Přejít na obsah

Velký problém s dobíjením


Vráťa P.

Doporučené příspěvky

Mám velký problém s dobíjením - pokud je motor studený normálně dobíjí (napětí dle palubního počítače 13,7 V bez zátěže), jak se motor zahřeje a spustí se ventilátor na chladiči (někdy i dříve) přestane úplně dobíjet, podle palubního počítače napětí klesne na 11,7 V (občas dobíjení krátkodobě naskočí, ale po několika vteřinách zase vypadne). Kontrolka dobíjení na palubní desce se vůbec nerozsvítí. Napětí jsem kontroloval i samostatným voltmetrem přímo na baterce - naměřené napětí souhlasí s palubním počítačem.

V současné době mám auto už přes týden ve značkovém servisu Škody kde mi závadu potvrdili a provedli následující: 1) vyměnili klínový řemen (nepomohlo), 2) vyměnili relé (napětí se prý zvýšilo o 0,5 V), 3) našli jeden hřející se kabel který vyměnily (ani toto nepomohlo). Dále ale nemohou najít nic, co to způsobuje. Budou prý muset požádat o technickou radu přímo Škodovku. Abych nezapoměl, než jsem na tuto závadu přišel, tak se mi 2x totálně vybila jízdou baterka (protože se jak jsem psal výše kontrolka dobíjení vůbec nerozsvítila i když je funkční). Nejhorší je, ža se tato závada projevuje nepravidelně tj. pouze u zahřátého motoru, u studeného normálně dobíjí takže se to strašně špatně hledá.

Nevíte někdo prosím co by to mohlo způsobovat, jsem už z toho nešťastnej. Předem vám všem děkuji za každou radu, která by mi mohla pomoc s nalezením závady.

Moc děkuju.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Též mám problémy s dobíjením a když mi seřizovali světla, tak po 10 min. již auto nenastartovalo. Změřili mi napětí a řekli, že při volnoběhu nedobíjí a že odchází regulátor napětí na altíku. Něco na tom bude, protože auto stálo 3 dny v garáži a 4. den nechytlo, baterka vytlučená. Kontrolka též nesvítí.

No myslím, že měnit klínový řemen nemuseli, když Ti nesvítí kontrolka. Někdy samotné relé nepomáhá a musí se koupit nový altík (cca 2500 kč PAL Magneton 70A). A co kabely k baterii, jsou dobrý? Musí to nejspíš způsobovat nějaký zkrat asi u chladiče, když to dělá při zapnutém ventilátoru. Ještě zkrat - např. jestli nemáš dodatečně namontovaný centrál, alarm a bůhví co ještě.

A baterie je v dobrém stavu?

Koukni na www.feliciaklub.cz a na levo ve sloupci je poslední kolonka Fórum a v něm si najdi sekci Elektrika. Zde je plno toho o dobíjení a jak postupovat. Pak dej vědět, na co přišli ve škodovce.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Díky za tip na Felicia klub a další rady, hned se tam podívám.

Ještě jsem zapoměl napsat, že mi v servise alternátor přeměřovali, prý je v pořádku, ale ještě mi do auta pro jistotu namontovali na vyzkoušení alternátor z jiného auta a dělalo to stejně, takže to alternátorem asi nebude. Centrál je v autě už z fabriky, alarm se montoval dodatečně, to je pravda ale už je v autě několik let, alarm mi v servise při hledání závady odpojili a nepomohlo to. Baterie je stará 1 rok. Předpokládám, že mi kabely k baterce snad v servise kontrolovali, musím se jich na to ještě zeptat. Je pravda, že mi to většinou přestane dobíjet při spuštění větráku chladiče, ale po jeho vypnutí mi dobíjení už stejně nenaskočí.

Jinak mám Felicii 1,3MPI / 97.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

hehe, taky mám 1,3 MPi/50 kW 97. rok a navíc Combi.

