Pepa72 Vloženo 17. Duben 2008 Vloženo 17. Duben 2008 Ahoj, mám doma rok toura 1,6/75kW, zrovna slaví první narozeniny, po zimě jsem čistil motorový prostor a všiml jsem si, že magické oko-kulička na baterce-není zelená, ale, že tam není. Jelikož je auto v záruce tak jsem dnes byl v servisu. Zapůjčili mi jinou baterii a zdělili mi, že tento druh baterie používá škoda-auto již třetí rok a s jejich dobíjením je problém. Zkoušel jsem doma po připojení na nabíječku byl proud 1,7A a po cca 4 hodinách pouze 0,7A a již docházelo k plynování baterie. U klasiky je nabito, ale prý ne u tohoto typu. Chce větší proud, tudíž napětí, než klasika. Jaké máte zkušenosti vy, prý baterii, tu mojí, nabijí co se do ní vejde, a v pondělí mi dají vědět. Nezdá se mi to auto jezdilo celou zimu a pokuď se nedobije v autě tak na co je? Díky za osobní zkušenosti, jak v pondělí dopadnu napíšu. Citovat
Pepa72 Vloženo 24. Duben 2008 Autor Vloženo 24. Duben 2008 Ahoj, mám doma rok toura 1,6/75kW, zrovna slaví první narozeniny, po zimě jsem čistil motorový prostor a všiml jsem si, že magické oko-kulička na baterce-není zelená, ale, že tam není. Jelikož je auto v záruce tak jsem dnes byl v servisu. Zapůjčili mi jinou baterii a zdělili mi, že tento druh baterie používá škoda-auto již třetí rok a s jejich dobíjením je problém. Zkoušel jsem doma po připojení na nabíječku byl proud 1,7A a po cca 4 hodinách pouze 0,7A a již docházelo k plynování baterie. U klasiky je nabito, ale prý ne u tohoto typu. Chce větší proud, tudíž napětí, než klasika. Jaké máte zkušenosti vy, prý baterii, tu mojí, nabijí co se do ní vejde, a v pondělí mi dají vědět. Nezdá se mi to auto jezdilo celou zimu a pokuď se nedobije v autě tak na co je?Díky za osobní zkušenosti, jak v pondělí dopadnu napíšu. Ahoj, tak v pondělí mi zavolali, že baterie je nabita, otestována a připravena k odběru. Dneska jsem si jí vyzvednul, ověřili nabíjecí napětí-volnoběh se světly 14,1-14,2 V. Namontovali a je hotovo. Škoda, že jsem se nic nedozvěděl o nabíjení tohoto typu baterie, prý používají nějakou specl nabíječku. Jinak Autoprodej Dukla Pardubice kvalita a jednání 1+. Citovat
rostik Vloženo 26. Duben 2008 Vloženo 26. Duben 2008 Tak to nevím já jí mám v Octávce už 6 rok a nikdy jsem nepotřeboval dobíjet.Spíš by tě mělo zajímat proč k tomu došlo. Jiak mi není známo,že by na tuto beterii měla být spešl nabíječka už jen z toho důvodu,že nic není napsáno ani v navodě.Já jsem jí jednou někomu nabíjel a nic takového co popisuješ jsem nespozoroval.A to co ti rekli ve škodovce mě připadá více jak k smíchu. Spíš si myslím,že ti trochu zmrzla a kyselina z elektrolitu se natáhla do desek. Pak se to musí nabíjet malím proudem a hrozně dlouho!!! V opačném připadě ji vůbec nenabiješ.Ale pokud k tomuto došlo,tak se obávám,že už jí moc života nezbejvá. Citovat
macek000 Vloženo 3. Srpen 2012 Vloženo 3. Srpen 2012 (editace) Ca/Ca baterie – druh konstrukce startovací baterie, v níž jsou kladné i záporné elektrodové desky legované vápníkem. Výhody: výrazně nižší samovybíjení (baterie lze déle skladovat bez dobíjení). Nevýhody: je dražší, hůře se dobíjí do 100% a vyžaduje vyšší nabíjecí napětí (až 14,7). Není tak vhodná do starších vozů s nižším dobíjecím napětím, u nichž hrozí, že bude baterie dlouhodobě hůře dobíjená. Vhodná nabíječka CTEK MXS 7.0. Nabíjí baterie s konstrukcí Ca/Ca, AGM(gel), WET(to jsou ty co nejvíce používáme). Osobní zkušenost. Editováno: 3. Srpen 2012, autor: macek000 Citovat
Viktor X Vloženo 8. Srpen 2012 Vloženo 8. Srpen 2012 (editace) No, prát se s tebou nebudu, sám Ca/Ca baterii používám, ale rozhodně bych do ní nerval víc než 14,4V, stejně jako do gelových, protože potom dochází k plynování, tj rozkladu elektrolytu, který ubývá, což je samozřejmě u těhle zapouzdřených potvor špatně. "Zatím je ale většina akumulátorů s kapacitou do 100Ah vyráběna jako vápníková (Ca/Ca). Jejich výhodou je vysoký výkon a malý odpar vody. Negativem je menší cyklická odolnost a náchylnost na přebíjení a hluboké vybití. To je problém hlavně na českém trhu, kde je průměrné stáří vozového parku více než 13 let. Novější vozy mají už z výroby baterie Ca/Ca a jsou vybavené alternátory s regulátory napětí 14,4V. Ale starší automobily bývaly osazované regulátory 13,8V. Toto napětí ale pro nabíjení Ca/Ca baterií nestačí. V takovém případě je pak baterie nedobíjená a tzv. sulfatuje, což v mnoha případech způsobí její nevratné poškození." Editováno: 8. Srpen 2012, autor: Viktor X Citovat
Doporučené příspěvky
Zapojit se do konverzace
Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.