Přejít na obsah

Motor 1.2 HTP


Igor

Doporučené příspěvky

Ahoj, chtěl jsem se zepta zda u dvojkových FAbii HTP ještě dochází k odcházení ventilů a hlav jako tomu bylo u Fabie I nebo je to již nějak ošetřeno. Mám FABII II z 5/2008 a mám z toho docela obavu aby se mi to taky nestalo. Nevím zda neprodat.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 3 měsíce později...

Ahoj, kamarád má taky f2 htp 51kw, rok 08 a po nastartování a při vyjíždění garáže to občas chcícpne. Rozkmitají se otáčky a chcípne to. Teď mu to začlo dělat, že když nastartuje třeba druhý den a otáčky se zvednou na 1100 a po chviličce se pomalu zvednou na 2000 a zase slezou na 1100. Udělá to třeba 5x. Je to jako kdybyste si hráli s plynem. Po opětovném nastartování už je to ok, otáčky asi 850 a drží. X krát jsme dělali diagnostiku a k ničemu, nic to nevypíše. Auto má najeto přes 60tis km.

Děkuju za radu

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

To by musel měnit čidlo teploty chladicí kapaliny - to je dvojitý, jednou pro budík a podruhý pro ŘJ motoru v jednom tělese -a má konektor s 2 x 2 pinama... Jinak je na tom domku, ve kterým je termostat.

zatím ho neměnil, protože se mu to zdá jako nesmysl, protože když se to chcípne a znovu nastartuje, je to už ok

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

tak mě napadá, ví někdo jaký jsou rozdíly v motorech 51kW BZG a CGP?

BZG - provedení do MR2009 (04/2009), EU4, rozvodový řetízek menší než cyklistický

CGP - od MR2010 (05/2009), EU5 ready (EU5 fyzicky ale až s faceliftem MR2011 - SW optimalizace vstřikovámí pro EU jiízdní cyklus pro snížení CO2 v papírech), širší ozubený rozvodový řetěz (díky němu je ten motor tišší) vyšší setrvačnou hmotnost kompenzuje odlehčená kliková hřídel (ta už ale byla v BZG několik měsíců před CGP), nastavení ŘJ jednotky je jiné (jak je motor tišší-klidnější tak to má vliv na snímač klepání)

Editováno: , autor: DEFIANT
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Sice mám 40kw,ale mně tohle dělala zap.cívka rosvítila se chvilku to jelo pak to stratilo tah,po opětovném nastartování to jelo normálně třeba tři tejdny nic pak zas,postupně se to ale opakovalo častějc a pc psalo zavada na 3valci sporasická směs zapáleni(nebo tak nějak).Po vyměně cívky jsem se stím už nesetkal.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Losky - koupit v drogérii KONTOX nebo KONTAKTOL - je to ve spreji, nastříká se to na vytažený konektor, nechá chvíli působit a pak se to několikerým zastrčením a novým vytažením vzájemně o sebe očistí od kysličníkové vrstvičky a zbytků vypařené chladicí kapaliny na kontaktech - jinak se do dutinek ani na piny konektoru toho čidla nedostaneš. Pokud to nepomůže, musel by se ten konektor vyměnit spolu s čidlem - ty konektory ztratí časem pružnost a tím i svěrací sílu = nemají potřebný kontakt. Při otřesu celého motoru při startu se to jednou spojí, podruhé rozpojí - proto to blbne jen někdy.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Losky - koupit v drogérii KONTOX nebo KONTAKTOL - je to ve spreji, nastříká se to na vytažený konektor, nechá chvíli působit a pak se to několikerým zastrčením a novým vytažením vzájemně o sebe očistí od kysličníkové vrstvičky a zbytků vypařené chladicí kapaliny na kontaktech - jinak se do dutinek ani na piny konektoru toho čidla nedostaneš. Pokud to nepomůže, musel by se ten konektor vyměnit spolu s čidlem - ty konektory ztratí časem pružnost a tím i svěrací sílu = nemají potřebný kontakt. Při otřesu celého motoru při startu se to jednou spojí, podruhé rozpojí - proto to blbne jen někdy.

a můžeš mi říct, kde to přesně je? Koukal jsem na motor a nějaké čidlo je zepředu na motoru nahoře u zapal. cívek, ale jak se povolí, teče tamtudy olej, takže to asi není to správné

Jinak tady je odkaz na to, jak se motor chová po nastartování. Podotýkám, že nic s plynem nedělám:)) Jen jak to klesne pod tisíc, tak už to pomalu chcíplo

Editováno: , autor: Losky83
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 týdny později...

a můžeš mi říct, kde to přesně je? Koukal jsem na motor a nějaké čidlo je zepředu na motoru nahoře u zapal. cívek, ale jak se povolí, teče tamtudy olej, takže to asi není to správné

...

Sorry za opožděnou reakci - fórum mne neupozornilo na nový příspěvek (administrace s tím bohužel nic nedělá). Čidlo teploty najdeš u termostatu - tam, kde z motoru vycházejí "horké" hadice do topení a do chladiče. Je to na zadní straně motoru. To čidlo o kterém píšeš (u svíček) bude pravděpodobně "policajt" na tlak oleje...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 měsíce později...

