Přejít na obsah

Máte problémy s řízením? Nefunguje servo?


Martin 3500

Doporučené příspěvky

  • o 3 týdny později...

Teď jsem dal už druhé repasované čidlo, a problém stále přetrvává. Kontrolka zhasne, posilovač funguje ale nevyváženě jednou ok, pak ztěžkne pak zase moc lehce, světla neblikají, ale  servo pořád spíná a vypíná. Už fakt nevím co s tím, teď jsem jezdil víc jak rok s odpojeným čidlem, ale jdu na technickou, tak jsem to chtěl mít ok.

Ale asi to vzdávám. Nemáte někdo náhodou fotku prostoru, kam se zasunuje čidlo, mám totiž pocit, že v repasovaném řízení chybí takový ten plíšek na středové ose, který jsem teda viděl na starém řízení.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 týdny později...
  • o 2 týdny později...

Zdravím Vás,mám problém so servom,minulý rok na jesen mi odislo,tak som ho vymenil za použitý originálny kus, akonáhle zacala klesat teplota pod -5 tak sa mi po naštartovaní rozsvieti kontrolka serva a nefunguje mi,elektrika by mala byť v poriadku,kontrolovali ju pri výmene serva.Nemá s tým niekto skusenosti,čim to može byť? 

Ďakujem

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 týdny později...

Mám problém se servořízením na 1,9SDI. Spíše nejde než jde, tj. většinu času nefunguje, občas se, ale vzpamatuje a funguje.,

Možná bych řekl, při potřebě rychleji točit volantem nefunguje a při pomalém otáčení ano i když ne na 100%.

 Pokud pomalu, točím volantem a nejedu jsou ve volantu cítit vibrace, ale koly hybe servo, pokud chci točit volantem rychleji musím s koly hýbat já tj. vynaložit velkou sílu.

Připojil jsem diagnostiku a servo nehlásí žádné závady.  Čerpadlo je dle čísla TRW, Teplota dle teplotního čidla 27C, proud servem se pohyboval mezi 4 - 50A při 50A bylo napětí 13,85V, otáčky 1331/min.
Řekl bych, že to je vše OK, ale přesto to nefunguje jak má, Kontrolka servořízení  na přístrojovce také nic nehlásí, ani nemam problém s pohasínáním světel atp.

Trochu mi dochází nápady na co se mrknout , respektive nevím kde hledat problém a hlavně jako ho lokalizovat.

Poradíte?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Možné je všechno, jde o to jak identifikovat v čem je problém..

Nicméně, samotné řízení je v podstat tyč doplněná o přímočarý hydromotor toho posilovače. Nevím co by na tom mohlo odejit, ano mohl by začít téct ten hydromotor , ale to by snad nemohlo občas fungovat .

Je pravda, že jsme zatím nekontroloval hladinu hydraulické kapaliny, které hovado napadlo dát servo pod baterku tak, že bez demontáže baterky, jejího obalu a filtru sání se člověk nepodívá do nádobky ...

I tady platí bez hydraulické kapaliny by to nemohlo občas fungovat.

Původně jsem sázel na vadný snímač úhlu natočení volantu, ale teď nevím, pokud to nedělal úplný blb tak by snad měla řídící jednotka serva odhalit nesmyslné vypadávaní pulsu od snímače natočeni a zahlásit vadný snímač což neudělala.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Je pravda, že to je blbě přístupný, ale ono se to moc často dolévat nemusí. Respektive pokud něco chybí, tak je to na 99 % špatné řízení a stejně následuje výměna - dolévání nemá moc smysl. Můžeš zkusit odhrnout manžety na řídících tyčí jestli něco vyteče.

Funkčnost snímače natočení se dá částečně ověřit v bloku hodnot

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

To s tím snímačem vím,  v bloku 002 je první hodnota úhlová rychlost snímače servořízení ve stupních za sekundu, při otáčení volantem to "něco" ukazuje.

Na vyteklou hydraulickou kapalinu, tedy netěsnost  nesázím , když pro nic jiného tak jak v bloku 1 tak v bloku 2 lze vyčíst proud motoru čerpadla a ten se pohybuje mezi 4 - 50A, nedovedu si představit, že motorem teče 50A tj. při 13,8V 690W a přitom je zubové čerpadlo na suchu. Těch skoro 700W se musí do něčeho "opřít" tzn. olej tam být musí, i když pokud by se těch 700W přeměnilo na tlak tak by vše mělo fungovat leda, že by bylo něco ucpaného a nebo zadřeného, proti čemuž ovšem hovoří  to že to občas funguje.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Proud roste s zatížením, a pohyboval se mezi 4A až 50A , teď si nejsme jist zda v klidu bylo 4A nebo 0A, prostě si to nepamatuji. V každém případě to nevypadalo na  zaseklý motor ani motor s mezi závitovým zkratem, protože proud rostl s zatížením.
Nevybavuji si ,ale že by se měnili otáčky motoru, , nejsem si tím jist, ale podle mého mi to ukazovalo konstantní otáčky a to 1331 ot./min a to jak v požadované tak skutečné otáčky .

Zítra to zkouknu ještě jednou, , neměl jsem sebou manuál a tak jsme vůbec nekoukal na 0004

Kdyby to někdo hledal tady jsou popsané jednotlivé bloky hodnot a co obsahuji.

 

vF5fZ2Wl.png
 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...