Přejít na obsah
View in the app

A better way to browse. Learn more.

ŠKODA Forum - SKODAHOME.cz

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Doporučené odpovědi

Na neutrál se točí,ale hladina oleje je nízko a aby se hnula kam má tak jí musí rozhodit soukolí rozvodovky,aby ho rozhodilo tak musíš jet.Stačí se podívat,kde je kontrolní šroub a zjistíš,že je pod hnací a hnanou hřídelí,navíc se točí jen hřídele a převodová kola stojí.Takže oleje v ložiskách díky jeho velmi nízké viskozitě moc nezůstává,naopak je při nedostatečném mazání vytlačen.

A jo.

Jenže kolega to říká správně.

Je to talířové kolo diferenciálu, které čerpá olej nahoru.

Takže se auto musí pohybovat, aby to nastalo.

U Felicie bylo obvyklé, že kdo v zimě vyšel ven nastartoval auto, aby se mu ohřálo

a pak se teprve šel převléknout a umýt, tomu se zadřelo dvojkové kolo na hřídeli.

Pochopitelně ne hned, ale stačilo to tak dělat celou zimu...

Ale prdlajs, točí se celá hnací hřídel a s ní i všechna kola - soukolí. :kol-44:

Samozřejmě máš pravdu,zradila mě představivost,což ale nic nemění na tom,že hnaná hřídel stojí a na ní se točí kola a ložiska,která nejsou mazaná dokud auto nejede.

A jak to teda je při dlouhých stáních v kolonách u aut bez systemu start-stop? Každý auto tohle hodněkrát zažije.

 

A nebo při měření emisí který je dokonce povinost? Na emisích tomu dávaj docela pod čumák a auto stojí docela dlouho?

 

Mě to přijde nějaký divný.

Je rozdíl to ráno natočit studený,když ten olej odevšad stekl a zastavit v koloně po jízdě.Nevím jak ty,ale když vím,že budu stát dýl než minutu,tak motor zhasínám.Jak často stojíš v koloně je další věc a emise jsou jednou za dva roky a ne každý ráno.Divný se ti to zdát může,ale je to tak.Až to ráno nastartuješ,tak si poslechni chrastění u lp kola,který po vyšlápnutí spojky zmizí,to je 5 koví soukolí na sucho.

To Mr. Pavka Já nevím jak tobě ale já co jsem byl u měření emisí tak mě auto 2x protůroval do 3000 pak podržel ve 3000ot. asi 10s a hotovo.. žádné dlouhé stání se nekonalo. Navíc tam to auto nějak musí dojet a motor musí mít taky určitou teplotu jinak jim to nespustí program. Takže se převodovka promaže jízdou.

 

A k tvému dotazu jak vyhánět pavučinky z motoru.. Jeď po dálnici a dej mu třeba na 150km/h. Jeď tak 50-100km a motor bude vyhnanej až až. Poznáš to i ty .. Nebo ono stačí ostřejší jízda. Nevím co máš za motorizaci ale usuzuji z tvých příspěvku že máš 1,2 HTP 44kw F2 před FL .. takže tomu motoru na vyhánění pavučinek stačí i 130km/h. Vždyť v té rychlosti točí už nějak 3800ot. což je už docela fičák na 3 válečky..

 

Navíc máš v ŘJ mapu tvého stylu jízdy která se průběžně přepisuje. Takže když pojedeš těch 150km na plný plyn tak motor proženeš a ŘJ se přepíše a ty to pak poznáš na svižnosti motoru dokud ho zase svým stylem jízd nezlenošíš.

 

A ještě jedna věc, žádnému motoru nesvědčí stání na volnoběh po nastartování. To je přeci známá věc. U moderní nafty se zanáši DPF filtr, u benzínu zase kat který se nedokáže prohřát a ani lambdy nemají správnou teplotu. Ve výfuku zbytečně kondenzuje voda a pak rezne zevnitř když se moc nejezdí po dálnici a voda se nestihne odpařit.

 

Navíc než se motor začne mazat na volnoběh, tak to trvá delší dobu než když se ihned po nastartování rozjedeš. Hlavně v zimě. A to nepočítám zbytečnou spotřebu benzínu/nafty navíc u studeného motoru ještě vyšší protože ŘJ mu dávkuje více paliva.

 

PS: řešíte tu hovadiny které se netýkají ani tématu :) A vytáčet auto na volnoběh a myslet si že ho proženu je ještě větší hovadina ;)

Upraveno od Petrkiller

Jako že si řídící jednotka auta pamatuje jestli s nim jezdí nějakej pohodovej důchodce a nebo nějakej mladej divočák? A podle toho pak řídí jak to "pojede"?

