nízký tlak oleje, tak bych se ptal, jestli je jeho zdroj - čerpadlo ok, případně vedení oleje.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Já jsem hlášku o nízké hladině oleje viděl 2x před výměnou pístů, když mi rychle ubýval, tak mě zarazilo proč jsem takto nebyl varován při úniku.
Nakonec jsem zajel za slušným mechanikem, kterého znám (ze značkového servisu) a ten mi bez vahání sdělil, že čidlo hladiny oleje reaguje se zpožděním.
Prý aby nedávalo falešné zprávy např. při prudkém průjezdu zatáčkami a pod., stav i prý mohu zkontrolovat diagnostikou - jen jsem se k tomu zatím nedostal.
Jen je ta reakce opožděná až moc (asi abych mohl kroužit na okruhu v Sosnové :D)

Editováno: , autor: milos_s
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...