e1. Vloženo 2. Červenec 2014 Sdílet Vloženo 2. Červenec 2014 (editace) Do tohto motora nemá moc veľký zmysel tankovať niečo iné ako BA 95 B. Samozrejme môžeš brať 98-ku, alebo aj 100-ku, ale rozdiel vo výkone auta bude minimálny až nulový, a určite to nevyváži vyššiu cenu takéhoto paliva. Oveľa viac než vysoké oktánové číslo paliva je dôležitejšie to, aby palivo ktoré berieš do auta bolo čisté. Takže hlavne tankuj na kvalitných ČS. Ďalej ak chceš motoru dobre, snaž sa brať také palivá ktoré majú menej, alebo vôbec žiadnu biozložku. V ČR to má na stojanoch myslím Euroil, ale toto ti presnejšie napíšu kolegovia z ČR. Na Slovensku sa nedá vedieť, že kedy aké je percento biosračiek v palive, ale ja osobne sa vyhýbam Shell Fuelsave. Je totiž zákonom regulované, že aké percento z ročného obratu paliva značky musí byť biosračka.Aby Shell mohol predávať prémiové palivá bez biosračiek a ku koncu roka im sedeli čísla, robia to tak, že do bežnej 95-ky tej biosračky dávajú o niečo viac. A tu si vlastne aj trochu protirečím, oplatí sa tankovať aj niečo iné, ako bežný benzín, ale potom sa zameraj na prémiové palivá (vôbec nemusia byť 98+) z dôvodu nižšieho podielu biosračiek a lepším čistiacim účinkom (dekarbonizačné vlastnosti paliva) a nie kvôli vyššiemu oktánovému číslu.Ja osobne tankujem v Rakúsku na Avanti a zatiaľ som spokojný. K tomu z času na čas keď idem auto prevetrať (už by bolo znovu na čase), tak naberiem plnú OMV MaxxMotion 100 alebo Shell V-Power Nitro+ aby to trochu prečistilo prípadné usadeniny na ktoré sú motory s priamym vstrekovaním citlivejšie. Či to ale reálne pomáha neviem, do motora nevidím. Nakoniec je tu ešte možnosť použiť nejaké prídavné aditívum do paliva. Ja osobne som pri svojom aute rozdiel necítil, ale niekto si pochvaľuje napr. aditíva od Millers Oils. Pre nafťáky je osvedčený VIF, ktorý sa vyrába aj pre benzín. Treba vyskúšať! :-) Editováno: 3. Červenec 2014, autor: e1. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Thief1 Vloženo 3. Červenec 2014 Sdílet Vloženo 3. Červenec 2014 Súhlasím s tým čo napísl e1. Tankuj hoc akú 95ku z tých značkovejších pump, raz za čas zober na prečistenie 98 alebo 100 oktanovy benal. Poprípade prilej aditívum od VIFu pre benzín, stačí par krát do roka. Ten motor spapá všetko, nie je náchylný na kvalitu paliva. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
robo_27 Vloženo 22. Červenec 2014 Sdílet Vloženo 22. Červenec 2014 Zdravím páni Dnes mi manželka hovorila že jej motor akosi dlhšie štartoval a po naštartovaní to chvíľu kuckalo.... údajne jej to spravilo už druhý krát.... Teda nič moc na to že to má 2 mesiace a 800km.... Ja stým moc nejazdím ale mne to ešte nespravilo. Má tento motor čerpadlo v nádrží? Je to prvý beznín čo máme - doteraz len hladké diesle 1,9D peugeot ale tie sa už nerobia (((.... Okrem uvedeného zatiaľ skôr spokojnosť - niektoré negatíva by sa našli ale to stým štartom ma trošku nemilo prekvapilo... Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Ekkar_z_Bastlírny Vloženo 23. Červenec 2014 Sdílet Vloženo 23. Červenec 2014 Start a kuckání jsou projevy, ale nepíšeš další stav auta - motoru. Je to nový, nebo ojetina se 150 000km na hrbu? A samozřejmě, jako u drtivý většiny moderních aut, podávací čerpadlo v nádrži je... Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Voice Vloženo 23. Červenec 2014 Sdílet Vloženo 23. Červenec 2014 má 2 mesiace a 800km Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Ekkar_z_Bastlírny Vloženo 23. Červenec 2014 Sdílet Vloženo 23. Červenec 2014 Ano, manželka s tím může jezdit 2 měsíce a zatím najela 800kiláků - ale je to skutečně NOVÝ AUTO? Respektive - JDE O TO SAMÝ AUTO, KTERÁ MÁ TAZATEL V PODPISE? Aby z něj nakonec nevylezlo, že se ptá na auto, který má půjčený od rodičů a který má 5 let a 100 nalítanejch tisíc km... A pokud je to opravdu to nový z podpisu, tak neváhat a mazat do servisu - záruka jest to kouzelný slovíčko, kterým se musí za všech okolností šermovat co nejdál před sebe. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
