Říjen 22, 20159 r Napadla mě v souvislosti s emisní aférou TDI a problémem startů HTP při teplotě 20st, taková spekulace..Už se tu sice popisovala různá zaručená vysvětlení, jako že za to může podtlak v nádrži, nějaký vetil-filtr, palivové čerpado a pod., ale zdá se, že toto jsou spíš individuální závady.Tak mě napadlo, jestli to náhodou také není důsledek nějaké SW obechcávky homologací emisí, které pravděpodobně musí probíhat právě při takovéto referenční teplotě a obsahují studený start. ŘJ proto v nějakém pásmu teplot preventivně nastavovala parametry optimalizované na emise (snad mírně bohatší směs a jiný předstih), které ale buď vyhovují jen novému motoru, nebo tam byla nějaká SW chyba v algoritmu, který tuto výjimku měl po najetí několika tisíc km utlumit (protože pak už homologace nepadá v úvahu), ale protože taková časově náročná věc a ještě závislá na konkrétních pdmínkách se blbě odlaďuje, tak se nezadařilo a ŘJ po najetí x tisíc km nastavovala při studeném motoru chybné hodnoty..Jak říkám, jen spekulace. Ale svědčilo by pro ni i to, že škodovka se k tomuto rozšířenému problému nikdy nepřiznala, jen potichu upravila SW a ani servisy nic neví. Upraveno Říjen 22, 20159 r od Tomkk
Říjen 22, 20159 r Ahoj Malto, to je právě ten novější typ vstřiku, od data výroby 2005, fábky 2004 mají ten opticky delší s červenou barvou a ten mám právě já, no a proto by mě zajímalo, co by se stalo kdybych tam dal ten novější a mnohem levnější... Co jsem se poptával kolem borců, co rozumí autům trochu víc než já, tak řekli že to nejde, zajímala mě ale odpověď vás tady na fóru. Jinak už mám objednaný z aukra ten červený vstřik, který je sice použitý ale mám od prodejce záruku na vyzkoušení a chce za něj 650 i s poštou. Ale stejně by mě zajímalo, v čem udělali soudruzi ze škodovky ten motor jiný oproti starší verzi, že tam přijde jiný vstřik? A není motor obou verzí náhodou úplně stejný, pouze dali do nové verze jiné, lepší a levnější vstřiky které by mohli klidně pasovat i do verze starší???
Říjen 22, 20159 r to si nemyslím, řekl bych že dělali u FL nějaké úpravy kvůli podpolování ventilů, tak třeba s tím souvisí i změna konstrukce vstřiku, aby to rozprašovalo směs jiným způsobem, do spalovacího prostoru ... ale to je jen taková moje úvaha nad důvodem. Ale rozhodně souhlasím, že záměna nebude možná, neboť na konkrétní vstřik bude naladěná i ŘJ, takže dle mě, by to dělalo při záměně jen problémy.
Říjen 27, 20159 r Napadla mě v souvislosti s emisní aférou TDI a problémem startů HTP při teplotě 20st, taková spekulace.. Už se tu sice popisovala různá zaručená vysvětlení, jako že za to může podtlak v nádrži, nějaký vetil-filtr, palivové čerpado a pod., ale zdá se, že toto jsou spíš individuální závady. Tak mě napadlo, jestli to náhodou také není důsledek nějaké SW obechcávky homologací emisí, které pravděpodobně musí probíhat právě při takovéto referenční teplotě a obsahují studený start. ŘJ proto v nějakém pásmu teplot preventivně nastavovala parametry optimalizované na emise (snad mírně bohatší směs a jiný předstih), které ale buď vyhovují jen novému motoru, nebo tam byla nějaká SW chyba v algoritmu, který tuto výjimku měl po najetí několika tisíc km utlumit (protože pak už homologace nepadá v úvahu), ale protože taková časově náročná věc a ještě závislá na konkrétních pdmínkách se blbě odlaďuje, tak se nezadařilo a ŘJ po najetí x tisíc km nastavovala při studeném motoru chybné hodnoty.. Jak říkám, jen spekulace. Ale svědčilo by pro ni i to, že škodovka se k tomuto rozšířenému problému nikdy nepřiznala, jen potichu upravila SW a ani servisy nic neví. Taky jsem nad tím uvažoval. Mám druhou Fabii HTP obě dvě stejná ,,závada" ale teď při nízkých teplota vše běží jak má???? Zvláštní
Říjen 28, 20159 r Nehľadajte všade konšpiráciu ... u mojej HTP sa táto závada neprejavila ani raz ...
Listopad 27, 20159 r Má š rapid 1,2 55 KW do 5000 km motor takmer nebolo počuť ani žiadne vibrácie, po 5000 km motor dosť nepríjemne huči no ako som zistil u 1,2 je to normál ,ale tie vibrácie mi už lezú na ner. Aby som bol konkrétny tak ide o otrasy pri voľnobehu pr. na volante palubovke dokonca citiť aj na sedadle.v autorizovanom servise ,že vraj to tak má byť, že ve ľa počúvam ...vie mi niekto poradiť ?
Listopad 27, 20159 r HEJ NO V škoda rapid 1,2 mpi žiadny život a si myslím ,že motor až na to že 55 a 51 kw nie je veľký rozdiel
Únor 22, 20169 r Zdravím pánové, mám FII 1,2 HTP 51kw. r v.2008, najeto cca. 90000km. a poslední dobou pozoruji úbytek výkonu motoru a to dost markantně. Diagnostika nic neukázala, tlaky motoru jsou 14-16, tlak benzínu je 4, svíčky nové, rozvody jsou OK. Mohl by to dělat benzín kterej poslední dobou co skončil Agip tankuju u márketu. Nenapadá někoho čím by to ještě mohlo být??? Díky všem za radu.....
