Přejít na obsah

STK + Emise


Sachs

Doporučené příspěvky

Chtěl bych se s Vámi podělit o zážitek z dnešní STK. U mého VW T4, model 1,9TD mi propadla technická a tak jsem se dnes po poledni vydal na STK a Emise. Auto mám v pořádku, vše na svém místě, je spolehlivé. Nafta SHELL. Na STK mě přijali dobře, u okýnka v pohodě, řekli si o peníze předem - celkem 1370 Kč. A hned na emise. Uvnitř byl technik, od pohledu machýrek, moc nemluvil a jenom ukazoval. Motor jsem neměl moc zahřítý, ale myslím že na emise OK. Požadované otačky na volnoběh byly 820-880. Z důvodu, že se motor ještě ohříval, občas kmitli na 890. Říkal ať s tím něco udělám, ať něco zapnu - světla, ventilátor, aby se to stabilizovalo. Po zapnutí to bylo OK. Technik sednul do auta a začal to točit. Max. otáčky měly být 4700-4900. Motor točil max. 4690. Stale se zapnutými světly a puštěným ventilátorem na plno (v tu chvíli jsem tomu nevěnoval pozornost). Ríkal že ho program nepustí dál, že emise nemůže měřit. Že si to mám nechat seřídit, posunout omezovač. Že mi vystaví papír.

Papír přinesl. Napsáno: Vozidlo neměřeno, výsledek zkoušky: nevyhovuje. Stojí to 770,- Kč. Děkujeme nashledanou.

Nechapal jsem. Oponoval jsem, že vozidlo nebylo měřeno, že pouze zkusil otáčky, za co mám tedy platit. Že prý to takto je, oni za to nemůžou. Po servisu mám zaplatit znovu.

Nedal jsem se.

Skočil jsem do jiné STK, zeptal jsem se jak je to tam, pak jsem se vrátil zpět s kolegou. Požadoval jsem vrácení peněz nebo příště zdarma.

Naštěstí tam byl už jiný technik na emise, žádný machr.

Trochu jsme se hádali, ale taky se mu to nezdálo.

Za hodinu byla STK a Emise hotová, zcela v pořádku.

Celý fígl byl v tom, že motor byl už zcela zahřítý, klidové otáčky šly na 850, naplno v pohodě přes 4700. A hlavně se nic nezapínalo, takže nedošlo k zatížení alternátoru (baterka má už 7 let, navíc jezdím krátké trasy po městě a často startuju, takže asi trochu nedobitá). Technik se choval skvěle, vše jsme si vysvětlili, říkal že motor je výborný a v podstatě se mi nepřímo omluvil, i když to neřekl.

Nerozumím tomu, jak mě může STK zcela legálně okrást o 770,- , když měření emisí neprovede (dokonce to napíše i na papír) a ukončí to hned na začátku. To je pouze okrádání lidí a pak hloupý ten kdo skutečně zaplatí.

Navíc 1.technik musel vědět, že zatížení motoru odběrem z 12V (cca 200W) způsobí pokles max. otáček, neboť motor tím pádem neběží naprázdno.

Prostě ze všeho mi zbyl pouze trpký pocit, že celý systém je jenom na to, jak si vydělat v podstatě bezpracně peníze.

Docela by mě zajímalo, kolik by mě stálo seřízení motoru. Motoru, který to vubec nepotřeboval.

Měl jste někdo podobnou zkušenost?

Editováno: , autor: Sachs
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...