 

Mam HTP 12V 51kW.

 

Jinak u toho vyhánění pavučin- u toho zmíněnýho twinga sem to takhle jednou udělal. Po jízdě 50 km a řádně zahřátým motoru sem zastavil na klidném místěčku a tam tomu dupnul úplně na podlahu a držel to tak asi minutu a půl. Motor naříkal a řval jak o život. A pak se z vejfuku najednou vyvalily takový saze že sem fakt čuměl. Otáčkoměr v něm nemam, ale bylo to na plnej kotel....

 

To s tou hlomozící pětkou při stojícím čerstvě nastartovaným studeným autě to zkusim.

Asi by ses měl více věnovat bikům, a nedělat takové nesmyslné věci, jako je tůrování motoru na volnoběh. Mimochodem, jsi zase off topic. Už bys měl dávno vědět, jak to na tomto foru chodí.

Já myslím že jsi u toho twinga zbytečně trápil motor. To ti zakouří vše protože ŘJ tomu motoru vevalí plnou dávku paliva a na volnoběh si myslím že klidně i 50L/100km jako by jsi se rozjížděl s plným plynem na 1. rychlost. A hold takto bohatá směs pořádně zakouří a motor dostane slušně zabrat i jeho materiály, tlaky atd.. Na dálnici když pojedeš u omezovače tak stejně budeš s plynem na podlaze pořád u spotřeby někde kolem 15-16L/100km max.

 

A ano ŘJ si pamatuje styl jízdy a podle toho tvoří mapu kterou si pak řídí motor. A jsi offtopic :)

A jak to teda je při dlouhých stáních v kolonách u aut bez systemu start-stop? Každý auto tohle hodněkrát zažije.

 

A nebo při měření emisí který je dokonce povinost? Na emisích tomu dávaj docela pod čumák a auto stojí docela dlouho?

 

Mě to přijde nějaký divný.

Jasně že je to "divný". I hnaná hřídel je cca z 1/3 ponořené pod hladinou oleje. A kola když se roztočí, tak rozcákají tolika oleje, že je všude. Převodovka na neutrál žádný výkon nepřenáší, tak nebude na mazání nijak náročná. A i kdyby z mazaných míst olej stekl, tak nesteče do sucha, protože ho mezi dírou a hřídelí drží kapilární síly.

Tak nějak. Přece výrobci nejsou tak blbý že by takovouhle banální věc jakou je spolehlivé mazání převodovky u čerstvě nastartovanýho auta nedokázali vyřešit.

Oni už to nějaký to desetiletí dělaj, tak snad už ví jak na to.

 

Pokusim se to dořešit tady: http://forum.skodahome.cz/topic/120713-divný-zvuk-prevodovky/

standavfr- A kde že je ten kontrolní šroub?  Neni to tohle? Jak je to na obrázku červeně zakroužkovaný? Je to asi spínač světel zpátečky a ta díra se závitem by hohla fungovat i jako kontrolní šroub  hladiny oleje?  Kdzž se olej nalejvá tak až začne z díry vytékat tak je převodovka akorát plná?

 

Petrkiller-A pamatuje si dlouhodobě řídící jednotka jak jsem jezdil? Jaký otáčky motoru při jakým stupni?

Nemůže si pak tyhle informace přečíst přez diagnostiku servisák v autorizáku?

 

Jinak podle obrázku soudim že se točí jen soukolí prvního a druhýho stupně.

post-85140-0-62952700-1425719100_thumb.p

Upraveno od Mr.Pavka

  • 1 měsíc později...

U HTP je kontrolní šroub u pravého unašeče homokloubu,Jde o to,že dnešní lehkoběžné oleje mají tak nízkou viskozitu,že odevšad rychle vytečou a třeba na 5kové soukolí se mazivo dostane až za jízdy.Jasně,převodovka je bez zatížení,ale její mechanická hlučnost mluví za vše.Neříkám,že se hned zadře,ale pro svůj lepší pocit jí trápím volnoběhem co nejméně.

  • 5 měsíců později...

Oživím trochu téma:

 F II combi FL HTP 1,2 51kw, momentálně 35t km

 

Maximálka na dánici v D 181 gps, standartní obutí 195/50 R15

 

A co se vyhánění pavouků týká tak jedu občas v D 160 na tempomat třeba hoďku.... a motor jen vrní... :kol-27: otáčky cca 4600

Jo a motor si fakt pamatuje jak se s ním zachází, protože každý kdo se veze nebo řídí moji fabuli tak jí tipuje vždy na 1,6 a výš... 