Únor 22, 20169 r Dosť slabo popisane že ,,úbytek výkonu motoru,, Vonku na rovine či pri zrychlovani atd.
Únor 22, 20169 r Dá se říct že stále, prostě při akceleraci netáhne jako dřív, předjet kamion je nadlidský výkon a než se dostanu na 90km/hod. tak to trvá strašně dlouho, ale necuká ani se nedusí a při volnoběhu jde kultivovaně.
Únor 22, 20169 r tak pokud jsi přesvědčen, že se to datuje od nějaké události, tedy jak říkáš, markeťácký benzín, tak koupit plnou jiného, případně dát do nádrže VIF. Co se týká svící, jsou dané správné, určené pro danou motorizaci?
Únor 22, 20169 r Jenže ten benzín jsem u téhle pumpy kupoval už před tím a jezdilo to v poho, Vif už jsem tam dal ale mám plnou nádrž takže další nádrž zkusím na nějaký lepší pumpě a budu doufat že se to časem zlepší a svíčky sem dával preventivně když to na ty původní netáhlo...... Taky ti děkuji za snahu pomoct. Upraveno Únor 22, 20169 r od Radek1003
Únor 22, 20169 r co jsi tam dával za typ svící? Nějaký servisní zásah v poslední době nebyl? Co těsnění kolem sání, nepřisává někde vzduch?
Únor 22, 20169 r Jelikož jsem tam svíce nedával já ale soused kterej má servis tak nevím, ale předpokládám že tam dal ty co tam patří má nějaký katalog a podle něho je kupuje. Žádnej servis se v poslední době nedělal a tu ztrátu výkonu jsem začal pozorovat cca. před týdnem a to tam byl ještě benzín z dřívějšího tankování. Jelikož si už nevěděl soused rady tak proto jsem zvolil tuto cestu a otravuju vás tady. Zejtra mu řeknu ať mrkne na to sání ještě mě napadlo nemohl by to dělat třeba katalizátor a nebo přicpanej vejfuk?
Únor 22, 20169 r Jelikož jsem tam svíce nedával já ale soused kterej má servis tak nevím, ale předpokládám že tam dal ty co tam patří má nějaký katalog a podle něho je kupuje. Žádnej servis se v poslední době nedělal a tu ztrátu výkonu jsem začal pozorovat cca. před týdnem ... Ty svíce bych překontroloval jako první - je strašným zlozvykem spousty servisů dát do auta na obyčejný ježdění svíce "co jim zbyly ve skladu" i když do danýho auta a motorizace vůbec nepatří - oni spoléhají na to, že jim právě každej věří a ono to nejdřív jede, ale právě se to brzo začne zhoršovat. A druhá věc - Malta zmínil vejfuk. V momentě kdy vejfuk prorezne hooodně záleží na vzdálenosti místa kde proreznul od vejfukovýho sběrnýho potrubí. V celým potrubí je totiž za chodu určitej sled pulzací a to potrubí se chová jako určitej druh píšťaly - obecně rezonátor. Výsledkem je, že díra v určitý oblasti může paradoxně zlepšit chod motoru a naopak, když se udělá o kus vedle, může chod paradoxně zhoršit - hlavně když se do potrubí začne přisávat falešnej vzduch a pronikne až k lambdasondě. Ta pak dává nesprávnej signál a ŘJ podle něj blbě dávkuje palivo. Moje rada zní - když není sníh, na kterým to jde ideálně, kup si roli balicího papíru, rozmotej ho na cestu, najeď autem nad papír tak, aby vejfukový potrubí bylo nad papírem, zatáhni ručku a dej motoru minutu dvě pokouřit z plnýho kotlíku na místě. Pak poodjeď a mrkni se, kde na papíře najdeš stopy sazí - jestli jinde než jen pod koncovkou, nechej si vyměnit příslušnej díl vejfuku ...
Únor 23, 20169 r Jenže ty svíce se tam dávaly až pak co to začalo špatně táhnout a nijak se to nezměnilo ani k lepšímu ani k horšímu. Ten vejfuk s tím papírem o víkendu vyzkouším, ale nepozoroval jsem, že by bylo auto nějak hlučnější kvůli díře.
Únor 23, 20169 r Těsnost výfuku jsem vždy rychle zkontroloval tak, že jsem na volnoběh hadrou trochu přidusil výfuk. Tak, aby motor musel trochu přidat, ale nezhasnul. Ono to pak zažne v místě netěsnosti prdět, nebo fičet, podle toho, jak daleko od sběrného potrubí to je. Taky bych vyzkoušel klasiku, tedy na rovné tiché rovince. otevřené okýnko, na 4 nebo 5 to krátce potrápit pod plynem na nízké otáčky kolem 1800 a poslouchat. jestli jdou všechny válce stejně. Upraveno Únor 23, 20169 r od Tomkk
Únor 23, 20169 r Tak změna, ráno začalo auto cukat až nakonec přestalo jet a chcíplo. Na podruhé se mi podařilo ho nastartovat a dojet aspon zpět domů.....snad něco ukáže diagnostika.
Připojte se k diskuzi
Můžete publikovat nyní a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a publikujte s vaším účtem.