Přejít na obsah

1.4 TSI (90 kW)


Marios

Doporučené příspěvky

Naprostý souhlas, Clinte. To ticho a komfort, rozsah použitelných otáček je paráda. Nebýt těch poruch a pocitu "co to mám doma" tak spokojenost 100%.

A ten +- 1-1,5 navíc je prd.Asi jsem chytl opravdu "kousek",ale dokud bude přístup servisu takový jaký je tak to zatím vytrpím.

Dnes jsem měl navíc jako náhradní auto 1,4 TDI(tříválec) a to byla sada co to je za vergl.To sebou šilo až mi z toho blbě bylo.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

No jen aby se ten motor vůbec do škodovky dostal a pak když teda už jo (tak 2019....a to mi bude jedno), tak jakou panáčci v bolehlavi vymyslí price-aby to nestálo mega....nebo dvě...tři....no to ne ale drahé to bude. Tak já už jedu na Incheon a za nějakých 14 hodin čau v Česku:-)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Jo ta O III určo. Fabia III dostane taky řemenovky. Řetězy upadají v zapomění u nových typů VW Groupe. Uf, juchů. Jde o to co "chytne" Rapid a jeho brácha Toreador Espaňa. Zároveň se mí líbí jak tady upadla ta hysterie okolo potíží s 1,2kama. Já měl sice zase epizodu,ale to už je pravděpodobně důsledek nepodarku a motoru s neupravené doby(6/2010) resp vůbec jeden z prvních průserových a srandy jsem si s ním užil dost a dost. Ještě že mám čtyřletou záruku.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

ty v.le, to má čísla jak tdi 2,0,co se týká parametrů.Kdyby byla i spotřeba podobná tak na diesel se v ceníku ani nepodívám.

Nechci zakládat flame, ale tyhle čísla možná podobně vypadají, ale v reálu znamenají (nebo aspoň doteď znamenaly) podstatný rozdíl. Navíc Škodovka staví cenou proti sobě u Oktávie trochu nevyrovnané soupeře. Ať už u eresa nebo třeba 103kW TDI vs. 118kW TSI vychází vlastnostmi (kromě spotřeby) znatelně líp benzín. To říkám jako realista, nikoliv benzínový fanatik. Mmj jsem několik TDI vlastnil...

Spotřeba bude zcela jistě zase o litr vyšší než diesel, ale to je naprosto zanedbatelné, stejně jako nyní, když vezmeš všechny klady a přednosti tohoto benzínu...

Zase buďme fér, ten litr je dolní hranice rozdílu při klidné jízdě. Současné turbobenzíny dokážou jezdit relativně úsporně (není třeba je točit jako atmosféry), ale zároveň se nenechají k pěkným výkonům dvakrát přemlouvat a spotřeba pak letí (stejně jako ta teplota oleje, o které jsme mluvili někde jinde) rychle nahoru. Navíc některé výhody se špatně vyčislují, viz. zarytý naftař mawerick, který při frekvenci střídání aut ten rozdíl v pořizovací ceně sotva projede...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

No já mohu porovnat motory dva (výkonově byly podobné - i když ta 1,8 TSI je dravější) a to 1,9 TDI PD 96KW a nyní právě 1,8 TSI 118KW a skutečně jezdím s nimi naprosto shodně. U TDI byla dlohodobá 6,5-6,6/100, u benzínu jsem 7,6-7,8/100. Ale s obouma jsem jezdil a jezdím 80 procent dálnice.

Ačkoliv bych nyní benzín za naftu neměnil, musím přiznat, že ta PDčková 1,9 TDI 96KW byla jeden z nejlepších TDI motorů, co kdy škodovka vyrobila. Výkonově - tím myslím zejména pocitově lepší jak současná 103KW CR 2,0TDI.

Editováno: , autor: Clint
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Jest-li nemá ta 2,0 těžší převody. Oba motory byly parametry skoro stejné. Myslím že 96/320 a 103/350-kw/Nm. To je minimální rozdíl a stačí jeden líp zajetý jak ten druhý a nepoznáš v čem jedeš. My jsme měli ve firmě formany a některá 50ka si tak blbě sedla ža byla pomalu horší jak 40ka.

Každopádně komfort a točivost benálu u mne zatím vyhrává oproti naftám se kterýma mám sice velmi kladné zkušenosti, ale toho huhuhuhu z dieselu stačilo a tak uším dávám odpočinout.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

...(výkonově byly podobné - i když ta 1,8 TSI je dravější) a to 1,9 TDI PD 96KW a nyní právě 1,8 TSI 118KW ...

...musím přiznat, že ta PDčková 1,9 TDI 96KW byla jeden z nejlepších TDI motorů, co kdy škodovka vyrobila...

