Přejít na obsah

Máte problémy s řízením? Nefunguje servo?


Martin 3500

Doporučené příspěvky

Našrouboval sem do toho snímače nebo spíš toho co z něj zbylo vrut, chytil ho kleštěma a nic. Nejde to vytáhnout ani za nic :-D Mám podezření že to v servisu nalepili na silikon, protože do snímače pořád zatýkalo. Celý řízení bude muset ven, jinak to asi nevyndám.

Editováno: , autor: Torro
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zdravím, mám občasný problém s tuhnoucím řízením při zatáčení. Olej v servu mám vyměněný čerstvě. Dělal jsem diagnostiku a ta mi ukázala, že je slabé napětí na baterce (nebo tak nějak, přesně nevím). Tak jsem vyměnil baterku za lepší, ale problém se sem tam objevuje, ale mnohem méně než předtím. Kontrolka řízení nesvítí. Někde jsem četl, že alternátor třeba nestíhá dodávat energii servu nebo můžou být snímače v háji? V případě snímačů by asi svítila kontrola řízení ne? Díky za rady.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak jsem dnes vyměnil snímač, protože ten starej se doslova rozpadnul. Po nastartování mi pořád svítí oranžová kontrolka volantu. Diagnostiku jsem sice nedělal, ale pamatuju si, že když jsem takhle čidlo vyměnil asi před 3 lety, tak po nastartování ta kontrolka zhasla. Na diagnostiku jedu příští týden, moc ale nedoufám, že když se vymaže závada z paměti tak to pomůže. Nemá někdo podobnou zkušenost ? 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Já mám tu zkušenost. Diag hlásila vadnej snímač, ale snímač jsem zkoušel jinej a hlásilo to furt to samý. Shledal jsem, že problém bude uvnitř servomotoru v elektronice. Asi to uvnitř zničila voda. Taky šel v nouzáku. Koupil jsem repasovaný čerpadlo a teď je to naprosto OK. 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ve čtvrtek to dám autoelektrikáři a uvidim no. Nestraš mě tim servomotorem v háji :D Snímač byl v háji určitě, občas se mi totiž rozsvicela oranžová kontrolka volantu a když sem chtěl ten snímač vyndat abych ho vysušil a zkusil jestli ještě chvíli půjde tak se mi po vymontování rozpadnul v ruce. Ještě přemejšlim jestli neni špatnej i ten novej snímač, přeci jen je to repasovanej díl tak se třeba nepovedl. Jinak Fabii mám už 10 let, snímač teď měnim po třetí, předtim asi 2 roky zpět sem měnil řízení a servomotor je pořád původní (14 let starej)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ahoj, 

tak mě taky potkal problém s servem. Auto Fabia I r.v.2000 1.4 50kW AME najeto 104 000km. Měl jsem auto v servisu na výměnu oleje a výfuku a když to jel mechanik projet než mi to předá tak přestalo jít servo.

První co udělal tak vyměnil shnilé kabely kabelového svazku jak tady píšete. To moc nepomohlo a jelikož si s tím nevěděl rady poslal auto na diagnostiku do škodovky. Tam řekli že je problém v ŘJ serva. Každopádně auto mám teď doma s neopraveným servem.  

 

Mě se závada projevuje tak že když jsem ráno přišel k auto a nastartoval studený motor tak svítila žlutá kontrolka volantu a servo nejelo, zároveň motor nedokázal udržet otáčky a chcípl, musel jsem chvíli stát na plynu aby nezhas. Pak jsem musel počkat než se motor zahřeje no a pak jsem vypínal a znova startoval motor než se servo chytlo. asi tak 6x

 

Zajímavé je že jsem pak v průběhu dne jezdil (myčka,benzín,práce) a pokaždé po nastartováni servo hned jelo. V poledne zaparkuji auto doma a když jsem k němu po 3h přišel tak nastartuji a vše OK.  

 

Senzor natočení kol je prý také OK.  

 

Může byt opravdu problém jen v té ŘJ serva a přitom samotné servo je OK?

Dá se vyměnit jen ta jednotka a nebo se musí měnit celé servo čerpadlo?

A nebo chtěl škodovacký servis je vydělat a vyměnit celé to čerpadlo?

 

Problém je že mi za 10 dní končí technická a tak mě tlačí čas.

