Přejít na obsah

Jakou autobaterii? Výměna akumulátoru


u3nos

Doporučené příspěvky

Ja teda nevim, ale podle me je ten solar skoro k nicemu, pokud teda nemas auto pres tyden zaparkovany a hlavne ... elektronika odpojuje zapalovac po nejaky dobe vypnuti klicku, takze bych rekl na 99,9% ze to relatko ti zadnou stavu ze solaru do baterie nepusti, leda to napojit naprimo pres vypinac a odpojovat to pri kazdy jizde pred startovanim ...

Tak to všechno vím že se zásuvka po vyndání klíčku odpojí a nepropustí nic dál, (u komfortky 2.5G ,u 3G myslím zůstava průchozí pořád, ale to je jedno, v zásuvce bych to neměl, značne nepraktický) , to už mám vymyšlený jakto technicky bych vyřešil, to je to nejmenší na tom. Elektriku v Octě už mám prolezlou celou. Spíše se mi jedná jaké to mám pozitivní učinky na tu baterku a její dobíjení, ted v zimě moc nejezdím a auto stojí třeba několik dní v kuse, tak právě na zimní starty si myslím že by to mohlo byt dobrý. Tak se ptám jestli s tím má někdo zkušenosti právě.

post-9262-1261416172_thumb.jpg

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Spíše se mi jedná jaké to mám pozitivní učinky na tu baterku a její dobíjení, ted v zimě moc nejezdím a auto stojí třeba několik dní v kuse, tak právě na zimní starty si myslím že by to mohlo byt dobrý.

Se solárním panelem nemám osobní zkušenost v autě ale v práci jsme něco podobného řešili a pro zimní období to nedopadlo dobře.V okolí Brandýsa nad Labem je v zimě často inverze a je málo slunečných dní, takže na efektu výkonu tvého panelu záleží kde bydlíš a kolik slunečných dnů v zimě u Vás je.Pokud bude svítit sluníčkoo panel bude fungovat a něco do baterky nabije otázkou spíše je jestli to bude dost.Ve tvém příspěvku jsem nenašel výkon toho panelu.Já sám tento problém u svojí OII 1.8TSI s baterkou 63Ah řeším dobíječkou Banner 1800 mA a musím říct, že baterku dokáže nabít na max 83-87%, víc ne ale to stačí.Teď se u nás teploty pohybovaly pod -10°až -14°C a to už dobíječka trochu nestíhala, kapacita klesla na 75% a musel jsem baterce pomoci klasickou nabíječkou a dobít ji na 95%.Pak jsem zase připojil Bannerku, tu mám připojenou 24 hod a pokud jsou teploty do -10°C dobíjí bez problémů, při nižších teplotách už nestíhá.

Tvůj panel může efektivně pracovat cca od 11.00 do 15.00 hod. před a po už je sluníčko příš nízko(teď v zimě) a jeho paprsky už nestačí dodat dost energie do panelu.Pokud tvůj panel dá 2000mA určitě baterce pomůže.Je ale fakt, že OI má menší spotřebu proudu nežli OII a tak i menší výkon panelu by mohl pomoci ale samozřejmě čím má baterie více Ah tím to bude horší.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Do mé staré mazdy 626 jsem koupil AKUMU 60 ah,ale ta k...a odešla po 26 měsících,poté nákup aku Perion 61ah (střeva Varta ,ale ,cena mnohem lidovější na doporučení kamarádky co dělá v mototechně) a ta byla bez problemů až do prodeje auta.

Editováno: , autor: j.jack
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Mě v OII odešla baterka Banner 61 Ah po 2 letech a je to značková firma.Nyní mám opět Bannerku ale 63Ah a doufám, že bude lepší-taky ji věnuji větší pozornost té původní (cena této nové baterky byla 2 100,00 Kc což se mi zdálo být velice solidní-hodně si ji chlapi kupovali do Oktávek s dieslama).

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zdravim hosi,mel bych problem tak kdyby jste mi dali nejake rady,predem dekuji.Mam octu 4x4 74kw r.v. 2003 a s baterkou jsem nikdy nemel problem,typuju ze je tam baterka puvodni.Pracuju v horach a to fest vysoko,meli jsme tady -31 stupnu a jednomu hostu nechytlo auto,tak ze ho nabijeme pres moje!A opla moje taky nenaskocilo!:(Takze jsme pak po dlouhem boji obe auta startli pres 3 auto.Hned jsem to jel projet at se trosku dobije(50km).Ale na druhy den no bylo -20,ale auto to same!Tak jsem si pujcil nabijecku,a nabijel!Nejak se mi to nabijeni nezdalo tak jsem baterku donesl do servisu ale tam mi rekli,ze baterka je dobra a ze je nabita.Tak jsem ji dal do auta a vse bylo v poradku!Jenomze den nato jsem si chtel zkusit jestli chytne a ono nic!Az po chvili jsem nastartoval a to je jenom -2stupne.Mohl by byt problem nekde jinde (starter) nebo tak?DIky za typy!

