Přejít na obsah
View in the app

A better way to browse. Learn more.

ŠKODA Forum - SKODAHOME.cz

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Doporučené odpovědi

Publikováno

Zdravim vsetkych majitelov OII, kedze sa rozhodujem pre kupu OII a myslou mi prebehla myslienka aj na stvorkolku, tak touto cestou Vas vsetkych prosim o radu a Vase skusenosti so stvorkolkami. Oplati sa mi to vobec kupovat, ked uz ani poriadna zima u nas nie je a snehu je akosi poriedko. Hoci som z Oravy, nikdy som nemal problem s autom vyjst vsade, kde som potreboval a to uz boli aj ine metelice.

ahoj...no ona čtyřkolka není jenom o vyjíždění zasněžených kopců... celkově nabízí lepší trakci na jakémkoliv povrchu, más samozřejmě ESP, průjezdy zatáčkou jsou stabilnější i ve vyšších rychlostech, lépe odolává bočnímu větru... :) rozhodně je lepší mít 4x4 než předohrab! ;) o tom žádná... spíš jde o peníze... 4x4 je dražší a má větší spotřebu... ufff

Zkusenosti zadne s haldexem v OII nemam, ale nazor ti sdelit muzu. Ac bydlim v horach, tak bych si 4x4 OII ci Scout nekoupil. Ty sam pises ze si nikdy nemel problem aji v zime, takze na co mit drazsi tezsi, linejsi auto jehoz hlavni vyhodu vlastne moc nevyuzijes. Ze to je mene nachylsne na bocni vitr? No nevim, mozna diky tomu ze je tezsi, ale to neni duvod si kupovat ctyrkolku. Za ty prachy za ktery je Scout bych nevahal a sebral OII RS, bo vykon vyuzijes vzdycky, ale 4x4 jen nekdy...

4x4 je dražší "jen" o 60 000 ve verzi Elegance 1,9TDI oproti předohrabu, ale má navíc 6kvaltů, lepší kola, střešní nosič a haldex samo, takže rozdíl to není moc velkej a já bych už vždycky sáhnul po 4x4 i dost lidí mi tu dá určitě za pravdu ;)

Upraveno od rolbař

Sveho casu varianta 1,8 TSI a 4x4 se neprodavala.... Skoda tim padem mam predkolku a na Brno to zatim staci....

podle mě je to o tom kde člověk jezdí. rozdíl v jízdních vlastnostech (gripu) na suchu bude dle mě mezi předohraběm a haldexem minimální a rozpoznatelnej až na hranici na kterou se v normálním provozu nedostaneš a když tak těsně před bouračkou. na mokru už to možná znatelný bude nicméně pořád si myslim, že haldex má daleko do fulltime 4x4 ala subaru nebo audi, tam by to možná znatelnější bylo. kde to poznat už bude bude měkčí povrch a to asi jak suchej, tak mokrej a o zimě se vůbec nebavim.

NO-U OI byla zadní osa jiná oproti dvoukolce,u OII už tomu tak není,takže o jízdní stabilitě nemůže být ani řeč,protože OII jak 4×4 tak 2×4 mají stejné shodní osy.

ESP-I dvoukolka má ESP

Lépe odolává bočnímu větru???-pochybuji-možná proto,že je těžší,ale za to je vyšší.

Výhoda je pouze za sněhu-takže kolik-3 měsíce v roce??

Další výhoda je 6 gang-to je super.

nevýhody-je to zvýšená koza,3/4 roku taháš haldex a všechny ty kraviny sebou,takže cca 1L větší spotřeba.Měl jsem jak 4×4 tak 2×4 a ten litr tam je.Někdy míń,někdy víc.

Údržba haldexu-nevím jak teď,ale bylo 30.000 olej a 60 olej+ filtr-cca 1700,-kč

6 gang mas i u predokolek pokud vylozene nechces jedine 1.9 TDI... Jak predtim 2.0 FSI tak i ted 1.8 TSI je 6 gang, 2.0 TDI to same....

