Přejít na obsah

ohřívání motoru


Leny

Doporučené příspěvky

Může mi někdo prosím sdělit zkušenosti s ohřátím motoru?Mám OII 1,9TDI a neskutečně dlouho trvá ohřát ji na provozních 90st.Teď,když je kolem nuly nebo -5st.ji neohřeji ani za 30km po Praze nebo za cestu Praha-Štěchovice což je zhruba podobná vzdálenost.V servisu mi vyměnili termostat s tím,že trochu propouštěl,ale nezměnilo se nic.Na mojí starý OI 1,9 66kw to ohřívání taky nebyla žádná sláva,ale tohle mi nepřijde normální.Jinak začíná proudit teplý vzduch dovnitř už za pár minut.Díky za jakýkoliv příspěvek. :help:

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

To určitě neni......řekl bych Vyměnit termostat,ale když ti ho už měnily,tak to nevim.....

Dnes jsem zrovna měl stát přes noc na zahradě na mraze OII-Combi 1.9TDI..po 4h ráno(ukazovalo to -8st.) jsem s ní vyrážel z Klánovic na Žižkov a někde mezi Kyjema a Hrdlořezama už jsem měl plně zahřáto a to je tak 13km!!!

Jasně diesely se zahřívají déle než benzíny,ale zas aby se ti nezahřáo TDI ani za 30km,to bych řekl že to je dost....

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ono totiz take zalezi na tom jakym stylem jedes. Staci aby si sjizdel nejaky kopec bez plynu a brzdil motorem a motor se razem ochlazuje. Ja dneska v 8h rano bylo -10 a sluzebni 1.9TDi 66kW po 15-ti km ohrata bez problemu na 90.

Jeste taky zalezi jestli ti v tom servisu opravdu ten termostat vymenili :aggressive:

BTW: Nemel by tento prispevek patrit do sekce motor?

Editováno: , autor: Bladik
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

je to jak píše Bladik.Je to sylem jízdy.Pokud pojedeš z kopce,nebo lehounkou jízdou,nebo popojížděčky po městě se spoustou volnoběhu,může se zahřívat dost dlouho.Normální jízdou při -8 by se to mělo do 15 km zahřát na 90.Trošičku nevýhoda je,kdo jezdí 15-20 km do práce.Zahřeje to a potom to hned chladne.Dovedete si představit to tepelné namáhání na hlavy atd??A pak to má něco vydržet.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Já mám ten stejný problém,termostat je ok,vyřešil jsem to kompletním zakrytím chladiče tvrdým kartonem s tím že jsem tam nechal otvor pouze 10x10cm. Tímto způsobem ohřeju motor cca pod 8Km lehkou jízdou po městě při cca -6°C Ono i když máte termostat v pořádku,tak je motor za jízdy ochlazován náporovým vzduchem,a čím jede auto rychleji,tím klesá teplota která působí na motor,takže při nějakých 100km/ a -6°C je ta teplota která fouká na motor třeba nějakých -20°C (přesnou hodnotu nevím,je na to fyzikální tabulka). Takže na zimu kartony aji možná bez té díry. -_-

Editováno: , autor: juke.box
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Já každý den jedu 11 km do práce a 11 zpět - Praha, pořád jsem laboroval a nakonec koupil plastový kryt chladiče. Je to takové lesklé černé plexi

přímo na Otavii II a dvěma šroubky se to z venku namontuje na žebra masky. Motor (2.0 TDi ) se mi ohřeje po cca 8 km jízdy v zácpě .

Perfektně to pasuje a zkoušel jsem s tím jízdu okolo 200 km/h jestli se to nebude nějak hřát a vše bylo O.K.

Vyrábí to poláci a cena ja asi 350 Kč. Mám to na černém autě a docela se mi líbí. Pokud by to někoho zajímalo tak tady to prodávají :

http://shop.obautodily.cz/index.php?main_p...roducts_id=3914

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

mam jednu trasu cca14km jedna cesta víc z kopce motor po 8km 60C po 13km 90C

zpátky víc do kopce motor po 5km 90C

ta cesta neni ,žadnej extrém

zkrátka je to normální hlavně ,že to hned topí :palec2:

Přesně tak, moje 1.9 TDi se zahřeje cca po 11 km, ale důležitý je že to poměrně brzo topí, žádný zakrývání chladiče jsem neřešil, akorát jezdím s citem dokud to není dostačně ohřátý

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

To určitě neni......řekl bych Vyměnit termostat,ale když ti ho už měnily,tak to nevim.....

Dnes jsem zrovna měl stát přes noc na zahradě na mraze OII-Combi 1.9TDI..po 4h ráno(ukazovalo to -8st.) jsem s ní vyrážel z Klánovic na Žižkov a někde mezi Kyjema a Hrdlořezama už jsem měl plně zahřáto a to je tak 13km!!!

Jasně diesely se zahřívají déle než benzíny,ale zas aby se ti nezahřáo TDI ani za 30km,to bych řekl že to je dost....

