Přejít na obsah

Jiná přední náprava na FII 1,2


koro

Doporučené příspěvky

Určitě má. Na spotřebitele i výrobce. Ta kun..-dámské přirození- co vymyslela tu první nápravu s velkým silentblokem co působil nemalé problémy, muisela shrábnout pěknej balík a auto mobilka musela do nové nápravy investovat pro nás nepředstavitelnou částku, v rámci koncernu určitě a nyní se mlčky vrací k minimálně desítku let starému provedení, možná v určité modifikaci( zatížení, dimenzování apod.) a to vše paltíme my, který s těma pekáčema jezdíme. Automobilka vždy halasně a vehementně do světa hlásí změny-viz.149 zlepšení Fáčka, faceliftingy atd- a o změně tak důležité veličiny jako uložení kol je ani muk. Budou mít fábky furt ještě konkurenceschopný podvozek a jízdní vlastnosti s generačně starou nápravou? A co takhle své klienty a zákazníky informovat. I o důvodu této velmi, ale velmi podstatné části automobilu? Jsou to kur.....-opět glosa z ranku žen a jejich poklesků-

Editováno: , autor: Blacky
pravidla rikaji - necituj posledni prispevek!
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

No, ja bych to tak nedramatizoval - mj. jezdim jak s FII s hlinikovou konzolou, tak s FII s novejsim (asi ne konstrukcne, ale zato lacinejsim) provedenim.

Zadne rozdily v jizdnich vlastnostech nepozoruji. Ze by se projevily pri nejakem mereni nebo testovani se da predpokladat, ale pro bezneho uzivatele techto vozu je to vec podle meho nazoru naprosto nepodstatna.

Ze tuto zmenu automobilka presla v tichosti je pravda, na druhou stranu je to pomerne logicke.

99.9% zakazniku vubec netusi (a je jim to jedno dokud nepociti nejakou negativni zmenu - a tu nepociti), jestli je pouzita varianta s hlinikovou konzoli nebo nejaka jina.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Máš pravdu, že zákazník to vlastně nepozná. Jenže to smrdí. Asi jako když začli všichni s biosložkami v palivech a nyní se ukazuje jak je to neekologické a velmi drahé a v konečném důsledku to uvrhá lidi v chudých zemích do hladu, neboť se tam místo jídla pěstují rostliny na ekopaliva a biosložky do fosilních paliv. Někdo se tady vrací o x let zpět. K dobrě fungující nápravě s ocelovou konzolí. Jakto? Že by byl hliník drahej? Jenom tím to není. Chvíli počkej bude to i v médiích. To není vývoj. Ani pokrok

Editováno: , autor: Blacky
pravidla rikaji - necituj posledni prispevek!
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Nemuzu souhlasit - nesmrdi na tom nic. Je to vyvoj. A samozrejme tlak na snizovani nakladu.

Nicmene, pokud mi stejne (nebo velmi podobne) jizdni vlastnosti doda levnejsi a jednodussi reseni, proc ho nevyuzit?

To ze puvodni reseni bylo relativne slozite, vyuzivalo hlinikove komponenty, bylo drazsi nez by mohlo byt a melo i sva negativa, je dane i dobou a podminkami, v jake technika puvodni FI vznikala. A to je ten velky rozdil mezi tehdejsi a dnesni dobou, kdy naklady jsou hlidany jako jeden z nejdulezitejsich parametru a proto dochazi k neustalym "optimalizacim" z hlediska uspor. Ona totiz puvodni FI mela v tomto ohledu obrovsky potencial.

A sorry, ale toto srovnavat se zavedenim pridavani bioslozek do paliv a naslednymi negativnimi efekty na ruznych frontach, mi prijde silne prehnane uz jen vzhledem k meritku dopadu na lidstvo.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Maverick: ano automobilka v tichosti presla na lacnejsiu variantu, pricom im klesnu vyrobne naklady a teda logicky by mala zlacniet automobil tenze to uz nie, to je to pstrosie, co praktizuju u nas oproti zapadu, teraz myslim vybavy a ceny, co si dovoluju u nas by na zapade ani omylom neskusali by ich vysmial trh.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Nemuzu souhlasit - nesmrdi na tom nic. Je to vyvoj. A samozrejme tlak na snizovani nakladu.

