Přejít na obsah

Škoda made in Czechoslovakia vs. Skoda VW Group


Eresto

Doporučené příspěvky

Cafte chlapci. Neviem ci sa tato tema chyti, ale vyskusam to. :p

Som skodovak odjakziva. Doma nic ine nebolo len Škodovky. Od 110 L az po Octavie. U mna vsetko prepuklo ked kupil otec ako tretie auto do rodiny Rapid 136. Jednoducho to bolo delo, na tu dobu /1997/. Aj napriek tomu, ze doma uz stala Octa. Kurna ved to bolo Coupe a len 2 dvere, nie?????? :) Ale k veci.... Roky uplynuli a Rapidik so mnou absolvoval prve legalne kilometre po cestach, povozil mnozstvo holiek /skaredych aj peknych/, vymietol vsetky chaty a par krat absolvoval dovolenku do chorvatska, vystudoval vysoku skolu a vozil ma aj prve dni do prace. Inak spolahlive auto, ktore ma nikdy nikde nenechalo.

No, a co tym chcem povedat? Ze doba sa zmenila, kupil som si OIRS a teraz odstupom casu porovnavam.

Rapid som si ponechal, nakolko je komplet zrestaurovany a upraveny /motor, HP, skrupinky, Jupik Mk. III, strieborna metla, cierne stlpiky a ramiky dveri, inak origo..../

Rapid bolo asi posledne poriadne auto od Škodovky, pred tym ako ju v 1991 kupil Volkswagen Group...... Podla mna uz Škoda nie je Škoda a neviem sa tohto pocitu zbavit. Uz to neni Old school - Made in Czechoslovakia. Nehovoriac uz o tom, ze stara skodovka mala cca. 890 kg a okrem posilovaca brzd /prve ho nemali, az 120 LS a neskor r.v.84/ nemala nic. Citili ste tam vsetko. Ziadna elektrika. Nic.

Vzdy ked sa v Rapidiku preveziem, viem, preco som si ho nechal a necham. Jednoducho je to "Fun Car".

Verim, ze sa vrati doba 80-tych rokov v kruhoch automobilovych nadsencov....

Je mi do placu, ked na Škoda sučiastke zn. Bosch vidim napisane Made in China.....

Tak co vy na to????? Stara, alebo nova? Z ktorej mate vacsiu radost? kol5

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ahoj!

Ja tiez mám doma starú Skodovku ,ale 110R-ko. Tento rok bude mat 30-te narodeniny. Do teraz na nej jazdim,najme na ryby do terénu. Malo najazdenych 280 tisíc km,ked som robil GO motora. Na tú dobu, bolo to dobré auto. Ale clovek je starsi a pohodlnejsí. Z toho hladiska sa nedá porovnávat s Octou. Jednu vyhodu ale predsa mala,a to je jednoduchost.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

To ano. Bezpecnost a pohodlie je na inej urovni. Ale aj tak to uz neni ono. Ten "Fun" faktor uz nove škodovky nemaju, tak ako vsetky nove auta.

110R som par krat riadil a chalani u nas v meste maju dve akoze prerobene na RS. Toto auto malo na svoju dobu vychytavky ako svetielka vo dverach a samostatne ovladane parkovacie svetla, L a P stranu cez packu blinkrov, ako maju nove auta. Zvlastne je, ze sa to uz do modelov 105, 120 a vyssich vobec nedostalo.... Asi to bolo sposobene nepriaznou rezimu, nakolko 110R bola oproti prvej 105 S uplna raketa....

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Mě děla větší radost okta než 120, nedá se to srovnávat. Bylo to jednoduché auto. Když vezmeš v podtaz co v 80 letech jezdilo v jiných zemích za auta, tak to byl vrak. Hlavně to nejede, nesedí a netopí. Ale měl jsem jí taky rád. Vše tam opravíš, protože tam nic neni ;)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Posilovače byli standartně montované do modelů L a výš. Já ho měl v r.v. 1979 .

Samozřejmě, že dnešní Octavka je lepší a hlavně pohodlnější. Je to nesrovnatelné. Rád ale vzpomínám třeba na Š 1000 MB r.v.1966. Možná proto, že to bylo mé první auto, ale to byla jiná doba (benzín za 2,40)..... :)

Editováno: , autor: novinář
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Osobne si viacej pošušnam na 20 rokov starej technike v podobe Rapidiku ako na OIRS co mi blika 3/4 palubovky v kazdej zakrute a škrkoce protipreklz a pipa ked zatiahnem rucnu za jazdy a pri razantnejsom brzdeni hrkoce ABS. Aj ked to hnusne ESP vypnem tak to furt neni ono. Toto mam na mysli.... Ja si na to auto jednoducho neviem zvyknut. Mam z neho pocit ako keby riadilo ono a nie ja.