To už ale dneska těžko zjistím.Jinak jezdím normálně celkem podle předpisů.Taky už mě napadlo zakrýt chladič a věřím,že to pomůže,ale tím to neopravím. ;)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Já teda taky nepoužívám a nikdy jsem ani nic nepoužil k zakrytí chladiče,ale jestli někdo používá obyč.karton.desku,tak doporučuju oblepit to obyč.průhled.lepenkou....tj.aby se za mokra nerozmočil a kousky vám pak nezalítaly do žeber chladičů..dělá to pak neplechu..viz.můj známej takhle pak měl v leté problém z klimoškou.....vždy po 30.min.jízdy se mu klima sama vypínala...6x autor.servisů si s tim nevědělo rady,vyskoušelo se tehdy vše od výměny ŘJ až po výměnu kompresoru a pořád mu to dělalo,až nějakého borce napadlo vyndat chladič klima a ejhle...v žebrech měl kousíčky z kartónu a tím se nedostatečně chladila směs.....Chladič se propral wapem a bylo po problému.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Je to opravdu dle stylu jízdy a trasy - tedy pokud je vše v motoru OK.

A karton nebo jiný dekl moc nepomůže, protož dokud se motor nezahřeje na plnou teplotu, tak voda běží jen v "malém" okruhu a pak se to teprv pustí do chladiče...

Čest všem papundeklům = hlavně z NDR -_-

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

ahoj mám takový maly problém, auto se mi zahříva docela dlouho cca 20km mam OII 1.9TDi, když konečně dosáhnu požadované teploty tak stačí jet pomaleji cca 60 na trojku přes vesnici nebo z menšiho kopce a teplota leze dolů. Nějak se mi nechce veřit že auto když je zahřáté na 90 stupňu a zastavím na 2 min, nebo jedu pomaleji tak teplota sleze na 70-80. Může to být termostatem??

Editováno: , autor: Bohuslav Zajíc
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

No to je i trosku pravda, ale pokud teplota dost klesne nebo naopak stoupne tak pak zacne zase ukazovat presne to co ma. Neukazuje to prave jakmile dosahne 90-ti tak pak male zachvevy to neukazuje ... jeste je to take zapricineno umistenim cidla teploty vody-to jsem taky nekde cetl.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Je to opravdu dle stylu jízdy a trasy - tedy pokud je vše v motoru OK.

A karton nebo jiný dekl moc nepomůže, protož dokud se motor nezahřeje na plnou teplotu, tak voda běží jen v "malém" okruhu a pak se to teprv pustí do chladiče...

Čest všem papundeklům = hlavně z NDR -_-

Nemůžu souhlasit,ten vzduch co projde chladičem jde kam? na motor,že? A zkus si v 80 Km rychlosti vyndat ruku z auta a jak dlouho ji tam schválně vydržíš mít když okolní teplota venku bude -7°C Tak a takovej mráz jde potom na celej motor kterej se nemá šanci ohřát,to že nejde teplá voda do chladiče dokud se neohřeje malý okruh je ůplně jiná věc. lol

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak dnes jsem se přesvědčil,že karton opravdu nepomůže.Zakryl jsem celý chladič a neohřeje se dřív ani náhodou.Navíc to taky chladne při jízdě z kopce.

Tak je něco blbě,bez kartonu stejnou trasu neohřuju dřív jak po 15Km,s kartonem viz nahoře foto mám 90°C po necelých 8 Km. Podotýkám že mám kryt pod motorem a deku na kapotě,takže tam nemá už kudy jinudy fičet. Kdo se někdy živil jako šofér třeba na Ávii,tak by Ti řekl jaký je to jezdit bez kartonu,nebo bez dečky :D

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak je něco blbě,bez kartonu stejnou trasu neohřuju dřív jak po 15Km,s kartonem viz nahoře foto mám 90°C po necelých 8 Km. Podotýkám že mám kryt pod motorem a deku na kapotě,takže tam nemá už kudy jinudy fičet. Kdo se někdy živil jako šofér třeba na Ávii,tak by Ti řekl jaký je to jezdit bez kartonu,nebo bez dečky :D

A co může bejt teda špatně?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

A co může bejt teda špatně?

Bud termostat propouští ,nebo jsi to zakryl málo, a jestli není kryt pod motorem tak se tam ledovej vzduch taky dostane. Každopádně to chce pořádně zakrýt celej chladič od shora až dolů. Pamatuju se že ruský auta měli takový žaluzie před chladičem,ovládalo se to lankem,na copak to asi měli? :-) Jinak jestli jedeš z kopce,tak teplo vyrobený motorem je 0 a jestli to šudláš 1000-1500 otáček tak to taky není šance ohřát. Chce to jízdu v klidu v rozmezí 2000-2800 otáček a ne mít Climatronik na plno,to taky spolkne dost tepla.

Jen pro info dodávám,že u motoru zahřátém na +50°C dochází k 8X vyššímu opotřebení motoru než když je zahřátý na provozní teplotu. Proto je důležité ho zahřát co nejrychleji (alespoň pro mne)

Editováno: , autor: juke.box
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...