Nevíte o nějakém spolehlivém servisu nebo šikovném mechanikovi v Praze ideálně PH4 a okolí který by to poctivě opravil a nesnažil se mě jen odrbat?

Stačil by i "garážista" který to umí a ví co dělá :-)

 

dík 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ano, ŘJ může bejt vadná a čerpadlo v pohodě. Samotná jednotka se vyměnit nedá. Je to jeden díl "jednotka servočerpadla". Já kupoval repas za 5500Kč, už nevim kde. Závada se mi začala projevovat sporadicky. Občas se rozsvítilo servo a spadlo do nouzáku. Nedělalo to často. Pak jsem si všiml, že to dělá většinou za deště. Asi po dvou letech se ale frekvence zvýšila, až to zůstalo svítit trvale a jezdil jsem v nouzáku. Tzn. čerpadlo funguje, ale pouze na jeden a ten samej výkon a nebere v potaz rychlost otáčení volantu ani rychlost jízdy. Mě diag hlásila snímač na řízení, ale nebylo to tim. Takže problém musel bejt v jednotce uvnitř čerpadla. A taky byl. Zatejká tam voda a pak je problém. 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak jsem se objednal na začátek května v servise Autodružstvo Praha v ulici Spojovací, říkal technik že na to kouknou a dají mi vědět kde je problém než to začnou opravovat. Prý pokud by to bylo servem tak to stojí cca 15 000 kč  a tak bych si jej sehnal sám a oni mi to tam namontují.

Zároveň mi rovnou udělají technickou a emise a přehodí na auto letní gumy. 

Tak uvidím jaká bude spokojenost.

 

edt: dneska od rána žádný problém se servem

Editováno: , autor: djastin
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

tam to znám - TK mají hned vedle - to oni se nějak dohodnou :-)

Trochu nešťastný bude, pokud to opravdu dělá to servo - pravděpodobně to bude relativní prkotina (častý je studený spoj ve svorkovnici), akorát, že se to neopravuje. Pokud se v tom nepovrtáš sám, tak musíš koupit minimálně repas.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

djastin - zkontroluj ještě páskovou 50A pojistku č. 3 na akumulátoru, může tam být vlasová prasklina, která někdy vede a někdy nevede. Bývá i špatně vidět, proto doporučuju vyšroubovat obě matky a přezkoušet, jestli je plíšek celý.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zdravíčko, mne pri točení volantom ,,puká" niečo od predného kolesa na šoférovej strane (nieje to homokinetický kĺB) a celý podbeh mam zaprskaný od oleja (servo kvapalina?). Pred včerom večer som naštartoval auto a volantom sa nedalo skoro ani pohnúť a pod kolesam (predné na soférovej strane) bol dosť veľký mastný fľak. Pozrel som stav kvapaliny v serve a bolo jej malo, dolial som asi pol deci(!) po max a všetko ide normálne, len to pukanie sa stale ozýva a takisto mam stále zamastený podbeh... Môže to byť servo čerpadlo? Nesvieti ni žiadna kontrolka a diagnostika tiež nič neukazuje... A ešte ako zistím či mám servo koyo alebo trw (bez toho aby som to musel rozoberať). R.v. 2002, kód motora AUA

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Mě potkalo něco podobného. Sice to bylo beze zvuků, ale ztrácel se olej z čerpadla a byly louže pod autem. Na vině byl netěsnící hřeben řízení a olej vykapával z něj přes levou gumovou manžetu. Bylo třeba vyměnit kompletní hřeben, čerpadlo bylo v pořádku.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Taky jsem zpozoroval, že od kola řidiče jdou při plnym rejdu doslova rány, myslel sem, že odešel kinetak a tím jak to vypadá to není. Má někdo podobnou zkušenost a tuší čím to může bejt ? Před týdnem mi v servisu řízení vymontovali z auta protože byl utrženej šroub co drží ten snímač tak se to muselo odvrtat. Pak mi dali noví čepy řízení a udělali geometrii. Od tý doby to u řidiči při plnym rejdu bouchá nebo jako kdyby se tam něco o něco dřelo.