Opravdu nevidim zadnou vyraznou vyhodu haldexu, takze pokud opravdu nejezdis po polnackach kde lezi pul roku 50 cm snehu, tak bych se na to vykaslal a vzal predohrab, 60k Kč je vcelku dost penez za ktere si muzes navymyslet plno kravin do auta, ktere vyuzijes pri jizde vicekrat, jak 2x do roka haldex kdyz zrovna spadne pres noc 50 cm snehu a cestari misto aby to odhrabli mastijou karty na zakladne....

Nemohu se ubránit dojmu, že někteří majitelé těchto čtyřkolek vůbec nevědí jak ten jejich vůz vlastně funguje.

  • 1 měsíc později...

no ja nad tym tiez rozmyslam, ci ma vyznam to 4x4... inak oproti normalnej elegance je stvorkolka o 5mm nizsia a o 100kg tazsia, skor by zaujimalo ako sa s tym jazdi v zakrutach a pri rozbiehani, teda ako rychlo reaguje ten haldex...

haldex reaguje ihned... ale co... nemá cenu vás tady přesvědčovat, jenom blbec bude tvrdit, že je 4x2 lepší jak 4x4! ;)

diky moc za odpoved, ja som nesoferoval 4x4 od vw group, tak preto sa pytam, mne skor islo o to ze ci je poznat rozdiel v jazdeni (sneh a lad samozrejme neratam, to ma stvorkolka vzdy navrch)

no tak co jsem vypozroval ja za těch 34 tis. km co mám najeto... tak na dálnici je auto méně náchylné na boční vítr, při rozjezdu na mokru neprokluzují vůbec kola :) ... a pak ta zima, žejo... ;) sníh, ledík... no zkrátka, jestli na to máš peníze, tak jdi do 4x4 ;)

Souhlas s Lukem a Cosbym. Haldex je dobrá věc na hory, ale těžká věc a není to permanentní 4x4! Za normálních podmínek tahaj jen přední kola dokud ABS nevyhodnotí zhoršení trakce pokud se nepletu.

Upraveno od ViktorMPI

jj, máte pravdu... musím přiznat, že to 4x4 je fakt na hovno... ale úplně na hovno!!!

nebuď takovej pruďas, tady nikdo nenapsal, že je 4x4 na hovno. všichni píšou o výhodách a nevýhodách. já, kdybych řešil pořizovací náklady a spotřebu, tak 4x4 vyškrtnu, protože při mým ježdění to využiju minimálně, OII není typ auta, u kterýho by byl markantní rozdíl na suchým nebo mokrým asfaltu mezi 4x2 a 4x4 a třeba v mým případě bych drtivou většinu najetých km tahal 100kg navíc.

ano, haldex neprohrábne, takže lepší trakce při rozjezdu, ale ruku na srdce, ani těch 200koní v RS není taková porce výkonu, aby rozdíl byl nějak znatelně znatelnej...

Vorlajz: klídek! Raději mi řekni jestli to je stabilní pohon 4*4 nebo jak to u OII vlastně funguje.Díky.

Vorlajz: klídek! Raději mi řekni jestli to je stabilní pohon 4*4 nebo jak to u OII vlastně funguje.Díky.

zadek se přidá až při prokluzu.Jinak kámoš si koupil Audinu Quattro a to je naprosto jiný kafe :palec2:

nj, jenže ono záleží jaký quattro že jo...

v A3 a mam pocit i TT je pod označením quattro stejně systém haldex, full awd je až od A4 mám pocit a pokud tvůj kámoš tvrdí, že full awd je jiný kafe než haldex, pak jedině v extrémních podmínkách, jinak se mi moc nezdá, že by rozdíl byl nějakej velkej

mam pocit, ze u Audi je Torsen jenom u aut s podélně uloženym motorem... ted doufam, ze jsem to napsal spravne... jinak je to taky Haldex... takze vlastne pohon všecj 4 kol na hovno... ;):palec2:

správně, ale torsen je u drtivý většiny produkce, pokud je to quattro, A4,A5,A6,A8,Q7. nevim jak Q5