dick Vloženo 23. Červenec 2014 Sdílet Vloženo 23. Červenec 2014 Kuckání studeného motoru při okamžitém rozjezdu po nastartování je vlastnost, ale kuckání po nastartování ještě při stojícím autě před rozjezdem je špatně a je potřeba do servisu. Pokud nastartuju nemá má se dít nic, a při rozjezdu pokud počkám, např než zapnu pásy už také nic. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
FikoCZ Vloženo 24. Červenec 2014 Sdílet Vloženo 24. Červenec 2014 Zdravím, věřím že mi tu někdo poradí. Mám Fabia II, 1.4 16V 63kW, rok 2008, najeto 165 000km. Auto mi dělá 3 věci, které spolu mužou i nemusí souviset. 1. Nastartování za studena již tu bylo řešeno - Nastartuju okamžitě vyjedu - motor se začne dusit a nejde vůbec do otáček. Když vydržím 15s a pak se rozjedu, tak je to v pohodě. Vyřešil to tu někdo? Nebo se smířil s tim, že je to projev toho motoru? 2. Zahřátý motor na volnoběžné otáčky občas (né vždy) pociťuju takové nepravidelné duté rány z motoru. (je to jako když si dáte mírně pěstí do ruky, takové duté) Mám pocit, že jeden válec občas nepodpálí palivo včas - ale nejsem mechanik!!! Jinak už jsem 2x měnil svíčky a vždycky byla jedna očouzená. Mám pocit že na stejném válci.. (ale po 1,5 roce se to blbě pamatuje). Nesouvisí to s tim? 3. Zahřátý motor chcípnutí při vyřazení rychlosti a spuštěné automatické klimatizaci. Jednou za čas se mi stane, že třeba dojíždím k semaforu, tak vyřadím a brzdím a v tu chvíli koukám že mi chcípnul úplně motor, je možné že zmáčknu pozdě spojku a trochu to tim přidusim, zároveň je zaplá klimatizace, tak ten motor taky trápí a sumasumárum posilovač brzd a prostě ten motor chcípne. Ale co jsem měl jiné auta, tak to nedělala. Má s tím někdo zkušenost? Případně řešení? Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
ales-r Vloženo 24. Červenec 2014 Sdílet Vloženo 24. Červenec 2014 Body 1 a 3 znám moc dobře. Bod 3 řeší přehrátí sw řídící jednotky motoru. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
FikoCZ Vloženo 24. Červenec 2014 Sdílet Vloženo 24. Červenec 2014 Body 1 a 3 znám moc dobře. Bod 3 řeší přehrátí sw řídící jednotky motoru. Prostě mám přijít do autorizovanýho servisu a říct že mi to dělá a že někomu pomohla aktualizace sw OK. A body 1. 2? Spíš mě trápí 2. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
pjdefort Vloženo 24. Červenec 2014 Sdílet Vloženo 24. Červenec 2014 Problémy nemám žádné, ale nechal jsem si aktualizovat loni sw v motoru a otáčky po vyřazení s klimou jsem si všimnul, že padají daleko pomaleji, takže při přeřazení to nekopne, ale přeřadím hladce...takže by to tvůj problém mohlo vyřešit..bod 2. pokud máš jednu svíčku začerněnou, tak tam nějaký problém určitě bude..nechal bych zkontrolovat tlaky pro začátek, když jsi svíčky měnil, případně prohoď mezi sebou zapalovací cívky na válci kde je začerněná za nějakou kde není.. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
dick Vloženo 24. Červenec 2014 Sdílet Vloženo 24. Červenec 2014 Bod 1. nevyřešíš, maximálně se podaří zkrátit ten čas na rozdýchání 15 sec. je zbytečně moc. Prostě bod.1 je daň ekoteroristům. Bod 2-3 servis. Bod 4. je nový, jsi velmi chápavý a vše jsi dobře pochopil 1 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
HonzaR Vloženo 12. Září 2014 Sdílet Vloženo 12. Září 2014 Bod 3. Klimu mám sice jen manuální a motor nechcípe, ale pokud A/C běží, tak motor se z otáček vrací na volnoběh hodně rychle, po dosažení volnoběhu se jakoby "zhoupne" a pak běží pravidelně. Je prostě znát větší zátěž. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Pawouk Vloženo 5. Říjen 2014 Sdílet Vloženo 5. Říjen 2014 FII FL 1.4 16V 63 kW - graf z brzdy Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Ekkar_z_Bastlírny Vloženo 5. Říjen 2014 Sdílet Vloženo 5. Říjen 2014 No počkej, Pawouku - to není graf 63kW verze! Buď to je načipovaný, nebo to máš origo 74kW s širokým sáním - je to tam jasně napsaný!!! A odpovídá tomu i horní mez otáček - nad 6000 rpm, to žádnej BXW/CGGB NEMÁ!!! Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Pawouk Vloženo 5. Říjen 2014 Sdílet Vloženo 5. Říjen 2014 Kdepak, je to z tohoto článku. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Ekkar_z_Bastlírny Vloženo 5. Říjen 2014 Sdílet Vloženo 5. Říjen 2014 Pak ji mají nějak jinak upravenou, to není jinak možný, aby "papírově 63kW" verze dávala na benzín 100 kobyl... Nemá na to dost velký sací ani vejfukový průřezy. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
