dosty3 Posted January 7, 2017 Share Posted January 7, 2017 Včera mi na emisní kontrole naměřili obsah oxidu uhelnaté ve zýšených otáčkách kolem 2,75 % (limitní hodnota by se měla pohybovat do 0,3 %), přičemž hodnoty lambda jsou pod limitem tj.0.91 (Tato hodnota by se měla pohybovat v rozmezí 0,97-1,03). Diagnostika zatím nic neodhalila. Mátě někdo zkušenosti s tímto problémem? Je to docela oříšek i pro servis. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Camel69 Posted January 11, 2017 Share Posted January 11, 2017 To mne dost zajima (mam stejny motor), ale nejsem znalec. To muze byt cokoli (zavada na katalyzatoru/lambda sonde...). Diagnostika by mela prece neco odhalit. Dej prosim vedet co to bylo. Kolik ma najeto? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
do-luck Posted January 11, 2017 Share Posted January 11, 2017 kdyz si byl na emisni kontrole, mel si motor studenej nebo zahratej na provozni teplotu? Bratr ma stejnej motor a kdyz byl na emisich on, tak mu emise nezmerily a technik rikal, ze uz je to nekolikata 1,4tsi co nedokazaly zmerit se studenym motorem. Tak nechaly motor jeste chvilku na volnobeh az se trochu vic ohral a pak uz se jim to nejak podarilo Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pawouk Posted January 11, 2017 Share Posted January 11, 2017 Se studeným motorem se přece emise neměří! Je tam minimum 80°C. Já jsem byl už na dvou emisích s 1.4 TSI a neměl jsem sebemenší problém. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
foxdivemaster Posted January 11, 2017 Share Posted January 11, 2017 zajed si na jinou stk a jak pise pawouk-motor na provozni teplotu Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
do-luck Posted January 12, 2017 Share Posted January 12, 2017 (edited) V 11. 1. 2017 at 21:48, Pawouk napsal: Se studeným motorem se přece emise neměří! Je tam minimum 80°C. Já jsem byl už na dvou emisích s 1.4 TSI a neměl jsem sebemenší problém. ano jak pise pawouk, ale kdyz sme vyrazily na prvni emise, tak sme si to zcela neuvedomily, drive sme mely felicii, 1,2 fabii a 1,6mpi octavii (jeste soucasna) a tem 2-3km pres mesto uplne stacily na zahrati motoru a az pri koupi poradnyho auta clovek objevuje zakladni veci Edited January 12, 2017 by do-luck Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pawouk Posted January 13, 2017 Share Posted January 13, 2017 To, že to neví majitel vozu, je pochopitelné, ale jak je možné, že to nevědí na stanici měření emisí??? 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
dosty3 Posted January 14, 2017 Author Share Posted January 14, 2017 Díky za reakce. Emise byli měřeny při zahřátým motoru, bez toho by technici snad ani neměli dál pracovat. Nicméně pravda je jinde, problém je s největší pravděpodobností ve vytahaných rozvodech. V servise odšroubovali svíčky a sondou zkoumali, do jaké úvratě chodí válce a tam byl problém. Dokonce došlo k přeskočení rozvodů během této statické zkoušky-"naštěští". Tím se vše vysvětluje, dochází k poklesu komprese, tím se zapaluje nekvalitní směs a výskyt CO a HC je velmi vysoký. Auto má najeto 66 tis.km, což je nic. Na jízdních vlastnostech se nic neprojevovalo, což potvrdil i technik v servise. Možná došlo k nepatrnému zvýšení spotřeby, ale to jsem přikládal probíhající zimě. 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pawouk Posted January 15, 2017 Share Posted January 15, 2017 Dík za info. Kolik to má najeto a datum výroby? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
dosty3 Posted January 15, 2017 Author Share Posted January 15, 2017 (edited) Auto má najeto 66 tis., 2013. Edited January 15, 2017 by Pawouk Odstraněna nepovolená citace. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
cosby Posted January 15, 2017 Share Posted January 15, 2017 Zkus jinou stanici Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
