Přejít na obsah

brzdový pedál (brždění)


Dandiel

Doporučené příspěvky

Ahojte, mám problém,už se to táhne dlouho, ted uz bohuzel nevim:-(

Má Octavia byla tak před 2 rokama na výměnu koroučů + destiček v origo servise. Auto potom přestalo brzdit, nebo brzdilo velmi malo, přehodili na reklamaci destičky, trochu to pomohlo,ale nic moc. Dneska mi dokončili výměnu brzd za 288mm brzdy z 1.8T, předtím jsem měl 256mm.Sliboval jsem si jak se to zlepší, že to mohlo dělat treba spatnyma destickama, ale opak je pravdou. Auto brzdí o něco lépe, ale pořád je to oničem, přijde mi jako by ten pedál šel uplně volně,bez nejakého tlaku, i když na nej prudce šlápnu,auto pomalu zastavuje, skoro se mi nebloknou kola. Už jsem docela smutný,protoze nevim co s tím.

Ted me napada moznost, bud brzdový válec,nebo posilovač řízení.

Na aukru jsem našel tenhle brzdový válec:

http://aukro.cz/item466193226_hlavni_brzdo...ec_octavia.html

Nevím jestli ale pasuje na vsechny,nebo jak to je.

Pokud by to byl posilovač,ten vyjde na kolik penez? Poradil by jste nekdo? jsem od Zlína

Ahoj,

tu zavadu s brzdama jak popisujes, tak s tim jsem se uz nekolikrat setkal. Po vymene kotoucu a desticek se zacal propadat brzdovy pedal. Chyba je v hlavnim brzdovem valci. Ono kdyz zatlacujes pistek na brzdoveho trmenu tak nazenes starou kapalinu zpet do nadobky no a kdyz mas tu smulu jako jsem mel ja uz na nekolika autech tak se ti dostane bordel z brzdove kapaliny pod manzetu - v hlavnim brzdovem valci a ta manzeta neudrzi tlak kapaliny a ta pak propousti. Brzdi pak jen jeden brzovy okruh a ten druhy brzdovy okruh se tak trochu flaka a to ma na svedomi ta netestnost jak jsem popsal. Vim zni to neuveritelne ale tak to proste je. Nikdy jsem vsak nezkousel zkontrolovat na valcich brzdny ucinek, pouze jsem vymenil hlavni brzdovy valec a vse pak makalo a brzdilo tak jak ma.

Chozee

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Je to mozne, ptal sem se pár lidi, kazdy rika neco jineho. Ono totenkrat bylo v origo servisu na komplet výměnu - poté to vubec nebrzdilo, při reklamaci nam bylo receno ze mame pockat nez se to zajede. Po dalsich 2 mescch nebrzdeni jsme tohodili znamemo co ma opravnu aut. Vyměnil destičky a zčlo to brzdit o něco lépe. Ae porad to nebylo vubec ono. Rozhodl jsem se pro tu výměnu za větší. Kotouce i desky byy zajete, nasadily a se a první jízda - brždění o něco lepší ale až u spodu,kdy byl poznat ucinek vetsich kotoucu, jinak se to chova (pedal) porad stejne. Od zacatku maly brzdny ucinek, a asi az v pulce ucitim jemny tlak na pedal a zacne to brzdit,ale ne nic brutalniho,takove tupé brzďění.

Rikal jsem si jestli nehrabe jen me, ale po jizde v několika autech (od Mazdy CX7 , Golf Plus, peugeot 206, octava 1.8T 4x4 až po felici) jsem usoudil ze opravdu nehrabe. I ta felicie ma nastp ucinknu asi 5x vetsi.

Je mozne ze to bude tím válcem, oni tenkrat v tom servise neco takového mlely, zkusim to nejak jeste poresit.

Nejhorsi na tom je toze i kdyz to bylo jeste se 256mm brzdama na STK tak rekli ze to brzdi vcelku dobre, pritom kola nebyli schopné se zablokovat za zadnou cenu!