Nicmene, pokud mi stejne (nebo velmi podobne) jizdni vlastnosti doda levnejsi a jednodussi reseni, proc ho nevyuzit?

To ze puvodni reseni bylo relativne slozite, vyuzivalo hlinikove komponenty, bylo drazsi nez by mohlo byt a melo i sva negativa, je dane i dobou a podminkami, v jake technika puvodni FI vznikala. A to je ten velky rozdil mezi tehdejsi a dnesni dobou, kdy naklady jsou hlidany jako jeden z nejdulezitejsich parametru a proto dochazi k neustalym "optimalizacim" z hlediska uspor. Ona totiz puvodni FI mela v tomto ohledu obrovsky potencial.

A sorry, ale toto srovnavat se zavedenim pridavani bioslozek do paliv a naslednymi negativnimi efekty na ruznych frontach, mi prijde silne prehnane uz jen vzhledem k meritku dopadu na lidstvo.

Prosim Tě víš vůbec o čem mluvíš?!? Hliníková náprava je ve všech modelech stejné platformy. Proč o tom asi mlčej?!? Nejsi z automobilky? Finančně zainteresován? V minulosti jako náklady nehlídali nebo co? To je žert, ne? Ten kopanec udělali kdysi ateď tomu dali korunu tou změnou. Asi nám to budou těžko přiznávat

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Maverick: ano automobilka v tichosti presla na lacnejsiu variantu, pricom im klesnu vyrobne naklady a teda logicky by mala zlacniet automobil tenze to uz nie, to je to pstrosie, co praktizuju u nas oproti zapadu, teraz myslim vybavy a ceny, co si dovoluju u nas by na zapade ani omylom neskusali by ich vysmial trh.

Ano, s tvým názorem a podáním souhlasím a mohli s tím klidně hrdě vylézt a říct, hele , kdysi, při vývoji F I se promrhalo na nápravě a pak i jejím provozem plno peněz, máme tady řešení, staré, ale osvědčené atd atd a mohli na tom vytěžit. Takhle těžko. Absoplutně to nevzbuzuje důvěru. ani názory, že to není důležitý. Tak pročpak taková radikální změna?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ale vubec ne. Tahle zmena je platna jak pro CR, SR tak pro vsechny trhy.

Komunikace na tohle tema neprobehla nikde a ani neprobehne. Mozna se zmini nejaky motoristicky casopis, zamereny spise na techniku - v CR napr. Automobil Revue.

Kdyby to bylo jak rikas, tak by auto bylo nejdrazsi na zacatku prodeje po uvedeni na trh a pak by muselo neustale zlevnovat, protoze usporna opatreni se zavadeji prubezne a to zahy po uvedeni na trh, ve vetsi mire pak se zmenami modelovych roku. Tak to proste je.

Co se tyka vybav a cen. Ceny bych po nedavnem snizeni moc neresil, ve srovnani se zahranicim se situace velmi zlepsila.

K vybavam asi jen tolik - situace se s prichodem Edition08 zlepsila, za coz muze konkurencni boj.

Nadale ale plati, ze dokud v CR, SR a podobnych statech bude klast zakaznik duraz predevsim na cenu a bude ochotnejsi priplatit za radio, al. kola a podobny veci radsi nez za ESP a hlavovy bagy, nabidka automobilky se podle toho vzdy zaridi.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Podívej, já se nebavim o tom, že nabídka dnes, ceny dnes atd mají jakýsi vývoj. Proč, když tam montujou najednou nápravu o dvě generace starší původem se mlčí? Tu nápravu před lety někdo navrhl a prosadil pro segmant v koncernu malé vozy- polo, fabia, ibiza. A to není o trhu v čechách. To je o ůsporách, to je jasný. Ale proč to tajej? to smrdí! Hájíš je jek jejich mluvčí. To není ani vývoj, ani pokrok, ani potenciál fabie. Jde o ten krok. Kde jsou ty prachy za hliníkovou nápravu? Byla nej.... A teď ji hodily do koše? Ty to nevidíš?????