Tak bych se zaměřil na ten větrák a veškerý dráty, pojistky, relátka atd. Upozorňuji, že nejsem elektrikář a s elektrikou si zrovna netykám a vyhýbám se jí hódně velkým obloukem. Všechny rady mám právě z Felicia klubu, kde jsme registrován. Mně to přijde, že ventilátor se zapne, pak přestane jít, ale pořád tam musí být něco zapnutého, co se s ukončením chodu ventilátoru samo nevypne a asi zkratuje. Šel bych asi po ventilátoru.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Řekl bych, že blbne budící napětí.

Zkusil, bych odpojit větrák a zahřát to na teplotu, kdy má sepnout. Jestli to přestane dobíjet, tak to s větrákem nemá nic společnýho. Větrák, myslím, spíná řídící jednotka (nevím přes jaký relé). A budící napětí by mělo jít od spínačky (taky nevím jestli na přímo nebo přes relé). Nevím jestli jdou tyhle kablíky někde spolu, jestli nejsou někde prodřený nebo prokousaný a nezkratujou se.

Nezačlo se to projevovat po projíždce v nějakým prudším dešti?

Editováno: , autor: inya
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Řekl bych, že blbne budící napětí.

Zkusil, bych odpojit větrák a zahřát to na teplotu, kdy má sepnout. Jestli to přestane dobíjet, tak to s větrákem nemá nic společnýho. Větrák, myslím, spíná řídící jednotka (nevím přes jaký relé). A budící napětí by mělo jít od spínačky (taky nevím jestli na přímo nebo přes relé). Nevím jestli jdou tyhle kablíky někde spolu, jestli nejsou někde prodřený nebo prokousaný a nezkratujou se.

Nezačlo se to projevovat po projíždce v nějakým prudším dešti?

s tým to jsem se párkrát setka a byly špatné diody v altíku, chce je to proměřit.

jinak napětí bez zátěže je 14,2V +-

Editováno: , autor: rolbar
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ne, začalo to dělat jak začali ty horka, v dešti jsem vůbec nejel.

diody nemají moc rádi horko, tak je to počasí a další vlivy poslaly do věčných lovišť

když odejde jedna, dvě diody, tak to ještě dobíjí +- jakštakš, ale jak zapneš něco s větším odběrem, tak to spadne a konec

Editováno: , autor: rolbar
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak mi auto ze servisu konečně vrátili jako opravené s tím že je dobíjení v pořádku že to testovali (samozřejmě né jízdou, jak jsem jim doporučoval), vyměnili mi všechny kabely od alternátoru a k baterii. Tak jsem to jel radostně projet a samozřejmě po zahřátí motoru mi to opět přestalo dobíjet a to se mi ještě ani nespustil větrák, protože teplota byla pouze 80° st.. Takže mě to už stálo 2500,- a jsem stále na začátku.

Proto jsem se rozhodl, že dám na Vaše rady, vykašlu se na značkový servis a koupím si nový alternátor a namontuju ho tam. Původně jsem myslel že si koupím jen regulátor napětí, ale radši koupím celý altík kdyby to bylo ještě něco jiného v alternátoru.

Moc děkuju za veškeré rady, doufám že to tím alternátorem (resp. diodami) opravdu bude. Ještě se ozvu jak jsem dopadl.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak mi auto ze servisu konečně vrátili jako opravené s tím že je dobíjení v pořádku že to testovali (samozřejmě né jízdou, jak jsem jim doporučoval), vyměnili mi všechny kabely od alternátoru a k baterii. Tak jsem to jel radostně projet a samozřejmě po zahřátí motoru mi to opět přestalo dobíjet a to se mi ještě ani nespustil větrák, protože teplota byla pouze 80° st.. Takže mě to už stálo 2500,- a jsem stále na začátku.

Proto jsem se rozhodl, že dám na Vaše rady, vykašlu se na značkový servis a koupím si nový alternátor a namontuju ho tam. Původně jsem myslel že si koupím jen regulátor napětí, ale radši koupím celý altík kdyby to bylo ještě něco jiného v alternátoru.

Moc děkuju za veškeré rady, doufám že to tím alternátorem (resp. diodami) opravdu bude. Ještě se ozvu jak jsem dopadl.