Editováno: , autor: Torro
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Dula - dík za radu dnes na to kouknu

 

půjčil jsem si KKL VAG-COM kabel abych si načetl seznam závad, po chvilce načítání mi to napíše :

 

VAG-COM verze: Release 409.1-S
 
 
Model: 6Y - Skoda Fabia
Kontrola: 01,02,03,08,09,15,17,19,37,44,46,56,69
 
-------------------------------------------------------------------------------
Adresa 01: Motor
   Řídící jednotka: 

   Pozn.: Nadměrné množství přenosových chyb

 

 

 v čem může byt problém ?

jedná se o takový modrý kabel, někde sem tu četl že je to čína horší kvalita, může to byt tím?

 

edt: vyřešeno stačilo nastavit "stact bard" na 0  a "kp2 time" na 25 

Editováno: , autor: djastin
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak jsem si hrál s VAGEM a zjistil jsem tyto věci:

 

Pokud po nastartování se servo chytne tak se k té RJ dá připojit a nejsou tam žadne chyby, pokud se servo nechytne tak mi to hlásí že k RJ se nedá připojit.

 

dále mi to zjistilo tyto chyby:

 

Adresa 01: Motor
   Řídící jednotka: 047 906 033 
   Díl: 1,4l SIMOS3PB   00HSSJ44
   Kódování: 00021
   Dílna #: WSC 13765
   TMBNB46Y8Y3017210     SKZ7Z0X0408680
Nalezena 1 chyba:
16500 - Engine Coolant Temp. Sensor (G62): Implausible Signal
            P0116 - 35-10 - - - Sporadická
Readiness: 0110 0101
 
- senzor teploty je vyměněný neboť mi občas neukazoval teplotu motoru na přístrojovce ale stejně to pořád zlobí 
 
Číslo dílu řídícího modulu: 6Y1 919 880 C
  Komponent a/nebo - verze: KOMBIINSTRUMENT VDO V06
        Kódodvání softwaru: 16141
               Kód opravny: WSC 00222
       Dodatečná informace: TMBNB46Y8Y3017210     SKZ7Z0X0408680
1 Nalezeny chyby:
01314 - rid.jedn. motoru
        49-10 - bez komunikace - Sporadicky
 
 
Adresa 09: Centrální elektrika
   Řídící jednotka: 6Q1 937 049 
   Díl: BORDNETZ-SG.        1S30
   Kódování: 09362
   Dílna #: WSC 22641
5 závad nalezeno.
01598 - Drive Battery Voltage
            07-10 - Signal too Low - Sporadicka
 
01309 - ridici jednotka pro pomoc pri rizeni -(J500)
            49-00 - 
 
00920 - vytapene vnejsi zrcatko - (Z4/Z5)
            28-10 - 
 
00906 - Horn (H1)
            28-10 - Short to B+ - Sporadická
 
00975 - vytápěné zadní sklo
            28-10 -
 

pomalu to na mě dělá dojem že problém není v servo čerpadle, ale že mám v háji elektriku někde - a teď babo raď kde :D

 

ještě mám dotaz jakéj typ čerpadla mám?  má zelené víčko nádržky s měrkou a je na něm napsané Pentosin chf 11s  PA 6.6

 

dik

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

V háji elektrika - to znamená, že můžeš mít v háji i jen tu elektriku k servu, ne v celým autě. 

 

Udělej tu nejzákladnější věc - vem si vercajk, otevři haubnu, odpoj baterku a všecko co je namontovaný na jejím vršku, všecky kovový plochy, který se dotýkají a účastní se vedení proudu očisti oškrábáním nebo ošmirglováním (BACHA! NA VÝVODY BATERIE NESMÍŠ ŠMIRGL POUŽÍT!!!!! JEN OSTROU HRANU - TŘEBA PLOCHEJ ŠROUBOVÁK NEBO NŮŽ!!!), stejně tak všecky pojistky co jsou na vrchu na baterce a hlavně KOSTŘICÍ KABEL. Odšroubovat, očistit, nakonzervovat lehce vazelínou a znovu utáhnout. Pak běž od nejsilnější pojistky na baterce po kabelu k servu a všude kde najdeš nějakej šroubovej spoj ho oddělej, očisti, zlehka namázni vazelínou proti další oxidaci a zase ho utáhni - když všude pod šroubky a matičky nacpeš pérový nebo vějířový podložky, uděláš jedině dobře. 

 

A pak teprve připoj zpátky baterku a znovu zkus to servo, co to udělá.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...