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

cyber: To si pis ze vim o cem mluvim. lol

1. udelej si poradek v nazvoslovi.

Puvodni predni naprava se (krome jineho v rozsahu o kterem se bavime) ) sklada z nosniku agregatu, hlinikove konzole a spodniho ramene.

Nova pak z upraveneho nosniku agregatu a spodniho ramene, vynechana je tedy hlinikova konzole.

Nejednalo se tedy v zadnem pripade o hlinikovou napravu!

2. stejna zmena probehla u VW Polo 9N.

Ibiza 6J tomu unikla jen proto, ze Seat svuj novej model postavil na novejsi platforme.

3. je videt, ze o vyvoji a pomerech v SA v dobe vzniku FI nic nevis. Romany tu ale psat nebudu. Naklady se samozrejme hlidaly vzdy, jina vec je co bylo prijatelne tehdy a co je dnes...

S puvodnim resenim se zadny kopanec neudelal, proste se jen naslo jednodussi a levnejsi reseni. Duvody pro zmenu jsou prozaictejsi nez se muze zdat.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Podívej, já se nebavim o tom, že nabídka dnes, ceny dnes atd mají jakýsi vývoj.

Podivej se, ja jsem reagoval na houmra, takze v te reakci je mi jedno, o cem se bavis ty.

Proč, když tam montujou najednou nápravu o dvě generace starší původem se mlčí?

Ty jsi konstrukter? Jestli jo, tak dost mizernej. Z jakeho duvodu usuzujes, ze nove reseni je horsi? Znas snad charakteristiku te sestavy? Muzes porovnat parametry puvodni a nove?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

cyber: To si pis ze vim o cem mluvim. lol

1. udelej si poradek v nazvoslovi.

Puvodni predni naprava se (krome jineho v rozsahu o kterem se bavime) ) sklada z nosniku agregatu, hlinikove konzole a spodniho ramene.

Nova pak z upraveneho nosniku agregatu a spodniho ramene, vynechana je tedy hlinikova konzole.

Nejednalo se tedy v zadnem pripade o hlinikovou napravu!

2. stejna zmena probehla u VW Polo 9N.

Ibiza 6J tomu unikla jen proto, ze Seat svuj novej model postavil na novejsi platforme.

3. je videt, ze o vyvoji a pomerech v SA v dobe vzniku FI nic nevis. Romany tu ale psat nebudu. Naklady se samozrejme hlidaly vzdy, jina vec je co bylo prijatelne tehdy a co je dnes...

S puvodnim resenim se zadny kopanec neudelal, proste se jen naslo jednodussi a levnejsi reseni. Duvody pro zmenu jsou prozaictejsi nez se muze zdat.

Nojo, kámo, ty se tady vůbec vyhejbáš odpovědi proč to tajej. Hliníková nápava je jen zkrácenina, promiň, pro tebe , jinak všichni ví, že ramena a most nápravy, nosník agregátu, jsou ocelová, Avšak velký podíl a to uchycení ramen, o kterym se já bavim od začátku je hliník, i u roomstera, najednou to změněj a daj vlastně celou nápravu z dob o dvě genarace starší. To pro Tebe nic není, viď? Odvádíš pozornost od faktu co se stalo, v tichosti. O kdejaký mlhovse píšoui a natáčej šoty a o nápravě nic?! Heleď, pěknej novej rok, zapomeň v klídku na mne, já jdu nslavit adočteš se o tom v novinách

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Je ůplně jedno jaké poměry kdy vládly při vývoji čehokoliv. Odpověz, nebo najdi odpověď jak to je s novou nápravou u fabie a roomstera a pak se přihlaš do diskuze. Příspěvky typu, že se nic neděje mi přijdou jak na Titanicu v době nárazu. Chci odpověď, proto je zde téma Jiná náprava na fábce. Polemiky o automobilce a jejím vývojia hledání úspor jsou plky a platěj vždy, v každé době. Důvod proč automobilka mlčí, proč jdou cestou o kus zpět(nebo tys nikdy neviděl nápravu u Passta B3? Golfa x generací? Octavie?), je to změna o řádný kus, změnit na autě nápravu, co?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ty jsi clovece fakt hysterik - proc to zmenili je jasne - usporna opatreni, optimalizace vyroby.