dosty3 Posted February 3, 2017 Author Share Posted February 3, 2017 V 14. 1. 2017 at 15:39, dosty3 napsal: Díky za reakce. Emise byli měřeny při zahřátým motoru, bez toho by technici snad ani neměli dál pracovat. Nicméně pravda je jinde, problém je s největší pravděpodobností ve vytahaných rozvodech. V servise odšroubovali svíčky a sondou zkoumali, do jaké úvratě chodí válce a tam byl problém. Dokonce došlo k přeskočení rozvodů během této statické zkoušky-"naštěští". Tím se vše vysvětluje, dochází k poklesu komprese, tím se zapaluje nekvalitní směs a výskyt CO a HC je velmi vysoký. Auto má najeto 66 tis.km, což je nic. Na jízdních vlastnostech se nic neprojevovalo, což potvrdil i technik v servise. Možná došlo k nepatrnému zvýšení spotřeby, ale to jsem přikládal probíhající zimě. Abych dovyprávěl celý příběh, tak auto opraveno a již po úspěšných emisích. Problém byl opravdu v přeskočených rozvodech-což se absolutně neprojevilo na chování auta v provozu. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hanysek Kocich Posted February 14, 2017 Share Posted February 14, 2017 Ahoj, tak jsem si precetl cele vlakno a asi mam ten samy problem. Dnes jsem byl na emisich, a zmerili mi je az napoctvrte. A to jeste hodnota CO 0.29 kdy 0.3 je hranice. Motor jsem mel zahraty a olej ukazoval 80stupnu. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
nevdacnik Posted January 10, 2018 Share Posted January 10, 2018 V 14. 1. 2017 na 15:39, dosty3 napsal: Díky za reakce. Emise byli měřeny při zahřátým motoru, bez toho by technici snad ani neměli dál pracovat. Nicméně pravda je jinde, problém je s největší pravděpodobností ve vytahaných rozvodech. V servise odšroubovali svíčky a sondou zkoumali, do jaké úvratě chodí válce a tam byl problém. Dokonce došlo k přeskočení rozvodů během této statické zkoušky-"naštěští". Tím se vše vysvětluje, dochází k poklesu komprese, tím se zapaluje nekvalitní směs a výskyt CO a HC je velmi vysoký. Auto má najeto 66 tis.km, což je nic. Na jízdních vlastnostech se nic neprojevovalo, což potvrdil i technik v servise. Možná došlo k nepatrnému zvýšení spotřeby, ale to jsem přikládal probíhající zimě. Zdravim. Mozno to zle citam, neviem, ale volako mi to nesedi. Takze pises, ze dali prec sviecky a pozerali ako chodia valce. No nase jazyky su si dost podobne a teda v slovenskych autach valce nechodia. Pohybuju sa piesty vo valcoch. Dalsia vec, ak by si tam aj ziadnu retaz nemal, tak piesty budu vzdy chodit do rovnakej polohy = horna a dolna uvrat sa nemeni!!!! Akurat, ze v tom pripade by piesty narazili do ventilov. Potom pises, ze az pri tejto skuske doslo k preskoceniu rozvodovej retaze. Takze ak predtym, retaz bola v spravnej pozicii, ako vies, ze prave toto bol problem s emisiami? Mi to skor pride, ze pri tej skuske im to skocilo a tak nechceli byt za amaterou, tak ta osmikli... Mam totiz rovnaky problem s emisiami. Neviem zatial co je problem. Kludne beriem, ze to mozu byt rozvody, ale hladam niekoho, kto ma/mal rovnaky problem a pozna realne riesenie... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pawouk Posted April 20, 2018 Share Posted April 20, 2018 Dnes proběhla STK + emise. Tři hodiny jsem tam strávil. Na emisích jsem málem neprošel - nevycházela lambda regulace, byl jsem o dost (pohybovalo se to někde v intervalu 1,44 - 1,51) nad stanovený horní limit (1,03) při zvýšených otáčkách, tak to ten technik musel na chvíli podržet pod plným plynem, pak se to povedlo s výsledkem 1,02. Prý studený motor. No nevím, λ > 1 přece znamená chudou směs. Nemělo by to být u "studeného" motoru obráceně? Na teploměru jsem měl 90°C (ale to mohlo být ve skutečnosti méně), olej na 77°C. Je pravda, že jsem tam čekal asi hodinu a půl, ale při popojíždění ve frontě jsem nechával motor na volnoběh běžet tak, abych měl teplotu oleje alespoň na 80°C. V příloze jsou protokoly ze všech doposud absolvovaných emisních kontrol. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hanysek Kocich Posted April 20, 2018 Share Posted April 20, 2018 Tak to bylo jak u mne, taky pár minut pod plným plynem a přišel jsem tak tak. Na čtyři roky starém autě děs. Je fakt že já byl v unoru a čekal jsem víc jak hodinu na řadu, než jsem šel na řadu tak jsem zahrál chladicí koaliční, ale to evidentne nestačilo.Odesláno z mého SM-G930F pomocí Tapatalk Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
pet59k Posted April 24, 2018 Share Posted April 24, 2018 Já loni v červnu jsem na tom byl stejně. Před ME jsem auto pořádně prohnal, protože jsem tušil z fóra, že by mohl být problém. Bohužel jsem na místě čekal hodinu, takže to bylo stejně k ničemu. Technik to třikrát zkusil a hodnoty špatné. Stačilo to pořádně protůrovat těsně před měřením a hodnoty v pořádku. Říkal, že je to běžný jev u těchto motorů a dělá to snad každý. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