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zdravim hosi,mel bych problem tak kdyby jste mi dali nejake rady,predem dekuji.Mam octu 4x4 74kw r.v. 2003 a s baterkou jsem nikdy nemel problem,typuju ze je tam baterka puvodni.Pracuju v horach a to fest vysoko,meli jsme tady -31 stupnu a jednomu hostu nechytlo auto,tak ze ho nabijeme pres moje!A opla moje taky nenaskocilo!:(Takze jsme pak po dlouhem boji obe auta startli pres 3 auto.Hned jsem to jel projet at se trosku dobije(50km).Ale na druhy den no bylo -20,ale auto to same!Tak jsem si pujcil nabijecku,a nabijel!Nejak se mi to nabijeni nezdalo tak jsem baterku donesl do servisu ale tam mi rekli,ze baterka je dobra a ze je nabita.Tak jsem ji dal do auta a vse bylo v poradku!Jenomze den nato jsem si chtel zkusit jestli chytne a ono nic!Az po chvili jsem nastartoval a to je jenom -2stupne.Mohl by byt problem nekde jinde (starter) nebo tak?DIky za typy!

pokud ti starter toci tak je to oki, videl bych problem asi ve zhavicich a mozna v cidle teploty ja ho mel uplne vykurv*ny a odpalova lo zhavice dal jsme novy a bez problemu baterku jsme ted kupoval novou Vartu modrou 74/680 za 2050

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 týdny později...

Chci se vás zeptat, budu muset koupit novou baterku, teď tam mám 60Ah a já bych chtěl 74Ah Vartu Silver Dynamic a má otázka zní, jestli se mi ta Varta vleze do toho ,,plátěného fusaku,, co chrání baterku? Ta Varta bude o 3cm na délku větší než ta původní a já nevím, jestli se mi tam pod ten fusak vleze... Předem díky za odpověď ;)

Zde přikládám obrázek toho fusaku:

post-8731-1262349828_thumb.jpg

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

No chtěl jsem dát větší baterku, ale dám na tebe a koupím tu 63Ah, ta je rozměrově stejná jako ta co mám teď. Jen se chci ještě zeptat, vím že je tu o této baterce (myslím tu Vartu) napsáno hodně, ale i tak se ještě zeptám, dá se u této baterky skontrolovat hladina elektrolitu? Vím že je to bezúdržbová, ale u některých bezúdržbových to jde zkontrolovat, jde to i u této? Pokud ne, nemusím mít obavy, že by se baterka odporoučela za několik let z důvodu malého množství elektrolitu?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak jsem si pročetl Vaše diskuze abych to shrnul, mám tedy vůz 1,6 55Kw altík jen 70Ah , můžu tedy klidně baterii 74Ah ? Mám dva zesilovače a slabší prostě nestíhá. Časem bych dokoupil altík bude stačit 90Ah nebo to bude slabé? co poměřit než se rozhodnu?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

no asi pojdem zabit profesora zo strednej lol ale uvazuj logicky : vo vseobecnosti tvrdy zdroj je ten co vydrzi primeranu konstantnu zataz pokial nezaraguje ochrana alebo nieco nezhori..(vo vseobecnosti sietove U,zvaracka a pod) ..a to bateria nieje aj ked na okamih dokaze dodat nejake ampere..ale kapacita linearne ci nelinearne zakonite klesa...a tvoja wiki nieje vseliek..tak cus

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 3 týdny později...
Mám Oktu 1.9 TDi, 81 kw a zajímá mne, jakou nejsilnější baterii tam mohu dát, abych něco nespálil? Přitom bych potřeboval hlavně kvůli zimě nějakou silnou. Poradíte?

čauky já jsem tam nacpal 2roky starou 110 z BMW 7 a celou zimu jsem si ji nemusel ani všimnout. Je to největší co tam dostaneš měl jsem ji tam jen na zimu Mám také 1.9 tdi 81 Kw

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 3 týdny později...

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...