Proc to nezverejni? A proc by meli? Zajima to zakaznika? Dotkne se ho to bezprostredne nejak? NEDOTKNE!

Kdyby meli zverejnovat vsechny technicke zmeny, nedelali by nic jineho...

Co chces vic slyset????

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

to není odpověď na tohle téma, chápeš? Optimalizace měla bejt v době kdy fabka přišla na svět, zřejmě byla. Histericky si prosazuješ ty svý odpovědi, to není ofiko odpověď Škody Auto, to co píšeš ty. Proič mluvíš za ně? Na to se Tě nikdo neptal

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

cybere, moc to řešíš. Mě zajímá, jestli to jezdí a pro mě za mě ať je to třeba sestavené z Merkuru, jestli to má továrna spočítané, že to bude OK a prošlo to testy, tak je to buřt. To by škoda jinak musel afurt inzerovat, co se kde zaměnilo, že šroubek M 6x20 byl zaměněn za M 5x25 etc. etc.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Maverick: ano automobilka v tichosti presla na lacnejsiu variantu, pricom im klesnu vyrobne naklady a teda logicky by mala zlacniet automobil tenze to uz nie, to je to pstrosie, co praktizuju u nas oproti zapadu, teraz myslim vybavy a ceny, co si dovoluju u nas by na zapade ani omylom neskusali by ich vysmial trh.

Delas si srandu? Auta za poslednich par let zlevnily o desitky tisic. Rozdil FI vs. FII je u vyssich vybav vic jak 100 000Kc!

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ano, s tvým názorem a podáním souhlasím a mohli s tím klidně hrdě vylézt a říct, hele , kdysi, při vývoji F I se promrhalo na nápravě a pak i jejím provozem plno peněz, máme tady řešení, staré, ale osvědčené atd atd a mohli na tom vytěžit. Takhle těžko. Absoplutně to nevzbuzuje důvěru. ani názory, že to není důležitý. Tak pročpak taková radikální změna?

Naivko, s takovym prohlasenim by si na nem uz jenom kvuli zavisti lidi smlsly vsechny noviny..

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Jo a konstruktér nejsem, a já neplivu na to staré, osvědčené rěšení. Vysvětli mi proč to nezveřejnili? Proč to nevysvětlí?

Protoze jim za to nestojis. Lidi to proste nezajima a v okmaziku, kdy by se reklo "ocel za hlinik", zacalo by se drzkovat, jak ja nevim co. A to i kdyz funkcne by to bylo uplne totozny...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zajímavej rozhovor :) Ale taky mi přijde, že to zbytečně řešíš(te). Jak píše Meverick, nikdo, kdo v tomto oboru nedělá, nemůže říct, která varianta je horší či lepší...a pokud tady někdo psal, že má možnost jezdit a porovnat obě varianty náprav a nic není znát...pak není co řešit. Osobně by mi to bylo taky jedno, jakou mám nápravu na FI, důležitý je, aby se jízdní vlastnosti nezhoršili a nebylo to poruchový. Pokud to splní tyto dvě podmínky, ať je to klidně z toho Merkuru, jak píše Nohab :smich:

A pokud tě to Cybere tak zajímá, proč toto udělaly a nikomu to neřekly, tak jim napiš E-Mail. Odpověď by mě jen ze zvědavosti taky zajímala. A jsem si jistej, že takovýto opatření ke snižování nákladů dělají i ostatní automobilky a nikomu se o tom neříká....Škoda určitě nebude jediná ;)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...