Motor by se wapkou mýt neměl stačí když se tim tlakem urve ten obří placatej konektor k řídící jednotce a škoda kolem 30k je na světě. Já osobně tedy hadříkem ale pokud mejt motor měl by se mejt aktivní pěnou a pak vypláchnout. Případně autorizovanej servis... jsou pojištěný :) takže když to podělaj tak si to taky opravěj.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 1 měsíc později...

Dobrý den

Měl jsme taky problém se startováním , služební Fabia 1.2 51Kw BZG až to skončilo tak že nenastartovala vůbec , venku cca 5st.

Diagnostika hlásila chybu vadný snímač teploty chladicí kapaliny a ukazovala -40st ,plus zkrat

Vyměněno čidlo,opravena spečena kabeláž ,po nastartovaní opět motor chcípl a nebo běžel na 2 válce.

Odpojeno čidlo chladicí kapaliny ,odvoz do servisu

Údajně vyměněno nové čidlo + kabeláž ,přehraní software potvrzeno přijímacím technikem na otázku zda tam ještě něco dělali.

Vozidlo jede klidněji a nedusí se při ranních startech :palec2:

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 1 měsíc později...

Máš v tom HOKEJ jak v KHL... Ten prostor je odvětraný DO SáNÍ, takže Má PŘISáVAT ZVENKU - i to vÍčko třeba na Favoritech je vlastně jen položený a držÍ hlavně pouze podtlakem. Kdyby to z toho otvoru foukalo ven, byl by to průser jak Brno = znamenalo by to netěsnost ventilů nebo celýho výfukovýho traktu... A je úplně jedno, jestli to je haťapice nebo starej OHV 4válec - majÍ to tak všecky motory...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

aha...no ja temu nerozumim,jen mechanik rikal ze to nesmi se jako by dusit kdyz se to vicko pridava blize....merili jsme prave tlak ve valcich ale bohuzel jen za tepla a byl vsude cca kolem 13-14 ...jde mi o to ze mi nejspis spatne spaluje plyn pac pohon na lpg ..a tak koumame kde je problem ...to na tom obrazku co jsem poslal je ten podtlakovej ventil ...treba je spatnej?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Motorový prostor je TO, co se nachází mezi silnicí, předními podběhy, maskou a kapotou a co je vzadu uzavřené dělicí mezistěnou = motorovou přepážkou. V motorovém prostoru se nachází obvykle MOTOR. Tolik k Froggyho "motorovýmu prostoru".

O co jde v dotazu, je prostor pod krytem rozvodu = kolem horních konců ventilů, ventilových pružin, vahadel a u OHC motorů i kolem vačkového hřídele. Tam podtlak vůči vnějšímu vzduchu být MUSí, protože tento prostor je odvětrán trubkou nebo hadicí do sacího potrubí, ve kterém za chodu motoru jednoduše podtlak vzniká. Však taky když se přelije motor olejem, jeho přebytek "vylítá" právě tudy do sání, kde zasere filtrační vložku a když je ho moc, rozežere filtrační papír tak, že se proudem vzduchu rozškube a vletí do sání, kde ho sežere motor... A jestli je víčko pro nalívání oleje u Fáčka držený pružinou, tak já jsem čínskej kloboučník - to se jen nasazuje jako klobouček na kovovej nákružek ve víku rozvodu a kdyby byl pod tím krytem přetlak, bude z toho víčka UFO, jakým fofrem odletí... Takže kyž se víčko odklopí, samozřejmě při jeho přidržení těsně u otvoru se bude přicucávat k hrdlu - čím větší otáčky, tím vyšší podtlak.

U motoru spalujícího LPG to může ovlivnit bohatost směsi, protože ta je nastavená na určitou hodnotu podtlaku v sání - je to způsobené všemi sacími odpory, vloženými do cesty nasávaného vzduchu ještě před tím, než vletí kolem talířku otevřenýho sacího ventilu do spalovacího prostoru. Když se otevře další díra, kterou může do sání paralelně k těm stávajícím proudit venkovní vzduch (právě tou odvětrávací hadicí zpod krytu rozvodu - nasátý hrdlem "na nalití oleje"), změní se směšovací poměry a směs bude chudší...

Jo, u starších motorů bylo víčko držený pružným ocelovým páskem zapadnutým do drážky v plechovým "límečku" hrdla - muselo se nasadit a otočit o 90°, kde pružný pásek zacvaknul do výřezů, čímž se bránilo uvolnění víčka... Bejvávalo...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

diky za odpoved..snazim se to pochopit a dle tebe mi to funguje tedy spravne....kde tedy prosimte hledat pricinu v tom ze jde z toho mista citit lyn pouze na beh motoru na lpg....je mozne ze je spatny ten PVC ventil a nebo unik v hadici co jde podtlak z motoru zpet do sani? nebo me teorie jsou uplne mimo ...

prece jenom moc nevim a fabii mam asi tyden

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...