Přejít na obsah

Miloussovo problem s razenim - OI 1,8T MR03 4X4


Milouss

Doporučené příspěvky

Ahoj vsem,

rad bych Vas poprosil o radu, nazor napad...

(Cetl jsem mnoho prispevku na tema razeni, ale mam uz v tom opravdu gulas a tak prosim o trochu shovivavosti, dekujiii)

Mam OI 1,8T MR03 4X4 mtor ARX najeto 56000km a mam problem s razenim. Nevim, jakou mam prevodovku, to zatim neumim zjistit.

Projevuje se to tak, ze seslapnu spojku az na podlahu, zacnu radit rychlost a radici paka se mi jakoby zdrhne v pulce drahy, kterou ma urazit, zadrhne se, je citit, jak na neco narazi, zachveje se a pak skoci tam, kam ma. Radici paku nemam nijak vycvachtanou nebo vyvyklanou.

Dela to u vsech rychlosti, jednicka nejvic, dvojka taky hodne, trojka mene, ctyrka a petka jeste mene. Zpatecka uplne nejvic.

Doslova pruser je to, ze to budto takto zlobi, radim a jsem z toho na mrtvici, a pak najednou opravdu z niceho nic prijedu na prizovatku, davam jednicku a ono lup jak u novyho auta, dvojka lup, super si rikam, a za chvilku zase problem...

Co uz jsem podnikl:

proceltl jsem hodne temat a prispevku - zacinam mit predstavu, jak co asi funguje

procitam dilenske prirucky - a tapu v nich ...

kontaktoval jsem MartinaRS - ale neni to primo jeho parketa, ale dekuju mu, ze jsem se mu mohl alespon sverit :)

prubezne se radim se Sebem - dodava mi nahradni dily a snazi se pomoct, ma se mnou svatou trpelivost, diky Petre

sveril jsem se do rukou GoldCaru v Praze na Chodove (pry pracujou dobre a mam to 400m do prace), kde se zatim udelalo toto:

1. navsteva - odzvdusneni spojky, pry hlavni spojkovy valec bude treba vymenit, objednali ho. (S razenim zadna zmena)

2. navsteva - vymenili hlavni spojkovy valec a odvzdusnili + vymenili olej v prevodovce (S razenim malinko lepsi, ale asi jen 50km, pak zase to same)

3. navsteva - to pry je divny, pry to proveri. Odvzdusnili a ze je to dobre. (S rezenim zadna zmena, rovnou jsem se znova objednal)

4. navsteva - trochu nervozni jsem pana posadil do auta a zamerne ho nechal zaradit zpatecku, chrup ... technik uznal, ze neco neni v poradku a trochu se i zastydel ... pry to bude spojkou, poradil se s kolegou a shodli se, ze to je spojka.

Tak mne ceka 5. navsteva - od Seba mam objednanou spojku - lozisko, pritlacak a lamelu a jsem pln ocekavani.

A ted proc to sem vlastne vsechno pisu.... Co kdyz ani vymena spojky nepomuze?....

Docetl jsem se zde a i konzultoval se Sebem a dalsimi, ze problem jeste muze byt v:

- lanovodech

- nejakou kulisou pod radici pakou

- v mechanizmu na konci lanovodu, nevim jak se to jmenuje, ale je to primo na prevodovce

Napada Vas jeste neco jineho, prosim? Uvitam, opravdu moooc, jakykoli napad, radu, informaci, kontakt na nejakyho machra, cokoli...

Predem dekuji vsem za jakoukoli pomoc.

Mila

Editováno: , autor: Milouss
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Nijak se nebudu snazit ti pomoci, jelikoz nevim, jen ti sdelim, ze mam od vyroby to same, nejvice u jednicky a dvojky. Mam 1,6 75kW 2003. Bratr ma ten samy motor, jen 2005 a je to uplne stejne, ba ne, naopak horsi. Hlavne jednicka, pokazde to krupne, jak rikas, v pulce drahy se zasekne a jde to pres nejaky nevim jak to nazvat. Ma to jeste v zaruce, rikal jsem mu at si s tim dojede a trva na vyreseni, jelikoz na krizovatkach je to vazne peklo a ne radost ridit ci radit. Ja s tim byl na zaruku tak, bylo to tehda mene a rekli mi ze je to nemoc jednasestek a SDI-cek, ze tam je nejaka jina prevodovka nez v TDI-ckach a turbu a 2.0. Nevim a zacina to i me stvat!!

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Diky panove..

Ano, je to obcas peklo, pac misto opravdoveho pozitku si pripadam jak trotl, kterej neumi radit.

