ROMIK Posted September 30, 2007 Share Posted September 30, 2007 (edited) Je třeba při výměně antény(jenom anténbu bez kabelu,chci tam dát jinou) sundat celou stropnici nebo stačí ta zadní lišta nad 5 dveřma.Nebo nemá někdo postup na demonáž antény. Díky za info Edited September 30, 2007 by ROMIK Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
JasteR Posted September 30, 2007 Share Posted September 30, 2007 jestli se ti zlomila antena jako treba me, tak ji staci normalne odsroubovat ..akorat pozor sou dva rozmery sroubu u anten... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
ROMIK Posted September 30, 2007 Author Share Posted September 30, 2007 jestli se ti zlomila antena jako treba me, tak ji staci normalne odsroubovat ..akorat pozor sou dva rozmery sroubu u anten... Ne nezlomila,mám prasklou tu gumu(tu podložku)ten spodní těsnicí díla chci to vyměnit než mi tam začne téct. Ještě to musím někde sehnat.Hodila by se fotka jak to vypadá. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Vaša Posted September 30, 2007 Share Posted September 30, 2007 stačí zadní lišta a odehnout stropnici jestli máš ruce jak můj kámoš (dvě lopaty z bagru) tak tu stropnicu sundej Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Franta 1 Posted September 30, 2007 Share Posted September 30, 2007 stačí zadní lišta a odehnout stropnicijestli máš ruce jak můj kámoš (dvě lopaty z bagru) tak tu stropnicu sundej Nerad bych se mýlil, ale mám dojem, že v soklu origo antény je zabudovaný širokopásmový AM/FM předzesilovač, který zabezpečuje náhradu ztrát, které vznikají přenosem signálu poměrně dlouhým koaxiálem až k přijímači. Vzhledem k tomu, že ten předzesík je napájen po vedení, je na středovém vodiči koaxu napětí 12V, takže pokud s tím škrtneš o kostru při zapnutém rádiu, budeš mít o radost víc. A krom toho z vlastní zkušenosti bych chtěl podotknout, že origo VW/škoda wagen siliče jsou opravdu kvalitní a dobře nastavené, odolné z hlediska rušení a neblokují přenos AM signálu. Rozhodně bych se ani náhodou nesnažil je nahrazovat něčím jiným. Náhradní díl bych skusil řešit přímo s výrobcem. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Vaša Posted September 30, 2007 Share Posted September 30, 2007 Romik chtěl myslím jen vyměnit tu těsnící gumu pod anténou pokud neroztřihneš vedení tak nikde ničím neškrtneš Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
ROMIK Posted September 30, 2007 Author Share Posted September 30, 2007 stačí zadní lišta a odehnout stropnicijestli máš ruce jak můj kámoš (dvě lopaty z bagru) tak tu stropnicu sundej Nerad bych se mýlil, ale mám dojem, že v soklu origo antény je zabudovaný širokopásmový AM/FM předzesilovač, který zabezpečuje náhradu ztrát, které vznikají přenosem signálu poměrně dlouhým koaxiálem až k přijímači. Vzhledem k tomu, že ten předzesík je napájen po vedení, je na středovém vodiči koaxu napětí 12V, takže pokud s tím škrtneš o kostru při zapnutém rádiu, budeš mít o radost víc. A krom toho z vlastní zkušenosti bych chtěl podotknout, že origo VW/škoda wagen siliče jsou opravdu kvalitní a dobře nastavené, odolné z hlediska rušení a neblokují přenos AM signálu. Rozhodně bych se ani náhodou nesnažil je nahrazovat něčím jiným. Náhradní díl bych skusil řešit přímo s výrobcem. Jo chci vyměnit jen ten spodní díl ne celou anténu ,ale nevím kde sehnat ,protže to nenabízi jako nahradní díl jenom celou anténau. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
danone Posted September 30, 2007 Share Posted September 30, 2007 Ja by som chcel namiesto klasickej anteny tu plutvu ako ma BMW. Budem mat potom horsi signal??? Da sa to vymenit bez problemov??? alebo sa to vymenit ani moc neda??? Riesilo sa to tu uz niekde??? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Chossse Posted September 30, 2007 Share Posted September 30, 2007 Ja by som chcel namiesto klasickej anteny tu plutvu ako ma BMW. Budem mat potom horsi signal??? Da sa to vymenit bez problemov??? alebo sa to vymenit ani moc neda??? Riesilo sa to tu uz niekde??? Ja uz jsem si tu antenu zraloci ploutev objednal,psal jsem tam mail a pry bude vsechno v pohode,tak se tesim mam tam ted jenom atrapu anteny a vypada to dobre!Ale tady ty anteny se nesroubujou,ale lepi tak aby jsi pak nebyl zklamany!S tou antenni atrapou uz mam najeto 20000km a stale drzi jak pribita takze v pohode! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Franta 1 Posted October 1, 2007 Share Posted October 1, 2007 Ja by som chcel namiesto klasickej anteny tu plutvu ako ma BMW. Budem mat potom horsi signal??? Da sa to vymenit bez problemov??? alebo sa to vymenit ani moc neda??? Riesilo sa to tu uz niekde??? Tak skusme to takto : Pro příjem VKV používáme z dúvodu všesměrového příjmu signálu vertikálně směrovanou prutovou anténu, která tvoří v podstatě tzv.dipól přičemž polovina antény trčí nad zem a druhou polovinu tvoří právě zem. Jak je anténa vlastně dlouhá : tady platí vzorec lambda (vlnová délka v metrech) se rovná C (rychlost světla v m/sec) děleno F (kmitočet vysílače anebo přijímače v MHz pro tento účel použijeme rozsah 88 - 108 MHz , střední kmitočet je 100 MHz), . V tomto případě 300 000 000: 100 000 000 = 3 m, vzhledem k tomu, že polovinu antény tvoří jak už jsem naznačil zem, použijeme poloviční délku což je 1,5 m. Laboratorně bylo odskoušeno, že prutovou anténu je do určité míry možné skrátit v bez podstatné stráty zisku, koeficient je maximálně 0,7 její délky,což je pro daný kmitočet 1,05 m. Když se tak podíváš na prúměrnou délku antén vozidel které běhají okolo, řekl bych že to tak víceméně sedí.... Pokud se používá anténa která je kratší používá většinou násobek lambda púl anebo čtvrtina lambda, tomu samozřejmě odpovídá stráta zisku a ten efekt, že rušící signál múže snadno přečíslit hodnotný signál který chceme anténou přijímat. Výrobci ,,krátkých,, antén sázejí na to že se vozidlo bude pohybovat převážne v oblastech kvalitně pokrytých signálem, případně že autorádio si chytře ze spektra přijímaných signálú vybere ten nejkvalitnější. Jde o to kde se chceš a budeš pohybovat a co je pro tebe dúležité. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Vaša Posted October 1, 2007 Share Posted October 1, 2007 u BMW je jim to jedno, protože ta ploutva není anténa Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
lukash Posted October 1, 2007 Share Posted October 1, 2007 Pokud vím, tak se to tady řešilo - ploutev u BMW je tak akorát pro GSM/GPS... na FM to chce mít anténu zvlášť. Třeba udělanou v zadních oknech kombíků, nebo v předním skle (tak to měla tuším Vectra Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Vaša Posted October 1, 2007 Share Posted October 1, 2007 nevím jak starší kousky BMW ale 2005 a novější (X3,5, serie 3,5....) mají jen plast nevede do toho jedinej drát. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
miklisek Posted January 26, 2011 Share Posted January 26, 2011 (edited) Ne nezlomila,mám prasklou tu gumu(tu podložku)ten spodní těsnicí díla chci to vyměnit než mi tam začne téct. Ještě to musím někde sehnat.Hodila by se fotka jak to vypadá. Trochu to doplním, sice po 3 1/4 roku, ale nedá mi to nepodělit se s odpovědí Škodovky ohledeně dotazu na ND těsnění antény: Vážený pane, Váš dotaz jsme předali na příslušné oddělení a níže Vám zasíláme vyjádření: samotné gumové těsnění pro anténu u vozu Škoda Octavia Tour skutečně není v nabídce a nemá ani své obj. číslo. Samostatně se nenabízí z důvodu bezvadné funkce antény a zamezení zatékání do vnitřního prostoru vozu. Náš prodejní partner Vás tedy informoval správně. Děkujeme za pochopení. S pozdravem XY info@skoda-info.cz Škoda Info-Line 800 600 000 Edited January 26, 2011 by miklisek Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Viktor X Posted June 1, 2019 Share Posted June 1, 2019 Zdá se, že by tam mohlo pasovat těsnění z VW za pouhých 379,-, ale nezkoušel jsem. https://www.amd-autodily.cz/karoserie-narazniky-skla/opravna-sada-pro-antenudily-upevnovaci.html Obrázek od kolegů: Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
graun Posted June 2, 2019 Share Posted June 2, 2019 Sice píšeš na příspěvek starý 8let, ale taky si dovolím něco doplnit.Musel jsem tu gumu taky vyměnit, ale rozhodně bych necelé 4 stovky za to nedával.Já to řešil čínanem za nějakých 15kč. Funkci to splnilo stejnou. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Viktor X Posted June 3, 2019 Share Posted June 3, 2019 (edited) Pochopitelně jsem si všiml, ale právě řeším. Alík mě nenapadnul, protože čínská anténa, co jsem jí tam zkusmo vrazil (a signál stojí za .....), má to těsnění větší, díky za tip. Kromě toho mi přišlo zajímavé, kolik chtějí za matku, kousek gumy a o kroužek. Edit: Takže tenhle kousek s "hranatým" otvorem z Aliexpressu nesedí, jak jsem čekal, viz foto, zkusím ještě objednat jiý typ s oválným otvorem, ten vypadá nadějně. Není nad průkopníky slepých uliček... Edited July 9, 2019 by Viktor X Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Viktor X Posted July 24, 2019 Share Posted July 24, 2019 (edited) Takže těsnění s "hranatými" otvory je na nic, velikost na půl cesty mezi origo a čínskou náhražkou se sklopnou anténou (a zesilovačem k ničemu), která má větší rozměry, ale to oválné je celkem použitelné, i když by se hodilo o chlup menší. Kupoval jsem ho označené jako "Auto Roof Aerial Antenna Rubber Gasket Seal for Astra Corsa Meriva Car Styling Car Accessories Outer parts" zde za 0,89 USD: https://www.aliexpress.com/item/33019154973.html? Edited July 27, 2019 by Viktor X Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.