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Diky za info chlape. Ja byl dnes na prezuti gum na 205/50 R17,tak se to trochu zlepsilo.Byli tam i mechanici c delaji ve skodovce,tak sem i divali na ty hadice,rikali ze hadice jsou dobry. takze tam jeste pojedu a mkrneme na to... ale docela mi dal brouka do hlavy Chozee,pac bych tomu i veril, ze to muze byt tim valcem,i kdyz dneska mi kluci rikali ze je tam nejake sitko...nevim nevim. K Vasovi se chystam stejne potrebuju vic veci zapojit atd, tak uvidim

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 5 týdny později...

Pisal si, ze sa jedna o 1.6SR, ta ma vzadu z tovarne bubny - tieto ostali povodne? Mozno je to hlupost, ale ak su vzadu stale bubny, skus sa zamerat na ne - moze byt problem so zaseknutym samostavom, tecucimi prasiatkami a podobne. Pre zaciatok uplne povol rucnu brzdu, nastartuj a poriadne stlac brzdu, pripadne sa prevez a parkrat nato poriadne skoc - mozno Ti samostav zaskoci nizsie (ako mne) a celkovy ucinok sa zlepsi. Ak to nepomoze, rozober bubny a pozri, ci ti netecu prasiatka, pripadne ich vycisti a rozhyb. Tym vylucis zadne brzdy a az potom by som zacal riesit drahe veci ako posilovac a hlavny brzdovy valec. Idealne je tiez skocit na test brzd - nieje drahy a uvidis, ktore koleso brzdi slabo, mozno Ta to niekam navedie.

Vela zdaru :)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

No tak. ja chci na jaro davat zadní RS napravu s brzdami,takze ted to nebudu resit,az na jaro. Byl jsem za mechanikem a rikal ze to muze byt regulator tlaku,ze muze byt nejaky hryzly. Je mozne ze je to od zanich brzd,protoze se mi zda ze auto pri brzdeni jde hodne dopredu (myslim ze se naklani dopredu. Bubny tam jsou a urcite na nich nebylo nic měněné, tak uvidim, ale je mozné ze by to mohlo byt i tím brzdovým válcem,protoze oni irkali ze je tam neco spatného, v servise. Takze na jaro necham udělat zadni napravu a pak bych uviděl, popripade zkusil ten brzdovy valec.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Pokud se to nezlepsi zadni napravou,pujdu na test brzd. Uz jsem na to nekolikrat skakal,abych tomu dal co proto ale moc se to nelepsi. Obcas se mi zda ze to brzdi o neco lip a obcas nic. Nejhorsi na tom je ze je ten pedal strasne dlouhy, prvnich tak 5cm to brzdi uplne minimalne a pak je az trochu nastup,ale ucinek je proste slaby. Vím ze ve felicii co jezdim take ve firme tak staci hned od zacvatku brzdit a jde to razantne na brzdy.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

musis mat povoleny rucku a potom prudko zabrzdit najlepsie niekolkokrat pri nastartovanom aute, ked su lanka rucky napnute, pritahuju jednu dosticku a ten samostav tam nemusi zaskocit, lebo medzera je mala - aspon ja mam taku teoriu, ked tak ma niekto opravte :)

Skus to, je to "cista" robota na 20 minut a nemas co stratit - uvolnit rucku, nastartovat, niekolkokrat poriadne zabrzdit, pritiahnut rucku. Mne to pomohlo, pedal zabera vyssie, nastup brzd je zarantnejsi a mam pocit, ze auto tak nejde na cumak. Inak ja som to zacal riesit, po tom, co mi na STK namerali, ze jedno koleso brzdi slabsie. Po "oprave" som bol na teste brzd a uz to bolo v poriadku.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Držáky příjdou původní ale vloží se tam takový mezikus který odsadí brzdič o 12mm od osy což je polovina mezi průmněry 280-256=24mm . :) Doufám že to půjde jeden hošík už to má.Jediná nevýhoda že na zimu to musim dát o5 na 256 protože to do 16'' nevleze. Tak jako jsem se seknul na zadní nápravě při brzdách RS-256mm tam nevlezou 15'' a já se domníval že na RSu jsou 16'' protože je na předku 312mm.Já jsem dal předek288 abych zachoval kola 15'' tak že klidně teď můžu předek 312 ,ale za nějaký čas až sjedu ty nové kotouče a desky ;)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...