S construktem fakt dobrej napad, ikdyz myslim, ze u mne ta souvislost neni, ale necham ho preventivne take zkontrolovat. Oni totiz v servisu sami nic od sebe nenavrhnou, musim je do vseho tlacit...

Mne zarazi to, ze se to deje nepravidelne, resp. ze obcas to jde uplne presne spravne jako novy.

Taky jsem si vcera vsiml, ze je to trosku lepsi, kdyz neradim rychle, tzn. ze vyradim rychlost, chvilinku pockam a pak jdu radit dalsi rychlost.

A jeste jeden detail, ne vzdy uplne seslapnuty spojkovy pedal az na podlahu znamena lepsi zarazeni rychlosti...

Uz aby bylo pondeli a byla vymenena spojka, budu vedet vic.

Mila

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zkoušel jsi vyměnit olej v převodovce?

Jinak, to jak jsi psal, že je nejlepší řadit by nasvědčovalo synchronům, ale ta zpátečka to vylučuje. - Takhle se řadí na náklaďáku bez jištěného synchronu

Dělá ti to za tepla nebo za studena?

Editováno: , autor: rolbar
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zkoušel jsi vyměnit olej v převodovce?

Jinak, to jak jsi psal, že je nejlepší řadit by nasvědčovalo synchronům, ale ta zpátečka to vylučuje. - Takhle se řadí na náklaďáku bez jištěného synchronu

Dělá ti to za tepla nebo za studena?

Ano, olej v prevodovce jsme menili ve stejny okamzik, jako spojkovy valec, to se omlouvam, ze jsem to hned neuvedl. (napraveno)

Za tepla a za studena - priznam se, ze jsem mel pocit, kdyz ted pred par dny bylo po ranu cca 12 tak to bylo trosku lepsi, nez se to ohralo, ale zaroven vzhledem k tomu, ze je to ´jakoby nestale, ze to 5x jde spatne a pak jednou dobre, tak se to opravdu velmi tezko posuzuje i popisuje.

Editováno: , autor: Milouss
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ahoj.. jednou jse to tu řešil a měnil jsem ty lanovody jak tu píšeš.. ale nemusí to být tím... každopádně na 4X4 něco dělat je docela dřina.. jako třeba spojka a tak...

Pokud nezabere vymena spojky, coz by podle servisu melo, tak prijdou prave na radu lanovody + mechanizmus/kulisa pod radici pakou.

Kazdopadne vymenu spojky odhadli na 1 den prace a cenu za praci uz si nepamatuju.

Jeste mne napadlo, ze bych to zkusil dneska nahrat - video do telefonu a dat to sem...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak tohle mne trápí taky. Příznaky naprosto stejné. ....Vyměnil sem olej v převodovce a jel to projet. Začal jsem jásat radostí, že jsem ušetřil za novou spojku a stálo mne to jen 360,- za olej, protože řazení bylo o 50% lepší...Ale už na druhý den to bylo to samé :wallbash: Tak zřejmě taky budu měnit spojku. Ale ještě počkám jak dopadneš Ty... :blush:

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak tohle mne trápí taky. Příznaky naprosto stejné. ....Vyměnil sem olej v převodovce a jel to projet. Začal jsem jásat radostí, že jsem ušetřil za novou spojku a stálo mne to jen 360,- za olej, protože řazení bylo o 50% lepší...Ale už na druhý den to bylo to samé :wallbash: Tak zřejmě taky budu měnit spojku. Ale ještě počkám jak dopadneš Ty... :blush:

Ano, pokazde, co se v tom v servisu povrtaj, je to lepsi, ale pak se to vraci zpatky, po par kilometrech.

Novou spojku uz mam v kufru, zitra ji budou montovat, dam vedet.

M

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Skoro každá 4×4 má problém s řazením,resp.nejde to tak jako u dvojkolky.

S veskerou uctou Cosby, dovolim se nesouhlasit.

Kdyz jsem auto v 46000km kupoval, problem byl temer nepostrehnutelny...

Kdyz se to zacalo projevovat, kontaktoval jsem zde par lidi s 4x4 a sesel jsem se Mr.Jackem, taky ma 1,8T 4x4 a ikdyz je znat, ze ma daleko vice najeto, na radici pace bylo znat uz vetsi volnost, tak zadne zadrhavani, proste pohoda.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tahle ma najeto 57000km...

Principialne jsem ochoten pripustit, ze kazdy model auta ma sve mouchy. Predpokladam, ze autorizovany servis Skoda by po 5 letech od vyrobeni toho auta mel byt schopen zavadu odstranit, popripade projevy prinejmensim minimalizovat.

