Jump to content

Baterie s vápníkem


Pepa72

Recommended Posts

Ahoj, mám doma rok toura 1,6/75kW, zrovna slaví první narozeniny, po zimě jsem čistil motorový prostor a všiml jsem si, že magické oko-kulička na baterce-není zelená, ale, že tam není. Jelikož je auto v záruce tak jsem dnes byl v servisu. Zapůjčili mi jinou baterii a zdělili mi, že tento druh baterie používá škoda-auto již třetí rok a s jejich dobíjením je problém. Zkoušel jsem doma po připojení na nabíječku byl proud 1,7A a po cca 4 hodinách pouze 0,7A a již docházelo k plynování baterie. U klasiky je nabito, ale prý ne u tohoto typu. Chce větší proud, tudíž napětí, než klasika. Jaké máte zkušenosti vy, prý baterii, tu mojí, nabijí co se do ní vejde, a v pondělí mi dají vědět. Nezdá se mi to auto jezdilo celou zimu a pokuď se nedobije v autě tak na co je?

Díky za osobní zkušenosti, jak v pondělí dopadnu napíšu.

Link to comment
Share on other sites

Ahoj, mám doma rok toura 1,6/75kW, zrovna slaví první narozeniny, po zimě jsem čistil motorový prostor a všiml jsem si, že magické oko-kulička na baterce-není zelená, ale, že tam není. Jelikož je auto v záruce tak jsem dnes byl v servisu. Zapůjčili mi jinou baterii a zdělili mi, že tento druh baterie používá škoda-auto již třetí rok a s jejich dobíjením je problém. Zkoušel jsem doma po připojení na nabíječku byl proud 1,7A a po cca 4 hodinách pouze 0,7A a již docházelo k plynování baterie. U klasiky je nabito, ale prý ne u tohoto typu. Chce větší proud, tudíž napětí, než klasika. Jaké máte zkušenosti vy, prý baterii, tu mojí, nabijí co se do ní vejde, a v pondělí mi dají vědět. Nezdá se mi to auto jezdilo celou zimu a pokuď se nedobije v autě tak na co je?

Díky za osobní zkušenosti, jak v pondělí dopadnu napíšu.

Ahoj, tak v pondělí mi zavolali, že baterie je nabita, otestována a připravena k odběru. Dneska jsem si jí vyzvednul, ověřili nabíjecí napětí-volnoběh se světly 14,1-14,2 V. Namontovali a je hotovo.

Škoda, že jsem se nic nedozvěděl o nabíjení tohoto typu baterie, prý používají nějakou specl nabíječku.

Jinak Autoprodej Dukla Pardubice kvalita a jednání 1+.

Link to comment
Share on other sites

Tak to nevím já jí mám v Octávce už 6 rok a nikdy jsem nepotřeboval dobíjet.Spíš by tě mělo zajímat proč k tomu došlo.

Jiak mi není známo,že by na tuto beterii měla být spešl nabíječka už jen z toho důvodu,že nic není napsáno ani v navodě.Já jsem jí jednou někomu nabíjel a nic takového co popisuješ jsem nespozoroval.A to co ti rekli ve škodovce mě připadá více jak k smíchu.

Spíš si myslím,že ti trochu zmrzla a kyselina z elektrolitu se natáhla do desek.

Pak se to musí nabíjet malím proudem a hrozně dlouho!!! V opačném připadě ji vůbec nenabiješ.Ale pokud k tomuto došlo,tak se obávám,že už jí moc života nezbejvá.

Link to comment
Share on other sites

  • 4 years later...

Ca/Ca baterie – druh konstrukce startovací baterie, v níž jsou kladné i záporné elektrodové desky legované vápníkem.

Výhody: výrazně nižší samovybíjení (baterie lze déle skladovat bez dobíjení).

Nevýhody: je dražší, hůře se dobíjí do 100% a vyžaduje vyšší nabíjecí napětí (až 14,7).

Není tak vhodná do starších vozů s nižším dobíjecím napětím, u nichž hrozí, že bude baterie dlouhodobě hůře dobíjená.

Vhodná nabíječka CTEK MXS 7.0.

Nabíjí baterie s konstrukcí Ca/Ca, AGM(gel), WET(to jsou ty co nejvíce používáme).

Osobní zkušenost.

Edited by macek000
Link to comment
Share on other sites

No, prát se s tebou nebudu, sám Ca/Ca baterii používám, ale rozhodně bych do ní nerval víc než 14,4V, stejně jako do gelových, protože potom dochází k plynování, tj rozkladu elektrolytu, který ubývá, což je samozřejmě u těhle zapouzdřených potvor špatně.

"Zatím je ale většina akumulátorů s kapacitou do 100Ah vyráběna jako vápníková (Ca/Ca). Jejich výhodou je vysoký výkon a malý odpar vody. Negativem je menší cyklická odolnost a náchylnost na přebíjení a hluboké vybití. To je problém hlavně na českém trhu, kde je průměrné stáří vozového parku více než 13 let. Novější vozy mají už z výroby baterie Ca/Ca a jsou vybavené alternátory s regulátory napětí 14,4V. Ale starší automobily bývaly osazované regulátory 13,8V. Toto napětí ale pro nabíjení Ca/Ca baterií nestačí. V takovém případě je pak baterie nedobíjená a tzv. sulfatuje, což v mnoha případech způsobí její nevratné poškození."

Edited by Viktor X
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...