Přejít na obsah

Kontrolka: Kontrola elektroniky motoru


Gooorila

Doporučené příspěvky

Zdar

Jsem v situaci, kdy mi pomůže právě zkušenost ostatních a tak se zkusím zeptat zde:

- Po nastartování mi zůstala svítit kontrolka Kontrola elektroniky motoru a motor jel pouze na dva válce. Ihned jsem motor vypl a zkusil znovu nastartovat. Motor už běžel normálně, ale kontrolka svítila pořád. Byl jsem 200 metrů od nejbližšího servisu, tak jsem to tam zavezl. Diagnostika jim ukázala problém na třetím válci a že musí vyměnit cívku. Mám si počkat hodinu. Po hodině jsem se vrátil pro auto, a cívkou to není. Je to vstřikovacím ventilem a ten nemají, ostatní prodejny mají zavřeno (2.1.2009). Tak jsem tam auto nechal.

- Po pár dnech již je auto opraveno, tak jedu převzít auto a divím se poprvvé. Na účtu je i cívka, kterou předtím vyloučili. Na můj dotaz to bylo tak, že cívku vyměnili, problém tam byl, tak vyměnili vstřikovací ventil, problém se občasně projevoval stále a tak tam nechali oboje. A je to OK. Jsem laik a tak mi nezbylo, než souhlasit, zaplatit a odjet.

- Po deseti dnech se rožla kontrolka opět. Na motoru se to nijak neprojevovalo, ale radši jsem to dovezl do stejného servisu (nikdo není dokonalý a každému se může stát, že se někde zapomělo něco zacvaknout, takže by se to řešilo v rámci reklamace původní opravy). Dali to na diagnostiku, ta zjistila problém "sporadická chyba" a vysvětlili mi, že se "málo šláplo na pedál a jen se rozsvítila kontrolka". Jinak je ale vše OK. Zaplatil jsem další peníze za diagnostiku, jel domů a po cestě mi začala kontrolka blikat a přestal reagovat plyn. Zůstal jsem stát na uprostřed velké křižovatky a nemohl nastartovat. Po dvou minutách to naskoilo a tak jsem se otočil a jel do servisu znovu. Bohužel mi už nepomohou, protože diagnostika jim ukazuje, že je vše OK a mám jet do autorizovaného servisu.

- Druhý den chci jet do servisu, ale protože mi chybí sjetina z úplně první diagnostiky, kterou jsem nedostal, protože jsem tam auto nechal hned opravit a vůbec jsem netušil, že mám dostat něco takového, nesháněl jsem se po tom. Zajel jsem tedy do původního servisu, kde jsem sice sjetinu nedostal, ale konečně jsem našel člověka, se kterým se dalo rozumně mluvit. Opět jsem mu povykládal historii a protože se mu to nezdálo, nechal ještě jednou udělat diagnostiku. Mohl jsem být u toho, takže vím, že to řešili tři mechynici a disgnostika jim trvala 80minut. Také nemohli přijít na problém, ale všimli si nějakého problému s teplotou. Ukončili to tím, že je špatná lambda sonda a tak jsme vyměnili ještě tu. Zaplatil jsem jen ji a práci jsem neplatil.

- Po třech dnech mi zase svítí kontrolka

Takže v pondělí to vezu do autorizovaného servisu. Jestliže přijdou na to, že je problém jinde, jedu do původního servisu a protože jsem tam nechal 7000,-, budu je chtít nazpět. Neřešil někdo takovýto problém? Jak problém auta, tak reklamace (nebudu reklamovat pouze částku za práci, ale samozřejmě i za díly, které mi vyměnili a pokud je vyměnili zbytečně, chci peníze i za ně. Původní díly nemám (o cívku a vstřikovač jsem je po opravě musel žádat, ale po pár dnech, když to jelo OK, jsem je vyhodil. Lambdu jsem nedostal, protože nesehnali originál a tak museli upravovat kabely odstřihnutím původních), ale platit za ně také nechci.

Jsem totální laik, takže i když mi byly některé věci divné (podivná výměna cívky a vstřikovače, pak závadná lambda, kdy se ukazoval problém třetího válce, jako by měl každý válec svou? :o). Ani spotřebu jsem neměl jinou, což jak jsem zde na fóru zjistil, lambda by se projevila právě takto a hlavně, zapíná se 30-60s po nastartování, ale kontrolka svítí pořád), vždy mi to nějak vysvětlili, na co jsem neměl co říci. Poslední jejich verze byla, že se rozbil vstřikovací ventil, ten pustil benzín na cívku a ta se spálila a protože nefingovala a my jeli 15 sekund jen na dva válce, natekl benzín do válce a pak se vznítil, čimž spálil lambdu před katalyzátorem.

Vůbec netuším, co si o tom myslet. Jedná se o Fabii Combi 1,2HTP z roku 2005. Budu rád, za každou radu. Omlouvám se za román.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Cus,ja tomu taky moc nerozumim,ale nezdaji se mi ty ustrihle kabely tomi prijde jako prasarna,ja jsem kdysi sehnal lambdu na felde a ptal jsem se znameho jestli si ji muzu naletovat a on me s tim poslal do haje ze pry ne.Asi jsem ti moc nepomohl ale snazil jsem se.A jeste s tou teplotou,to byla teplota motoru,nebo te sondy,co teplotni cidlo.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...