Dulezite je najit pricinu, i za cenu ze vymenim neco, co nebylo potreba... Nakupuju dily u Seba a nechavam je tam autorizakem montovat, stare dily mi vraceji, ikdyz s tim nejsou uplne v pohode. Jedine co mi zatim nevratili je spojkovy valec, ten dodaval servis a na to jsem nemel narok ...

Stve mne, ze autorizak neumi rict, vime, co to je, ze se k tomu neumej postavit, hledat, vnest do toho svoji vlastni invenci.

Schovavam si vsechny doklady z oprav, ale nevim, jak udelat, aby kdyz reknou, ze to je spojkou, tak aby kdyby to tou spojkou nebylo, tak abych jim trebas nemusel zaplatit praci, protoze si pripadam jako sponzor, ktery hradi servisu vyzkum ...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zdravim, měl jsem stejný problém s OctI - 1.8-20V turbo - pouze přední náhon, nešla řadit hlavně 1, 3 a zpátečka, nakonec už jsem zpátečku řadil někdy i na 10... pokus a pořádnou silou a stejně tam skákala 1 (pak pomohlo jenom autem trochu popojet, problém byl pokud to bylo do kopce a předek ve zdi...).

Moje překvapení bylo velké pomohlo pouhé přesné seřízení lanovodů cena ca. 400,-Kč a od té doby se řadí téměř jak na novém, i když nové už dávno není najeto ca 315tis.

Ale určitě to může být i něčím jiným, ale u spojky by tento problém podle mě nebyl náhodný, ale pořád?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zdravim, měl jsem stejný problém s OctI - 1.8-20V turbo - pouze přední náhon, nešla řadit hlavně 1, 3 a zpátečka, nakonec už jsem zpátečku řadil někdy i na 10... pokus a pořádnou silou a stejně tam skákala 1 (pak pomohlo jenom autem trochu popojet, problém byl pokud to bylo do kopce a předek ve zdi...).

Moje překvapení bylo velké pomohlo pouhé přesné seřízení lanovodů cena ca. 400,-Kč a od té doby se řadí téměř jak na novém, i když nové už dávno není najeto ca 315tis.

Ale určitě to může být i něčím jiným, ale u spojky by tento problém podle mě nebyl náhodný, ale pořád?

315tis. ,pekne :palec2:

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak zatim to vypada na kombinaci vseho dohromady...

Muzu potvrdit, ze vymena spojky na to mela vliv, razeni je nyni opravdu daleko lehci, pohodlnejsi...

Mel jsem obavy, ale nakonec zvitezila zvedavost a tak jsem dneska pozadal brachu, aby si sedl za volant a hejbal mi radickou na vsechny strany a ja pozoroval, co jak se na konci lanovodu deje.

Zaujal mne predevsim pohyb toho lanovodu, ktery nadzvedava, nebo zatlacuje to neco na prevodovce, coz se provadi pohybem radici paky doleva, nebo doprava.

Rikam si, to prece nemuze byt takovy problem to zkusit o kousek utahnout, nebo povolit... Mel jsem totiz pocit, ze kdyz ten mechanizmus vezmu do ruky a zatlacim ho dolu a pak pootocim, jako kdyz se radi jednicka, tak ze mi to jde lepe, nez kdyz tu jednicku zaraim pomoci radici paky.

Na konci lanovodu je dlouhej zavit a na nem umelohmotna neco jako matka s pruzinou, myslel jsem, ze staci matkou trochu pootocit, ale neslo, stisk jsem pruzinu a ona se matka jakoby rozestoupila a bylo pak mozny to posouvat, tak jsem zacal experimentovat.

Nyni jsem ve fazi, kdy jsem priblizil matku konci lanovodu, tzn. ze kdyz pohnu radici pakou doleva, tak mi jakoby vic zatlaci ten radici mechanuzmus vic do prevodovky a je to o dalsich asi 20% lepsi.... malilinkate huraaaaa, ale pssst, neraduju se predcasne :) ...

1, 2, 3 a zpatecka jdou lip, 4 a 5 malilinko hure nez pred tim, ale i tak jde 4 a 5 lip, nez 1, 2, 3 a R.

To mne ale opravdu privadi k myslence, ze tohle by kur*a v servisu meli prece udelat jako prvni, nez menit spojkovy valec a spojku... Ja jsem rad, ze to vymeneny mam, alespon vim, ze to mam v poradku (spojka a hydraulika) ... stejne bych to delal, ale se*e mne to principialne.