A co sa tyka starych skodoviek, tak nemam na mysli deravé vraky co brazdia cesty. Mam na mysli škodárny, co vzdy dostali to co mali, cize plnu starostlivost. Na dobrom podvozku, s dobrou geometriou atd.... Ani rozhegana Octavia bez geometrie a na pumpach od bicykla namiesto tlmicov nebude nikdy sediet, zatacat a brzdit.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Stare skodovky- u nas doma ich bolo vzdy dost. Jazdil som na 100L( original z TUZEXU, r.v 75 a mala stahovanie zadnych okien a dverne tapacire boli z ciernej kozenky natiahnutej na plastovom panely!!!!ziadny sololit co casom zvlni.) Je to ta modra na fotke.Chvilu som mal aj tu zelenu 110R( mala 5-kvalt a M-kove napravy , ale bola katastrofalne hnila ,tak isla prec). Nakoniec to bola cervena 120-ka.( tiez som tam narval 5-kvalt , znizeny predok , zvyseny zadok, 1mm znizena hlava, zasadna zmena tvaru driekov ventilov a vela inych drobnosti)

Vsetko som vzdy robil doma a to som vyuceny stolar. Verim tomu, ze keby sa pri tychto jednoduchych autach nenaucim vsetko co teraz viem, bol by som sucastou davu ludi co nosia do servisu peniaze napr. iba za vymenu filtrov. A ked sa clovek nauci rozobrat prevodovku ( a smozrejme aj zlozit) vyuzije to aj v novsich karach. Ked som upravoval svoju nestastnu prevodovku na SDI zurocil som vsetko co som sa na "embeckovych" naucil. Najviac ma mrzi, ze uz mam malo casu hrabat sa v starych skodovienkach a venujem sa uz len svojmu traktoriku(sdi) , ked pyta zakladnu udrzbu. O pocitoch z prvej jazdy s 5-kvaltom, alebo zgeneralkovanym motorom by sa dala pisat kniha.

Aj ked sa teraz vozim na OCTAVI na starsie skodovky som nezanevrel- naopak o to radsej sa sem tam na nejakej odveziem. Pravidelne navstevujem preteky aut do vrchu (JANKOV VRSOK ) a ked okolo mna preleti stara 130 RS , stoja mi chlpi aj na chrbate- ten krasny zvuk pri 7000 ot/min nema ziadne nove auto( co s toho ze auta su rychlejsie a vykonnejsie, ked nemaju svoju dusu). Ked idem v noci okolo starej 100-ky normalne pocujem ako spi a oddychuje-nove auta su v noci mrtve.

Ale uz dost - na koniec uz len ZDRAVIM vsetkych co maju podobne spomienky a myslienky.

post-28368-1233343756_thumb.jpgpost-28368-1233343847_thumb.jpg

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Co se týče mě, tak jsem prošel od 120LS, která mi týden po koupi vyhořela, kde potom byl už jen motor 120L, přes Favorit 135 L, což byl nezmar, který mi bohužel pane neříkal, pak Favorit 136LS, což byla šunka, která jela mnohem hůř než 135, tyto auta měly společné to, že mě stály dost nervů a peněz... Potom jsem přesedlal na Renault 19 a to musím říct, že to je opravdu auto, krásný design a na svou dobu perfektně vybavené a nic mě v něm nechybělo, jen ty finance na opravách byly obrovské. Ale je to pohodlné auto a zvykl jsem si na něj skoro hned. Octávka je proti tomu žebřiňák, malý uvnitř, velký zvenku a v kufru... Navíc jsem se s ní za měsíc a půl, co ji mám, ještě pořádně nesžil, pořád mě v něčem udivuje a není pro mě tak čitelná, jak byla R19...

Takže u mě zatím jako auto vede R19, jak pro svůj vzhled, tak pro jízdní vlastnosti...

PS: Ale je pravda, že loketní opěrka, vyhřívaná zrcátka a sedačky a spotřeba 4,5l/100km v Octavii mají něco do sebe :)

Editováno: , autor: Hrazda
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

já sem začínal se Š 120L 1987... no bylo to super auto ikdyž kastle na tom nebyla zrovna nejlíp. ale zase nás nikde nikdy nenechalo. nejvíc se mi na tom líbilo, že si na tom člověk udělal všechno sám. třeba když si člověk nastavil správně vůle na zdvihátkách ventilů a pak nastartoval a slyšel, že to najednou jede plynulejc a má to hečí zvuk... na OI si doma nedělám doma nic, je tam hafo elektriky... je jasný, že je to pohodlí a bezpečnost úplně někde jinde, ale doufám, že až jednou snad budu mít vlastní barák, tak si koupím nějakou 120 a dám si ji pěkně do kupy a budu se v ní vozit a užívat si to...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

jasné,že pre nás ktorí sme začínali na starej klasike je tá nostalgia na mieste. ja som začínal na Š-110R->Garde->120L->Rapid->Forman a každé z tých áut malo niečo do seba. pred 13-timi rokmi moja Š-Garde:

No vypada aj na tuto dobu velmi pekne, decentna. Modra metla a spojlericek + hmlovky ako bolo zvykom. Pekna

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Eresto: taky mám rád starou techniku. A zatím mi stará technika dělá radost. Je to jiný svět. Nemáš někde fotky Tvého Rapida?

No mam kopu fotiek z prestavby. Ale hotove auto nie. Podla mna to nenosi stastie. Ale chystam sa ho nafotit. Len momentalne som ho pozical kamaratovi, ktory sa nema na com vozit. Takze ked mi ho vrati tak ho nafotim. Samozrejme, ze uz stihol pokrčit predne celo, ktore som menil a pekne dopasoval k blatnikom. Uz mam hov....o a nie pekne fugy. :aggressive: Ked nafotim, tak zavesim to tu.....

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...