rayx Posted May 10, 2018 Share Posted May 10, 2018 (edited) To jsou ta kouzla se DI vstřikováním, tzv. homogenní chudá směs ... Prý studený motor s λ > 1 Díky zatížení / vytočení motoru / motor začne pracovat na normální homogenní směs a λ tak padne k té 1. Metodika SME asi nereaguje na to, co nám výrobci více jak 10-15let prodávají ... Jen taková úvaha, protože NOx zásobníkové katalyzátory se asi nějak masově nerozšířily, tak si myslím, že to je důvod, proč s NOx bojují u DI benzínů jen cestou nasazení EGR, což pak vede k většímu množství produkovaných pevných částic ... No a už tu máme GPF/PPF filtry na benzínech ... https://cs.wikipedia.org/wiki/Zážehový_motor_s_přímým_vstřikováním#Homogenní_provoz_s_chudou_směsí Bosch sms_tips_technology_2014_nr76_en_58954.pdf http://www.sinz.cz/archiv/docs/si-2004-01-67-71.pdf Edited May 10, 2018 by rayx 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
tomix222 Posted January 25, 2019 Share Posted January 25, 2019 Dnes som bol na EK a neprešiel som. Mal som rovnaké namerané hodnoty ako ty pri 90 stupnoch. Chlapík mi tiež tvrdil, že problém môže byť v rozvodoch. Pripomínam, že auto má najazdených 55000 km a kupované nové. Pred dvomi rokmi som na prvý krát taktiež neprešiel, ale to som bol na velkej stanici STK a tam som dlho čakal a motor mal iba 70 stupnov. Po zohriatí o týždeň neskôr, prešlo emisnou ihneď. Vtedy to bolo slabo ohriatým motorom, teraz to vyzerá žiaľ na rozvody, čo je cakompak za cca 500€, pripomínam na aute, ktoré má 55000 km. Som neskutočne vytočený a znechutený. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
bouchy Posted January 25, 2019 Share Posted January 25, 2019 @Pawouk Sice pozdě, ale přece: Víš jak se to řeší u nás? Místo sondy do měrky oleje (který má mít těch 80) se pod sondou zapálí zapalovač a jakmile přeleze hodnotu, už to měření umožní. Smutné, ale když někdo ani nedokáže ohřát auto před ME, ať se nediví. Že je zrovna problém u CO, čekal bych průser u HC a lambdy. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hanysek Kocich Posted January 25, 2019 Share Posted January 25, 2019 Během 14 dní musím na technickou tak dám pak vědět jak jsem dopadl... [emoji16][emoji16][emoji16] Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hanysek Kocich Posted February 7, 2019 Share Posted February 7, 2019 Tak včera jsem absolvoval STK, před prohlídkou jsem auto projel asi 40km ať se prohřeje motor a vyfukovy system. Jelikož jsem byl objednaný, na místě jsem čekal max 5 minut a výsledek? Prosel jsem emise bez problemu narozdíl od minulé prohlídky. Minule obsah CO 0,29% (hranice 0,3%) a nyní 0,021% navíc se nyní posunula horní hranice obsahu CO na 0,2% Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Honzikk Posted February 7, 2019 Share Posted February 7, 2019 Octavia 1.4 tsi, v době měrení najeto cca 190 000 km, auto těsně před měřením ujelo asi 50 km svižnějším tempem a do benzinu přidán VIF. Jen tak pro zajímavost :) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hanysek Kocich Posted February 7, 2019 Share Posted February 7, 2019 Tak to já Rapid, najeto 102013... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Boucass Posted February 16 Share Posted February 16 Ahoj, přidám zkušenost třeba se někomu hodí . Před měsícem jsem byl na STK a vyhodili mě z emisí . Vysoké co jak stará stodvaca.. diagnostika nic všechno v pohodě. Lamdy ,kat ,tlaky válců,tlak paliva ,rozvody ,prostě všechno v pohodě . Auto jsem proháněl i před první STK ,takže nějaké krátké trasy a postavení nebylo . Nevěděl jsem co z tím ,absolutně jsem nevěděl kam sáhnout. Začal jsem pravidelně tankovat 100 oktan. Předtím jsem mu dal jednou za čas plnou nádrž. Jel jsem znova na emise v zoufalství ,že když to neprojde ,tak prostě nevím.. prošlo to s velkýma rezervama . Mluvil jsem přímo s technikem ze škodovky a říkal ,že těch "řetězových " TSI je strašně moc ,že mají neustále nějaké problémy na emisích a vůbec neprochází. Říkal že je to tím benzínem (E10) . Říkal že doporučuje vůbec netankovat . Prý to ten motor neumí pořádně spalovat a zalepuje to katy,obaluje lamdy ,vstriky všechno. Auto nic nepozná chová se normálně diagnostika a veškeré měřené hodnoty jsou ok a stejně ty TSI neprochází.. Takže prý tankovat jen kvalitní benzín bez tehlech kravín . A občas tomu šlápnout na krk a před každou emisní kontrolou vytahat lambdy a alespoň očistit pokud nebudou vadne.. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.