Ten motor znám dobře z OIFL (v průběhu času čipovaný na 124kW) a i přes víc než solidní jízní schopnosti to byl z mého pohledu po předchozí generaci TDI (66 a 81kW) první skok ve spotřebě nafťáků k horšímu. Zvlášť po čipu to k využívání potenciálu svádělo, naopak se člověk mohl snažit jak chtěl a ke spotřebě předchozí gen. se nepřiblížil. BTW rozdíl ve výkonu co zmiňuješ je skoro jedna čtvrtina, rozdíl ve váze atd. To se těžko objektivně srovnává spotřeba... s Oktávií a podobným motorem bys třeba jezdil za 5,5l nafty.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

No já mohu porovnat motory dva (výkonově byly podobné - i když ta 1,8 TSI je dravější) a to 1,9 TDI PD 96KW a nyní právě 1,8 TSI 118KW a skutečně jezdím s nimi naprosto shodně. U TDI byla dlohodobá 6,5-6,6/100, u benzínu jsem 7,6-7,8/100. Ale s obouma jsem jezdil a jezdím 80 procent dálnice.

Ačkoliv bych nyní benzín za naftu neměnil, musím přiznat, že ta PDčková 1,9 TDI 96KW byla jeden z nejlepších TDI motorů, co kdy škodovka vyrobila. Výkonově - tím myslím zejména pocitově lepší jak současná 103KW CR 2,0TDI.

Bando, zustanme objektivni prosim.

Motor 1.9 TDi PD 96kW jsem zazil jak v OI FL tak v SI (v nem mel snizeny tocivy moment kvuli prevodovce na 280 Nm.)

Srovnavat spotrebu je hezky, ale 2.0 TDi CR je spotrebou nekde uplne jinde nez 1.9 TDi 96kW. Tim myslim vyrazne niz, podle stylu jizdy a profilu trate o 0,5-1,0 l/100km. Jet s 1.9 TDi 96kW pri uspornem stylu za 3,5 l/100km jako s 2.0 TDi CR bylo zhola nemozne.

Duvodem jsou predevsim prevody, ale to se uz opakuju.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak mám tam Castrol Edge. Clinte já jsem persóna, oni si pro mě jezděj :-) tak nevím, ale kolem dálnice vedou koleje, tak asi jo, ale od roku 2006 co sem jezdím jsem jel 2x "limousine bus" tak nevím jak to je s vlakem. Ale zpět k tématu. Ve středu jdu na prohlídku, takže uvidíme, co řeknou na ty rozvody. Auto chějí přistavit ve středu večer (asi kvůli kontrole studeného startu) a ve čtvrtek večer budu vědět, co a jak-uvidíme, co michli vymyslí.....

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Dneska jsem řešil kvalitu toho kupovaného oleje "Castrol Edge 5W-30" za 1200Kč s kamarádem ve škodovce, tvrdí že kvalita není nic extra, že prej je to dovoz Polsko a ten olej nemá potřebná aditiva, ale normu splňuje. Takže i když je levný, asi to nebude pravé ořechové :kol-28:

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

no ja kdyz se na to ptal v servisu tak mi rekli servisaci ze pry to uplne jinak tece z te olejove vany ven, prej ten profesional od castrolu co maj v sudech je hezky soudrzny a kdyz vypoustej ty oleje co si lidi nosej tak prej to z toho motoru caka jak voda do ty vypustny nadoby, nevim co je na tom pravdy ale ja ted nakoupil v Anglii 5L bandasky Mobil1 ESP za supr cenu v Halford prodejne a celkem se mi libi, doted jsem daval Shell ale ted mam zasobu na par vymen od Mobil1, castrol moc nemusim...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Když už je o tom řeč... řešil jsem teď něco podobného. Kupoval jsem Castrol Edge Professional LongLife III 5W-30 na olejespol. Normální e-shop. Když jsem byl v autorizáku, tak jsem tam kecal s vedoucím servisu a ten mi přinesl ukázat pro srovnání tu samou láhev Castrol Edge Professional LongLife III 5W-30 kterou berou přímo od distributora. Porovnával jsem ji s tou svou. Obě absolutně identické - láhem, nálepky. Jediný rozdíl byl formátu uvedení datumu plnění. Ten z e-shopu za 200kč to má natisklé na hrdle láhve jednoduchou černou barvou. Ta ze servisu za 780kč to má pod nálepkou vyražené do plastu - na první pohled to vypadá věrohodněji. Je tam nejen datum, ale i nějaké jiné kódy. Tak je otázka, jestli je uvnitř identický olej.

Editováno: , autor: JayFader
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Jak jsem psal, barva je o chlup jiná. Prostě to co kupujeme je polskej Castrol, kterej sice má potřebné specifikace, splňuje normy pro motory VW, ale nemá ty správná aditiva. Rozhodně bych ho 30tis km v motoru nenechával. Příště raději vezmu ten Castrol od Škodovky na 15tis.km, nebude to longlife, ale je levnější. Stejně to měním po patnácti. Já mám totiž trochu obavy, že kdyby došlo k nějakému průseru, škoda-auto se začne stoprocentně zajímat, zda tam člověk dával olej z autorizáku, nebo jinej a nedej bože, kdyby je napadlo pak udělat nějakej rozbor....

Je to ten samej případ, jako když se vám podělá motor špatnou naftou. První co je, že škodovka začne studovat naftu a jestli bude špatná, nedá vám ani korunu. Jediná klika je, že máme v tomto případě mírnější normy a kdejaká mizerná nafta se tam ještě vejde.....

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...