JirkaBrno Vloženo 6. Říjen 2014 Sdílet Vloženo 6. Říjen 2014 (editace) tak ja bych tomu i věřil... proč by ne... je všeobecně znamo, že vw motory maj daleko vetsi vykon než,, papirově,, udavany.... mne se s tim motorem jezdi taky hodne dobre, sice na LPG je ,,utlumeny,, ale na benzin to jede jak svi*a... tedka jsem jel z brna na havl. brod , 3 lidi v aute, v kufru 30l burčaku a fakt jsem se divil co jsem z toho dostaval... a odpovida tomu u text, narust výkonu na zkušebně +17% oproti papirovemu výkonu.. takže graf je skutečně z 1,4 63kW v tom članku pišou, auto ma najeto cca 9t km, rok stare... mam ten SM doma, kvuli tomu jsem si ho schvalně kupoval.. prostě tak dobry motor už nikdy vw mit nebude.. skoda že neni i ve fabii III, asi bych rozbil prasatko... Editováno: 6. Říjen 2014, autor: JirkaBrno 2 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
skoda-roomster Vloženo 6. Říjen 2014 Sdílet Vloženo 6. Říjen 2014 Možná se ze strany VW částečně jedná o marketing, protože kdo by si potom koupil TSI s "pouhými" 63kw? A kdo by byl ochotný si připlácet na 77kw? Takhle jsou spokojení všichni. Jak konzervativnï majitelé atmosféry s tím, že jim auto slušně (a úsporně:-) jezdí, přestože má papírově jen 63kw, tak i "pokrokoví" majitelé turba s tím, že mají (taky papírově) něco lepšího. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
mira Vloženo 9. Říjen 2014 Sdílet Vloženo 9. Říjen 2014 (editace) Taky jsem to četl v SM....no jen co budou nějaké kačky zbytečně navíc chystám se s roomíkem na brzdu......pročpak by nemohla dávat 63kw- 86 ps na brzdě 100ps..vždyť je to jen o 14koní navíc.... Editováno: 9. Říjen 2014, autor: mira Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
JirkaBrno Vloženo 12. Říjen 2014 Sdílet Vloženo 12. Říjen 2014 Miro a zmer to na benzin i LPG.. kdyz uz tam budes... Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Pandora Vloženo 1. Listopad 2014 Sdílet Vloženo 1. Listopad 2014 Nenasel jsem tema na zabeh motoru v sekci 1,4 pouze v sekci TSI, ale nevim, jestli tam patri dotaz k zajizdeni 1,4 63 kW. Auto mam dva tydny, tankuji Vervu 100 a jezdim hlavne 18,5 km dlouhe trasy, nevim, jak moc jsou vhodne na zajizdeni motoru, jestli nejsou moc kratke. Radim podle radce razeni, ale prijde mi, ze ten motor trochu podtacim, napr. pri mirnem kopci pri 70 km/h uz radce radi zaradit 5. stupen. Jinak s motorem spokojenost, tichy, vcera vecer cesta z vetsi casti po Jizni spojce v Praze a spotreba 5,5 prumerna. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
skoda-roomster Vloženo 1. Listopad 2014 Sdílet Vloženo 1. Listopad 2014 Rádce řazení nepozná, jestli je před autem rovina nebo kopec. V obou případech bude "radit" totéž, což vede k podtáčení. Rádce je víceméně k ničemu. Po rovině řadím vyšší stupně (3,4,5) v 2800, do mírného kopce v 3000ot. Při ploužení 50kou ve městě řadím dřív. Jestli je ta trasa 18,5km v kuse, tak se to asi dá, protože se motor ohřeje, ale v každém případě je třeba střídat otáčky a nebát se ho občas protočit na 4000ot., po 1000km i víc. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Pandora Vloženo 1. Listopad 2014 Sdílet Vloženo 1. Listopad 2014 Na to stridani otacek se jeste zamerim, vetsinou po Jizni spojce jezdim za 5 vc. Mrazovky a Strahovskeho tunelu. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
KubinoPv Vloženo 1. Listopad 2014 Sdílet Vloženo 1. Listopad 2014 Pokud chceš vnitřně pro svůj pocit motoru prospět, tak ho protáhni v kuse třeba po D1 na výlet do Brna a zpět. Pořád i tak lepších 18 km, než to co zažívají auta například u pošťáků. Tomu říkám panečku záhul.... Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Doporučené příspěvky
Zapojit se do konverzace
Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.