:skoda:

 

Tak  a teď se do mne pusťte že oddělám motor...  :kol-26:

Upraveno od DOKac

Na svém autě si oddělej co chceš,v zájmu nás všech s mozkem by bylo nejlepší, kdyby sis oddělal řidičák.

standavfr, nezdá sa mi, že by si sa na základe tohto tvojho príspevku mohol radiť do skupiny s mozgom...

Určitě to znáš,to o postižených husách...jak se vždycky ozve.

Upraveno od standavfr

Jako že ve 160  nadálnici   v Německu přijdu o řidičák?

Vždy záleží na situaci... co takhle cesta z Drážďan do Hamburku?

Kdo by vydržel celou cestu 130?

A bez mozgu se na DE silnicích a dálnicích jezdit nedá... To je jiná písnička nežli u nás... zip.... rychlost... bezpečná vzdálenost....slušnost a pod. 

Někteří radobi čeští závodníci by pohořeli....No povězte kdy na vaší fábuli naposledy blikla 911 Targa, abyste se mohli bezpečně zařadit přední, v klidu předjet a teprve pak 911 pustit v klidu před sebe.... v ČR určo NÉ

A propó můj příspěvek byl primárně o rychlosti a pavoucích..... pro bystřejší z nás.... :kol-31:  

Upraveno od DOKac

  • 6 měsíců později...

Chtěl bych se zeptat,jaké jsou ideální otáčky motoru 1.4 16V 63kW při jízdě?

Z akého pohľadu idálne a pri akej jazde?
Alebo ak blbú otázka, tak blbá odpoveď: bude to niekde v intervale voľnobeh až otáčky kde zasahuje obmedzovač. ;)

vitezsla2- Tak například jedeš určitou rychlostí s určitým rychlostním stupněm na nějakým povrchu.

 

Jinak ti motor vezme silnici jak sklo a jinak zas rozmlácenou jak po náletu.

 

Někde máš rovinku a před sebou volno a můžeš to válet a jindy zas okolo a před sebou jedoucí auta kde si radši necháš nižší r.stupeň a vyžší otáčky motoru abys mohl pohotově bez nutnosti řazení uniknout z nebezpečné situace.

 

Jaký máš průměr pneumatik a jak je máš nahuštěný. Máš zimáky a nebo letní kola.

 

Podle toho kolik toho v autě vezeš-jestli jsi lehkej a jedeš sám v autě a nebo jsi plně naloženej skoro u hranice nosnosti auta.

 

Pokud jedeš po rovině a nebo po takovej tej "rovině" která je ve skutečnosti takovej ten jedovatej hodně mírnej kopec.

 

A v neposlední řadě jaký je je tlak vzduchu a jaká je jeho teplota-neboli jak moc je vzduch "tvrdej" a ty ho musíš s autem rozrážet.

 

Když to hodně zkrátim-ser na všechno co sem vyjmenoval a jezdi. Musíš si prostě auto ošahat a pokusama zjistit co ti motor říká na všelijaké jízdní situace.

 

U svého auta jsem prostě ze začátku když jsem se s nim seznamoval motor točil trochu víc a postupně s tim jak sem vnímal jak jakou situaci motor pobere otáčky motoru snižoval. A to se týče i u řazení-časem sem zjistil, že tu nebo tu rychlost je lepší žadit po vytočení motoru a jinou rychlost zas bez vytočení motoru.

Někdy dokonce použiju i dvakrát šlapání nebo meziplyn....

Upraveno od Mr.Pavka

A v neposlední řadě jaký je je tlak vzduchu a jaká je jeho teplota-neboli jak moc je vzduch "tvrdej" a ty ho musíš s autem rozrážet.

 

Já dnes jedu do kanclu na skůtrovi, tak doufám že nebude moc tvrdej vzduch. :D 

Voice- Sice je to nezanedbatelnej faktor, ale musí se prostě brát v potaz, aby bylo měření přesné. :) Vzduch je taky hmota.

A to sem ještě zapomněl na vítr jestli ti funí zezadu a nebo zepředu....

 

A ještě jedna věc pro vitezstlava-displej sice ukazuje doporučenej rychlostní stupeň podle toho jak vyhodnotí ŘJ zatížení motoru, ale někdy prostě když jedu na a podle rady displeje už mam zařadit a zařadim třeba pětku, tak podle ŘJ sice správně, ale pocitově ty otáčkyvnímám, že to nějak neni ono a ten motor se moc válí a pere to na doraz, tak radši podřazuju. Dam nižší r. stupeň a raději motor trochu točim. To sem taky dělal na začátku když sem nevěděl kde, co, jak, proč a jak moc....

Upraveno od Mr.Pavka

Připojte se k diskuzi

Můžete publikovat nyní a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a publikujte s vaším účtem.

Host
Odpovědět na toto téma...

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.