Asi zkusim najit nejaky jiny servis pobliz me prace a uvidim, jak by pokracoval nekdo jiny.

A zvazuju nejaky kroky proti prvnimu servisu, omlouvam se ze jsem sprosty, ale zas tak mi nevadi, kdyz mne nekdo ochcava, ale kdyz uz mi to strika do xichtu, tak to uz mne fakt sere.

A jen tak pro zajimavost, hned mi v prvnim servisu dali slevu 20% na praci, protoze jsem se netvaril prilis spokojene....

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Sice nemam oktu, ale Golfa 3 1,6 benzin a taktiez zadrhavala pri rozbehu v polovici drahy 1 a 2 a aj spiatocka. U nas pomohlo namazat vazelinou tiahla, ktore vedu do prevodovky v motorovom priestore - spravime to raz za pol roka a prevody idu paradne...je to dost primitivne riesenie, ale na tomto aute to ozaj funguje... :t...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak jsem se dnes vyskatl v Mlade Boleslavi a tak jsem se stavil v Cartecu, povedel jim jake mam potize.

Prvni, co mi rekli, ze mam krasne auto :palec2: ... a ze si pry musi umyt ruce lol ... ted vazne ...

Prvni co je napadlo byl konstruct, ale nebyl...

Bohuzel motor byl hodne rozpaleny na to, aby mohli sestelovat lanovody a aby to stihli za necelou hodinu pred zavirackou.

CO je ale pozitivni, ze se tim chteji zabyvat, chteji, abych dodal presny popis, co bylo s autem delano za posledni dobu a v kolika km a abych tam auto nechal na dyl, alespon na jeden den.

Mel jsem z toho pomerne prijemny pocit.

Tak pak zase budu informovat.

Mila

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 1 měsíc později...

Tak zdravim kolegove,

po delsim case bych se s Vami rad podelil o me zkusenosti s firmou Cartec Mlada Boleslav.

Jak jsem v predchozim prispevku psal, domluvil jsem se s Cartecem, ze jim dam auto na dva dny k dispozici, aby mohli provest diagnozu meho problemu s razenim.

(Tak ze na to padl jeden den home office, pracoval jsem z kavarny a jeden den dovolene...)

Zadani bylo jasne a i prijimaci technik byl stejny, vedel o co jde, najit problem a pokusit se odstranit, sam se v tom projel, presne vedel, o co mi jde....

Navic meli udelat garancni prohlidku po 60000km...

Kdyz jsem si pro to druhy den prisel, pry je vsechno hotove ... uplne jsem z toho byl rozrusenej (pozitivne) ...

Ale .. ! .. projeli sme to a zadna zmena ... tak jsme sli za technikem, ktery mel resit problem s prevodovkou, pry nejvetsi machr v okoli, a ten clovek mi rekl, ze s tim nic nedelal, ze je vsechno v pohode ... tak z toho jsem byl taky rozrusenej (fakt negativne) ... nasledoval muj cca 15 minutovy monolog o tom, ze se mi to nelibi a ze mi meli zavolat, ze jsem nemusel ztracet cas, jestli by s tim on byl spokojeny atd atd ... nehnul ani brvou a pry ze to je v poradku....

Pak jsme s prijimacim technikem sli dodelat papiry, byl jsem nechucenej a chtel jsem uz pryc, kdyz koukam, ze vymenili olej v motoru, ptam se proc, kdyz tam byl davany olej na 30k km a to presne pred 14k km, ze tam jeste 16k km mohl byt ... ze to pry je takhle normalni, grrrrr ... pak koukam, ze byl meneny vzduchovy filtr v sani do motoru, a to jsem malem sel do mdlob ... ten technik, co delal garancku, asi rehlidnul tu velkou samolepku na air boxu, ze tam je KN filtr a ze se nema menit....

Pratele... nerozumim tomu... asi jsem fakt uplnej idiot, asi nemluvim cesky, nebo proste logika neexistuje, proste samej slendian ...

Mila

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Mílo, je mi líto, co tu teď na konci čtu, ale když jsi chtěl zkoušet jinej servis, tak si se měl poptat, protože Cartec MB nepatří zrovna mezi ty oblíbený (to je psáno až moc slušně)...

Vím, že po bitvě je každej generál. Držim palce aby se to konečně vyřešilo, myslim, že to opravdu bude v těch lanovodech , třeba u FRS byly taky příčinou dost velkých problémů a byla na to servisní akce.

Ohledně servisů - zkusil bych juknout do Lampárny semka

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...