Každopádně bych jim to šel ihned reklamovat a omlátil jim fakturu o hlavu. Chce to asi přímo nějakého zkušeného autoelektrikáře.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak mi auto ze servisu konečně vrátili jako opravené s tím že je dobíjení v pořádku že to testovali (samozřejmě né jízdou, jak jsem jim doporučoval), vyměnili mi všechny kabely od alternátoru a k baterii. Tak jsem to jel radostně projet a samozřejmě po zahřátí motoru mi to opět přestalo dobíjet a to se mi ještě ani nespustil větrák, protože teplota byla pouze 80° st.. Takže mě to už stálo 2500,- a jsem stále na začátku.

Proto jsem se rozhodl, že dám na Vaše rady, vykašlu se na značkový servis a koupím si nový alternátor a namontuju ho tam. Původně jsem myslel že si koupím jen regulátor napětí, ale radši koupím celý altík kdyby to bylo ještě něco jiného v alternátoru.

Moc děkuju za veškeré rady, doufám že to tím alternátorem (resp. diodami) opravdu bude. Ještě se ozvu jak jsem dopadl.

Každopádně bych jim to šel ihned reklamovat a omlátil jim fakturu o hlavu. Chce to asi přímo nějakého zkušeného autoelektrikáře.

stačí vyhodit altík, rozebrat a proměřit multimetrem diody, jestli nejsou prošluslý, jak to tak vypadá, tak po zahřátí se prošlusnou naplno

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak je problém konečně vyřešen.

Ten alternátor, který mi v servisu proměřovali a byl podle nich v naprostém pořádku jsem z auta vyhodil a místo něj namontoval zcela nový (za 2502,- Kč včetně poštovného objednaný po internetu přímo z fabriky, na krámě za něj chtěli 3700,-), pořádně jsem to projel a všechno je O.K.

Ještě jednou děkuju Vám všem, kteří jste mi pomáhali tento problém řešit.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak je problém konečně vyřešen.

Ten alternátor, který mi v servisu proměřovali a byl podle nich v naprostém pořádku jsem z auta vyhodil a místo něj namontoval zcela nový (za 2502,- Kč včetně poštovného objednaný po internetu přímo z fabriky, na krámě za něj chtěli 3700,-), pořádně jsem to projel a všechno je O.K.

Ještě jednou děkuju Vám všem, kteří jste mi pomáhali tento problém řešit.

Měřil někdo někdy rozdíl napětí na alternátoru a baterce ???

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak je problém konečně vyřešen.

Ten alternátor, který mi v servisu proměřovali a byl podle nich v naprostém pořádku jsem z auta vyhodil a místo něj namontoval zcela nový (za 2502,- Kč včetně poštovného objednaný po internetu přímo z fabriky, na krámě za něj chtěli 3700,-), pořádně jsem to projel a všechno je O.K.

Ještě jednou děkuju Vám všem, kteří jste mi pomáhali tento problém řešit.

Měřil někdo někdy rozdíl napětí na alternátoru a baterce ???

jak to myslíš? na baterce v klidu, altík v chodu nebo jak??

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak je problém konečně vyřešen.

Ten alternátor, který mi v servisu proměřovali a byl podle nich v naprostém pořádku jsem z auta vyhodil a místo něj namontoval zcela nový (za 2502,- Kč včetně poštovného objednaný po internetu přímo z fabriky, na krámě za něj chtěli 3700,-), pořádně jsem to projel a všechno je O.K.

Ještě jednou děkuju Vám všem, kteří jste mi pomáhali tento problém řešit.

Měřil někdo někdy rozdíl napětí na alternátoru a baterce ???

jak to myslíš? na baterce v klidu, altík v chodu nebo jak??

Moje zkušenost z formana. Taky občas nedobíjel a po vyzkoušení všeho možnýho měření měnění to bylo.... KOROZE MEZI ALTERNÁTOREM A BLOKEM MOTORU !!! :palec2::palec2::palec2: Stačí demontovat alternátor, dobře očistit dosedací plochu a bylo po problému. Alternátor pro správnou funkci musí být ukostřen.

HOWK. Tom

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...