Zdravím všechny. Konečně diskuze ve které by mohl být můj názor užitečný. Zdá se mi že můžu porovnat oba systémy pohonu relativně korektně neboť vlastním O2 4x4 1.9TDI a VW Touran 1.9TDI což je podvozkově O2, motor je totožný 77 kW. Trakce 4x4 je nesrovnatelně lepší na jakémkoliv povrchu tj. i na suchu natož pak na povrchu se sníženou adhezí. Je pravda že ten velký rozdíl poznáte jenom při přímém srovnání tj. při střídání obou typů pohonů. Pokud jezdíte jenom s předokolkou a jste spokojený radím neměnit, výhody jsou zmíněny v předchozích reakcích tj. menší váha, nižší spotřeba a pořizovací cena, .. Pokud uvažujete o těžším provozu tj. hory, nezpevněné cesty, stavby, přívěsný vozík, .. je 4x4 určitě lepší jak systémem pohonu tak ochranou motoru a větší světlou výškou.

Na závěr tohoto mého výplodu chci říct že jiné auto než s pohonem 4x4 si nekoupím :-)), optimálně s redukční převodovkou a uzávěry diferenciálů.

Díky za vaší trpělivost a ať vám to jezdí :)

no sláva, konečně pispěl někdo, kdo má nějaké zkušenost! ale tady to stejně nestačí... tady jsou všichni zabednění... kdyby měli 4x4 (byť JENOM s haldexem), tak by mluvili taky jinak... ale vem to čert! :kol-48: ... já mám 4x4 a vím, že až si zase jednou budu kupovat auto, tak to bude určitě 4x4! a třeba zase jenom s nějakým tím systémem jako je Haldex...

no, snad bych si ještě dovolil říct, že abych měl 4x4 nemusím za každou cenu provozovat auto jenom na horách... stačí když ve městě napadne 3 cm sněhu a hned je na sebemenším kopečku vidět trápící se předokolky... nebo... tuhle jsem jel z chalupy... za Děčínem sněžio jak cip... kolona, zastavilo se v kopečku... tři auto přede mnou klouzaly při rozjezdu ze strany na stranu... ne díky.. to nechci, radši budu 9 měsíců vozit těch vašich 100 kg navíc... ;) a budu mět jistotu, že tyhle běžný situace mě nezaskočí! a právě proto, jsem si koupil O II. 4x4 se systémeme Haldex, kterej právě na tyto situace bohatě stačí! ;) a navíc vám nabídne i něco navíc... ale to už je tu všechno popsáno.... :palec2:

promiň, ale teď už mi přijdeš jak malý dítě. nemám pocit, že by tady byly všichni zabedněný, každej co se tady nějak vyjádřil řekl svuj názor, řekl svý pro a proti a nikdo (kromě tebe v ironii) tady nepsal nic o tom, že by byl haldex k ničemu. má to spoustu výhod, ale ne každej je využije.

co by bylo třeba? aby se tu všichni ke 4x4 modlili a auto s pohonem všech kol brali jako uberauto?

jakej názor máš na čistý zadokolky? ty maj v zimě ještě větší problémy s trakcí a přitom jsou dost rozšířený...a zrovna já bych ho někdy chtěl daleko víc než 4x4

jen jsem tu chtěl napsat, že je pohon 4x4 jednoznačně výhodnější a lepší jak 4x2 s předním náhonem... a taky to, že ho využiješ i při jízdě v né zrovna horských oblastech...

co se týče zadokolky, tak nejsem žádnej super zkušenej šófem a nikdy jsem zadokolku neřídil... takže nemohu posoudit... ale že to není zrovna ideální auto na zimu je mi jasné...

Připojte se k diskuzi

Můžete publikovat nyní a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a publikujte s vaším účtem.

Host
Odpovědět na toto téma...

Podobný obsah

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.